BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko oli tulla taustalta tätä keskustelua seurailleena onnittelemaan @Ness . Paljon onnea raskauteen, ja toivon niin, että kaikki menee hyvin. 😊❤️

Tsemppiä testailuun @Ness ❤️ hyvä kans, että ilmeisesti alkuun kans katsotaan HCG, toivottavasti se myös sit luo lisää uskoa raskauteen 😊❤️ tosta vahvistumisesta: mä testailin joka päivä ja sitä vahvistumista oli aika vaikea nähdä just päivittäin, mutta joka toinen päivä kuitenkin selkeää. Eli varmaan just huomenna voi nähdä selkeämpää vahvistumista verrattuna eiliseen ❤️🌈 tsemppiä tän päiväisiin juhliin!

Muokattu viimeksi:
@Jolinda joo se HCG mittaus on kyllä kiva, saa vähän varmuutta et onko oikeassa lukemissa ✨🙏 ehkä ihan snadin vahvistumisen voi nähdä. Mut aina vaikea kun vertaa kuivunutta testiä tai eilisen kuvaa tän päivän tuoreeseen 😅 ja sit etenkin näin varhaisessa vaiheessa ne kuivuneet näyttää ihan todella haaleilta. Mut eiköhän se sieltä. Tää lapsettomuuspolku on kyllä yhtä jatkuvaa piinaa ja odotusta 😅 Ja tosi vaikea uskoa todeksi siksikään, kun oikein mitään oireita ei ole (paitsi aamuyön heräily 5-6 aikaan) 😆

@Metsäkaiku Jep, oura on ff:n kanssa loistava! 🙌 Ouran oman sovelluksen kierron seuranta on enemmän hukassa, kun se ei huomioi esim. valkovuodon koostumuksen vaihtelua kierrossa. Ja hei sulla on hieno lämpöjen nousu!😊

@Ness vielä aloitusajankohta auki, koska työkuviot stressaa meillä molemmilla. Itse olisin valmiimpi heittäytymään vähän riskilläkin näiden määräaikaisten sopimusten keskellä yritykseen, mutta miestä ahdistaa tuo talouspuoli enemmän. 😅 Toiveena ois kuitenkin vauva vuodelle 2026, joten jospa saisin miehenkin ymmärtämään, että alkuvuodesta pitäis hyvinkin jo alottaa yritys kun ei voi yhtään tietää, kuluuko siihen yksi kierto vai useampi vuosi. 🥺 Kovaa piinaa oon kärsinyt jo vuosia tän vauvakuumeeni kanssa, joten pelkkä yrityksen odottaminenkin tekee jo kipeetä. Tää vuosi on ollut mulle erityisen raskas henkisesti tän asian kanssa.

@Rollo aiotko vielä testata vai odotella menkkoja? 👀 //muoks. Ehditkin jo siellä vastailla. Ehkä ihan hyvä odottaa, jos negat tuntuu liian musertavilta. 🥺

Täällä vielä lämmöt ylhäällä eikä menkkoja näy, vaikka pientä ruskeaa tiputtelua oli jo parina päivänä. Tiputtelukin nyt loppunut. Ilahdun kyllä, jos kierto on edes pienesti tuota normia 24 päivää pidempi ✨ on nimittäin aiheuttanut huolta tämäkin kierron lyhentyminen.

@hiiru tervetuloa mukaan. Tuttu tilanne tuo 'kumppani haluaa varmistella taloutta' yrittämistä edeltäneiltä ajoilta! Harmillista ettei parin vuosikymmenen takaisen seksivalistuksen kokeneille (ainakin meillä keskityttiin pitkälti ei-toivottujen raskauksien ja tautien välttämiseen) ole itsestään selvää ettei raskaus välttämättä alakaan kuin apteekin hyllyltä. Toivottavasti pääsette kuitenkin aloittamaan ja saatte pysyvän plussan mahdollisimman pian.

