BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä viime yönä kävin hereillä ja ylhäällä joskus aamuyöstä niin lämpö ei välttämättä kerro totuutta. Limoja on alkanut tulla ja vähän siihen suuntaan tuntemuksia että pian vois olla ovis. Toivottavasti ei kuitenkaan pe tai la koska ollaan silloin miehen kans eri puolilla Suomea tai sit ois sitkeitä siittiöitä mitkä eläisi pidempään. Pakko nyt vielä tänään ja huomenna saada varmuuden vuoksi harjoiteltua miehen kans vaikka helteet viekin kaikki halut.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-16-10-56-38-89_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-16-10-56-38-89_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    168.2 KB · Katsottu: 39
@Opahc voi eiii, voimia suruun myös täältä 💔💔 Paljon jaksamista sinne. Varmasti hyvä että kerroit myös lapsille tapahtuneesta

@Jolinda halauksia myös täältä 💔 Tosi ymmärrettävää ja inhimillistä pohtia yrityksen järjellisyyttä, etenkin useiden epäonnistumisten jälkeen 💔 Pieni tauko voi tehdä nyt ihan hyvää. Miltä on nyt näyttänyt, onko vuoto voimistunut ?

Mä olen vain lomaillut, ovis+ tuli lauantaina kp19 ja talletus osui tiistaille reissujen takia, niin tässä kierrossa ei ole oikein mitään mahdollisuuksia. Nyt voi siis jatkaa lomailua ilman mitään piinoja. Näytää siltä, että seuraava ovis osuisi aikaan, kun Tilkka on jo auki 🤩 Jännitän kyllä jo sitä ovisviikon lauantaita, jolloin ovis+ ei saisi tulla… se olisi kp20 ja mulla näköjään nää ovikset tykkää tulla kp18-20 välillä jos on viimeisiin kiertoihin luottaminen 😆

Täällä lämmöt sahailee, mut aamulla tuli jo tosi lähelle ovis+ eli saattaa olla tänään illalla tai viimeistää huomen aamulla ovis+🥳 hiukan harmittaa et mies on ollu nyt neljä päivää vapailla ja huomenna menee sit koko viikonlopuks taas töihin. Mut eiköhän hänellä energiaa sen verran riitä et jaksaa talletella😏 ainakin tähän asti on aina jaksanu puuhailla vaikka olis kuinka väsyny😂

Liitteet

• IMG_1061.jpeg
    IMG_1061.jpeg
    451.7 KB · Katsottu: 46
@Ness oiskohan mitään mahista keskustella Tilkassa ovitrellesta sit ens kiertoon? Jos sais varmemmin ovista ajoitettua sen mukaan. Ettei nyt menis toinen inssi huonon ovisajoituksen takia mönkään 😔 oon hyvin paljon miettinyt tuota omaa onnistunutta inssiä, eikä tietysti mistään voi tietää mikä siinä oli se ratkaiseva tekijä; oliko se Menopur, ovitrelle, cyclot, ylipäätään inssi menetelmänä... Meillähän ei mitään "vikaa" kummastakaan löytynyt, joten vähän oon kallistunut siihen että noilla minun lääkkeillä oli iso osa onnistumiseen. Ois ihana tietää, mikä se puuttuva palanen oli. Vai oliko vaan tähdet kohdallaan 🤷 mut ainakin oman kokemuksen puolesta voin liputtaa ovitrellen puolesta! Teillä tietysti vähän erilainen tilanne, mutta kannattaa kysyä ❤️

Viime yönä tosi hyvin nukuttu yö alla ja lämmöt vielä ihan alkukierto lukemissa. Vähän on kutina että ovis tulis vasta ihan viikon lopulla tai seuraavan viikon alkupuolella. No onneksi sitä ajatellen on saatu harjoiteltua. Huominen jää väkisin välistä kun mies on reissussa mutta eiköhän taas lauantaina onnistu. Testailen edelleen ovista jos sen saisin kiinni. Terot aloitan vasta sen jälkeen kun ovis on varmuudella ollut.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-17-10-06-04-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-17-10-06-04-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    178.7 KB · Katsottu: 36
@Ness mä kans liputan ovitrellen puolesta, luulisi kans että lääkäri voisi siihen mielellään suostua, että ei taas mene inssi ohi. Toivotaan parasta 🙏

@Haaveilua96 mahtavaa, jos ovis nyt lähestyy 🌈

@Feronia miltä tilanne siellä näyttää?

