Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sanos muuta! Aina voi haaveilla parhaasta joululahjastaEi tarvitse testailla huomenna, lämmöissä menkkadroppi
Seuraavassa kierrossa mahdollisuus jouluplussaan, olisipa ihanaa..![]()
@hiiru Ihan ymmärrettävääMekin lykättiin vähän turhan pitkälle yrityksen aloittamista, kun haluttiin, että elämä on stabiilinmassa tilanteessa töiden ja asumisen suhteen. Noh, sittemmin sitä plussaa onkin jouduttu hieman odottelemaan
. Vaikka kuinka yrittää suunnitella elämäänsä, niin ei tuppaa menemään niin kuin on ajatellut
@Yrttiteetä tekisi mieli mihin kohtaan odottelet ovista tulevaksi? Voisiko olla jo ens viikolla?
@Rollo pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta
Täällä kaikki hyvin. Tänään olisi menkkojen odotettu alkamispäivä, dpo15 meneillään. Huomenna virallinen testipäivä ja ilmoitus klinikalle. Vähän jännittää nämä testien haaleudet, vaikka selkeästi on tummentunut testiviiva kun vertaa tuota dpo13 ja dpo15 (kaksi ylintä on muuten eri testit samalta päivältä). Mutta usein olen kyllä nähnyt hurjasti tummempia testejä näillä päivillä.. täytyy vaan luottaa ja toivoa, että PAS on edennyt jotenkin hieman hitaammin kiinnittymisen ym suhteen
View attachment 150583
View attachment 150582
Ihanaa, onnea teille kovasti, upea asia@Mamiksx5 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisestaOli kyllä lupaavaa käyrää sulla
@Ness uu, tosi lupaavaa! On kyllä niin jännää. Tunnistan hyvin nuo ajatukset tuosta testailusta.
@Malttamatonq hyvä nousu lämmöissä, eiköhän FF huomenna oviksen vahvistaisi.
@Rollo pahoittelut negatesteistä, pidän täällä silti vielä toivoa yllä että posiksi muuntuisi. Miltä käyrä nyt näyttää?
Eilinen kuva testeistä, jossa siis dpo 12 ja dpo 14. Hyvin on nyt vahvistunutUskaltauduin soittelemaan myös neuvolaan, ihan vain siksi että saataisiin heti taas hoitosuunnitelmaa eteenpäin sen oksentelutaustan vuoksi. Pyysin myös hcg mittauksia, niistä kuulen tänään saatiinko lähete. Kuulemma tiukentuneet nämä mitä voidaan määrätä.
Lämmöissä ei erikoista, mittailen ainakin vielä kun tuntuu ihan sopivalta eikä stressaa.Tänään pitää myös testikaupoille sillä nuo easy@home testit nyt loppui. Naurattaa että tänään tulee postista 40kpl pelkkiä ovistestejä
![]()
Ovulaatio tulee 12-48 tunnin päästä positiivisesta ovulaatiotestistä. Se on yksilöllistä että kuinka nopeasti se munasolu irtoaa, mä jatkan testailua niin kauan kunnes testi haalistuu. Mulla se testi näyttää aina 2 päivää plussaa ennen kuin sitten kolmantena päivänä haalistuu ja se kolmas päivä on ultrankin mukaan se mun ovulaatiopäivä. Välillä on ovulaatiokipuja kaikki kolme päivää, välillä päivää ennen ovulaatiota ja välillä vasta samana päivänä ovulaation kanssa.Hei! En ole tähän ketjuun koskaan kommenttia jättänyt, mutta mielenkiinnolla kuitenkin seurannut.
Te varmaan tiedätte aiheesta rutkasti enemmän kuin minä, niin haluaisin kysyä, kun seurailen lämpöjä aina silloin tällöin, kun mulla on normilämpö 36.4, oletettuna ovulaatiopäivänä lämmöt oli kuitenkin 36.7 (?) ja dpo1 tuli droppi 36.2 asteeseen.
Tuleeko se ns. "ovulaatiodippi" hieman ennen munasolun irtoamista, vai sen jälkeen, kun munasolu on jo irronnut?
Nyt on pakko sanoa, että ovulaation todellinen ajankohta ei voi olla tuossa oletetun dpo1 vaiheilla, sillä muuten ovulaatioplussasta olisi kulunut aika paljon aikaa, ennen munasolun irtoamista ja en usko kipujen ja tuntemusten mukaan, että ovulaatio olisi ollut myöhemmin.
Ovulaatiokivut alkoivat Flo:n alkuperäisenä ennustepäivänä, mutta sain kuitenkin vahvan ovisplussan myös samana päivänä. Kun päivitin ovulaatiotestituloksen appiin, ennusti se sitten ovulaation seuraavalle päivälle (perjantaille), jolloin kivut vielä jatkuivat. Siitä seuraavana päivänä lämmöissä kävi tuo pieni droppi.
Mitä mun kroppani sekoilee? Vai voikohan tuo yksinkertaisesti olla vain johonkin muuhun asiaan liitännäinen lämpötilan lasku? Vai olenko minä vain ymmärtänyt jotain todella väärin? :D
Ovulaatio tulee 12-48 tunnin päästä positiivisesta ovulaatiotestistä. Se on yksilöllistä että kuinka nopeasti se munasolu irtoaa, mä jatkan testailua niin kauan kunnes testi haalistuu. Mulla se testi näyttää aina 2 päivää plussaa ennen kuin sitten kolmantena päivänä haalistuu ja se kolmas päivä on ultrankin mukaan se mun ovulaatiopäivä. Välillä on ovulaatiokipuja kaikki kolme päivää, välillä päivää ennen ovulaatiota ja välillä vasta samana päivänä ovulaation kanssa.
