BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis apua.. mä tärisen hotellihuoneessa just nyt..

Lopetin cyclot eilen ja tänään olisi pitänyt alkaa menkat.. no ei alkanut ja kuukuppi täyttyi vaan valkovuodolla 😅 tein parin tunnin pidätyksellä testin päiväpissasta ja siinä on haalea punainen viiva??? Tietenkään mulla ei ole täällä mukana digiä, että saisin varmistuksen, mutta ihan selkeä punertava viiva tikussa, jonka näkee kauempaakin.. en tiedä sainko kuvaan kiinni 😬 voiko tää olla totta ja aloitanko mä nyt cyclot uudestaan?? Ja siis voiko tää plussa pysyä matkassa, jos tuli näin myöhään (dpo13?) Kun ennen aina tullut dpo9 😬 eilen aamulla testasin kiireessä täyden negan..

Liitteet

• 20250627_172614.jpg
    20250627_172614.jpg
    316 KB · Katsottu: 87

Lopetin cyclot eilen ja tänään olisi pitänyt alkaa menkat.. no ei alkanut ja kuukuppi täyttyi vaan valkovuodolla 😅 tein parin tunnin pidätyksellä testin päiväpissasta ja siinä on haalea punainen viiva??? Tietenkään mulla ei ole täällä mukana digiä, että saisin varmistuksen, mutta ihan selkeä punertava viiva tikussa, jonka näkee kauempaakin.. en tiedä sainko kuvaan kiinni 😬 voiko tää olla totta ja aloitanko mä nyt cyclot uudestaan?? Ja siis voiko tää plussa pysyä matkassa, jos tuli näin myöhään (dpo13?) Kun ennen aina tullut dpo9 😬 eilen aamulla testasin kiireessä täyden negan..
Mun silmään kyllä näkyy selkeäki viiva ihan värillä🤩 varovaiset onnittelut🫶🏼 ja tarrasukkia pikkuselle

Tässä vähän jo nousee toiveikkuus. Dpo 7 tosiaan ja aamulla ne lämmöt oli taas alhaalla. Pieni raudan maku suussa oli aamusta. Enemmän tai vähemmän jomotusta vatsassa/selässä koko päivän jotka nyt illalla hieman voimistunut. Nyt äsken VV seassa vaaleanpunaista. Oisko kiinnittyminen, mä niin toivon! Tai sitten kyseessä on joku super lyhyt kierto ja menkat tekee tulojaan jo nyt

Näkyy mielestäni selkeä viiva, varovaiset onnittelut ja tarrasukkia 😍

@Jolinda ei oo totta, ihanaa 😍 kyllä aloittaisin sinuna cyclot uusiksi ja seurailisin, mitä viivalle tapahtuu! Voi että, toivotaan vahvistumista! 🌈 Eihän ne raskaudet taida identtisiä olla, jos nyt on ollut vaan myöhäisempi kiinnittyjä liikkeellä 😍

Mä äsken kattelin lämpöjä niihin aikoihin ku esikoinen sai alkunsa viimevuonna ja ei sillonkaa kyllä oo kello piirtäny mitään lämmönnousuja ovulaation jälkeen, vasta siellä vähän ennen ku tein ekan haamulaisen dpo10 paikkeilla. Sillon mulla ovis tuli myöhässä normaalista ja tarkkaa ajankohtaa ei tiedossa, mut veikkaisin et se oli toi dpo10. Ja positiivisen jälkeenkää ei lämmöt mitenkää kauheen korkeella oo ollut koko ajan ni ehkä tässä ei vielä heitetä toivoa kaivoon🙈

@Jolinda 😍 Ihanaa! Aivan selkeä punainen viivahan tuossa. Vitsi kuinka mahtavaa, nyt vain toivotaan että lähtee tuosta hienosti vahvistumaan ❤️

Ihan kyllä kylmänväreet menee tästä plussa - aallosta. Ite kun oli mukana siinä ekassa aallossa, niin todellakin toivoo että tämä iso plussa aalto kuljettaisi mahdollisimman monet meistä mukanansa kohti sitä toivottua päämäärää 🌈 🩵🩷

Kiitos kaikille yhteisesti varovaisista onnitteluista 🥹❤️ ootte ihania ja toivon niin paljon, että tää plussa-aalto vaan jatkuu ja kukaan ei joudu palaamaan takaisin piinailuun ❤️🌈 mä en vieläkään usko tätä ja jännittää hirveästi miten tää lähtee etenemään kun plussa tuli näin myöhään ja on kuitenkin vielä aika haalea näin dpo14. Tää viikko on kyllä ollut sellaista vuoristorataa, oon itkeskellyt ihan kaikesta ja mietinkin, että miten en ole raskaana, kun oon näin herkillä, mutta oon laittanut kaiken vaan pahan PMS:n piikkiin, kun testit kerta olleet negoja 🫣

Tein tosiaan lääkärintestinkin, jota ei sais tehdä raskaana, mutta nyt googlaillessa varmistin ainakin, että antibiootti jota söin oli sallittu raskausaikana, vaikka ei antibioottia tietenkään suositella 😩 lämmöt kans laskussa, mutta silti yhä 37, eli yritän olla stressaamatta niitä 😬

Tää on vähän raastavaa, kun työmatkalla mukana enää yksi testi, toki voin apteekista yrittää ostaa lisää, mutta tuskin samoja löytyy.. keskiviikko aamulla pääsen vasta sit testaamaan samoilla testeillä kuin nyt..

