BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea @salamana , toivottavasti tämä olisi nyt se pysyvä plussa 🥰🌈

@Ness tsemppiä myös piikittelyyn, toivottavasti teillä etenee hoidot toivotusti, seurailen teidän matkaa lapsettomuushoitojen puolella 😊

Täällä alkoi uusi kierto tänään, mulla ollut FF tauolla ja tänään päätin vihdoin laittaa kaikki viime kuukausien lämmöt sinne. En oo tehnyt ovistestejä, kun halusin elää tätä kohdunulkoisen jälkeistä karenssia kerrankin vapaana testailuista ja mittailuista. Joko mun kierrot on ovuloimattomia tai sit mun luteaali on 7 päivää ilman letroja ja cycloja 😩 kumpikaan vaihtoehto ei oo kovin mieltänostattava 😅 tää seuraava kierto kuuluu tässä maassa vielä karenssin piiriin, Suomessa olisi jo viime kierrossakin saanut yrittää.. päätettiin, että en syö letroja, mutta aloitin taas Donafertyn ja aion testailla ovista ja katsoa tuleeko se ilman letroja - katsotaan sit annetkaanko raskaudelle mahdollisuus, jos ovis vaikuttaisi tulevan itsekseen.

Lokakuun puolivälissä sit ivf-suunnittelukäynti, nyt tuli raja vastaan tätä odottelua ja halutaan päästä hoidoissa eteenpäin vihdoin yli 3 vuoden yrityksen jälkeen 🌈 ehkä raportoin tänne tätä nykyistä kiertoa, mutta varmaan enemmän silti taustalla seurailen muita 🤞ihana huomata, että täällä ei montaa vanhaa tuttua enää oo. Toivotaan, että me kaikki saataisiin pian siirtyä ryhmästä pois ❤️

Liitteet

• Screenshot_20250916_111140_FF App.jpg
    Screenshot_20250916_111140_FF App.jpg
    122.9 KB · Katsottu: 50
  • Screenshot_20250916_111943_FF App.jpg
    Screenshot_20250916_111943_FF App.jpg
    144.4 KB · Katsottu: 50
Tuun tänne sivusta taas huutelemaan kun oon pian palaamassa mittailun pariin. Oon ottanut viimeisen minipillerin (slinda) 21.8. Menkkoja ei kuulu vieläkään. 🫣 su 24.8. Oli menkkamaisia kipuja ja yks tippa verta. Sen jälkeen ovisoireet olleet 3.9. Ja 12.9. Ovistestit ihan melkein positiivisia 11.9. Jonka jälkeen taas haalenivat lähes näkymättömiin. Onko muilla kokemusta kuinka pillereiden jälkeen kierrot käynnistyneet? Tein myös raskaustestin varalta ja se nega.

Moi! Meinasin jo jokusen kuukautta sitten aloittaa mittaa lämpöjä, mutta mulla oli vaan korvakuumemittari ja sillä lämmöt heitteli niin älyttömästi, ettei niistä saanut mitään selkoa niin jäi koko homma.

Nyt ostin Beurer ot30-kuumemittarin, joka on tarkoitettu ovulaatiomittailuun. Sen voi yhdistää Ovy-sovellukseen, johon lämpötilat sit suoraan siirtyy. Onko sen käytöstä kokemuksia kellään?

Ja siinä muuten suositeltiin mittaamaan lämpö emättimestä (niinku oon muissakin mittareissa lukenu suositukseksi) niin ootteko tehny ohjeen mukaan vai mitannu jostain muualta?

Tuun tänne sivusta taas huutelemaan kun oon pian palaamassa mittailun pariin. Oon ottanut viimeisen minipillerin (slinda) 21.8. Menkkoja ei kuulu vieläkään. 🫣 su 24.8. Oli menkkamaisia kipuja ja yks tippa verta. Sen jälkeen ovisoireet olleet 3.9. Ja 12.9. Ovistestit ihan melkein positiivisia 11.9. Jonka jälkeen taas haalenivat lähes näkymättömiin. Onko muilla kokemusta kuinka pillereiden jälkeen kierrot käynnistyneet? Tein myös raskaustestin varalta ja se nega.

