BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmöt on ja pysyy ylhäällä. Vielä ensi yö ollaan kotona ja sen jälkeen muutama yö telttailemassa. Huomisen lämpö voi olla vielä suht luotettava jos saan nukkua kunnolla mutta sen jälkeen lämmöt voi olla poikkeavia.

Mulla oli tänään ihan normaali päivä töissä mutta mulla on jotenkin tosi väsyneet jalat nyt. Töiden jälkeen oon levännyt jalat ylhäällä muttei se ole auttanut yhtään. En jotenkin jaksa uskoa että tää merkitsisi yhtään mitään.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-25-17-53-26-36_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-25-17-53-26-36_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    359.8 KB · Katsottu: 44
  • Screenshot_2025-06-25-17-54-00-75_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-25-17-54-00-75_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    154.2 KB · Katsottu: 43
@Ninni30 Juu, ei nyt vielä kannata heittää kirvestä kaivoon! Mutta vapaapäivinä on kyllä välillä vaikeaa olla ajattelematta muuta.. Ite oon huomannut aina loppukierrosta, että vapaapäivinä tulee tarkkailua ja googleteltua kaikki mahdollisia oireita.. 🙈 Nyt kun urakoi töissä päästäkseen lomalle, niin kuluu kyllä nämä ensimmäiset odottelupäivät ihan siivillä. 🤭

@Malttamaton145 Hieno juttu, että lämmöt on nousseet! 🤩

@Ness Okei, tuo oman haasteensa touhuun kyllä tuo ennalta-arvaamattomuus. Mutta kuitenkin hyvä juttu, että ovulaatio tulee. 👍 Täällä nousi lämmöt tänään yli alkukierron lämpöjen, eli eiköhän se ovis ole ollut. ☺️

@salamana Tsemppiä piinailuihin! Hyvin on aikaa sitten vielä testin vahvistua. 👍

@Yrttiteetä tekisi mieli Punainen käyrä on LH-testi ja sininen lämmöt. Tsemppiä sinnekin, lämpöpumppu ainakin näyttää hyvältä! ☺️

@Pogo Hienot lämmöt edelleen! Pidetään nyt peukkuja, että enteilisi hyvää! ☺️

Täälläkin käyrä näyttää tosiaan nousun merkkejä.👌 Pari päivää töitä vielä, tekemistä riittää ja iltatöiksikin mennyt tälläkin viikolla. Onneksi ehtii lomalle juuri kun olisi kiinnittymisajankohta, niin stressitasot lähtee sopivasti laskuun.. 🙏🙏

Liitteet

• Screenshot_2025-06-25-17-27-58-01_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-25-17-27-58-01_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    201.3 KB · Katsottu: 39
Kiitos kaikille sympatioista ja tsempeistä, kyllä se tästä ja toivotaan tosiaan aiempaa ovista tähän kiertoon! Nyt menossa letropäivä 3/5 (juuri nappaan kolmannen), otan ne taas iltaisin mikä on toiminut hyvin kun taas 2 tunnin sisään letrosta simahdan ja nukun kuin tukki koko yön. :tears: Voisipa ottaa letrot unilääkkeeksi pidempiaikaiseen käyttöön...
Laitan taas lähipäivinä käyrää sitten kun kierto vähän etenee, nyt on vasta KP5 ja menkat lopuillaan niin ei ole hirveän jännittäviä aikoja.