@Ness tsemppiä alun epävarmuuksiin! Toivotaan että testit jatkaa vahvistumista, nyt olisi kyllä jo teidän vuoro 🌈

@Rollo mä pyrin myös lykkäämään testaamista samasta syystä. Tsemppiä odotukseen ❤️ Ainakin luteaalista näyttää tukevan riittävän pitkä jos ei muuta!

@Metsäkaiku komea nousu! Toivotaan parasta 🌈

@Pantis tsemppiä omiin tilanteisiin ja käänteisiin ❤️🌈

@Nukkelapsi kiva kuulla että kasvokkain juttelu tuntuu hyödylliseltä! Täällä oli myös viikon treenitauko kun säät oli sutta ja muutenkin pikkuisen burnari-oireita, ja nyt olen varmaan tulossa kipeäksi. Mutta jospa se taas tästä lähtee kun tauti menee ohi.

@Syssymyssy hyvä strategia pikkujoulujen suhteen! Miten siellä luteaali edistyy?

@Malttamatonq palautatko mieleeni, oliko teillä jokin erityis- (hoito-/uunnittelu-tms) kierto tulossa kun varmistatte oviksen verikokeilla, vai halusitteko muuten vaan olla hyvin kartalla tilanteesta?

Tässä vielä oma käyrä vaikka eipä siinä näin alkukierrosta oo mitään kummempaa tulkittavaa...

Liitteet

• IMG_20251130_124524.jpg
    IMG_20251130_124524.jpg
    132.2 KB · Katsottu: 25
@Yrttiteetä tekisi mieli Joo me ollaan siis julkisen puolen hoidoissa ja viime letro kierrossa tuli positiivinen ovulaatiotesti sen verran myöhään (vasta kp 23) että tähän kiertoon nostettiin annostusta ja oli seuranta ultra ja verikoe ensi ma. Kait lääkäri halusi vielä varmistaa verikokeella ovulaation todella tapahtuvan, kun viime kierrossa seurantaa ei ollut.

@hiiru Ihan ymmärrettävää ❤️ Mekin lykättiin vähän turhan pitkälle yrityksen aloittamista, kun haluttiin, että elämä on stabiilinmassa tilanteessa töiden ja asumisen suhteen. Noh, sittemmin sitä plussaa onkin jouduttu hieman odottelemaan 😅. Vaikka kuinka yrittää suunnitella elämäänsä, niin ei tuppaa menemään niin kuin on ajatellut 🙈

@Yrttiteetä tekisi mieli mihin kohtaan odottelet ovista tulevaksi? Voisiko olla jo ens viikolla?

@Rollo pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔

Täällä kaikki hyvin. Tänään olisi menkkojen odotettu alkamispäivä, dpo15 meneillään. Huomenna virallinen testipäivä ja ilmoitus klinikalle. Vähän jännittää nämä testien haaleudet, vaikka selkeästi on tummentunut testiviiva kun vertaa tuota dpo13 ja dpo15 (kaksi ylintä on muuten eri testit samalta päivältä). Mutta usein olen kyllä nähnyt hurjasti tummempia testejä näillä päivillä.. täytyy vaan luottaa ja toivoa, että PAS on edennyt jotenkin hieman hitaammin kiinnittymisen ym suhteen ✨🌈

IMG_2196.jpeg

IMG_2198.jpeg

@hiiru Ihan ymmärrettävää ❤️ Mekin lykättiin vähän turhan pitkälle yrityksen aloittamista, kun haluttiin, että elämä on stabiilinmassa tilanteessa töiden ja asumisen suhteen. Noh, sittemmin sitä plussaa onkin jouduttu hieman odottelemaan 😅. Vaikka kuinka yrittää suunnitella elämäänsä, niin ei tuppaa menemään niin kuin on ajatellut 🙈

@Yrttiteetä tekisi mieli mihin kohtaan odottelet ovista tulevaksi? Voisiko olla jo ens viikolla?

