BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu voihan harmitus, että tiputtelu siellä alkoi. Hurjasti tsemppiä alkukiertoon 🙏 se on aina vaikeinta käsitellä pettymystä menkkahormoneissa😔

@Malttamaton145 onnea piinaviikoille! Onneksi kuumetauti selätetty ja nyt voi keskittyä piinailemaan 😀

@ohdake pahoittelut negasta 💔 toki vielä on aikaista ja se voi siitä posiksi muuttua🌈 toivotaan että tuntemukset kuitenkin ennustaisi hyvää 🤞

@Islala käyrä näyttää kuitenkin hyvältä! Yhtä lämpöjen tai synkeiden droppia ei kauheasti voi tulkita mihinkään suuntaan ja onneksi kuitenkin sykkeet vielä korkealla vs. alkukierto 🌈🌈

@Rollo pahoittelut negasta, mutta onneksi on vielä tosi aikaista ja kiinnittyminen saattaa vasta olla tapahtumassa🤞

@Feronia tosi hyvin tummuu testit ja noin aikaisilla päivillä. Ei tuossa enää tarvitse arvailla oletko raskaana vai ei 😆 Kyllä täältä jo onnittelut uskaltaa antaa❤️❤️mutta apua mikä uni!! Aivan järkyttävää, ei ihme että äkkiä juoksu vessaan ja tikkua kastamaan 😅😅

Täällä kp15 ja testattu ovistestistä nega! Jeee 🙌 Kaikesta sitä voikin olla iloinen! Yksi lauantai nyt ohitettu ja on todennäköisempää, että ovis+ tulee nyt su-pe välillä. Seuraava lauantai on jo kuitenkin kp22 ja mun keskiarvo ovisplussa on ollut kp18. Nyt sit vaan kaikki toiveet ja manifestoinnit siihen, et ovis tulee viikolla 🌈
IMG_0554.jpeg

@Feronia Vähemmästäkin jännityksestä sitä kaikenlaisia unia varmasti näkee.. Kyllä hienosti tummuu testit, upea juttu! Ajattelisi kyllä, että kun noin hyvin tummuu testit, niin on hyvään alkuun päässyt alkio! 🫶💖

@Ness Huh, kyllä hyvät todennäköisyydet nyt on viikon sisään saada plussa. 🌈💖 Vitsit ku täällä joutuu kans puolesta jännittämään. 😅

Kaikille varhain testanneille tsemppiä ja malttia, voi vielä kääntyäkin. ♥️

Kiitos myös tsempeistä ja myötäelämisestä, täältä sitä taas ponnistetaan muutaman viikon päästä. 💪 Ja ihan tuntuu nyt hyvältä ajatukselta käydä vähän hakemassa tukea ja näkemystä ammattilaiselta, toivotaan että ei olla ihan liian myöhässä asialla. 🙏

@Ness voi vitsi miten jännää, täällä myös sormet ja varpaat ristissä otolliselle ovispäivälle 🌈🤞 toivottavasti kaikki menee teillä nyt tässä kierrossa hyvin 🥰

@Ness Täällä myös sormet ristissä teidän puolesta että nyt vihdoin pääsisitte aloittamaan tuon hoitopolun🥹🤞🏼 jännityksellä taustaseuraajana!!

@Ness pidän muiden mukana peukkuja, että ovis osuu kohdilleen ja pääsette aloittamaan polun ❤️🌈

Mulla puolestaan vahvistui oma käsitys, ettei positiivista raskaustestiä tule enää tässä kierrossa. Äsken tehty testi oli puhtaanvalkoinen, vailla viime yönä oli taas pistävää tunnetta vatsalla. Lämmöt teki kp25 dropin, joka enteilee menkkoja, edelleen ovat peruslämpökäyrän yläpuolella (36,67°), mutta kyllä ne sieltä alas tulevat. Lisäksi pms-oireet nostivat rumaa päätään eilen ja tiuskahtelin joka asiasta miehelle. 🫣

