BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille onnitteluista ❤️

@Jolinda sain eilen reseptin Xonveaan ja otin sen aloitusannoksen 2tbl ennen nukkumaanmenoa. Katsotaan tämä päivä, tarviiko nostaa annosta. Huomenna pitäisi yrittää palata töihin, jännittää mitä siitä tulee... Mikä lääke sulla oli, ja jouduitko syömään siis läpi raskauden? Olin kyllä aika syvissä vesissä viikonloppuna jo tämän olon kanssa, toivottavasti tästä lääkkeestä on apua.

@salamana Mulla menikin sun edellinen viesti ohi, kun kirjoitin juuri omaani. Mut oon tosi tosi pahoillani :Broken Heart: Joko sulla on vuoto alkanut?

@minttutuuli Ihanaa onnea! :smiling face with heart-eyes:

@Ansq Toivotaan, että siellä vielä joku sitkeä sissi munasolua odottelisi. Noi on kyl jänniä, kun joskus ovis tulee kauheella rytinällä yllättäen ja joskus ilmottelee itsestään jo pari päivää etukäteen. 🤷‍♀️

@Ness Kiitti vinkistä! Pitääpä itsekin olla silloin linjoilla.

@Jolinda Kurjaa, ettei kunnon viivaa nyt ilmestynyt. Toivottavasti seuraavaan kiertoon osuu ajoitukset kohilleen ja saat pikaisesti avun tohon prolaktiiniin.

Täällä lämmöt tuli takas ylös. Sykkeet vähän laskussa (miten sulla @minttutuuli meni alussa sykkeet?). Testit ei oo vahvistuneet melkein yhtään, mutta ei haalistuneetkaan. Vielä vähän epämääräinen tilanne siis. Katsotaan. Oireita ei ole mitään. Paitsi ehkä henkisiä oireita (ärtymys ja ahdistus), mut ne voi johtua ehkä jostain muustakin. :No Evil Monkey:

Screenshot_20250506_084858_FF App.jpg

20250506_082445.jpg

@Mustikkatäplä varovaiset onnittelut! Mullakin tuli dpo 14 lämpödippi, mut sit nousi taas ja viivat vahvistui hyvin. Toivotaan, ettei sielläkään tarkoittaisi mitään huonoa. Laitan tähän tän oman plussakierron, vaikka onkin puutteellinen käyrä sen alun kuumeilun takia. Ja ouran takia kun tuota dataa edelleen piirtyy. Reilun tunnin päästä vu, jännittää aivan sairaasti 😬 ja olokin on tosi huono, oksennellut aamun 🤢

View attachment 143798
@Mustikkatäplä tässä näkyy mulla oranssilla viivalla sykkeiden kulku myös 😊 ja miun mielestä hyvältä näyttää siun testit, kun katsoo joka toisen vahvistumista. Tsemppiä!

@minttutuuli mulla oli xonvea, lergigan comp ja vielä joku kolmas, jota sai syödä viikon 12 jälkeen vasta 😅 mä oksentelin synnytykseen asti, mutta raskaus meni siis kesken viikolla 16 viime jouluna 💔 mulla oli kyllä monikkoraskaus myös, mikä vaikutti kans. Toivottavasti Xonvea auttaa, tiedän että moni saanut siitä helpotusta 🌈 muistaakseni vaikutus oli aika nopea lääkkeillä, toivottavasti tänään tai viimeistäön huomenna huomaisit eron ❤️

@Mustikkatäplä mun silmään noi on kyllä vahvistuneet vähän 😍

@minttutuuli <3 ihanaa että siellä oli kaikki hyvin! toivottavasti pahoinvointi ei lamauta ja/tai lääkkeet auttaa

@Ansq ylläriovis! noilla talletteluilla voi vähän piinailla 👀

@Ness hyvä vinkki! taidanpa itsekin kurkata tuon 🤓 tyttö vaati päästä tähään päiväkodin jälkeen miehen kanssa kauppakeskuksen leikkipaikkaan, ni otan sit hänellekin muistiinpanot.

