BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä odotan edelleen koska vuoto alkaa. Tänä aamuna oli lämmöt jo selkeästi matalammalla eli eiköhän pian luulis alkavan.

Kävin äsken gynellä ja hän totesi mun historian kuultuaan että mä raskauden helposti ja huonommat kuin alkiot onnistuu hipaisemaan kun olosuhteet kohdussa on sen verran hyvät. Kuitenkaan kunnon keltarauhasta ei löytynyt mistään. Sain tämän vuoksi nyt lugesteronin tukemaan raskautta jos plussan saan. Eikä tämä gyne nähnyt mitään estettä sille etteikö voisi jo heti tyhjennys vuodon jälkeen yrittää uusiksi.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-06-13-11-42-12_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-06-13-11-42-12_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    300.3 KB · Katsottu: 54
Kp1. Jäi kyllä luteaali lyhyeks mut kai se vielä hakee kkm jälkeen. Nyt odotellaan sit lääkäri aikaa ja labroja et jos saatais mahollisesti tietoa noista geenihommista. Eli yritys nyt tauolla sen aikaa 😫
IMG_5399.jpeg

@Rollo Mulla ainakin droppaa lämmöt käytännössä joka kierrossa yhtenä päivänä dpo 3,4 tai 5. Se johtuu siitä, että kehossa tossa kohtaa kiertoa on taas enemmän estrogeenia, joka viilentää peruslämpöä. Voit googlata second estrogen surge 😊 Toki vois olla myös kiinnittymisdipistä, mutta sen pitäs tulla vähän myöhemmin, suunnilleen dpo 5-12 välillä.

Harmi kuulla @Opahc 🫶🏻 en muista oletko kertonut aiemmin, mutta mitä geenihommia teillä selvitetään?

Mulla oli tänään leposyke oudon ylhäällä tähän kierron vaiheeseen ja aamulla kunnolla tiputteluvuotoa. Menossa on dpo 5 tai 6, joten vois olla vaikka kiinnittymisestäkin johtuvaa. Vielä ois reilu viikko odottelua edessä… 😅

Liitteet

• IMG_3242.jpeg
    IMG_3242.jpeg
    300 KB · Katsottu: 41
@Islala meillä esikoisella ja kuopuksella molemilla iholla tuliluomi. Esikoisella sit löydettiin synnynnäinen avm sairaus muutama vuos sit kun sai aivoverenvuodon. Kuopus meillä tutkittu tämän sairauden varalta mut ei toistaseks ainakaan mitään. Päädyin sitten kkm jälkeen lukemaan uudestaan kuopuksen omakantaa ja sinne oli kirjoitettu ettei hänen geenipaneelitutkimuksessa selittävää tekijää tälle ihomuutokselle mutta geneetikolla heränny epäily perinperinnöllisestä avm taipumuksesta. Niin halutaan nyt varmuudeks tsekkaa meiät et onko meillä joku geeni mikä aiheuttaa.

Muokattu viimeksi:
@Rollo Kaivelin edellisiä kiertoja, mullakin on välillä ollut lämmöissä dippi DPO2-5 välillä joissakin kierroissa. Toivotaan että sieltä pian ampaisee takaisin ylös! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Opahc Voi kurjuus :disappointed-face: Tsemppiä alkukiertoon ja toivon mukaan tutkimuksista ei löydy mitään ikävää! 🤞

@Islala Tsemppiä odotteluun! 🌈 Melkein samoissa DPO-lukemissa kun täällä on DPO7! Mikä päivä aattelit testata? 🫣 Lauantaina olis DPO10 niin harkitsen että testaanko silloin, tosin tehdään varmaan päiväretki silloin ja en tiedä tuleeko siitä mitään jos testissä posi, tai voi syödä tunnelmaa, jos nega. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehkä testaan vasta sunnuntaiaamuna!