Mulla lähti Mirena huhtikuussa (lisänä olleet Slindat olin lopettanut jo about viikkoa ennen) menkkajomot alkoi seuraavana päivänä ja viikon päästä oli yhden päivän todella vähäinen vuoto. Se kierto kesti sit 36 päivää ennen kuin tuli ns. kunnon 4 päivän menkat. Siitä lähtien on kierto ollut säännöllinen 26 päivää. Oon nyt 2 kertaa saanut posin ovistestin, mut epäilen kyl oireiden perusteella ovuloineeni useammassakin kierrossa mut vaan missanneeni ne huiput.

Moi! Meinasin jo jokusen kuukautta sitten aloittaa mittaa lämpöjä, mutta mulla oli vaan korvakuumemittari ja sillä lämmöt heitteli niin älyttömästi, ettei niistä saanut mitään selkoa niin jäi koko homma.

Nyt ostin Beurer ot30-kuumemittarin, joka on tarkoitettu ovulaatiomittailuun. Sen voi yhdistää Ovy-sovellukseen, johon lämpötilat sit suoraan siirtyy. Onko sen käytöstä kokemuksia kellään?

Ja siinä muuten suositeltiin mittaamaan lämpö emättimestä (niinku oon muissakin mittareissa lukenu suositukseksi) niin ootteko tehny ohjeen mukaan vai mitannu jostain muualta?
Mä käytin tuota samaa ja hyvin toimi! Mittasin kielen alta heti herättyäni ja ainakin itse koin sen olevan aika tarkka. 😊 Jonkun kuukauden käytön jälkeen siinä oli jotain synkkausongelmaa mutta se lähti kun vaihdoin paristot, se oletusparisto millä se tuli ei ollut kummoinen. Sen jälkeen taas toimi hyvin! Sieltä Ovy-sovelluksesta kun tökkää "show graphs", saa lämpökäyrän näkyviin. Ja se maalaa sitten kirkkaanvihreällä ne päivät ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivän!

Nyt on ollut niin paljon keskustelua, että en millään pääse mukaan kommentoiden. 🙈 Seurannut olen ja reagoinutkin, tosin jos joku on jäänyt välistä, niin ei tarkoituksella!

@salamana Oikein paljon onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin. Viiva on ainakin tosiaan lupaava! 😍 Hassu homma kyllä, kun taas tuli tuollainen yllätysplussa, just silloin kun ei ollut mitään odotuksia. Ihana juttu!

@Ness Kiva kuulla kuulumisia, oikein paljon toivon suotuisia tuulia teille hoitopolulle! 💖

@Jolinda Tervetuloa takaisin. 🤗 Toivottavasti pääsette pian aloittamaan hoitotaivalta. 💖

Tsemppiä kaikille kaikkiin käsillä oleviin tilanteisiin! ♥️

Mulla on ollut outo alkukierto. Kävi lämmöt viikonloppuna luteaalitasolla ja ihan tunsi kuinka keho kävi kierroksilla. Mutta kyllä ne sieltä alas tulivat normitasolle. LH-testissä oli jo pientä nousua, saa nähdä tuleeko taas tavanomaiseen verrattuna aikainen ovis. 🤔 Nyt oon valmiina siihenkin, viimeksi pääsi yllättämään. 😅 On ollut kyllä niin kiireistä töissä, että mennyt ihan kuin juosten päivät ja siinä sivussa illatkin. Oon vuorotellen täysin kypsänä ja vuorotellen evvk. 😬 Vapaa-ajalla mieli on ollut paljon ihan vain arjen pyörittämisessä tai sitten puutarhahommissa.