@Jolinda harmi ettei testit kertonut enää tarkemmin mitä siellä oli meneillään, toivottavasti saatte hoidot ajoitettua <3

@Mustikkatäplä hyvältä näyttää lämmöt ja ainakin omaan silmään on testit vahvistunut, varsinkin jos noista alemmista vertaa alinta ja ylintä :)

kiitokset tsempeistä <3 täällä odottelen vielä vuotoa, lämmöt ja sykkeet normitasolla. Tässä on nyt oranssina käyränä se edellinen kemiallinen, loppu näyttää niin identtiseltä että voisin kuvitella vuotojen alkavan ylihuomenna viimeistään 😅 oranssista puuttuu parin viimeisen päivän lämmöt kokonaan kun silloin ahdistuksissani otin ouran kokonaan pois muutamaksi päiväksi.

kävin ottamassa Puhdin kautta nyt raskautta suunnittelevan labrapaketin, siitä tuli ainakin vähän sellainen olo että olen jostain asiasta kontrollissa elämässäni 😅 seuraavalla kierrolla ajattelin taas tikuttaa oviksia varmuuden vuoksi varmaan siitä kp9 eteenpäin.

eilinen meni itkiessä ja surressa, tänään jo vähän pirteämmin mielein. kyllä tämä tästä vielä!

edit: neuvolassa oltiin samaa mieltä kun mitä vähän ajattelinkin, eli näitä kemiallisia "ei lasketa", mutta riittää että jos on kaksi pidemmälle jatkunuttu keskenmenoa niin sitten tutkittaisiin. hoitaja sanoi että puhuu tästä vielä tällä viikolla lääkärin kanssa mutta ei palaa erikseen asiaan ellei lääkäri ole hänen kanssa eri mieltä.

1746518292826.png

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli Onnittelut ultrakuulumisista! 😍 Kurja kuulla, että pahoinvointi voimakasta. Itse kokeilin viime raskaudessa monet lääkkeet ja lopulta mirtatzapiini ja ondansetron oli ne jotka auttoivat, niin että pääsin pitkän saikun jälkeen takaisin töihin. Tsemppiä!

@Mustikkatäplä kyllä mäkin nään vahvistumista. Tuo on paha kun seuraa joka päivä, niin se vahvistuminen on niin pientä. Mutta itsekään en ole pystynyt olla testaamatta joka päivä 😅

@Jolinda ehkä siellä jotain yritystä oli testien perusteella 🤔

Täällä tosiaan 1.5 oli sitä ruskeaa pyyhintävuotoa joka kesti sen päivän. Testit hyvin vahvistuneet. Kunnes nyt sitten tänään taas tuota vuotoa 😔
Hirveän epämääräistä, kipuja ei ole tai mitään muutakaan.
Eilen unohdin mitata lämmöt, tänään heräsin hieman aiemmin.
Testit tein nyt päivällä ja niissä ei nyt mitenkään erityistä vahvistumista edellisiin testeihin ole.
Epäuskoinen fiilis, voiko tästä vielä jotain tulla. 💔 Torstaina onneksi neuvola, jossa ultrataan samalla. m
Mutta eipä siellä toki näillä viikoilla vielä mitään ihmeellistä pitäisi näkyä.
Tänään siis pitäisi olla dpo 20 Premomim mukaan.
Laitan tännekkin vielä näistä uusimmista testeistä kuvaa.

Liitteet

• Screenshot_20250506_120732.jpg
    Screenshot_20250506_120732.jpg
    129.6 KB · Katsottu: 100
  • IMG_20250506_121654.jpg
    IMG_20250506_121654.jpg
    463.3 KB · Katsottu: 91
  • IMG_20250506_121629.jpg
    IMG_20250506_121629.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 87
  • IMG_20250506_121634.jpg
    IMG_20250506_121634.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 102
Muokattu viimeksi:
Kysäisen nyt täällä teiltä bbt ammattilaisilta 😂 Onko kenelläkään kokemusta pitääkö älykellon mittaamat lämmöt yhtään paikkaansa tai meneekö niiden käyrä samaan tapaan kuin lämpömittarilla mitatut? Ne ei tietenkää ole verrattavissa jos mittaa molemmilla. Itse en siis lämpöjä seuraa, mutta olen kokeeksi laittanut päälle kellosta, että mittaa lämmön joka yö 🙈

Mulla @Mustikkatäplä ei leposykkeet missään kohtaa noussut vaan teki kokoajan dippejä ja se aiheutti mulle niin paljon stressiä et otin koko mittauksen pois päältä kun olin kokoajan varma et kesken menee. Mun silmiin sun testitkin on vahvistuneet kyllä ihan riittävästi. Mun omatki vahvistui aika hitaasti ja täällä sitä porskutellaan 11+4. Kuvassa alhaalta ylös dpo13 eteenpäin.