Liitteet

• Screenshot_20250806_212950_Ovy.jpg
    Screenshot_20250806_212950_Ovy.jpg
    133.1 KB · Katsottu: 44
Tästä lähdetään liikkeelle. Tää päivä on mulle tänään tosi rankka ja tähän päivään mahtuu muistoja vuosien varrelta tosi paljon. Tänään on mun isän synttärit ja aikanaan oli tänään eskarin aloittavan tytön laskettu aika mutta tyttö syntyi jo heinäkuun lopulla.

Vielä en tiedä millainen monsuuni tästä päivästä tulee enkä sen pahemmin kipujakaan. Ainakin nyt heti aamusta vuoto oli tosi pientä. Kipuja tuntuu olevan mutta ainakin vielä pärjään niiden kans. Saa nähdä miten pitkään. Ainoa vaihtoehto lääkkeeksi on Panadol ja pahoin pelkään ettei se auta, ei ainakaan viimeksi auttanut.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-07-06-01-40-26_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-07-06-01-40-26_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    138.1 KB · Katsottu: 43
@Ness ihana kuulla sinusta! ❤️ Toivottavasti loma meni mukavasti.
Toivotaan nyt todella, sormet ja varpaatkin ristissä että olisi tosiaan teidän vuoro jo päästä inssihommiin 🌈

Täällä lämmöissä kovin siksakkia. Mutta heräämisajat nyt epäsäännöllisiä tuon pienen neidin kuumeen vuoksi 🫠 Kurkattiin hänen suuhun ja sieltä 3 poskihammasta puskenut läpi yhtäaikaa 😲

Eilen vielä testasin ovista ja antoi enää 0.19 lukemaksi, eli sen perusteella huippu oli ja meni. ✌️

Liitteet

• Screenshot_20250807_063954.jpg
    Screenshot_20250807_063954.jpg
    109.5 KB · Katsottu: 48
@Opahc kuulostaa ihan kamalalta 😢 voimia tutkimuksiin, toivottavasti ette saa huonoja uutisia 🫶🏻

Kivaa kun on piinailuseuraa @Feronia! Sunnuntai kuulostaa hyvältä strategialta, jos vaan mitenkään maltat sinne asti 😊
Yritän varmaan lykätä testaamista mahdollisimman pitkälle ensi viikolle. 😅 En oo nyt yhdeksään kuukauteen nähnyt merkkiäkään plussasta, niin kaikki into testata aikaisin on hävinnyt. Yleensä jossain dpo13-14 maissa jännitys alkaa olla liikaa.

@Pogo paljon voimia vaikeaan päivään ❤️‍🩹

@Pogo Voimia!

@Malttamaton145 3 poskihammasta on aika kova suoritus 😂 meillä tehty vain etuhampaita pareittain ja siinäkin ollut muksulla täys äherrys.

@Opahc toivottavasti löydätte vastauksia.

Itse pääsin kuumeen yli ja oon jo medium varma että jos oli ovulaatio niin se meni kuumeen aikana… jään siis odottamaan alkaako kuukautiset vai ei 😅

@Pogo Voimia rankkaan päivään!

@Malttamaton145 Noniin, sitten vaan pomppua odottelemaan! 😊 Täälläkin ollut koko kierto siksakkia lämmöissä, vähän hankala tulkita!

@Islala Mä en ole koskaan elämässäni nähnyt yhtäkään positiivista raskaustestiä, niin nyt kun ovulaatio on gynenkin mukaan varmasti tapahtunut ja keltarauhanenkin näkyi paikoillaan, tekisi mieli nähdä edes haamu, että jotain edes yrittäisi tarrautua! 😅 Tiedän toki että jos aikaisin testaa voi pettyä, kun ilmeisesti jopa 70% aikaisista positiivisista on kemiallisia, mutta olisi kiva nähdä jotain että tietää ettei ole vielä muutakin vikaa. Aukkaria kun ei vielä ole tehty. Mutta mulla yleensä alkaa ne menkat DPO10 kun olisi aika tehdä eka testi niin katsotaan pääsenkö testaamaan ilman veritulvaa vai en... 😅