Liitteet

• Screenshot_2025-09-16-17-00-46-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-09-16-17-00-46-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    208.1 KB · Katsottu: 44
Mulla lähti Mirena huhtikuussa (lisänä olleet Slindat olin lopettanut jo about viikkoa ennen) menkkajomot alkoi seuraavana päivänä ja viikon päästä oli yhden päivän todella vähäinen vuoto. Se kierto kesti sit 36 päivää ennen kuin tuli ns. kunnon 4 päivän menkat. Siitä lähtien on kierto ollut säännöllinen 26 päivää. Oon nyt 2 kertaa saanut posin ovistestin, mut epäilen kyl oireiden perusteella ovuloineeni useammassakin kierrossa mut vaan missanneeni ne huiput.
Okei! Lohdullista kuulla että kierto ei välttämättä pitkity kuukausien mittaiseksi. 😅 siihen nähden vähän surkuhupaisaa kun pitkitin lopetusta ettei vaan ala menkat 3 pv päästä lopetuksesta kylpylälomalla. 😅 ja putkeen oon syönyt liuskoja koska lumepillereillä vuosin aina kuin seula.

Okei! Lohdullista kuulla että kierto ei välttämättä pitkity kuukausien mittaiseksi. 😅 siihen nähden vähän surkuhupaisaa kun pitkitin lopetusta ettei vaan ala menkat 3 pv päästä lopetuksesta kylpylälomalla. 😅 ja putkeen oon syönyt liuskoja koska lumepillereillä vuosin aina kuin seula.

Ei se onneks kaikilla vie kuukausia. Mäkin kyselin silloin gyneltä, et koska pitää tulla hakemaan apuja jos vuoto ei ala (takana yli 10v menkattomuus ja tuplahormonit), mut hän vakuutti et parissa kuukaudessa yleensä alkaa. Et jos ei 3 kk kuluessa ala ni sit gynelle. Mä ajattelin sen niin (tää on mutua) et se eka kierto oli niin pitkä, koska hormoneilla se kohdun limakalvo on ollut niin ohut ja sit sen jälkeen ns. toimii normaalisti.

Totta kai sä vedit varman päälle loman kansssa. Ethän sä voinut tietää, et koska ne alkaa. Ja jos oisitkin lopettanu aiemmin ni varmaan oiski sit alkanu siellä kylpylässä 😁

Ompas tullut paljon uusia ja viestejä tänne ihan muutaman päivän sisällä! Minä oon ollut kipeänä ja lämmöt luonnollisesti ihan sekaisin, ovis pitäisi olla loppuviikosta ja toivottavasti päästäisi kuitenkin hyödyntämään se..

Onnea plussanneille ja ihania uutisia ultrassa @Feronia 😍

@Jossu123 lopetin slindat kun oli lista loppu ja menkat siinä päällä. Seuraavat tuli aika pian, kierto oli vain 22pv.

@Pikkutytöt mulla käytössä FF ja mittaan kielen alta beurer ot20 mittarilla, toimii hyvin!

Täällä pyörähti sit tiistaina uusi kierto käyntiin. 🫡
Oli kyllä kaikenkaikkiaan erikoinen kierto, vain 29 päivää! Nyt kun suurimmasta pettymyksestä päästy yli, niin on jo kovat odotukset tähän uuteen kiertoon, josko olisi yhtä lyhyt. 🤩
Tilailin Amazonista taas lisää ovis&raskaustestejä sekä vitamiineja. 🫣

Liitteet

• Screenshot_20250918_074755.jpg
    Screenshot_20250918_074755.jpg
    92.9 KB · Katsottu: 37
Oonkohan auttamattomasti myöhässä tän kierron mittausten kanssa? Tänään kp 10 ja aloin vasta tänään mittaamaan tämän kierron lämpöjä :No Evil Monkey: Oletettu ovis kylläkin vasta kp18.