Täällä vuoto on ollut vähäisempää kuin normi menkoissa 😅 vatsa on kyllä kipeämpi, mutta ei onneksi mitään järkkyä. Tosi helpolla menny tähän mennessä 🙏 eilen oli ultra ja aika paljon jo kohtu tyhjentynyt (en tajua minne 😅) ja HCG lähtenyt pieneen laskuun. Ensi viikolla uusi mittaus 😊 toivon että olisi lähellä 0 sit. Nyt ihan positiivinen fiilis, sellainen olo, että ainakaan ei oo putket tukossa tulehduksen jälkeen, pitää vaan toivoa, että ensi kiinnittyminen sit onnistuu oikeasti 🌈

@minttutuuli täytyy varmaan kysyä Tilkasta! Voi olla, ettei seuraavaan kiertoon onnistu , kun kaikki ”lääkevaihdokset” vaatii sen, että lääkäri hyväksyy ne (ja ehkä pitäisi myös olla ultra?) Tilkkahan on nyt kiinni vielä 10.8. asti. Ymmärtääkseni siellä on jotain henkilökuntaa hyväksymässä hoitoonilmoittautumisia, mutta hoitoja ei tehdä (eikä ultraa tai muita käyntejä) ja veikkaan että lääkäritkin saattavat olla lomilla kunnes Tilkka taas avautuu. Mut ainahan sitä voi kysyä! Täytyy nyt vaan odotella et menkat alkaa ja näkee sen että hyväksyykö ne meitä edes hoitoon. Senkin kanssa kun on ollut nyt haastetta 🥺 Jos sieltä tulee kieltävää vastausta ja pyytävät ilmon vasta elokuun menkoista, niin sit kyllä marssin yksityiselle 😅

@Ness Kiva että oot päässyt lomailemaan välissä! :smiling-eyes: Ja kuulostaa hyvältä että seuraavaan kiertoon pääsisi jo hoitoon, paitsi ymmärrän kyllä hyvin että jännittää tuo että meneekö ovis taas lauantaille! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jännittäisi muakin! Toivottavasti menee kaikki sen suhteen nappiin 🤞

@Jolinda Hyvä että olosuhteet huomioon ottaen tilanne etenee positiivisella tavalla :folded: Jospa ensi viikolla olisi lukemat jo nollassa ja jännitysnäytelmä ohi! Pidän sormet ristissä että seuraava menisi putkeen 🤞 Ja kiitos kysymästä, pistän alle!

Oon nyt vähän hämmentynyt, kun tänään alkoi verenvuoto...? Nyt on siis KP27 eikä ovista ole vielä tullut, tikutan ihan kahdella eri testillä (ClearBlue monitori ja halvempi liuskatesti). Tässä on siis pari päivää tullut epämääräistä tuhrua mutta tänään tuli jo ihan kirkasta verta, ei yhtä paljon kuin pahimpina menkkapäivinä mut jonkin verran kuitenkin. En nyt tiedä että skippasko mun keho nyt suoraan menkkoihin ilman ovista välissä vai voiko se kysta aiheuttaa jotain verenvuotoa...? En jaksaisi taas maksaa satasia gynekäynnistä kun just viime viikolla kävin sen kystan sieltä löytämässä. :disappointed-face: Tuntuisi jotenkin tyhmältä käydä siellä kysymässä että "näyttääkö siltä että nää on menkat vai mitä siellä tapahtuu" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oma yksityisen vakigyne jonka kanssa on tuo hoitosuunnitelma tulee vasta parin viikon päästä lomilta. Jos tietäisin että nää on menkat voisin omin päin ottaa niitä letroja sen minimin ja pari päivää ekstraa, mutta kun en ole ihan varma että mikä vaihe täällä nyt sitten on menossa?? Ehkä vaan odottelen että mitäs seuraavaksi tapahtuu... Elo/syyskuussa pääsisi ehkä viimein julkisellakin naistenpolille niin ei tarvitsisi yksityiselle tyhjentää koko pankkitiliä. Olisipa normaali keho ja tietäisi edes että missä kierron vaiheessa täällä nyt mennään :loudlycrying:

Liitteet

• Screenshot_20250717_195247_Ovy.jpg
    Screenshot_20250717_195247_Ovy.jpg
    118.9 KB · Katsottu: 42
Kyllä se ovisplussa nyt tuli tikutettua ja varmistukseksi otin myös digin ja hymynaama tuli🥳 tänään ja eilen tullu talleteltua ja nyt seuraamaan lämpöjä👌🏼katotaan jospa mies jaksais vielä huomenna talletella niin saadaan ainakin käytettyä kaikki hyvät päivät hyväksi😇 sit vaan piinailemaan…🫠

@Feronia muistakohan ihan väärin mutta ihan kuin letrojen tuoteselosteessa olisi lukenut yhtenä haittavaikutuksena verenvuoto emättimestö? En nyt ole ihan 100% varma, mutta lueskelin niitä silloin ihan suu auki, itse saamatta kuitenkaan yhtään mitään sivuvaikutuksia 😅

Tiedättekö miten pahalta tuntuu tänään töissä kun ainakin kaksi asiakasta kysyi olenko raskaana. Kyllä olisin raskaana jos se minusta olisi kiinni mutta kun aina ei voi valita.

@Feronia muistakohan ihan väärin mutta ihan kuin letrojen tuoteselosteessa olisi lukenut yhtenä haittavaikutuksena verenvuoto emättimestö? En nyt ole ihan 100% varma, mutta lueskelin niitä silloin ihan suu auki, itse saamatta kuitenkaan yhtään mitään sivuvaikutuksia 😅
Joo totta! Kaivoin letroketjusta että mulla oli ekojen letrojen jälkeen ollut KP16 vähän tuhruvuotoa. Tää KP27 on vielä erikoisempi aika vuodolle mutta ehkä se voi nyt sitten olla joko se kysta tai letrot tai sitten tosiaan tosi villit menkat niin että luteaali jää kokonaan välistä?? Voisipa keho kertoa että mitä se nyt tekee... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Moikka kaikille! Uskaltaudun kirjoittamaan tänne foorumille ihka ensimmäistä kertaa 🙊

Oon 29 v yhden lapsen äiti ja seurannut lämpöjä vuodenvaihteesta lähtien, kun saatiin keskenmeno. Kyseessä oli tuulimunaraskaus, jossa hcg nousi normaalisti, mutta ultrassa oli piinaavan epäselvää viikolle 10 saakka, kehittyykö ylipäätään alkiota.

Lisäksi mulle jäi tästä raskaudesta seuralaiseksi sinnikäs kysta, joka sekoitti hormonit, pitkitti kiertoja yli 35 päivän ja aiheutti välivuotoja. Kysta aiheutti mulle myös outoja lyhyempiä ovuloimattomia kiertoja (ehkä tästä on kyse sullakin @Feronia?). Keho näytti tällöin ovisoireita kierron loppuun saakka, kunnes yhtäkkiä vaan alotti menkat ilman ennakkovarotusta.

Sain gyneltä cyclogestit, jotka on onneksi tasanneet kierron lähelle 28 päivää. Ikävä kyllä saan keltarauhashormonikuurista loppukiertoon vahvat ja kivuliaat ”raskausoireet”, mutta itse tärppäämistä cyclot eivät ole vielä edistäneet. Nämä hämäävät oireet ei helpota ollenkaan asiaa, kun aiemmin oon voinut tunnistaa melko luotettavasti kehosta ja sen tuntemuksista, oonko raskaana vai en. Käytän myös yhtä keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä, joka ois tärkeetä lopettaa heti plussaan.

Vaikka kaks edellistä raskautta on alkaneet helposti, nyt tämä kolmas antaa kunnolla odotella itseään. Mitään selitystä ei ole vielä löytynyt. Henkisesti olen ollut tosi rikki, etenkin kiertojen loppuvaiheessa. Tuntuu ihan hullulta, että kohta meillä on kulunut jo vuosi yrityksen aloittamisesta.