Liitteet

• SquareFit_20250322_07344198.jpg
    SquareFit_20250322_07344198.jpg
    188.9 KB · Katsottu: 80
@Mustikkatäplä mun mielestä myös selvää vahvistumista. Näissähän pitäisi melkein katsoa sitä joka toisen päivän viivaa, jotta näkee vahvistumisen ✨

@salamana oon niin pahoillani ❤️‍🩹😭 paljon voimaa sinne alkukiertoon.

@Malttamaton145 eikös tuo pieni tiputtelu/vuotelu kuitenkin voi olla ihan normaalia alkuraskaudessa? Testit myös näyttäisi kuitenkin vahvistuvan ja lämmöt edelleen korkealla, joka puoltaa sitä että kaikki hyvin. Jos jännittää, niin voisihan sitä pyytää lähetettä verikokeeseen - siinä ainakin näkisi et vastaako tulos noita dpo päiviä?

@Toiveikas2025 täällä on ollut useampia Oura-sormuksen käyttäjiä sekä Apple- kellojen käyttäjiä, joiden käyrää olen päässyt katselemaan. Itse olen Oura-käyttäjä ja voin tämän reilu 1.5 v mittailun perusteella vahvistaa, että kyllä näistä puettavista älylaitteista se käyrä todella nätisti piirtyy ja näkee ihan selvästi, milloin ovis on ollut (ja usein pystyy ennustamaan et koska menkat alkaa!). Ei ole niinkään väliä, et onko ne asteet täysin saman kuin perus kuumemittarilla mitatessa, vaan et miltä se käyrä kokonaisuudessaan näyttää (ennen ovista lämmöt alhaalla, oviksen jälkeen nousee) ja siihen mun mielestä toimii tosi hyvin. Pidä vaan huoli et kello on tarpeeksi kireällä 😆 Mukavaa mittailua!

Ovumian webinaari oli mielenkiintoinen! Harmi ettei kysymyksiä päässyt lähettelemään. 😆

Tämmöinen käppyrä siellä esim näytettiin, uskallan sen tähän jakaa, sillä ei liene Ovumian oma, kun tuossa on lähteeksi mainittu Bonde et al -98. Punaisen viivan kohdalla siis se 15-16 milj. siittiötiheys ja jos vähemmän kuin tuo, niin aika rankalla kädellä raskauden todennäköisyys per kierto laskee 😅

IMG_8400.jpeg

Sen lisäksi listattiin erilaisia tapoja parantaa miehen hedelmällisyyttä:
  • huolellinen arvio (sperma, hormonit, ultraääni, perimä)
  • sairauksien asianmukainen hoito
  • elintapojen korjaaminen (lihavuuden uudet hoidot)
  • kiveskohju arvioida ja tarvittaessa hoitaa
  • yksilölliset hormonihoidot
  • lyhyt pidättäytymisaika
  • laboratoriomenetelmät (parhaiden siittiöiden valinta)
  • koeputkihoidot - mikroinjektio (ICSI)
  • kivessiittiöt

@Ansq mielenkiintoista myös oli, että lääkäri mainitsi, että suurimmalla osalla miehistä on jonkinlaisia kiveskohjuja. Näistä vaan täytyy tunnistaa ne hoitoa vaativat. Jos sellainen pahemman laatuinen kiveskohju on, niin tämän lääkärin mukaan se operaatio kannattaa tehdä (muistelen, että joskus pohdit, että onko tästä operaatiosta edes mitään hyötyä). Tämä lääkäri kuitenkin painotti, että se on oikeasti hyödyllinen ja parantaa siittiöiden laatua merkittävästi.

Toinen juttu mikä mulle oli ”uutta” oli se, että jos on juuri tilavuudessa ja/tai liikkuvuudessa sanomista, niin pitäisi nimenomaan välttää pidättäytymistä ja talletella mahdollisimman usein. Tämä parantaa kuulemma siittiöiden laatua huomattavasti, joka taas parantaa hedelmöittymisen todennäköisyyttä.