@Rollo Voi höh, sairastelu tylsää. Toivottavasti ovis tulee ajallaan ja onnistuu hyvin tallettelut! 👍

@Malttamaton145 Tsemppiä uuteen kiertoon, kiva jos mieli virkistynyt. ♥️ Lyhyempi kierto on kyllä ihan jees, mullakin oli viime kierto omassa mittakaavassa lyhyt, 30pv! Hyvähän niitä testejä on olla varalla. 🤭

@Syssymyssy Kyllähän sä hyvin vielä ehdit mittailemaan, niillä mennään mitä on! 👍

Täällä lämmöt pysyneet viikonlopun jälkeen tasaisena. LH on vähän alkanut nousta, joten taas olisi toiveita aikaisemmasta oviksesta. 🙏 Ainakin siellä oli paljon folleja kasvamassa, kun pari viikkoa sitten ultrattiin, joten nyt vaan toivotaan, että sieltä joku valioyksilö kuoriutuu ja kohtaa kaltaisensa.. 🤩😅

Flunssa alkaa taittumaan pikkuhiljaa täällä..
Tein ovistestejä tässä kierrossa ja kyllä se sinne kp13 aikaiseen aamuun plussa varmaankin tuli.
Lämpökäyrä onkin ei niin mitään sanova, kun oli kuumetta alkuviikosta. Tallettelut saatiin vain yhden kerran kun vähän huono viikko kaikin puolin, jospa kuitenkin silläkin voisi pärjätä 🫣

Liitteet

• Screenshot_20250921-111244.FF App.png
    Screenshot_20250921-111244.FF App.png
    198.3 KB · Katsottu: 42
Mulla lämmöt laskenut ja ovistesti oli yllättäen eilen aika tumma. Ei vielä positiivinen, mutta tumma. Odotin sitä vasta ens viikolle, tiistai/keskiviikko paikkeille. No ei se mitään. 😅
Alku kierron lämmöt on ollu jotenkin ylhäällä, toki mittaus ajankohta on vähän vaihdellutkin. Lauantaina aamulla 36,77, mutta olin nukkunut todella huonosti. 🤦🏼‍♀️
Ilmeisesti droppi ennen ovista kuuluu asiaan? 😍

Liitteet

• 1000092653.jpg
    1000092653.jpg
    457 KB · Katsottu: 47
Mä olen ihan täysin pitänyt taukoa koko palstasta kun otti niin koville kun tuli raskautumiskielto. Menkat alkoi heti leikkauksen jälkeen seuraavana päivänä eli 6.9. mutta nyt on mittailut ja kaikki olleet tauolla ja on varmaan vielä pitkään. Nyt vaan toivon että tää aika kuluis nopsaan ja pääsis taas jännäilemään.

Ei siis onnistuttu tekemään tähystämällä avannetta vaan tehtiin ihan avoleikkauksella ja haavassa oli 19 hakata eli pitkä haava. Ne hakaset otettiin viime viikolla pois ja avanteen ympäriltä otetaan tikit pois loppuviikosta.

Mulla lämmöt laskenut ja ovistesti oli yllättäen eilen aika tumma. Ei vielä positiivinen, mutta tumma. Odotin sitä vasta ens viikolle, tiistai/keskiviikko paikkeille. No ei se mitään. 😅
Alku kierron lämmöt on ollu jotenkin ylhäällä, toki mittaus ajankohta on vähän vaihdellutkin. Lauantaina aamulla 36,77, mutta olin nukkunut todella huonosti. 🤦🏼‍♀️
Ilmeisesti droppi ennen ovista kuuluu asiaan? 😍
Onko sulla normaalisti kuinka pitkät kierrot?