@Rollo pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔

Täällä kaikki hyvin. Tänään olisi menkkojen odotettu alkamispäivä, dpo15 meneillään. Huomenna virallinen testipäivä ja ilmoitus klinikalle. Vähän jännittää nämä testien haaleudet, vaikka selkeästi on tummentunut testiviiva kun vertaa tuota dpo13 ja dpo15 (kaksi ylintä on muuten eri testit samalta päivältä). Mutta usein olen kyllä nähnyt hurjasti tummempia testejä näillä päivillä.. täytyy vaan luottaa ja toivoa, että PAS on edennyt jotenkin hieman hitaammin kiinnittymisen ym suhteen ✨🌈

View attachment 150583

View attachment 150582

Ihanaa, tosi paljon onnea teille plussasta ♥️♥️🥰 Tuntuu hyvältä teidän puolesta 😍

Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔🥺 Oli kyllä lupaavaa käyrää sulla

@Ness uu, tosi lupaavaa! On kyllä niin jännää. Tunnistan hyvin nuo ajatukset tuosta testailusta. 🌈🤞

@Malttamatonq hyvä nousu lämmöissä, eiköhän FF huomenna oviksen vahvistaisi. ☺️

@Rollo pahoittelut negatesteistä, pidän täällä silti vielä toivoa yllä että posiksi muuntuisi. Miltä käyrä nyt näyttää?

Eilinen kuva testeistä, jossa siis dpo 12 ja dpo 14. Hyvin on nyt vahvistunut 🥹 Uskaltauduin soittelemaan myös neuvolaan, ihan vain siksi että saataisiin heti taas hoitosuunnitelmaa eteenpäin sen oksentelutaustan vuoksi. Pyysin myös hcg mittauksia, niistä kuulen tänään saatiinko lähete. Kuulemma tiukentuneet nämä mitä voidaan määrätä.

Lämmöissä ei erikoista, mittailen ainakin vielä kun tuntuu ihan sopivalta eikä stressaa. 😅 Tänään pitää myös testikaupoille sillä nuo easy@home testit nyt loppui. Naurattaa että tänään tulee postista 40kpl pelkkiä ovistestejä 🤣
Ihanaa, onnea teille kovasti, upea asia 😍😍 Vahva viiva on. Voisiko ovis voinut kuitenkin olla jo tossa ekana o+ päivänä.

Mulla aika samanlainen ovulaation jälkeinen droppi 5 vuotta sitten plussakierrossa tässä

Liitteet

• Screenshot_20251130_193645_FF App.jpg
    Screenshot_20251130_193645_FF App.jpg
    149.8 KB · Katsottu: 29
Muokattu viimeksi:
Hei! En ole tähän ketjuun koskaan kommenttia jättänyt, mutta mielenkiinnolla kuitenkin seurannut.
Te varmaan tiedätte aiheesta rutkasti enemmän kuin minä, niin haluaisin kysyä, kun seurailen lämpöjä aina silloin tällöin, kun mulla on normilämpö 36.4, oletettuna ovulaatiopäivänä lämmöt oli kuitenkin 36.7 (?) ja dpo1 tuli droppi 36.2 asteeseen.

Tuleeko se ns. "ovulaatiodippi" hieman ennen munasolun irtoamista, vai sen jälkeen, kun munasolu on jo irronnut?
Nyt on pakko sanoa, että ovulaation todellinen ajankohta ei voi olla tuossa oletetun dpo1 vaiheilla, sillä muuten ovulaatioplussasta olisi kulunut aika paljon aikaa, ennen munasolun irtoamista ja en usko kipujen ja tuntemusten mukaan, että ovulaatio olisi ollut myöhemmin.
Ovulaatiokivut alkoivat Flo:n alkuperäisenä ennustepäivänä, mutta sain kuitenkin vahvan ovisplussan myös samana päivänä. Kun päivitin ovulaatiotestituloksen appiin, ennusti se sitten ovulaation seuraavalle päivälle (perjantaille), jolloin kivut vielä jatkuivat. Siitä seuraavana päivänä lämmöissä kävi tuo pieni droppi.