Mulla ei lämmöissä ole näkynyt varsinaista dippiä ovulaation kohdalla, enemmänkin pysynyt samana, mutta lämpötila on kyllä aina noussut 2-3 päivää ovulaation jälkeen.
Eli jos nyt oman kehon aikataulun pistäisi päivämääriin, tikuttaisin ovista kunnes esim 1.12. tulisi eka plussa. Myös 2.12. näyttäisi edelleen plussaa. 3.12. aamusta testi olisi haalistunut, joko ovuloin 2.12. illasta tai 3.12. aamuyöstä. 4.12. ei mitään ihmeellistä, 5.12. ei mitään ihmeellistä, sitten yhtäkkiä 6.12. aamulämmöt pomppaa.
Mutta nämä on yksilöllisiä, tämä oli vain yksi esimerkki!Mulla testit näyttää järkeviä asioita ainoastaan aamuisin, joillakin iltapäivisin. Jollain voi ovistesti näyttää positiivista ainoastaan puoli päivää eli esim. 1.12. iltapäivästä tulisi plussa, 2.12. olisi jo haalistunut ja se olisi oletettu ovispäivä, ja sitten voi olla että jo 4.12. nousisi lämmöt.
Sen kun vaan jatkaa mittailua ja katsoo miten lämmöt kehittyy!![]()

Ah, mullakin tuli tästä uutisesta tippa linssiin @Ness, valtavat onnittelut ekasta plussasta!Näitä teidän onnentoivotuksia on kyllä ollut ihana lukea, ihan tippa tuli linssiin moneen otteeseenTämä ryhmä on kyllä ihana paikka, vaikka ihmiset vaihtuu niin sama fiilis ja meininki pysyy ja aikaisemmatkin mittaajat täällä vielä käy lukemassa
Vaikea tätä on kyllä todeksi uskoa, että plus
@Malttamaton145 en taida ihan vielä uskaltaa tulla sinne elokuisiinVähän kävin jo sielä vakoilemassa. Odottelen tässä rajamailla vielä testien vahvistumista ja tuota ”virallista testipäivää”.
Jos muistan oikein niin lääkäri sanoi, että plussan tullen olisi verikoe tiedossa. Se on varmasti ihan hyvä idea ottaa heti alkuunTän päivän testit näytti oikeastaan aika samalta kuin eilen. Toivottavasti huomenna olisi tummempaa viivaa. Tosi kiva kyllä kylässä uittaa tikkuja
ehkä herään taas kukonlaulun aikaan ja saan hoitaa rauhassa tikutukset, kun muut vielä nukkuu. Toisaalta pohdin, että kerronko jo ystäville plussasta. Ehkäpä saatan kertoa, sillä kertoisin niille todennäköisesti myös jos jäisi kemialliseksi tai menisi kesken, niin samapa se
@Pantis toivotaan että tässä olisi nyt ihmeplussa teille tulossaHarmi, että follit ehti karata ennen keräystä
Onko seuraava IVF-hoito suunnitteilla minne?
@hiiru tervetuloa nyt virallisesti mukaanoliko teillä jo ajatusta, että milloin yritys alkaisi?
![]()
Täällä yksi ovisdippien asiantuntija :DHei! En ole tähän ketjuun koskaan kommenttia jättänyt, mutta mielenkiinnolla kuitenkin seurannut.
Te varmaan tiedätte aiheesta rutkasti enemmän kuin minä, niin haluaisin kysyä, kun seurailen lämpöjä aina silloin tällöin, kun mulla on normilämpö 36.4, oletettuna ovulaatiopäivänä lämmöt oli kuitenkin 36.7 (?) ja dpo1 tuli droppi 36.2 asteeseen.
Tuleeko se ns. "ovulaatiodippi" hieman ennen munasolun irtoamista, vai sen jälkeen, kun munasolu on jo irronnut?
Nyt on pakko sanoa, että ovulaation todellinen ajankohta ei voi olla tuossa oletetun dpo1 vaiheilla, sillä muuten ovulaatioplussasta olisi kulunut aika paljon aikaa, ennen munasolun irtoamista ja en usko kipujen ja tuntemusten mukaan, että ovulaatio olisi ollut myöhemmin.
Ovulaatiokivut alkoivat Flo:n alkuperäisenä ennustepäivänä, mutta sain kuitenkin vahvan ovisplussan myös samana päivänä. Kun päivitin ovulaatiotestituloksen appiin, ennusti se sitten ovulaation seuraavalle päivälle (perjantaille), jolloin kivut vielä jatkuivat. Siitä seuraavana päivänä lämmöissä kävi tuo pieni droppi.
Mitä mun kroppani sekoilee? Vai voikohan tuo yksinkertaisesti olla vain johonkin muuhun asiaan liitännäinen lämpötilan lasku? Vai olenko minä vain ymmärtänyt jotain todella väärin? :D
Täällä yksi ovisdippien asiantuntija :D
”Klassisen” ovulaatiodipin pitäs tapahtua itse ovispäivänä, mutta harvan keho oikeasti toimii niin. Mulle (ja ehkä sullekin) yleisempi on oviksen jälkeisinä päivinä (dpo1-3) tapahtuva lämpödippi. Se johtuu siitä, että tossa kohtaa kiertoa monella estrogeenin tasot nousee, mikä laskee lämpöjä. Yleensä parin päivän sisään taas keltarauhashormoni vie estrogeeniltä voiton, mikä katkasee dipin ja nostaa lämpöjä.
Fertility friendillä on tästä muistaakseni hyvä artikkelikin otsikolla ”second estrogen surge”. Ajan kanssa lämpöjä seuraamalla opit parhaiten kehosi logiikan!![]()