BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamaton145 Tsemppiä vaikeiden tunteiden kanssa. 💔 Ei se auta kuin tuntea ja surra surut niin kauan kuin siltä tuntuu.. Joskus helpottaa ja jospa uusi plussa tulisi tuomaan uuden ilon. 🌈 Hyvältä näyttää lämpöjen puolesta! 🤗

@Islala Harmi, että sielläkin vauvauutiset tuntuvat vaikeilta. 💔Kyllähän sitä väkisin välillä tulee matalasuhdanteita pitkässä yrityksessä. Ajattelisi kuitenkin, että kun noin hyvä tausta ja kaikki tukee normaalia raskautumista, niin kyllä se teillä tärppää jossain vaiheessa.. Toivotaan, että pian! 🌈

@Rollo Pahoittelut uuden kierron alkamisesta. 😔

@Ness Hienoa, että pääsitte inssiin. 🙏 Ei nyt kannata hanskoja lyödä tiskiin, onhan siinä melkein miljoona mahdollista onnistujaa. Yksi riittää! 👍 Ja joka tapauksessa olette askeleen pidemmällä nyt. Toki ajan kuluminen harmittaa saa. Mutta toivotaan, että tämä voisi olla jo teidän kierto! 💖

Mulla kans vähän kolahti, kun kuulin lapsen hoitokaverille tulevan sisaruksen.. Tuli eilen mieleen, että olisipa tämä tuleva kierto ja siitä raskautuminen ihana ajoitus. Toukokuinen vauva, mies saisi jäädä isyysloman jälkeen kesälomalle ja tulisi helposti esikoiselle päiväkodista vapaata plus kesällä ei tarvisi niin paljon pelätä infektioita. No joo, meni kyllä ajatukset aivan hurjan paljon etupeltoon, mutta kerronpa nyt kun mieleen pälkähti. 🙈 Kp4 ja pitkä odotus vielä, ei niin mitään mielenkiintoista kierron suhteen. 😅

Sympatiaa teille(meille) kaikille, joille vauvauutisten kuuleminen tuottaa joskus hankaluuksia :red-heart: Vaikka mekään ei lapsettomia enää olla, mutta raskautuminen ei luomusti näköjään onnistu, niin helpot raskautumiset tuo hieman harmaata oloa. Ehkei enää oloa siitä, että miksi tuo onnistuu, vaan enemmän siitä että miksi meillä on näin hankala raskautua. Ehkä tässä vuosien saatossa tämä harmaa tunne on laimentunut ja sen kanssa oppinut elämään, blaah.

ON: mahduttiin siirtoon ja siirto olisi perjantaina :Grimacing Face: kääk! tosi luottavainen olo, yleensä yritän olla ajattelematta kokoa asiaa (huonolla menestyksellä) ja nyt tuntuu että positiivinen olo siirtoa kohtaan jinksaa tämän nyt ihan huonoksi :D kaikkea hassua sitä pohtiikin.

FF kysymys taas. Käyrä näkyy vain tällä päivälle asti, eli aina yksi päivä tulee lisää kun merkkaa lämmöt. Onko joku asetus kysymys vai kuuluuko se koko kuun näyttö vain VIP ominaisuuksiin?
en nyt lisäile omaa käyrää vielä kun masentavan näköinen jotenkin. Sain ovisplussan testiin, lämmöt hivuttautui vähän ylemmäs mut ei todellakaan samoihin korkeuksiin kuin viime kierrossa. Vähän harmittaa, että onko huono merkki siirtoakin ajatellen...

Sympatiaa teille(meille) kaikille, joille vauvauutisten kuuleminen tuottaa joskus hankaluuksia :red-heart: Vaikka mekään ei lapsettomia enää olla, mutta raskautuminen ei luomusti näköjään onnistu, niin helpot raskautumiset tuo hieman harmaata oloa. Ehkei enää oloa siitä, että miksi tuo onnistuu, vaan enemmän siitä että miksi meillä on näin hankala raskautua. Ehkä tässä vuosien saatossa tämä harmaa tunne on laimentunut ja sen kanssa oppinut elämään, blaah.

ON: mahduttiin siirtoon ja siirto olisi perjantaina :Grimacing Face: kääk! tosi luottavainen olo, yleensä yritän olla ajattelematta kokoa asiaa (huonolla menestyksellä) ja nyt tuntuu että positiivinen olo siirtoa kohtaan jinksaa tämän nyt ihan huonoksi :D kaikkea hassua sitä pohtiikin.