@Malttamaton145 Mä käytän Donafertyä ympäri kierron joka päivä, mutta mä en ovuloikaan ilman sitä. Tsemppiä piinailuun, hyvä että viimein tuli lämpöpomppu! :Person Raising Both Hands:

@Ness Onpa kurjaa että kesä nyt sekoittaa suunnitelmia ihan kunnolla! Ihmeellistä että tuli hylkyä ilman selitystä. Mutta toivotaan siinä tapauksessa pidempää kiertoa että pääsisi sulun jälkeen nopeasti hoitoon! 🤞 Lähetän sympatiaa surkeiden sattumusten keskelle! :red-heart:
Mä syön nyt vaan letroja ne 5 päivää ilman lisäpäiviä, kun ei ole kesäsulun takia ultraa tarjolla ja gyne ehkä halusi nähdäkin että riittääkö ne vai tarvitseeko oikeasti niitä lisäpäiviä. Kun ottaa huomioon että lisäpäivien jälkeen ovis tuli vasta KP22 mun tekis kyllä niiiin mieli vähän fuskata ja syödä edes yksi ylimääräinen pilleri mutta ehkä nyt odottelen kiltisti... Vaikea kyllä arvailla että tuleeko ovis nyt aiemmin kun on toka letrokierto, vai myöhemmin kun on pienempi lääkemäärä, saa nähdä.

@Ninni30 Myös sinne tsemppiä piinailuun, jospa se luteaalinousu alkaisi toden teolla lähipäivinä! 🤞 Mulla ainakin yleensä tulee se toinen pomppu vielä DPO6-8 välillä. Ei ole vielä toivo menetetty!

@salamana Toivon mukaan sieltä vielä plussa tulee! 🤞 Mulla oli nyt edellisen kierron luteaalissa viikon ajan tuo sama oire että oli vaan jäätävä nälkä koko ajan, olisin voinut koko jääkaapin tyhjentää.
Ja puhtia vikoihin päiviin ennen lomaa! 💪

Ja @Puolikuu ja @Yrttiteetä tekisi mieli oli kans näköjään piinailemassa, paljon tsemppiä sinnekin piinailuun! 🤞

Lämmöt laski tänään selkeästi matalammalle. En tiedä mikä on syynä. Jos ne tästä nousee takaisin ylös telttailusta huolimatta niin mulla kyllä toiveetkin tän kierron suhteen nousee selkeästi.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-26-06-11-23-83_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-26-06-11-23-83_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    357.5 KB · Katsottu: 50
@salamana meinaatko testailla nyt joka aamu?

@Yrttiteetä tekisi mieli lupaava näköinen lämpöpomppu 🌈

@Puolikuu sielläkin lupaavaa nousua 🌈 Ite kans yritän jotenkin tietoisesti saada pidettyä stressitasoja matalemmalla aina luteaalivaiheessa. Mies on onneksi enää huomisen töissä ja sitten alkaa 3vko loma, ehkä se hieman helpottaa tätä perus arkea. 😅

@Ninni30 no hyvinhän ne lämmöt nousi! 🤩🌈

@Pogo voi olispa kiinnittymisdippi! 🌈

Täällä lämmöt jatkaa kivasti nousuaan, ehkä huomenna FF piirtää viivat 🌈
Yritän kovasti olla ajattelematta koko asiaa, onneksi mies jää lomalle huomenna niin tehdään paljon perheenä juttuja. 🤗

Väkisin mieleen tulee silti ajatus häivähdyksiä "mitä jos taas tulee kohdunulkoinen?"
Suunnitelmissa, jos nyt plussa sattuisi tulemaan on soittaa heti neuvolaan ja pyytää hcg mittauksia. 🙏

Liitteet

• Screenshot_20250626_074506.jpg
    Screenshot_20250626_074506.jpg
    129.1 KB · Katsottu: 54
Täällä pomppas taas lämmöt takas ylös, mut ei vielä kuitenkaan niin ylös, kun esikoisesta oli alusta asti🤔 mut tietysti asuntokin nyt eri missä silloin asuin. Vähän alkanut tulemaan olo, ettei sitä ovista tapahtunutkaan, mut jospa ne kuukautiset alkais niin seuraavassa kierrossa sitten uudelleen😇
Selkeesti leposyke noussut normaalista myös🤔

Liitteet

• IMG_0508.jpeg
    IMG_0508.jpeg
    444.4 KB · Katsottu: 46
Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli hyvännäköinen nousu!