Itsellä edelleen lämmöt matalalla, pientä heilahtelua, mutta alaspäinlaskeva trendi kyllä selkeästi. Oon ryhtynyt tikuttamaan ovistakin nyt kahdesti päivässä, ja latasin PreMom -appin johon voi niitä tikkujen kuvia latailla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sen mukaan olisi ollut tämä alkuillan tikku jo hitusen tummempi kuin aamupäivän, joten ehkä ehkä nyt se ovulaatio on tännepäin hiipimässä lähipäivinä. Näin toki ihan omin silmin myös, että hiukan tummentumista, mutta vielä niin hintsusti, että joskus tuollainen voi olla ihan sattumaakin.

FF ennustelisi huomiselle parasta hedelmällistä päivää, mutta jos perjantaina olisi ovis (toivottavasti, ja edellisen raskautumisen yhteydessä oli kp16), niin silloin toki tässä olisi vielä parisen päivää aikaa talletella. Hirveästi oireita tässä ei vielä ole toki ollut limojen tai himojen suhteen... Ja toisaalta se tuloaan tekevä flunssa on ollut vähän on off päivästä riippuen tässä nyt viikon olevinaan tulossa (aina iltaisin vähän kökkö olo, mutta päivisin ihan ok), niin jos sekin heittää jotain kierrepalloja...

Et katsotaan kuin käy! Ois kiva kyllä päästä jo piinailemaankin!

Onko sulla normaalisti kuinka pitkät kierrot?

Itsellä edelleen lämmöt matalalla, pientä heilahtelua, mutta alaspäinlaskeva trendi kyllä selkeästi. Oon ryhtynyt tikuttamaan ovistakin nyt kahdesti päivässä, ja latasin PreMom -appin johon voi niitä tikkujen kuvia latailla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sen mukaan olisi ollut tämä alkuillan tikku jo hitusen tummempi kuin aamupäivän, joten ehkä ehkä nyt se ovulaatio on tännepäin hiipimässä lähipäivinä. Näin toki ihan omin silmin myös, että hiukan tummentumista, mutta vielä niin hintsusti, että joskus tuollainen voi olla ihan sattumaakin.

FF ennustelisi huomiselle parasta hedelmällistä päivää, mutta jos perjantaina olisi ovis (toivottavasti, ja edellisen raskautumisen yhteydessä oli kp16), niin silloin toki tässä olisi vielä parisen päivää aikaa talletella. Hirveästi oireita tässä ei vielä ole toki ollut limojen tai himojen suhteen... Ja toisaalta se tuloaan tekevä flunssa on ollut vähän on off päivästä riippuen tässä nyt viikon olevinaan tulossa (aina iltaisin vähän kökkö olo, mutta päivisin ihan ok), niin jos sekin heittää jotain kierrepalloja...

Et katsotaan kuin käy! Ois kiva kyllä päästä jo piinailemaankin!
Mulla on yleensä kierrot 27-35 päivää. Tää on näköjään sit joku 30 päivää. 🤔
Premomiin kans merkkaan tikut ja se näytti eiliselle huippua. 😎
Mä tikutan kolme neljä kertaa päivässä. 😂
Erikoista kun kierrot vaihtelee. Heinäkuussa ovistesti oli siinä ja siinä et oliko yhtä vahva tai vahvempi, siitä kierrosta tuli kemiallinen plussa. 😏
Elokuun kierrossa ovistesti oli niin räikeän positiivinen että oksat pois, se kierto jäi negaksi.
Tuossa elokuun kierrossa oli myös limoja monena päivänä, mutta nyt ei tunnu olevan sitäkään vähää. 🙈
Tiedän toki ettei se viivan vahvuus välttämättä kerro mitään, mutta pistimpä merkille kun niitä nyt seuraa.

Kiva päästä piinaileen. Lähdetään reissuun niin ne päivät menee siinä mukavasti. 😅 Sitte ku tullaan kotiin niin saa jo testata. Ainuttakaan testiä en ota mukaan, enkä osta! 🙅🏼‍♀️😎

Takaisin