@Suskikitten Äh onpa harmi jos kuume sekoitti kiertoa! 😞

@Rollo Noniin, uutta nousua kohti! 💪

Täällä DPO8 ja lämmöt putosi vähän, mutta on vielä luteaalilinjan yläpuolella. Oli eka yö kun ei tarvinnut herätä hikisenä, ehkä sekin vaikuttaa. Mutta toivon mukaan vielä pysytään ylhäällä 🤞

Liitteet

• Screenshot_20250807_075339_Ovy.jpg
    Screenshot_20250807_075339_Ovy.jpg
    131.2 KB · Katsottu: 46
Juu se siitä sitten "vasta sunnuntaina" testaamisesta, muistin että mulla on aikaisia testejä ostettuna. Tiedän että on vasta DPO8 ja voi olla että ei pysy mutta tässä on mun elämäni ensimmäinen haamu!

Edit: Kokeilin vielä ClearBluen monitorilla ja sekin oli samaa mieltä!!

Liitteet

• 20250807_083019.jpg
    20250807_083019.jpg
    968.8 KB · Katsottu: 91
  • 20250807_084523.jpg
    20250807_084523.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 83
Muokattu viimeksi:
@Pogo hurjasti tsemppiä 🙏💔 Toisaalta lohduttavaa kuulla, että onnistut raskautumaan helposti, se luo toivoa tuleviin kiertoihin. Kiva että sait myös tukilääkkeen seuraaviin kiertoihin

@Malttamaton145 Noniin, ei muuta kuin piinapäiviä kohti 🤩🤩

@Feronia oiiii kyllähän siellä haamu näkyy! Toivotaan, että pysyisi matkassa 🙏 Selvästi teillä letrot tehneet tehtävänsä 🤩🌈🌈

@Islala tsempit piinapäiviin! Toivotaan kuitenkin, että sieltä plussa tulisi! Voin vahvasti samaistua tuohon, että ei paljon testailu kiinnosta jos ei plussia näy 😅

Täällä ovistestit vielä ihan haaleeta hailuraa, onneksi 😀 Tilkka aukeaa vasta ens viikolla, joten ovis saisi aikaisintaan tulla sunnuntaina (mielummin kyllä ma-pe haha). Jos jotain hyvää niin, tässä alkutestailussa ei tarvi herätä 6:30 testaamaan ovista, vaan voi nukkua pidempään 🤭

Jännän siksakkaavaa linjaa vetää lämmöt 😄
IMG_0537.jpeg

Juu se siitä sitten "vasta sunnuntaina" testaamisesta, muistin että mulla on aikaisia testejä ostettuna. Tiedän että on vasta DPO8 ja voi olla että ei pysy mutta tässä on mun elämäni ensimmäinen haamu!

Edit: Kokeilin vielä ClearBluen monitorilla ja sekin oli samaa mieltä!!
Ihanaa @Feronia, siellä tais kasvaa just se superfolli, joka ensin poksautti kystan ja vielä antoi tärpin!! 😍

Kyllä mä veikkaisin, että jos et oo koskaan aiemmin saanut yhtäkään positiivista, ei sulla välttämättä oo luonnostaan niin iso alttius kemiallisille. 🤞🏻

Toivottavasti kaikki menee lähipäivinä hyvin, ja mahtavaa että pääsit kokemaan ekaa kertaa plussayllärin! 🫶🏻

Ylihuomenna olisi dpo8, mitä mieltä olette, pitäisikö lähteä kimpoilemaan kauppaan ostamaan herkkää testiä vai odottaa ja testata kotona olevilla vaikka dpo10?
Mulla on kotona 2x CB digital viikko testejä ja 2x Sofin 25 mlU/ml testejä 👀

Varovaiset onnittelut ekasta plussasta @Feronia! Samoin onnittelut muille plussaajille, paljon vauvaliimaa teidän matkoille mukaan. 🌈

Mä näytän olevan lähes kiertosynkassa sun kanssa @Feronia, kuin myös @Rollo ja @Islala, joten päätin liittyä omilla käppyröillä mukaan, niin voidaan jännittää ja piinailla yhdessä. 😂