@Puolikuu on kyllä hyvin ajoitettu loma kiinnittymisten kannalta 😊 pidetään sormia ristissä!

@Feronia tsemppiä alkukiertoon, tuollaiset unilääkkeet kuulostaa aika kivoilta 😁

@Ninni30 hyvä nousu!

@Haaveilua96 tuollainen yksittäinen droppi voi johtua melkein mistä vaan, ihan hyviltä luteaalilämmöiltä näyttää sieläkin 🙂

@Malttamaton145 sulla näyttää tosi hyvältä oviksen jälkinen nousu ja neuvolaan soitto on varmasti hyvä idea, sieltä saa ainakin mielenrauhan tuollaisen kokemuksen jälkeen. ja meinasin joo, siihen asti kunnes menkat alkaa 😅🥲 tyylipuhdas nega se tänäänkin oli.

eli testi vieläkin negaa, lämmöt tippui 🫠 eiköhän se vuoto huomenna sieltä jo ala koputtelemaan. tässä oli taas tosi toiveikas olo mutta eipä voi mitään.

onneksi juhannuksena oli tosi hyvät keskustelut yhden ystävän kanssa kenellä on melkein tismalleen sama tilanne, eli toista yritetään mutta on ollut kaksi keskenmenoa/kemiallista. heitä lapsettomuuslääkäri oli lohdutellut että todennäköisyys kolmesta peräkkäisestä keskenmenosta on noin 1%, eli jos tästä vielä raskautuisi niin on 99% todennäköisyys että kaikki menisi hyvin, itselle tuntuu tosi vaikealta uskoa tuollaisiin lukemiin mutta ehkä se toi vähän toivoa nyt tähän.

1750917438071.png

@Pogo toivotaan että johtuisi kiinnittymisestä!

@Malttamaton145 hienosti nousee! Ja luulis saavan hcg mittauksen kun kerta on aiemmin ollut kohdunulkoinen.

@Haaveilua96 samanlaista edestakasin menevää ku mullakin tässä kierrossa. Outoa. Pitää nyt vaa toivoa että lämmöt nousee!

@salamana pahoittelut lämpöjen droppauksesta. Ihanaa että on ystävä jonka kanssa jutella näistä asioista!

Mulla on nyt YK 2 kunniaksi kyllä harvinaisen omituinen luteaalikäyrä. Sahaa edestakasin kokoajan ja nyt taas vaihteeksi lämmöt alhaalla…

Liitteet

• IMG_3028.jpeg
    IMG_3028.jpeg
    287.5 KB · Katsottu: 54
@Ninni30 joo kellon lämpöjen mukaa mullaki tekee tollasta ja tänään taas oli pudonnut samalla tavalla ku sulla.

En kuitenkaa ehkä nyt luota noihin mun kellon lämpöihin, koska kainalolämpö taas aamulla sängyssä 36,7. Mulla kuitenki joka yö tuo neitokainen vieressä niin tiedä sitten kuinka luotettavaa arvoa antaa. Taidan nyt vaan mennä tällä premom sovelluksella ja kainalolämmöillä.

Liitteet

• IMG_0525.png
    IMG_0525.png
    258.8 KB · Katsottu: 41
@salamana pahoittelut negasta. Ja tsemppiä uuteen kiertoon jos se jo alkoi 💔

Täällä tänään FF piirsi viivat kuten arvelinkin. 🥳

Viime kierrossahan mulla oli noita repäisykipuja jonkin verran, joita toki pidin normaalina ja varmasti myös onkin normaalia. Nyt eilen tuntui oikealla puolella alavatsalla ekan kerran kun nopeasti käänsi sängyssä kylkeä. Tällä kertaa tunteesta ei tullut toiveikas olo, vaan pikemminkin kohdunulkoisesta muistuttava. Tuo puoli on samainen missä kohdunulkoinen sijaitsi.
Voi kunpa pystyisi olla nyt analysoimatta näitä yksittäisiä oloja ja tuntemuksia

Liitteet

• Screenshot_20250627_081327_edit_678950567676364.jpg
    Screenshot_20250627_081327_edit_678950567676364.jpg
    123.4 KB · Katsottu: 57
@Ninni30 joo kellon lämpöjen mukaa mullaki tekee tollasta ja tänään taas oli pudonnut samalla tavalla ku sulla.