FF kysymys taas. Käyrä näkyy vain tällä päivälle asti, eli aina yksi päivä tulee lisää kun merkkaa lämmöt. Onko joku asetus kysymys vai kuuluuko se koko kuun näyttö vain VIP ominaisuuksiin?
en nyt lisäile omaa käyrää vielä kun masentavan näköinen jotenkin. Sain ovisplussan testiin, lämmöt hivuttautui vähän ylemmäs mut ei todellakaan samoihin korkeuksiin kuin viime kierrossa. Vähän harmittaa, että onko huono merkki siirtoakin ajatellen...
Vastaan nyt vain pikaisesti tähän FF kysymykseen. Mutta mun mielestä se sovellus tunnistaa ja opettelee sitä sun käyrää ja tulevaa ja siksi ei osaa näyttää enempää kerrallaan. Muistaakseni mulla myös oli jossain vaiheessa näin, kunnes nyt taas tunnistaa käyrää paremmin 😊 Korjatkaa joku jos oon väärässä

Jotenkin mulla on sama muistikuva kuin @Malttamaton145 eli se ei osaa sitä pidemmälle ajatella vaan vasta silloin kun on dataa enemmän niin heittää historian pohjalta ne punaiset ja vihreät laatikot.

Mä mietin jos kävisin hankkimassa digiovistestejä mutta olisko niistä niin paljon hyötyä kun kuitenkin tikkutestitkin on tähän asti näyttäneet selkeän lh piikin.

Kohta vois alkaa harjoitella miehen kans. Tänään ei vuotanut enää kuin ihan vähän tuhrua aamusta ja sen jälkeen ei mitään.

Pikaisesti vain ON:

Lämmöt lähti eilen kunnon nousuun, tänäänkin vielä yläilmoissa vaikkei niin paljoa kun eilen. Heti pieni masis kun käyrä alaspäin tulee 😂 Tänään dpo 9 eikä testiä uiteta tänään. 💪
Tutut luteaalin oireet ovat myös täällä:iltaisin palelu, aamuisin nenäntukkoisuus ja ehkä hieman tissiarkuutta. Näistä en kuitenkaan vielä erityisemmin innostu, kun voi tarkoittaa tai sitten ei tarkoita mitään 🫣 Katsotaan huomiseen!

Liitteet

• Screenshot_20250814_103113.jpg
    Screenshot_20250814_103113.jpg
    156.8 KB · Katsottu: 72
Muokattu viimeksi:
Ompas täällä hiljaista, noh jatkan omanapailua 😅

Tänään siis dpo 11. Ja tota noin, testiähän sit kuitenkin uitettiin jo dpo 9 päivällä 😂😂 No eipä noissa testeissä mitään erikoista mainittavaa ollut. Vessassa vietettyjä tihrustelu minuutteja ei edes viitsi laskea yhteen 🫣 Lukeudun näköjään näihin, jotka negatestin tekee ja silti sitäkin tuijottaa ikäänkuin siihen se maaginen plussa vielä ilmestyisi. Saati jos ilmestyisi niin olisiko kovin luotettava 😅
FF ennustaa menkkoja huomiselle, olokin ehkä enemmän menkkoihin kallistuva kuin tärppiin..

Liitteet

• Screenshot_20250816_082720.jpg
    Screenshot_20250816_082720.jpg
    159.5 KB · Katsottu: 62
Kkm jälkeen eilen otettu tyhjennyslääkkeet ja viime yöksi laitettu oura sormeen lämpöjä mittaamaan. Voi olla että tämä eka kierto seuraillaan lämpöä (saattaa olla myös ovis missä sattuu ja vuotokin useamman viikon), mutta jos nyt jotain dataa kertyisi tästäkin ennen seuraavaa kiertoa ja uutta yritystä.

On ollut taas haipakkaa työviikko, onneksi nyt viikonloppu!

@Roosali Oliko teillä siis eilen siirto? Voi kuinka jännittävää! Hassusti sitä mieli kääntelee asioita, mutta kyllä mä uskon, että positiivinen mieli ei asioille huonoa tee. Helpottaa vain omaa oloa, jos pystyy olemaan ns. rauhallisin mielin. 🤗

@Pogo Hienoa, että vuoto on ohitse. 👏 En ole koskaan digitestejä käyttänyt, enkä kyllä hoksaa hyötyä, jos tikuilla saa huipun kiinni. Mutta saahan sitä välineurheilla niin paljon kuin haluaa ja malttaa. 😅

@Malttamaton145 Heh, mä kans tihrustelin niitä negatestejä joka kulmasta, tiedän mistä puhut. 😅 Onhan sulla lämmöt pysyneet hyvin ylhäällä, jos huomiselle menkkoja ennustetaan! Toivotaan, että pysyy ja ei alakaan..! 🌈 Oireet nyt tietysti muuten voi olla samanlaiset tai erilaiset, jotenkin tuntuu että niihin ei oikein voi luottaa.