@Malttamaton145 voi harmitus sentään 😔 Mä en osaa sanoa et onko toi hcg liian alhainen noille raskausviikolle, vai voiko vielä olla ihan ok, jos vaan myöhäinen kiinnittyjä tms. Hurjasti tsemmpiä, on kyllä todella piinaavat päivät edessä ❤️‍🩹

@Jolinda Äh oon pahoillani ettei testit lähteny vahvistumaan😕 hyvin mahdollista, että ollu jotain yritystä❤️‍🩹

@Mustikkatäplä Mun silmään näkyy kyllä tummumista testeissä!🥰 oikeeseen suuntaan menossa🙏🏼 Oliko sulla varhaisultraa (/milloin?)

@salamana Tsemppiä sinne uuteen kiertoon🥺❤️‍🩹

@Malttamaton145 Mullekkaan toi hcg arvo ei oikein kerro mitään, mutta onneksi toisesta mittauksesta näkee nouseeko niinkun pitää🙏🏼voi kumpa kaikki olisi hyvin, vuoto ei onneksi vielä merkkaa mitään, sitä on yllättävän monella. Toki ymmärrän hyvin huolen, en vois itsekkään olla sellaisella ”kaikki on hyvin” - asenteella. Lämmöt kuitenkin hyvin ylhäällä vielä🙏🏼

@Toiveikas24 Kellon mittaamaa ja aamulämpöä ei voi suoranaisesti verrata keskenään, sillä aamulämpö on aamulämpö ja kello sitten taas mittaa läpi nukkumisajan ja määrittää siitä sen lämpöarvion. Itse käytän Apple Watchin mittausta ja selkeesti kyllä käy käyrästä ilmi luteaali, eli hyvää käyrää piirtää kyllä😊

@Ness Kiitos paljon et jaksoit jakaa noita pääpointteja! On kyllä aika kurjan näkönen toi onnistumiskäyrä🫠🤣 mutta ei sentään nollissa!🤭
Ja näin oon kanssa itse lukenu, että suht monilla on noita kiveskohjuja eikä niitä edes yleensä hoideta, jollei oo esim. kipuja tai sitten just spermanäyte heikentyny.. Tosin ilmeisesti monilla on vaan toispuoleinen tuo kohju jolloin toisessa kiveksessä ei se kohju oo vaikuttamassa siittiöihin, mutta meillä oli molemmanpuoleiset😬 mä en tiedä yhtään että onko ne ollu pahat vai ei, mutta uskoisin kanssa tosiaan jotain apuja olevan, kun oon esim chatgpt:lta kysellyt tutkimustuloksia siitä, paraneeko sperma toimenpiteen jälkeen 🙈😂 useimmilla kyllä😊🫣

Pääsin sittenkin piinailukerhoon mukaan, hyvin saatiin vielä hyödynnettyä ovis toimenpiteen jälkeenkin🤭 vaikka fyysistä ponnistelua pitääkin parisen viikkoa välttää, niin ei ollu mitenkään kipeä. Se alue mistä on menty sisään on sielä nivustaipeen lähellä sellainen millin mittainen piste. 😅 Eli rauhakseltaan. Tosin, mulle tuli joku flunssatauti joka näemmä vähän lämpöjä nostaa, koska mulla ei ovisnousut oo näin räjähtäviä ja vähän päässä muutenkin tuntuu sille, että lämpöä on vaikka ei kuumetta. Laitoin nyt sit manuaalisesti oviksen tuohon kp14 kohdalle, toki voi olla että on ollu jo kp13.. FF heitti oviksen jo kp11 kohdalle joka nyt ei ainakaan varmasti ole totta😂
IMG_9409.jpeg

@Malttamaton145 <3 toivottavasti uudet mittaukset näyttää nousevaa tulosta, jaksamista sinne.

@Ansq hyvää piinailua 🤭 mukavaa että toimenpide ei haitannut talletteluja!

Ostin itselleni Puhdin raskautta suunnittelevan testipaketin, tulokset tuli kaikki yllättäen samana päivänä jo kaikki. Muuten oli arvot kohdillaan, mutta...
Screenshot 2025-05-07 at 8.49.31.png
Screenshot 2025-05-07 at 8.49.55.png

en nyt usko että tässä on syypää näihin molempiin kemiallisiin mutta tuskinpa ainakaan tilannetta auttaa 😅 samalla huomasin että monivitamiini mitä oon tässä uskonnollisesti syönyt pitää sisällään yhdessä annoksessa 50µg foolihappoa kun se suositus olisi siellä 400µg+ paikkeilla 🫠 myös jonkin tason rautatankkaus pitänee suorittaa.

eilinen ilta meni mukavasti siinä kun suunnittelin vitamiinit yms uudestaan.