Mitä mun kroppani sekoilee? Vai voikohan tuo yksinkertaisesti olla vain johonkin muuhun asiaan liitännäinen lämpötilan lasku? Vai olenko minä vain ymmärtänyt jotain todella väärin? :D

No nyt on yritetty 🤗 Parina päivänä taisi olla 3 x:ää muttei sitä voi merkitä ja tää lisä x meni paikkaan x 🤣

Ovis ei ole edes vahvistunut käyrällä vielä, mutta ainakin tosi kovat kivut oli nyt pe illalla/la yöllä, joten aika sama mulle vahvistaako äppi sen.. Enpä pysty tekemään mitään sille tuleeko ovis vai ei, mutta 90% todennäköisyydellä osui tälle viikolle, jos ei jäänyt jumiin..

On tullut matkan takia mitattua lämpöjä mihin aikaa sattuu ja kello ollut eri ajassa ja mittarikin vaihtui taas kesken kierron kun ei noi mittarit kestä mitään. Ja sit oon nukkunut huonosti, nyt pari päivää paremmin. Mutta jatkoin silti, ja nukkumaolosuhteet ja huonelämpötila oli eri.

Limoista en osaa sanoa tarkkaan, koska mulla oli lähinnä sitä itseään siellä 🤣 Ja sit ovistestejä en oo tehnyt kun ne ois ollut niitä super kalliita eikä haluttu maksaa kun ne hymynaamatestit ei ees itsellä joskus toimineet.

Tänään vielä huvikseen testasin sylkiovistestillä.. Ja täynnä saniaista mutta erilaista. Vissiin estrogeeniä voi vapautua juuri oviksen jälkeen ja siitä voisi tulla käyrään droppi dpo3-4??

Tässä toi eka saniaskuvio jonka merkitsin F. Ja tokana tämänpäiväinen.

Tuntuu että edelleen tuikkii oikeassa munasarjassa.. Varmaan teki jonkun kystan sinne, kun oli niin voimakasta ovulaatiokipuakin?

Liitteet

• Screenshot_20251130_194247_FF App.jpg
    Screenshot_20251130_194247_FF App.jpg
    201.7 KB · Katsottu: 38
  • 20251127_105319.jpg
    20251127_105319.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 38
  • 20251130_200532.jpg
    20251130_200532.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 35
Muokattu viimeksi:
Hei! En ole tähän ketjuun koskaan kommenttia jättänyt, mutta mielenkiinnolla kuitenkin seurannut.
Te varmaan tiedätte aiheesta rutkasti enemmän kuin minä, niin haluaisin kysyä, kun seurailen lämpöjä aina silloin tällöin, kun mulla on normilämpö 36.4, oletettuna ovulaatiopäivänä lämmöt oli kuitenkin 36.7 (?) ja dpo1 tuli droppi 36.2 asteeseen.

Tuleeko se ns. "ovulaatiodippi" hieman ennen munasolun irtoamista, vai sen jälkeen, kun munasolu on jo irronnut?
Nyt on pakko sanoa, että ovulaation todellinen ajankohta ei voi olla tuossa oletetun dpo1 vaiheilla, sillä muuten ovulaatioplussasta olisi kulunut aika paljon aikaa, ennen munasolun irtoamista ja en usko kipujen ja tuntemusten mukaan, että ovulaatio olisi ollut myöhemmin.
Ovulaatiokivut alkoivat Flo:n alkuperäisenä ennustepäivänä, mutta sain kuitenkin vahvan ovisplussan myös samana päivänä. Kun päivitin ovulaatiotestituloksen appiin, ennusti se sitten ovulaation seuraavalle päivälle (perjantaille), jolloin kivut vielä jatkuivat. Siitä seuraavana päivänä lämmöissä kävi tuo pieni droppi.