Yritän pysyä uuden kierron alun vähän enemmän aktiivisena, ainakin reagoimalla. Päivitän toki, jos jotain yllättävää tapahtuisi. Puhaltelen vauvapölyä teille @Rollo ja @Islala, jospa te saisitte sen posin testiin! 🤞🏻

@Ness pidän muiden mukana peukkuja, että ovis osuu kohdilleen ja pääsette aloittamaan polun ❤️🌈

Mulla puolestaan vahvistui oma käsitys, ettei positiivista raskaustestiä tule enää tässä kierrossa. Äsken tehty testi oli puhtaanvalkoinen, vailla viime yönä oli taas pistävää tunnetta vatsalla. Lämmöt teki kp25 dropin, joka enteilee menkkoja, edelleen ovat peruslämpökäyrän yläpuolella (36,67°), mutta kyllä ne sieltä alas tulevat. Lisäksi pms-oireet nostivat rumaa päätään eilen ja tiuskahtelin joka asiasta miehelle. 🫣

Yritän pysyä uuden kierron alun vähän enemmän aktiivisena, ainakin reagoimalla. Päivitän toki, jos jotain yllättävää tapahtuisi. Puhaltelen vauvapölyä teille @Rollo ja @Islala, jospa te saisitte sen posin testiin! 🤞🏻
Minäkin tein negan testin tähän aamuun ja uskon että se on se lopullinen vastaus, nyt vaan menkkoja odotellessa 😁
Ensimmäinen kierto ehkäisyn jälkeen joten ei mikään pettymys itselle, aikaa vielä onneksi on saada lyhyt ikäero lapsille 🙈

Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta mitä ouran käyttäjät olleet mieltä sormuksestaan?

Kovasti itsellä harkinnassa (gen3), mutta yrittää jotenkin järjellisesti itselleen kertoa onko sen hankinnassa oikeasti järkeä vai ei kun kuitenkin ranteessa on jo garmin.. 😅

@Ness Ihanaa että ei tullut ovis liian aikaisin! 😍 Mä pidän peukkuja pystyssä että ovis tulee juuri sopivasti ensi viikolla! Jännittää hirveesti sun puolesta jo etukäteen! 🫣

@ohdake @Rollo Pahoittelut negasta 😞 Toivon vielä teille plussaihmettä mutta jos ei nyt tässä kierrossa tärppää, tärppäisipä jo heti seuraavassa! 🤞

Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta mitä ouran käyttäjät olleet mieltä sormuksestaan?

Kovasti itsellä harkinnassa (gen3), mutta yrittää jotenkin järjellisesti itselleen kertoa onko sen hankinnassa oikeasti järkeä vai ei kun kuitenkin ranteessa on jo garmin.. 😅
Oon tykännyt Ourasta, mulla se on kulkenut sormessa mukana jo kaksi vuotta Apple watchin rinnalla ja nyt oon siirtynyt käyttämään pelkkää sormusta, kun en tarvitse kello-kelloa. Sormus antaa mun kohdalla tarkempaa statistiikkaa kuin kello, tunnistaa ovikset päivälleen ja seuraa lämpöä ihan ok. BBT-tarkoitukseen se ei sovellu, mutta antaa jotain osviittaa siitä, missä mennään.

Sanoisin Ouran olevan hyvä hifistelijälle, mutta mun mielipide on, ettei sitä älykellon lisäksi tarvitse. Mieluummin kunnon lämpömittari 😁

@Wellllu oon eri mieltä kuin @ohdake, ettei oura sopisi bbt:n seurantaan. Sen voi synkata fertility friend-appin kanssa sekä myös natural cyclesin, joiden avulla bbt:tä voi seurata. Itselläni toimi ainakin moitteettomasti. Hankin uusimman Ouran tämän vuoden alussa ja olen ollut todella tyytyväinen. Toimi ainakin minulla tosi hyvin FF:n kanssa kierron seurannassa. On sitä moni muukin käyttänyt (ja käyttää) tässä ketjussa FF:n kanssa ainoana lämmönmittausmenetelmänä 😊

@Rollo @ohdake voi hitsit jos negaa näyttää. Toivottavasti pääsette pian uuteen kiertoon 🌈🙏