Heips kaikille!

Täällä testit vahvistuu ja napapiikit aloitin eilen, en uskaltanut pistää ekaa piikkiä itse, mies pisti :D Varhaistultra 26.5, jolloin viikkoja jo yli 7, toisaalta kurjaa odotella mutta näkyypähän syke sitten varmasti jos siellä joku on kasvamassa. Oon käynyt lukemassa kuulumisia, en oikeen oo jaksanut kirjoitella, huomaa että vaikka kuinka yrittää pysyä optimistisena ja toiveikkaana, niin kyllä ne pelot on niin takaraivossa, ihan eri fiilikset kuin viime raskaudessa. Silloin oli jopa lapsenomaisen hyväuskoinen, ei ikinä pelännyt minkään menevän pieleen, odotti innolla varhaisultraa ja aina seuraavia, että näkee vauvan, nyt vaan mietin että varmasti kohdunulkoinen/tuulimuna/syke ei löydy tai mitä vaan kamalaa. Niin iso trauma jäi kohtukuolemasta. Pitkät kuukaudet edessä, toivon niin että kaikki menee hyvin.

Lämmöt pysyttelee ylhäällä, vähän väsy ja närästystä ja nenä tukossa, joskus jotain hyvin pieniä alavatsatuntemuksia, lievää kuvotusta jos tulee liian pitkä väli ruokailuihin. Kokoajan itkettää :D Viime raskaudessa ei ollut sellaista, ehkä johtuu näistä peloistakin ym nyt. Huimausta ja verenpaineet matalat. Muuten aika normi ja oireeton olo. Jännä muuten, et vieläkin tulee kokeillessa maitoa rinnoista, eilen kokeilin pitkästä aikaa. Neuvolankin varasin kun piti lääkitysten ym takia olla yhteydessä, 22.5 se.

@minttutuuli onpa kurjaa jos noin voimakas pahoinvointi, tsemppiä ja toivottavasti lääke auttaa!

@Mustikkatäplä Kyllä mun silmään testit ihan hyvin vahvistuu :) Mä huomasin et mulla la ja ma aamun testit aika yhtä hailakat ja sit yhtäkkiä eilen iltapissasta tehty olikin paaljon vahvempi! Tänään mulla dpo 17. Ajattelin ens viikolla tehä viikkonäytöllisen testin vielä mielenrauhaa tuomaan :D Mites muuten vointi siellä? Muista ettei oireettomuus tarkoita välttämättä mitään, viime raskaus oli mulla hyvin oireeton ja olin hyvävointinen! Miten sulla aiemmissa raskauksissa?

@Jolinda niin harmi että viivat ei vahvistuneet :( mutta ehkä siellä ainakin jotain yritti kiinnittyä! Mikähän tota prolaktiinia noin nostaa? Mulla luki kun arvo otettiin maaliskuussa, että viitearvo alle 800 ja mun arvo oli 118 (vaikka maitoa nousee yhä, luulin et olisi korkeampi).

@salamana oon pahoillani että sulle kävi noin, tsemppiä :( Hyvä et vuoto alkoi ja pääset uuteen kiertoon. Rautatankkaus kuulostaa kyllä tarpeelliselta, itse raskauduin silloin 1,5v yrityksen jälkeen vasta kun sain ferritiin yli 40, uskon tällä olleen vaikutusta, esim kiinnittymiseen kai vaikuttanee paljonkin koska vaikuttaa kohdun limakalvoon jne.

@Malttamaton145 voi ei onpa stressaavaa että vuotoa tulee. :( Olisipa kaikki hyvin. Mun ystävä raskaana nyt rv 26, hänellä alusta asti veristä vuotoa vähän väliä, syyksi selvisi sitten etinen istukka, joka nyt onneksi alkanut hyvin nousta kun vauva kasvaa ja kohtu. Toi hcg ei oikeen mulle kerro mitään, mitähän se kuuluu näillä päivillä olla, kai sekin niin yksilöllistä tässä alussa miten nousee. Tsemppiä <3 tätä kun katsoo niin voi olla kaikki hyvinkin https://www.vau.fi/raskaus/hcg-hormonin-pitoisuudet-raskauden-aikana/