Mitä mun kroppani sekoilee? Vai voikohan tuo yksinkertaisesti olla vain johonkin muuhun asiaan liitännäinen lämpötilan lasku? Vai olenko minä vain ymmärtänyt jotain todella väärin? :D
Ovulaatio tulee 12-48 tunnin päästä positiivisesta ovulaatiotestistä. Se on yksilöllistä että kuinka nopeasti se munasolu irtoaa, mä jatkan testailua niin kauan kunnes testi haalistuu. Mulla se testi näyttää aina 2 päivää plussaa ennen kuin sitten kolmantena päivänä haalistuu ja se kolmas päivä on ultrankin mukaan se mun ovulaatiopäivä. Välillä on ovulaatiokipuja kaikki kolme päivää, välillä päivää ennen ovulaatiota ja välillä vasta samana päivänä ovulaation kanssa.

Mulla ei lämmöissä ole näkynyt varsinaista dippiä ovulaation kohdalla, enemmänkin pysynyt samana, mutta lämpötila on kyllä aina noussut 2-3 päivää ovulaation jälkeen.

Eli jos nyt oman kehon aikataulun pistäisi päivämääriin, tikuttaisin ovista kunnes esim 1.12. tulisi eka plussa. Myös 2.12. näyttäisi edelleen plussaa. 3.12. aamusta testi olisi haalistunut, joko ovuloin 2.12. illasta tai 3.12. aamuyöstä. 4.12. ei mitään ihmeellistä, 5.12. ei mitään ihmeellistä, sitten yhtäkkiä 6.12. aamulämmöt pomppaa.

Mutta nämä on yksilöllisiä, tämä oli vain yksi esimerkki! 😊 Mulla testit näyttää järkeviä asioita ainoastaan aamuisin, joillakin iltapäivisin. Jollain voi ovistesti näyttää positiivista ainoastaan puoli päivää eli esim. 1.12. iltapäivästä tulisi plussa, 2.12. olisi jo haalistunut ja se olisi oletettu ovispäivä, ja sitten voi olla että jo 4.12. nousisi lämmöt.

Sen kun vaan jatkaa mittailua ja katsoo miten lämmöt kehittyy!👌

Ovulaatio tulee 12-48 tunnin päästä positiivisesta ovulaatiotestistä. Se on yksilöllistä että kuinka nopeasti se munasolu irtoaa, mä jatkan testailua niin kauan kunnes testi haalistuu. Mulla se testi näyttää aina 2 päivää plussaa ennen kuin sitten kolmantena päivänä haalistuu ja se kolmas päivä on ultrankin mukaan se mun ovulaatiopäivä. Välillä on ovulaatiokipuja kaikki kolme päivää, välillä päivää ennen ovulaatiota ja välillä vasta samana päivänä ovulaation kanssa.

Mulla ei lämmöissä ole näkynyt varsinaista dippiä ovulaation kohdalla, enemmänkin pysynyt samana, mutta lämpötila on kyllä aina noussut 2-3 päivää ovulaation jälkeen.

Eli jos nyt oman kehon aikataulun pistäisi päivämääriin, tikuttaisin ovista kunnes esim 1.12. tulisi eka plussa. Myös 2.12. näyttäisi edelleen plussaa. 3.12. aamusta testi olisi haalistunut, joko ovuloin 2.12. illasta tai 3.12. aamuyöstä. 4.12. ei mitään ihmeellistä, 5.12. ei mitään ihmeellistä, sitten yhtäkkiä 6.12. aamulämmöt pomppaa.