@Wellllu mulla meneillään Oura nro. 3 (1x Gen2 ja 2x Gen3)jo, eli vannoutunu käyttäjä täällä hei! Ja tää 4 vuotta mulla on Oura ollut tooodella aktiivisessa käytössä, eli sellaisia päiviä ettei se oo ollut sormessa on oikeesti varmaan alle 10. Mulle Oura on toiminut paremmin kuun hyvin BBT touhuun, koska siinä on suora integraation Fertility Friendin kanssa. On joka kerta tunnistanut mun lämpötilanousut oviksen jälkeen ja samoin ennustaa menkat alkavaksi lämpötilojen dropilla. Et taas mun kokemuksen mukaan on kyllä toiminut tässä BBT touhussa paremminkin kuin hyvin enkä missään nimessä alkaisi mitata kuumemittarilla, jos joku tekee tän touhun mun puolesta ja mä vaan synkkaan FF-apin aamulla 😆 Miinuksista sitten ainoa mikä mua vaivaa on akun kesto. Se on oikeesti 24/7 käytössä sen max 2 vuotta jonka jälkeen täytyy uusia ellei halua pitää sormusta laturissa joka toinen päivä. Näin ainekin Gen2 & 3, en tiedä onko Gen4 parempi akunkesto. Mut en kyllä tiedä miten nykyteknologialla saisi näin pieneen laitteeseen paremmin kestävää akkua edes. Jos olet hankkimassa, niin ole hereillä tuotteen takuu-aikojen kanssa ja ennen kun ne umpeutuu niin valitukset ouralle akusta. Itse sain uuden sormuksen pari vuotta sitten kun akku alkoi simahtamaan 1.5v kohdilla.

Oon tykännyt Ourasta, mulla se on kulkenut sormessa mukana jo kaksi vuotta Apple watchin rinnalla ja nyt oon siirtynyt käyttämään pelkkää sormusta, kun en tarvitse kello-kelloa. Sormus antaa mun kohdalla tarkempaa statistiikkaa kuin kello, tunnistaa ovikset päivälleen ja seuraa lämpöä ihan ok. BBT-tarkoitukseen se ei sovellu, mutta antaa jotain osviittaa siitä, missä mennään.

Sanoisin Ouran olevan hyvä hifistelijälle, mutta mun mielipide on, ettei sitä älykellon lisäksi tarvitse. Mieluummin kunnon lämpömittari 😁
Itsellähän ei garmin lämpöjä mittaile ja selvästikään ei normi mittaaminen itsellä toimi, kun mittarin hankin jo toukokuussa ja olen ehkä 3 mittausta sen jälkeen saanut aikaiseksi (suurin syy katkonaiset unet). 😅

@Ness ainakin mitä piipahdin Elisa kulmassa sovittelemassa sormusta, niin sanoivat, että siinä gen 4 olisi parempi akunkesto, vaikkei heillä vielä ollut sovitus mahdollisuutta siihen.
Gen3 tosin alessa, niin sen vuoksi meinasin ensin tuon hankkia, että ei ihan hirveästi mene metsään, jos ihan hutiostolta tuntuukin. 🙈

Hei kiitos kaikille nopeista vastauksista!
Taidan odotella sen muutaman päivän, että tämä kierto on ohi, ei kovin suuria odotuksia, ja laitan tilausta menemään. 😊

@minttutuuli @Ness ai niin, mä unohdin sovellukset 🤦🏼‍♀️ Mun mielipide koskee siis ihan Ouran omaa sovellusta, joka ei ilmaise lämpötilaa niin selkeästi kuin liitettävät sovellukset. Itse haluan saada lämpötilan malliin 36.60, jota Oura ei itse tarjoa. Pahoittelut, jos mun mielipide johti harhaan, @Wellllu!