Toivon, että saisin täältä keskustelusta henkistä tukea tässä pitkässä pyörityksessä jaksamiseen. 😊

Alle vielä otsikon mukaisesti tämänhetkinen kierto, joka on tosi tasaista menoa. Eilen testasin alustavan negan, niin saatoin ottaa päivän lääkkeet hyvillä mielin. Otin eilen myös vikan keltarauhashormonin, joten lähipäivinä selviää, lähteekö lämmöt tippumaan. Ei ole kauheasti luottoa tärppiin tässä kierrossa.

Liitteet

• IMG_3163.jpeg
    IMG_3163.jpeg
    334.9 KB · Katsottu: 62
@Islala tervetuloa mukaan! 😊 Ja kiitos paljon kun jaoit tuon tiedon sitkeästä kystastasi, täällä on nyt kyllä sellainen veritulva että tätä ei enää muuksi voi selitellä kuin että menkat nämä ovat. Kun CB-monitori on ekasta testipäivästä lähtien näyttänyt korkeaa ja siirryttiin follikulaarista suoraan menkkoihin, niin taitaa olla hormonit nyt ihan sekaisin... Kuinka pitkään sulla se kysta oli riesana?

Ja ymmärrän rikki olemisen. 😞 Alkoi kyllä nyt itkettää ihan kunnolla, jos tuo kysta onkin kuukausikaupalla pilaamassa mun kiertoja... Huhtikuusta 2024 asti yritetty esikoista ja tulee vaan kaikenlaisia esteitä eteen, välillä kyllä iskee epätoivo että tuleeko tästä mitään ja tänään on kyllä juuri sellainen olo.

Pieni hopeareunus sentään, ettei tarvitse arvuutella enää kierron vaihetta @Feronia 🙏🏻 Mulla kävi aikanaan täsmälleen samalla tavalla, että sain 9 päivää putkeen korkeaa hedelmällisyyttä, mutta kymppipäivänä alkoikin vuoto. Ilmeisesti kysta nosti sen verran estrogeenia, että testi havaitsi sen, mutta keltarauhashormonin taso taisi olla niin korkealla, että ovis estyi.

Mun kysta hengasi mukana ”vaan” reilut neljä kuukautta, mutta se tuntui kyllä silloin ihan ikuisuudelta. Tavallaan oli helpottavaa löytää syy oudoille oireille, mutta samalla niin ärsyttävää, kun tuolle ei voinut tehdä yhtään mitään. Lopulta kysta ilmeisesti poksahti, ja tunsin reilut puoli tuntia kamalaa kipua alavatsalla.

Monesta paikkaa luin, että kystien ei pitäs vaikeuttaa raskautumista, mutta kyllä noi hormonisekoilut ainakin mulla laittoivat kierron aika sekaisin.

Ilmeisesti kystat häviää itsekseen yleensä muutamassa kuukaudessa menkkojen yhteydessä. Toivon @Feronia sulle mahdollisimman nopeaa (ja kivutonta) poistumista ja lähetän sinnepäin paljon toivon kipinöitä. 🫶🏻

Täällä ei ovisplussaa vielä ole tullut vaikka testit tummuukin niin että varmaan huomenna tai viimeistään sunnuntaina on plussa. Lämmöt edelleen alhaalla. Tänään ei saatu käytettyä tilaisuutta hyväksi kun mies lähti heti aamusta reissuun. Piti alunperin lähteä eilen mutta auto hajosi ja pääsi vasta tänään lähtemään. Näillä näkymin huominen jää välistä ja seuraavan kerran saadaan sunnuntaina hetki aikaa. Täytyy toivoa ettei olis liian myöhäistä silloin tai ovis tulis just nyt heti ja ois tuoreita nuijapäitä eiliseltä.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-18-16-40-05-77_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-18-16-40-05-77_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    184.6 KB · Katsottu: 37
Ovis olis ollu eilen illalla, mut lämpöpiikkii ei kyl oo vielä tullu. En silti tiiä mihin luottaa ku kello näyttää tollasta 36,2 ja kuumemittarilla sain 36,5🤔 toisaalta Lh-piikin jälkee ovulaatio tapahtuu 24-36h kuluttua eli mulla se vois limojenki perusteella olla vasta nyt aamulla. Eilen en saanu enää miestä tallettelemaan töiden jälkeen niin nyt pitää luottaa et noista kahdesta edeltävästä päivästä pääsis joku uimari perille🤞🏼 harmittaa niin paljon kyllä, ettei eilen päästy enää tallettelemaan😩