Mutta nämä on yksilöllisiä, tämä oli vain yksi esimerkki! 😊 Mulla testit näyttää järkeviä asioita ainoastaan aamuisin, joillakin iltapäivisin. Jollain voi ovistesti näyttää positiivista ainoastaan puoli päivää eli esim. 1.12. iltapäivästä tulisi plussa, 2.12. olisi jo haalistunut ja se olisi oletettu ovispäivä, ja sitten voi olla että jo 4.12. nousisi lämmöt.

Sen kun vaan jatkaa mittailua ja katsoo miten lämmöt kehittyy!👌

Kiitos paljon vastauksesta!! Veikkaan vahvasti, että mulla varmaan sitten tämä kierto mennyt jotakuinkin samalla kaavalla sun kanssa. Aiemmin olen lopetellut testaamisen siihen ensimmäiseen ovulaatio+ -päivään, joten enpä tiedä, onko aiemminkin käynyt näin. Täytyykin jatkossa mittailla ahkerammin lämpöjä ja opetella vähän tätä oman kehon toimintaa paremmin! Ainakin tallettelut on nyt sitten ajoitettu erittäin hyvin, jos ovulaatio onkin tapahtunut hieman alkuperäistä ennustetta myöhemmin. :Face With Tears Of Joy:

Näitä teidän onnentoivotuksia on kyllä ollut ihana lukea, ihan tippa tuli linssiin moneen otteeseen 🥹🥹🥹❤️ Tämä ryhmä on kyllä ihana paikka, vaikka ihmiset vaihtuu niin sama fiilis ja meininki pysyy ja aikaisemmatkin mittaajat täällä vielä käy lukemassa 💕 Vaikea tätä on kyllä todeksi uskoa, että plus

@Malttamaton145 en taida ihan vielä uskaltaa tulla sinne elokuisiin 😅 Vähän kävin jo sielä vakoilemassa. Odottelen tässä rajamailla vielä testien vahvistumista ja tuota ”virallista testipäivää”.

Jos muistan oikein niin lääkäri sanoi, että plussan tullen olisi verikoe tiedossa. Se on varmasti ihan hyvä idea ottaa heti alkuun 🙏 Tän päivän testit näytti oikeastaan aika samalta kuin eilen. Toivottavasti huomenna olisi tummempaa viivaa. Tosi kiva kyllä kylässä uittaa tikkuja 🤣😅 ehkä herään taas kukonlaulun aikaan ja saan hoitaa rauhassa tikutukset, kun muut vielä nukkuu. Toisaalta pohdin, että kerronko jo ystäville plussasta. Ehkäpä saatan kertoa, sillä kertoisin niille todennäköisesti myös jos jäisi kemialliseksi tai menisi kesken, niin samapa se 😅

@Pantis toivotaan että tässä olisi nyt ihmeplussa teille tulossa ❤️ Harmi, että follit ehti karata ennen keräystä 😭 Onko seuraava IVF-hoito suunnitteilla minne?

@hiiru tervetuloa nyt virallisesti mukaan ❤️oliko teillä jo ajatusta, että milloin yritys alkaisi? 💕
Ah, mullakin tuli tästä uutisesta tippa linssiin @Ness, valtavat onnittelut ekasta plussasta! 😍😍 Ihanaa, että teidänkin vuoro lopulta koitti! Suosittelen kyllä kertomaan ystäville, tässä uutisessa on niin paljon juhlistettavaa, kävi lopulta miten kävi 🥳

Täällä yksi ovisdippien asiantuntija :D

”Klassisen” ovulaatiodipin pitäs tapahtua itse ovispäivänä, mutta harvan keho oikeasti toimii niin. Mulle (ja ehkä sullekin) yleisempi on oviksen jälkeisinä päivinä (dpo1-3) tapahtuva lämpödippi. Se johtuu siitä, että tossa kohtaa kiertoa monella estrogeenin tasot nousee, mikä laskee lämpöjä. Yleensä parin päivän sisään taas keltarauhashormoni vie estrogeeniltä voiton, mikä katkasee dipin ja nostaa lämpöjä.