@Ness Mulla myös käytössä Gen3 sormus, käytössä 24/7 ja tosiaan 2 vuotta tuli täyteen heinäkuun lopussa. Mulla sormus kestää yhdellä latauskerralla lähes viikon, oisko n. 5-6 päivää. Ainoa syy, miksi oon välillä harkinnut vaihtoa on sormuksen rujo naarmuisuus. Mistäköhän tällainen ero sormuksien välillä johtuu? Voiskohan osasyy olla sovelluksien välinen datasiirto? 🤔

Mulla ei ole mitään sovelluksia yhdistettynä Ouraan, lähinnä siksi, ettei FF yhdistäminen onnistunut sitten millään! Kaksi päivää taisin taistella, poistella sovelluksia ym. eikä kumpikaan tunnista tai edes löydä toisiaan. 🙄 Ei onnistunut yhdistäminen myöskään Flo'hon.

Suusta otetut lämmöt on kierron aluksi suht tasaista mutta kellon ranteesta antamat lukemat heittelee rajusti. Mulla on ollut aamuisin kello soimassa samaan aikaan ja oon mitannut silloin lukeman. Oon jatkanut unia sen jälkeen vielä jos ei oo ollut pakko herätä.

Vielä vuotaa reilusti mutta eilinen ja tää päivä on olleet kivuttomia. Jospa tää vähitellen alkais helpottaa niin pääsisi harjoittelemaan uudemman kerran. Meinasin että viikon päästä ois hyvä viimeistään alkaa harjoitukset jos vuoto loppuu sitä ennen.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-10-08-11-05-33_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-10-08-11-05-33_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    173.2 KB · Katsottu: 42
@ohdake no ohhoh, kyllä hyvin kestää sulla! Mulla tuli edellinen sormus tiensä päähän reilu 2v kohdalla ja lopussa se ei pysynyt päällä enää edes 8h niin en saanut edes aamulämpöjä ulos 😆 olisi pitänyt reklamoida aikaisemmin. Toisaalta sekin sormus oli jo takuuvaihto, niin en tiedä onko takuuvaihdoissakin takuuta? 😆 Nojaa. Voihan se olla myös integraatiojuttu että kuluu nopeammin, kuka tietää. Uskomatonta myös, ettei Ouran integraatio toiminut! Ihan hullua, mun mielestä se meni silloin aika vaivattomasti 😮

Ja siis mulla tuli tänään plussa ovistestiin 😮 voi hitsit, en todellakaan odottanut ihan vielä plussaa! Jos su tulee plus, niin tekevät inssin maanantaina. Mä niin kovin toivon, ettei tässä tuu mitään kierrepalloa huomenna, et koska tilkka on auki ekaa päivää, niin ettei heillä oo joku ihme valmistelupäivä hoitoihin… vaan et alottaisivat heti aamusta tositoimet. Ja sit tietty toivon, ettei oo ehtinyt jo folli jo puhjeta 😅

@Ness Ihan mahtavaa!! Tuuhan sit heti kertoo miten kävi, toivon todella että nyt vihdoin pääsette inssiin asti🙏🏼

@Ness ihanaa! Täällä myös jännätään teidän puolesta ja odotellaan kuulumisia 🌈

@Feronia nuo tuollaiset unet on kyllä aivan jäätäviä. Kai se on joku alitajuntainen juttu. Itekin oon nähnyt unta, silloin kun on ollut raskaana että muka makasin verilammikossa yms. 😵
Mutta hyvin kyllä tummuus testit ja siihen luottaisin tässä kohtaa 😍

@Puolikuu Tsemppiä alkukiertoon 💔

@Rollo ja @ohdake pahoittelut negasta 💔

@Islala täällä myös peukut ylhäällä tärpin suhteen, miltä lämmöt nyt on näyttänyt? Testasitko vielä?