En kuitenkaa ehkä nyt luota noihin mun kellon lämpöihin, koska kainalolämpö taas aamulla sängyssä 36,7. Mulla kuitenki joka yö tuo neitokainen vieressä niin tiedä sitten kuinka luotettavaa arvoa antaa. Taidan nyt vaan mennä tällä premom sovelluksella ja kainalolämmöillä.
Joo tää on vaa nii hassua et ku kyseinen kello on viimeiset pari vuotta piirtäny aivan hyvää käyrää ja nyt yhtäkkiä aivan tollasta ihme 😅

Joo tää on vaa nii hassua et ku kyseinen kello on viimeiset pari vuotta piirtäny aivan hyvää käyrää ja nyt yhtäkkiä aivan tollasta ihme 😅
Näin mulla oli myös plussakierrossa, ihan outo käyrä muihin verraten ja mietinkin et mitä ihmettä tapahtuu. Oviksen jälkeen kunnon pomppu, muuten alkuluteaalissa lämmöt suht alhaalla dpo3-5, dpo6 pomppas kunnolla ylöspäin ja sit dpo7 tuli kunnon dippi joka todennäköisesti oli kiinnittymisdippi..🤭🤞🏼

Joo mullaki on ihan hyvin toiminu, mut nyt sen jälkeen ku perhepedissä ollaan nukuttu ni kyllä joka aamu ihan eri lukemia🙈 ja nyt tietty eka kierto vasta synnytyksen jälkeen. Ehkä otan nyt noita kainalolämpöjä ja katon miten käy ja jos menkat alkaa ensviikolla ni sit tietää et ehkä ne kellon lämmöt on ollu ihan ok🙈

Näin mulla oli myös plussakierrossa, ihan outo käyrä muihin verraten ja mietinkin et mitä ihmettä tapahtuu. Oviksen jälkeen kunnon pomppu, muuten alkuluteaalissa lämmöt suht alhaalla dpo3-5, dpo6 pomppas kunnolla ylöspäin ja sit dpo7 tuli kunnon dippi joka todennäköisesti oli kiinnittymisdippi..🤭🤞🏼
Eli mun toivo ei oo täysin menetetty! Tänään ollu jtn jomotuksia, mutta saa nähdä 😅

Mulla tänään dpo 7 ja kello vetäs dipin mut kainalolämpö piirtää yläkäyrää🤔 jännä nähdä miten tässä käy😬 katoin esikoisen ajalta käyrää niin on seki aika siksakkia vedelly mut vähän korkeemmissa lukemissa🤔mut tosiaan eri asunto ollu ja sillon oon yöt nukkunu ihan yksin rauhassa😂

Täällä vähän hämilliset tunnelmat. Illalla piti olla viini+grillijuhlat tulossa joten tein rfsu:n herkän, ja nyt näyttääkin että taidan olla kuskina 🥹. En ehtinyt katsomaan testiajalla kun puoliso valtasi vessan mutta ikinä en oo näin vahvaa viivaa ensitestaamisella nähnyt (toki kokemusta pääasiassa epäherkistä testeistä kun ovat halvempia).

Onko tästä testityypistä kokemusta, voiko antaa näin vahvoja viivanpaikkoja? Kuva 5min testiajan jälkeen.

Liitteet

• IMG_20250627_075003.jpg
    IMG_20250627_075003.jpg
    550.9 KB · Katsottu: 93
Takaisin