Fertility friendillä on tästä muistaakseni hyvä artikkelikin otsikolla ”second estrogen surge”. Ajan kanssa lämpöjä seuraamalla opit parhaiten kehosi logiikan! 😊

Täällä yksi ovisdippien asiantuntija :D

”Klassisen” ovulaatiodipin pitäs tapahtua itse ovispäivänä, mutta harvan keho oikeasti toimii niin. Mulle (ja ehkä sullekin) yleisempi on oviksen jälkeisinä päivinä (dpo1-3) tapahtuva lämpödippi. Se johtuu siitä, että tossa kohtaa kiertoa monella estrogeenin tasot nousee, mikä laskee lämpöjä. Yleensä parin päivän sisään taas keltarauhashormoni vie estrogeeniltä voiton, mikä katkasee dipin ja nostaa lämpöjä.

Fertility friendillä on tästä muistaakseni hyvä artikkelikin otsikolla ”second estrogen surge”. Ajan kanssa lämpöjä seuraamalla opit parhaiten kehosi logiikan! 😊

Kiitos tästä infopläjäyksestä, enpäs ole kuullutkaan tuommoisesta aiemmin! Tänään (oletettu dpo2) lämmöt taas 36.7.
Täytyy kaivaa tuo artikkeli esiin, kuulostaa ihan mielenkiintoiselta lukea, vaikkei nyt ottaisikaan ihan joka kiertoon tavaksi lämpöjä seurata, mutta kuka tietää, ehkä mä alan käyriä teidän kanssa täällä jatkossa analysoimaan :Face With Tears Of Joy:

@Ness tuun täältä taustalta myös onnittelemaan suuresti 😍😍 aivan ihanaa! nyt hirveesti tarrasukkia matkaan ♥️ noi sun testit on vahvistunut tosi hyvin jo päivästä toiseen, ei tarvitse edes siihen edellisen päivän testiin verrata. kauheesti tsemppiä nyt alkutaipaleeseen 🥳🥳

@Yrttiteetä tekisi mieli Niinpä, toivottavasti myös niistä hedelmällisyyden haasteista puhuttaisiin etenevissä määrin enemmän. Raskautumisen todennäköisyydet kun on loppujen lopuksi hyvissäkin lähtökohdissa melko pienet. Ja jos lisätään vielä vaikka PCOS, endo, raudanpuute, kilpirauhasen toiminnan häiriöt tai mitä vaan muuta joka vaikuttaa välillisesti myös lisääntymisterveyteen, niin ei se enää niin yksinkertaista olekaan mitä annetaan olettaa.

@Rollo Harmi, että lämmöt putosi... Tsemppiä uuteen kiertoon ja nyt vaan joulun ihmettä manifestoimaan!🎁

@Ness Jep jotenkin sitä just pelkää, että jää odottamaan liian pitkäksi aikaa "täydellistä" hetkeä, koska mitä jos sellaista hetkeä ei tulekaan ja se juna menee sitten siinä. Tai vähintään oma mielenterveys, jos tätä odottelua joutuu vielä sietämään. Mutta hei ihana nähdä, että siellä viivat vahvistuu! Niin vaikeaa kuin se varmasti onkin, niin yritä nyt nauttia ja olla vertailematta omien viivojen vahvuutta toisten viivoihin! 😊

@Mamiii No teillä ei ainakaan yritysten määrästä jää kiinni, hyvä kun löytyy puhtia puuhailuun🫣😂

Täällä klassinen lämpödroppi + menkat saapui käsi kädessä. Kierto oli jopa 25 päivää, jee😂 Jos jotain positiivista tästä lyhentyneestä kierrosta etsii, niin ainakin sitten yrittäessä pääsee aina nopeammin uudelle kierrokselle. Tätä yritystä edeltävänä aikana näitä menkkoja vois kyllä mielellään olla harvemminkin.😆

Takaisin