Täällä ei ihmeempiä, FF vihdoin viikonloppuna merkkas nuo aikaisemmat aamut nyt uudeksi normaaliksi. Näköjään joku 5 putkeen tarvitaan. Kivempi kattella täytettyjä palluroita 😅
Tänään on dpo 6, viikko tulee menemään varmasti nopeasti. Ehkä tälle kiertoa testailen. Sunnuntaina olisi Babyshower juhlat jolloin dpo 12. Olis ehkä kiva jos saisi tällöin jo pitää tietoisesti pientä salaisuutta mukanaan 🤭

Liitteet

• Screenshot_20250811_065125.jpg
    Screenshot_20250811_065125.jpg
    147.1 KB · Katsottu: 52
1000043584.png
Jännä nähdä milloin alkaa menkat, ei mitään tietoa onko kierto heti normaali.. Inhottava odotella kun ei tiedä millon alkaa 🙈

Kiitos tsempeistä @Ness! Toivottavasti pääsette tositoimiin 🙏🏻

Kiitos vauvapölystä ja pahoittelut negasta @ohdake ja @Rollo! 😕

Käyrä näyttää ainakin hienolta @Malttamaton145, voi kunpa saisit sunnuntaihin mennessä iloisia uutisia 😊

En vielä testannut, huomenna voisin varmaan uskaltaa. 🫣 Lämmöt näyttää vielä ainakin hyvältä ja oireetkin vois kallistua kumpaan vaan suuntaan.

Sain viime viikolla gynen kiinni, ja hän vaihtoi mulle cylogestien sijaan terolutit. Otin ne loppukiertoon mukaan ja nyt sitten jännäilen, johtuuko rintojen arkuus, pahoinvointi ja muut uudesta lääkkeestä vai muusta. 🤞🏻 Kuulemma letrojakin voidaan kokeilla, vaikkei niistä keskimäärin valtavaa apua olekaan.

Eilen tuli taas kunnon epätoivo, kun tää yritysaika tuntuu vaan venyvän ja venyvän. Haluisin vaan nollata kuluneen vuoden ja aloittaa alusta 😢 tuntuu, että tää prosessi on syönyt niin paljon elämäniloa ja luottamusta tulevaan. Siksi testaamisintokin on tosi matalalla.

Liitteet

• IMG_3271.jpeg
    IMG_3271.jpeg
    282.9 KB · Katsottu: 45
@Malttamaton145 Kauhea tuo uni vielä odotusaikana! Toivon mukaan ei tule samanlaisia 🫣
Ja DPO12 kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, olishan se kiva jos olisi jo tieto mukana! 😍 Vaikka voikin sitten olla vähän rankkaa jos ei tärppääkään. 😱

@Rollo Mälsää odotella menkkoja 😞 Toivon mukaan alkaa pian niin saa selvyyttä kiertoon!

@Islala Voi ei, onpa kurjaa että on mieli maassa! Ymmärrän hyvin kun oli sen kysta-ultran jälkeen ihan sellainen fiilis että tästä ei ikinä tule mitään, oli yli vuosi takana ja mistään ei näyttänyt olevan apua. 😞 Jos alkaa olla ihan elämänilo kadoksissa, saisikohan jostain keskusteluapua, kun tilanne kuulostaa aika rankalta? ♥️ Paljon voimia siihen suuntaan! 🫂
Toivon kuitenkin että lupaavat oireet viittaavat plussaan, paljon onnea matkaan! 🤞

@Ness Mä odotan niin jännityksellä uutisia että onnistuiko operaatio tänään! 🫣

Ja kiitos niin paljon kaikille myötäelämisestä! 🥰🥰🥰 DPO12 ja edelleen oli lämpö ylhäällä, peräti tasan 37 eli lämpöennätys (Ovy ehdotti jotain raskausmoodia ja se oli virhe kun ei enää tule luvut käppyrään, mutta toisaalta ehkä se on ihan hyvä etten ikuisesti seuraa lämpöjä joka aamu) ja testi on taas vahvempi eikä vertakaan näy, eli menkat 2 päivää myöhässä. Käytin eilen vikat cyclot ja liu'un toiveikkaasti pikkuhiljaa odottajien puolelle. 🤞 Palaan sitten heti tänne taas jos ei menekään nappiin! Ja kanavoin tätä mun plussatuuria teidän suuntaan ♥️ Seuraan kyllä taustalla menoa edelleen! 😍 Toivon mukaan tulette pian perässä!

Liitteet

• 20250811_085957.jpg
    20250811_085957.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 61
Takaisin