@Ness mielenkiintoista kiitos kun jaoit webinaarista näitä asioita. Mä miettinyt paljon tota kun miehen näytteessä oli sanomista et kannattaako just talletella usein vai mikä paras.. nyt meillä oli kyllä tässä tärppikierrossa yli 5 pvää väliä seksin harrasteluissa, kunnes sit ovisplussa ja dpo 0 ja dpo1 talleteltiin. Tie sit mistä tärppäs :D mut mietein et hitto kun oli ovisplussapäivänä ollut taukoa just :D mies kävi meillä tänään antamassa uuden näytteen, lapsettomuuspoli kontrolloi sen silti, jos nyt kävisikin niin et raskaus ei pääty onnellisesti. Jännä kyllä miten jyrkästi laskee tossa kaaviossa mut samaten et vaikka siittiöitä sit olis sen 50 tai 200 milj/ml niin ei enää mitenkään järeästi nouse "tehot" :D

@Ansq tsempit sinne piinailuihin :)

Tässä lömpökäyrää, punaisella merkkasin oviksen kun se viiva hävis tosta kun vaihdoin Flon raskauden seurantatilaan. Ja la, ma aamujen sekä eilisillan lyhyen pidätyksen RFSU testit, ei ollu muita lähikaupassa.

@Malttamaton145 toivotaan, että hcg olisi noussut ensi testissä 🌈 mutta varmasti tosi stressaavaa odotella, vaikka vuodot onkin suht normaaleja alussa.

@Ansq ihan mahtavaa, että tallettelu onnistui myös leikkauksen jälkeen! Nyt kunnolla piinailemaan 🌈

@Toiveikas24 mulla käyrässä aamu ja kellolämmöt, ainoa ero on, että ovis olisi ollut päivän myöhemmin kellonlämpöjen mukaan.. muuten siitä näkee hyvin luteaalin ja ovishypyn ☺️ mä luulen, että mittaan vielä ensi kierron molemmilla ja sit luotan kelloon 🙏

@marik91 paljon tsemppiä raskauteen, ymmärrän, että pelot on ihan eri tasolla kuin viime raskaudessa, mutta pitää vaan luottaa ja toivoa, että kaikki menee hyvin! Onpa jännä,että sulla on noin alhainen ollut synnytyksen jälkeen, sen takia sun viitearvo on varmaan kans ollut korkeampi kun raskaana/juuri synnyttäneellä se normisti on korkea.. Mulla on hormoonihäiriö ja amennorea ollut monta vuotta, jota ei oo saatu kunnolla korjattua, niin luulen että mun arvo johtuu siitä 🫠

Mulla alkoi uusi kierto tänään 🌈 ja sain varattua ekan ultran kp10, niin voidaan tarkistaa että on vaan yksi folli, jos ovis tulisi taas vähän aikaisin.. tuntuu luksukselta kun kierto oli 23 päivää, kun ennen saanut odotella 36-100 päivää ja enemmän 😅 pyysin saada takaisinsoiton prolaktiinista, toivottavasti kuulisin jotain tänään, niin lääkkeet ehtisi vaikuttaa ennen mahdollista kiinnittymistä..

Moikka!
Aloitin mielenkiinnosta mittailemaan lämpöjä alkukierrosta. En aloittanut ihan kp1 mutta jospa seuraavassa kierrossa sitten.

Edellinen kierto oli eka IVF-kierto ja tarkkailen tässä kehon palautumista. Hoitaja sanoi, että eka normi kierto voi sen jälkeen olla ovuloimaton, kun ilmoittauduin pakastealkion siirtoon. No ovis näyttää tulleen (ja kerrankin ajoissa), mutta siirto kusi lääkärin sairastumiseen lopulta😥

Suuria uskoja ei ole luomukierron ihmeisiin, mutta ihan hyvin taisi osua tallettelut kohille.
Ehdin jo aloittaa cyclogestit siirtoa varten ja taidan jatkaa niillä vielä jonkin aikaa. Voiko ne pitää lämmöt ylhäällä, vaikkei raskaus olisikaan alkanut? Muutenkin näiden käppyröiden tulkinta on hakusassa. Päädyin lukemaan tätä ketjua ihan sattumalta tuon mittauspäätöksen jälkeen.

Liitteet

• IMG_20250507_184105.jpg
    IMG_20250507_184105.jpg
    144.7 KB · Katsottu: 47
Muokattu viimeksi:
Eilen vuoto taas lakkasi iltaa kohden. Mutta nyt sitten tänään aamulla ekalla vessakäynnillä ihan punaista, kuten menkat. Toistaiseksi ei ole vielä siteeseen asti eikä kipuja tms.
Mutta vahva tunne että eiköhän tämä kesken mennyt 🥺💔
Lämmöt vielä korkealla, mutta just vertailin edellistä keskenmenoa niin siinä myös lämmöt tippui vasta kun vuoto alkoi runsastumaan.