Pitkään oon seurannut taustalla, mutta nyt on pitkästä aikaa sellainen kierto, joka on herättänyt ihmetystä, pessimististä realismia sekä toiveita. Ovulaatiokipuja ei tässä kierrossa ollut, enkä saanut kiinni korkeinta huippua, korkein testi oli vain 0.96. Pitkään ennen ovisplussaa epäilin, ettei ovulaatiota olisi edes tapahtunut, sillä BBT-käppyrä tulkitsi oviksen tapahtuneen jo kp7, mutta korjasi tilanteen lopulta kp13. Ovis mulla on aika tarkka kp12-14 tienoilla.

Mulla on nyt dpo 8, kävin äsken ostamassa herkän rfsun, mutta yritän ehkä malttaa vielä pari päivää. Viime yönä heräsin pistelevään, viiltelevään tuntemukseen alavatsalla ja tunti sitten oli polttelevaa pistelyä, vähän samanlainen tuntemus, kuin puutuneen raajan tuntoheräily. Voisi siis viitata kiinnittymiseen, dippiä ei lämmössä vielä näy. Tekisi kauheasti mieli testata, mutta tuskinpa herkissäkään näkyisi mitään, jos nää tuntemukset kiinnittymisestä johtuisi. 😬

IMG_8145.png

Mä oon yrittänyt muodostaa vastausta jo muutaman päivän 🙈 Julkaisen tämän, on puutteellinen viime aikojen viesteihin nähden varmasti.

@Ness Todellakin on teidän aika jo!! Kaikki toiveet siihen suuntaan, että ovis osuu hyvin ja kaikki muutenkin menisi otollisesti! 💖

@Syssymyssy Mä pidän mittaria piippauksen jälkeen jonkin aikaa vielä ja usein käytän mittaria päällä vielä toisenkin kerran, kunnes lukema ei enää muutu. Vähän hitaitahan ne on antamaan vertailukelpoisen lukeman. Mutta pärjää. 😁

@Feronia Aivan mahtavia uutisia! Kovasti tarrasukkia!! 🌈💖

@Pogo Onneksi oli hyvä gynekäynti ja sehän voi olla tosi pienestä avusta kiinni, että onnistuu! 💖 Eihän se huono taipumus ole ollenkaan, että raskautuu helposti. Hienoa, että ei tarvitse odottaa ja jättää tulevia kiertoja välistä. Toivottavasti vuodon aika olisi vähemmän kivulias tällä kertaa. 🙏 Tsemppiä. ♥️

@Opahc Harmi. Tsemppiä ja toivottavasti saatte mieltä rauhoittavia vastauksia. ♥️

@Islala Toivotaan, että olisi kiinnittymisestä johtuvaa.. Tsemppiä odotteluun!

Mulla lämmöt nousi takaisin, mut tänään vähän laski. Oireprofiili on ollut täysin erilainen aikaisempiin kiertoihin verrattuna. Testasin vielä pari negaa iltatestiä dpo11 ja 12. Sen jälkeen en ole testannut, odotellut vain... Eilen illalla oli hienoista kramppitunnetta tunnin verran ja tuli aivan aavistuksenomainen värillinen vuototippa pyyhkiessä. Sen jälkeen ei ole ollut mitään. Nyt dpo14 ja menkat on alkaneet dpo14 tai vähintään illalla alkanut tiputtelemaan. Joten tänään on varmaan sitten kuitenkin sitä luvassa. Oireetonta on ollut tähän mennessä menkkoihin viitaten.. Mulla siis yleensä on alkanut krampit jo pari päivää ennemmin lievinä. Lämpökäyrä indikoisi menkkoja kyllä, mutta koska epätarkka mittaus ja aamulla tunne herätessä oli kuitenkin sellainen "kuuma ja hiostava" ennen ylös nousua, niin elätän nyt silti pientä toivetta vielä... 🌈

Liitteet

• Screenshot_2025-08-07-13-20-03-22_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-08-07-13-20-03-22_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    204.8 KB · Katsottu: 41
Takaisin