Tänään pitkä päivä edessä, enkä oo saanut nukuttua melkeen yhtään 😅 meneepähän nää seuraavat päivät nopeasti, jos ei muuta..

Liitteet

• Screenshot_20250628_045710_FF App.jpg
    Screenshot_20250628_045710_FF App.jpg
    172 KB · Katsottu: 87
  • Screenshot_20250628_045827_Gallery.jpg
    Screenshot_20250628_045827_Gallery.jpg
    35.5 KB · Katsottu: 89
Onnea molemmille plussanneille 💖 peukut pystyyn että kaikki menee hyvin raskauden loppuun saakka!

Mulla tää lämmön mittailujen opettelu vähitellen etenee, kun ostettiin korvakuumemittari ja nyt lopulta eilen sain sen siirrettyä yöpöydälle ja kahtena aamuna nyt mitannut. Ihmettelin kyllä kun lämmöt olivat 37,2 ja 37,3, kun oisin jotenki kuvitellut että toi on mulle jo lievästi alkavan kuumeen merkkiä. En siis koskaan aiemmin oo aamulämpöä mitannut että voiskohan se sit olla aina korkeampi ku jos päivällä mittaa esim siks että on siellä lämpimän peiton alla nukkunut? Tässä parin vuoden aikana kun vaikka lapsilta on tarvinnu kuumetta mitata ja oon vertailun vuoksi ottanu oman lämmön ni se on ollu jotain 36,5 luokkaa tai vähän yli mut ei koskaan 37-alkava jos siis en ole ollut kipeänä.

Sitten kysymystä, oisko täällä Fertility Friend -sovelluksen käyttäjiä? Ihmettelin että mitä noi vaaleanpunaisella reunustetut neliöt tarkoittaa? Vihreät liittyy varmastikin ovulaation ennusteeseen. Kuva malliksi liitteenä.

Liitteet

• IMG_4593.jpeg
    IMG_4593.jpeg
    358.5 KB · Katsottu: 51
Onnea molemmille plussanneille 💖 peukut pystyyn että kaikki menee hyvin raskauden loppuun saakka!

Mulla tää lämmön mittailujen opettelu vähitellen etenee, kun ostettiin korvakuumemittari ja nyt lopulta eilen sain sen siirrettyä yöpöydälle ja kahtena aamuna nyt mitannut. Ihmettelin kyllä kun lämmöt olivat 37,2 ja 37,3, kun oisin jotenki kuvitellut että toi on mulle jo lievästi alkavan kuumeen merkkiä. En siis koskaan aiemmin oo aamulämpöä mitannut että voiskohan se sit olla aina korkeampi ku jos päivällä mittaa esim siks että on siellä lämpimän peiton alla nukkunut? Tässä parin vuoden aikana kun vaikka lapsilta on tarvinnu kuumetta mitata ja oon vertailun vuoksi ottanu oman lämmön ni se on ollu jotain 36,5 luokkaa tai vähän yli mut ei koskaan 37-alkava jos siis en ole ollut kipeänä.

Sitten kysymystä, oisko täällä Fertility Friend -sovelluksen käyttäjiä? Ihmettelin että mitä noi vaaleanpunaisella reunustetut neliöt tarkoittaa? Vihreät liittyy varmastikin ovulaation ennusteeseen. Kuva malliksi liitteenä.
Siinä kalenterin alla on sellanen kohta mis lukee color code ni siitä ku painaa ni tulee kaikki mahdolliset näkyvii ja mitä ne tarkottaa😇

Liitteet

• IMG_0535.jpeg
    IMG_0535.jpeg
    131 KB · Katsottu: 50
Mä niin vannoin etten tee testiä ennen kuin sen jälkeen kun menkat on myöhässä. Nyt kuitenkin telttailuolosuhteissa lämmöt nousi dipin jälkeen takaisin luteaalivaiheen lämpöihin ja tein aamusta testin. Nyt ihan vainoharhaisena katson testiä ja mietin näkyykö siinä toista viivaa. Piti avata testi kun teltan valossa on vaikea saada kuvaa otettua. Näettekö tässä yhtään mitään? Testaan toki myöhemmin vielä.

Liitteet

• IMG20250628093437.jpg
    IMG20250628093437.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 124
  • Screenshot_2025-06-28-09-43-40-53_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-28-09-43-40-53_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    375 KB · Katsottu: 109
@Pogo Mä näen haalean punertavan haamulaisen! 😍 Voi kun pääsisit mukaan plussa-aaltoon! 🙏🙏

@Pikkutytöt Korvamittari usein näyttää puolisen astetta ylempää lukemaa kuin kainalomittari. Tarkkuustaso varmasti on parempi.👍 Meillä mitataan pojalta korvamittarilla, mut en oo itse sitä käyttänyt. Silloin ostaessa apteekissa näin infottiin. ☺️

Takaisin