Tänään onneksi on heti neuvola, pääsee juttelemaan ja lääkärikin siinä tarvittaessa. Lisäksi myös ne verikokeet, niin siitä viimeistään näkee mihin suuntaan mennään.

Yritän käsittää asiaa tyynesti, silti sydän itkee jo tässä kohtaa 😭 Kauhea tunnemyrsky, tuleva äitienpäivä ei myöskään auta asiaa. 💔 Mietitty nyt paljon myös sitä, että kertoisiko porukoille missä mennään, varsinkin jos sunnuntaina vuoto ja kivut olisivat jo sitä luokkaa etten olisi ihan oma itseni (eivät siis tiedä yrityksestä)

Liitteet

• Screenshot_20250508_075911.jpg
    Screenshot_20250508_075911.jpg
    127.8 KB · Katsottu: 62
@Ansq hyvä että saitte vielä lisää talletteluja mahtumaan ja mukana piinailuporukassa 🙏 Onneksi miehen operaatio ei ollut iso. Eli periaatteessa jo elokuussa voisi näkyä siemennesteanalyysissa operaation vaikutukset? 🤔 Toivottavasti ei flunssa iske päälle kovaa 🤞

@salamana tosi hyvä et kävit ottamasss nuo testit, ainakin hyvä saada molemmat arvot kohdilleen kun ovat aika oleellisia sikiön kehityksen osalta. Ja toi rauta-arvo lienee tärkeä ihan hedelmällisyydenkin osalta. Millainenhan mun folaatti-arvo on, kun oon nyt syönyt 1v 8kk sitä mama vitamiinia missä on tuo 400µg foolihappoa. Voikohan sitä edes saada liikaa 😂

@marik91 eipä se sit kai tarvitse kuin sen yhden hyvän satsin onnistuakseen 😄 ja sehän voi olla, et teillä ollut vain yksi näyte huonompi ja nyt tulee kontrollista parempi takaisin! Aikakin saitte onneksi raskauden alueilleen! Tosi kiva kuitenkin että kävitte siellä kontrollissa niin näkee ainakin sitten, et miltä näyttää 😊 Tsempit sinne ja onnea vielä ✨

@Jolinda tsempit uuteen kiertoon ja onneksi on saatu kiertoja lyhyemmäksi. Tuo 100 päivää on jo ihan ikuisuus!! Varmasti aiheuttanut paljon turhautumista. Soiteltiinko sulle jo siitä prolaktiiniarvosta takaisin?

@Kisumamma90 Tervetuloa mukaan mittailemaan! Harmi että siirto siirtyi, toivottavasti pääsette seuraavasta kierrosta ellei nyt luomuna tärppää. Mä en osaa suoraan sanoa tuohon sun kysymykseen cycloista, mutta muistelisin että täällä muutama niitä käyttänyt sanoi että pitenisi kierto jos niitä ei lopeta ja pysyisi lämmöt vähän ylempänä. Ehkä @minttutuuli ja @Mustikkatäplä osaavat vastata sinulle paremmin :)

@Mustikkatäplä mitenkäs siellä, tuliko lämmöt takaisin ylös ja onko testit vahvistuneet?

@Malttamaton145 halaukset ja isot pahoittelut jos se nyt on keskenmeno 😔❤️‍🩹 Voisiko olla vielä jonkinlainen mahdollisuus, että sieltä vuotaa pois vaikka ei-hedelmöittynyt munasolu, jos niitä olisikin irronnut kaksi? Ymmärrän kyllä, ettei halua pitää mitään turhia toiveita ylhäällä 😭 Onneksi tosiaan on neuvola tänään niin tsekkaavat kaiken mahdollisen siellä.

Täällä piinakerhoon päästy mukaan. Ei taida olla nyt piinailijoissa muita kuin minä ja @Ansq joten en ehkä jännitystä pidettäisi, etenkään tuon Ovumian käppyrän nähtyäni 😂 Lämmöt aika ylhäällä, heräsin ja jatkoin vielä unia joka nostikin sit lämpöjä aika kivasti 😅
IMG_8418.jpeg

Takaisin