Liitteet

• IMG_1086.jpeg
    IMG_1086.jpeg
    624.2 KB · Katsottu: 58
Ovis olis ollu eilen illalla, mut lämpöpiikkii ei kyl oo vielä tullu. En silti tiiä mihin luottaa ku kello näyttää tollasta 36,2 ja kuumemittarilla sain 36,5🤔 toisaalta Lh-piikin jälkee ovulaatio tapahtuu 24-36h kuluttua eli mulla se vois limojenki perusteella olla vasta nyt aamulla. Eilen en saanu enää miestä tallettelemaan töiden jälkeen niin nyt pitää luottaa et noista kahdesta edeltävästä päivästä pääsis joku uimari perille🤞🏼 harmittaa niin paljon kyllä, ettei eilen päästy enää tallettelemaan😩
Mulla ihan sama tilanne. 😄 To tuli se pysyvä hymy ja eilen sit liuskaan plussa. Mittaan nyt ekaa kertaa lämpöjä enkä osaa niitä vielä tulkita omalta osaltani.
Toivotaan että teidän talletukset on osuneet kohdaalleen! 🤞🏻

@Ness Kyllä pidetään niin kovasti peukkuja, että oviksen ajoitus onnistuu seuraavassa kierrossa. 👍🙏💖

@Jolinda Ihanaa, että on alkanut kroppa nollaamaan tilannetta ja mieli myös kääntynyt positiiviseen. 🥰 Mä myös ajattelen niin päin, että onhan se aina positiivista, että jotain edes meinaa tapahtua! Vaikka tokikin on raskasta läpikäydä keskeytymisiä. 💔

@Haaveilua96 Eikö sitä tänäänkin ehtisi vielä valmistella, jos tuntuu että jää harmittamaan? Jos ovis olisikin ollut vasta myöhemmin? Jos aiemmin, niin silloinhan nuo edelliset tallettelut voi ihan hyvin riittää. ☺️

@Islala Tervetuloa mukaan! 🤗 Onpa ikävät kokemukset taustalla tuo tuulimunaraskaus ja sen jälkeinen kysta. Onneksi nyt niistä olet päässyt eteenpäin. ♥️ Toivotaan nopeaa uutta onnistumista! 🙏

@Feronia Toivotaan kovasti, että siellä ei olisi niin sitkeä kysta tai ei sekoittaisi enempää kiertoja. 🙏♥️

@vauvahaave36 Pidetään peukkuja onnistumisen puolesta! 👍☺️ Lämpöjä oppii tulkitsemaan sitten muutaman kierron jälkeen (ehkä 😅), kun on vertailupohjaa omista lämpökäyristä.

Täällä on kierto edennyt siihen vaiheeseen, että ovista oon tikuttanut parina aamuna, LH vielä matala. Lämmöt on pysyneet tosi tasaisena alkukierron, ajattelen sen positiivisena merkkinä, jospa näin lomalla olisi stressitasot ja sen mukana hormonitasot paremmin balanssissa. 🙏 Tallettelut pitäisi aloittaa, on kyllä ollut sillä saralla hiljaista (taas) erinäisistä syistä.. Sairastelua, matkustelua, mökkihommia, miehen isän terveyshuolia.. Onneksi juuri nyt tuntuu että on tasaantunut kuviot, että jos tänään saisi "aikaiseksi".. 🤭 Vielä ehtii! 😅 Ehkä pitäisi varailla gynelle aikaa elokuussa, jos ei nytkään mitään tapahdu.. Ehkä pitäisi käydä tsekkaamassa munasarjojen reserviä ja limakalvon paksuutta. Ikää kun on jo "tarpeeksi". 😕

Liitteet

• Screenshot_2025-07-19-13-49-37-54_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-07-19-13-49-37-54_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    199.4 KB · Katsottu: 39
@Puolikuu joo mietin sitä, et jos illalla viel tallettelis varmuudeks, jos vaan mies jaksaa töiden jälkeen. Limojen perusteella saattoi olla tänään aamulla ovis ja munasolu elää sen 24h ni vois hyvin auttaakin vielä tänää illalla talletella ja ei siitä haittaakaan oo

Takaisin