Heips kaikille!
Täällä testit vahvistuu ja napapiikit aloitin eilen, en uskaltanut pistää ekaa piikkiä itse, mies pisti :D Varhaistultra 26.5, jolloin viikkoja jo yli 7, toisaalta kurjaa odotella mutta näkyypähän syke sitten varmasti jos siellä joku on kasvamassa. Oon käynyt lukemassa kuulumisia, en oikeen oo jaksanut kirjoitella, huomaa että vaikka kuinka yrittää pysyä optimistisena ja toiveikkaana, niin kyllä ne pelot on niin takaraivossa, ihan eri fiilikset kuin viime raskaudessa. Silloin oli jopa lapsenomaisen hyväuskoinen, ei ikinä pelännyt minkään menevän pieleen, odotti innolla varhaisultraa ja aina seuraavia, että näkee vauvan, nyt vaan mietin että varmasti kohdunulkoinen/tuulimuna/syke ei löydy tai mitä vaan kamalaa. Niin iso trauma jäi kohtukuolemasta. Pitkät kuukaudet edessä, toivon niin että kaikki menee hyvin.
Lämmöt pysyttelee ylhäällä, vähän väsy ja närästystä ja nenä tukossa, joskus jotain hyvin pieniä alavatsatuntemuksia, lievää kuvotusta jos tulee liian pitkä väli ruokailuihin. Kokoajan itkettää :D Viime raskaudessa ei ollut sellaista, ehkä johtuu näistä peloistakin ym nyt. Huimausta ja verenpaineet matalat. Muuten aika normi ja oireeton olo. Jännä muuten, et vieläkin tulee kokeillessa maitoa rinnoista, eilen kokeilin pitkästä aikaa. Neuvolankin varasin kun piti lääkitysten ym takia olla yhteydessä, 22.5 se.
@minttutuuli onpa kurjaa jos noin voimakas pahoinvointi, tsemppiä ja toivottavasti lääke auttaa!
@Mustikkatäplä Kyllä mun silmään testit ihan hyvin vahvistuu :) Mä huomasin et mulla la ja ma aamun testit aika yhtä hailakat ja sit yhtäkkiä eilen iltapissasta tehty olikin paaljon vahvempi! Tänään mulla dpo 17. Ajattelin ens viikolla tehä viikkonäytöllisen testin vielä mielenrauhaa tuomaan :D Mites muuten vointi siellä? Muista ettei oireettomuus tarkoita välttämättä mitään, viime raskaus oli mulla hyvin oireeton ja olin hyvävointinen! Miten sulla aiemmissa raskauksissa?
@Jolinda niin harmi että viivat ei vahvistuneet

mutta ehkä siellä ainakin jotain yritti kiinnittyä! Mikähän tota prolaktiinia noin nostaa? Mulla luki kun arvo otettiin maaliskuussa, että viitearvo alle 800 ja mun arvo oli 118 (vaikka maitoa nousee yhä, luulin et olisi korkeampi).
@salamana oon pahoillani että sulle kävi noin, tsemppiä

Hyvä et vuoto alkoi ja pääset uuteen kiertoon. Rautatankkaus kuulostaa kyllä tarpeelliselta, itse raskauduin silloin 1,5v yrityksen jälkeen vasta kun sain ferritiin yli 40, uskon tällä olleen vaikutusta, esim kiinnittymiseen kai vaikuttanee paljonkin koska vaikuttaa kohdun limakalvoon jne.
@Malttamaton145 voi ei onpa stressaavaa että vuotoa tulee.

Olisipa kaikki hyvin. Mun ystävä raskaana nyt rv 26, hänellä alusta asti veristä vuotoa vähän väliä, syyksi selvisi sitten etinen istukka, joka nyt onneksi alkanut hyvin nousta kun vauva kasvaa ja kohtu. Toi hcg ei oikeen mulle kerro mitään, mitähän se kuuluu näillä päivillä olla, kai sekin niin yksilöllistä tässä alussa miten nousee. Tsemppiä <3 tätä kun katsoo niin voi olla kaikki hyvinkin
https://www.vau.fi/raskaus/hcg-hormonin-pitoisuudet-raskauden-aikana/
@Ness mielenkiintoista kiitos kun jaoit webinaarista näitä asioita. Mä miettinyt paljon tota kun miehen näytteessä oli sanomista et kannattaako just talletella usein vai mikä paras.. nyt meillä oli kyllä tässä tärppikierrossa yli 5 pvää väliä seksin harrasteluissa, kunnes sit ovisplussa ja dpo 0 ja dpo1 talleteltiin. Tie sit mistä tärppäs :D mut mietein et hitto kun oli ovisplussapäivänä ollut taukoa just :D mies kävi meillä tänään antamassa uuden näytteen, lapsettomuuspoli kontrolloi sen silti, jos nyt kävisikin niin et raskaus ei pääty onnellisesti. Jännä kyllä miten jyrkästi laskee tossa kaaviossa mut samaten et vaikka siittiöitä sit olis sen 50 tai 200 milj/ml niin ei enää mitenkään järeästi nouse "tehot" :D
@Ansq tsempit sinne piinailuihin :)
Tässä lömpökäyrää, punaisella merkkasin oviksen kun se viiva hävis tosta kun vaihdoin Flon raskauden seurantatilaan. Ja la, ma aamujen sekä eilisillan lyhyen pidätyksen RFSU testit, ei ollu muita lähikaupassa.