Edit. @Pantis Olit kirjoittanut juuri samaan aikaan. Osanottoni kkm johdosta. 💔 Paljon voimia tyhjennyksen myös.

Muokattu viimeksi:
Näköjään aika tasaista lämmöt nyt kun ne vuodon loppupuolella alkoi tasaantumaan. Jos ovikseen asti on näin tasaista niin mahdollisen nousun huomaa helposti. Oon nyt muutaman ovistestiin auttanut mutta vielä ne on haaleita.

Mulla oli eilen viimeinen kesätyöpäivä ja nyt tuleva viikko on vapaata ennen ensimmäistä harkkaa. Ois hyvä jos ovis ajoittuis siihen väliin niin jännäilyjen aikaan ois harkka eikä ehtis niin miettimään koko asiaa.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-16-09-08-38-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-16-09-08-38-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    180 KB · Katsottu: 36
@Puolikuu perjantaina oli siirto 💪🏽 siirto sujui taas hyvin, toinen samaan aikaan sulatetuista alkioista ei päässy enää pakkaseen… jotenki tuli taas kurja olo et onnistuukohan tääkään… sit kauheet itsesyyttelyt tästä pessimismistä 😫 oloja ei oikeen mihinkään suuntaan ja cyclogest tukena ja se pitää lämmöt korkeell ni siitäkään ei voi päätellä mitään joten hiljenen täällä puolen vaikka mittaankin lämpöjä ☀️

Tsemppiä kaikille tilanteisiin ja jos palaan taas piinailemaan niin täällä ei oo tuttuja ollenkaan vaan ootte plussannu jo 🧡

@Pantis Osanotot täältäkin kkm vuoksi 💔 Toivotaan että vuoto ei mahdottoman pitkään kestäisi ja ei kiertoa paljoa sekaisi.

@Roosali Kiitos tsempeistä ja tsemppiä myös sinne! Toivottavasti et tänne palaa! 🌈

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi. 🫡
Hieman eilen oli vielä toiveikas olo, kun ei vuotoa kuulunut ja muka testissäkin ehkä jotain pienen pientä olisi ollut. 🫣Noh tältä aamulta lämmöt laski edelleen, joka nyt sen pienenkin toivon sai hiipumaan. Kunhan nyt vain jo vuoto alkaisi..

Liitteet

• Screenshot_20250818_081329.jpg
    Screenshot_20250818_081329.jpg
    155.6 KB · Katsottu: 61
IMG_9516.jpeg

Mihin aikaan teillä tulee tavallisesti tipahdus lämmössä ovulaation jälkeen? Itse mitannut vasta 1,5 kiertoa ja mun paras lotto tälle kierrolle ”ovulaatiosta” on tuonne kuumepiikkien väliin. Ihmetyttää vaan että kauan mun lämpö aikoo jatkaa tuota hidasta kiipeämistä.

Oon hyvin varma etten oo raskaana. Kaikki mennyt pieleen tässä kierrossa. Vaivaa vain kun edelleenkään mikään mittaus ei tunnut asettuvan millekään järkevälle uralle.

@Pantis pahoittelut kkm johdosta. Toivotaan, että tyhjenisi pian ja pääset pian uuteen yritykseen ❤️

@Roosali ihanaa että saitte haettua kyytiläisen matkaan 🌈 voi hitsi että toinen sulatetuista ei päässyt takaisin pakkaseen 😭 käyköhän noin useinkin? Mulla on teille sormet ja varpaat ristissä, et tää olisi the kierto! 🤞

@Malttamaton145 no voi hitsi, sulla oli niin hyvän näköinen käyrä! Kyllähän toi vähän sieltä näyttää et menkat sieltä puskee kun lämmötkin laskussa 🥺

@Suskikitten yleensä 1-3 pv ennen alkaa lasku ja menkkapäivänä sit menee selkeästi tuon fertility friendin punaisen viivan alle. Oletko ajatellut, että käyttäisit tuota fertility friendiä? Siellä saa Apple health integraation, jos sulla ui Appleen jostain älylaitteesta suoraan data. Saisit sit noi kuumepäivät ym ”poistettua” käyrältä ja näyttäisi ehkä vähän selkeämmältä.

Täällä perus luteaalielämää elellään. Ei mitään oireita. Lämmöt kivasti nousussa kuten aina 😆 reilu viikon päästä pitäis testiä uittaa.

Liitteet

• IMG_0692.jpeg
    IMG_0692.jpeg
    882.9 KB · Katsottu: 56
Muokattu viimeksi:
@Ness Kiitos:red-heart: vaikea pitää jotenki nyt tsemppiä itelle yllä. niin pessimistinen olo jotenkin. En tiedä yhtään onko yleistä. viime kierrossa sulatettiin kans ja siitä saatiin toinen siirrettyä ja toinen takaisin pakkaseen. Toisaalta hyvähän se on jos "kupsahtaa" jos niiikseen tulee, eikä sit siirretä ja sitten nega testiin. Mielummin näin päin... jos voi sanoa mielummin.

Täällä sitten eilen alkoi kp1 🫡
Hiemanhan se taasen koville otti, odotukset oli jotenkin suuremmat tässä kierrossa.
Siskon kanssa juteltiin ja mietittiin että oliskohan aihetta käydä gynellä, jos saisi jotain kiertoa tasaavaa. Nyt kuitenkin sieltä tammikuusta asti ollut nää megapitkät kierrot. Harmittaa kun tavallaan mahdollisuus on aina sitten joka toinen kuukausi. Nytkin olisi ollut huhtikuinen ja jos ovis samaan tapaan tulisi niin seuraava on sit jo kesäkuinen 😬

Jos ongelma onkin näissä pitkissä kierroissa ja onkin sit jo huonolaatuinen munasolu tms🤔
Toki nyt oli eka kierto kun ovis oli jo kp 30. Katsotaan nyt, millä mielellä tässä lähipäivinä ollaan. Yritetäänkö vielä yksi kierto ilman gynekäyntiä 🫣 pidän varmasti taas alkukierron ajan hiljaisuutta täältä, siinä kun ei ole hetkeen mitään raportoitavaa 😐

@Ness Hyvin on käyrä ainakin luteaalilämmöissä. Tsemppiä kovasti testaamisen odotteluun! Täällä taustalla pidän kaikki peukut pystyssä 💗🌈

Hiphei, menkat lusittu ja kohti yk5:ttä. Ovistestien dippailu aloitettu ainakin ajoissa tällä kertaa. 🫡

Eilen iski jäätävä epätoivo, jonka myötä pistin esikoisen vikat vauvatavarat myyntiin ajatuksella, ettei me niitä enää tarvita. Yleensä tällainen depistely ei kuulu tähän kierron vaiheeseen, vaan piinaviikoille. En tiedä, mitä mun hormonit ovat oikein tekemässä. 🫠

Olikos meitä muita tässä vaiheessa kiertoa menossa kuin @Rollo ja minä? Lupaavia luteaalilämpöjä on näkynyt, pidän peukkuja @Ness.

IMG_8274.jpeg

Täällä kans ovista odotetaan. Vielä ei mitään mainittavaa ole mutta kyllä tässä ehtii ja ovis voi tulla ihan yllättäinkin. Sen takia on harjoiteltava miehen kans. Eilen jäi välistä kun mies nukkui aamupäivän yövuoron jälkeen ja mä lähdin pikahälytyksellä iltavuoroon.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-19-10-59-35-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-19-10-59-35-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    200.2 KB · Katsottu: 33
@Syssymyssy ihan normaalilta näyttää! Onko sulla aikaisempia lämpökäyriä tuolla apissa jotta voisit verrata? Sieltä pystyy ottaa edellisten kierron lämmöt yhteen käyrään ja vertailla nykyiseen, niin näät vähän et miten aikaisemmin käyttäytynyt. Jos ei, niin täältä löytynee paljon kuvia toisten käyttäjien käyristä (vaikkei niitä nyt voi sun henkilökohtaiseen käyrään verrata!) Toisilla lämmöt tasaisempaa, toisilla tosipaljon enemmän siksakkia. Mulla on usein kans siksakkia lämmöt, mut sit oviksen jälkeen siksakki jatkuu tosi paljon korkeammissa lämmöissä vs . alkukierto 😆

Takaisin