BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@marik91 meilläkin taisi tulla miehelle kaikki lisätestit vasta kun annettiin se toinenkin näyte ja saatiin varmuus että ei ollut hetkellinen alenema tuossa siemennesteessä. Sen jälkeen kyllä tutkittiin paljon kaikkea. Aika jännä, ettei teillä ensikäynnillä edes punnittu. Meillä kyllä laitettiin molemmat puntarille 😆 Meillä oli ensikäynnillä erikoistuva lääkäri (soitteli esim jollekin kollegalle kesken käynnin apuja), niin se oli vähän niin ja näin 😆 vasta myöhemmin tuli sitten hoitoon mukaan tämä asioihin erikoistunut henkilö. Jännä ettei edes tarttunut tuohon steroidi-asiaan. Meiltä sitä on kysytty toooodella useasti, viimeksi taas suunnittelukäynnillä. Vaikka mies on sanonut jo monta kertaa, ettei käytä eikä koskaan ole käyttänyt 🤣 kyllä mä uskon että se toinen kontrolli riittää. Ei meiltä ole ainakaan otettu muuta kuin nuo kaksi. Ja nyt sitten testimielessä inssissä tulee kolmas koitos, ehkä siksi se lääkärikin sen inssin laittoi et näkee vielä kolmannen näytteen 😅 Hyvän näköinen käyrä siellä!

@Stiinaliina kommppaan muita kommentoijia, että oviksen jälkeen lämmöt kuuluukin nousta. Se et kuinka paljon, niin on tosi yksilöllistä. Toisilla pomppaa korkealle heti oviksen jälkeen, toisilla lähtee pikkuhiljaa nousemaan. Eli hyvää tietää jos lämmöt nousussa, tarkoittaa oviksen tapahtuneen! 😊

@SyysSumu toivotaan parasta ✨🙏 ja kyllä siitä sitten hoitoja löytyy jos tuloksissa olisikin sanomista. Tuo on kyllä kanssa jännä, meillä miehellä myös tosi usein kuuma, lämpö nousee helposti. Mut toki ihan jo painollakin voi olla tekemistä asian kanssa 🤷‍♀️ Tsempit uuden kierron alkuun jos se sieltä nyt tänään tai huomenna alkaa 🥺

@Mustikkatäplä ihan oikein muistat, eli pesussa saadaan myös ne vasta-aineet pois! Ainoo ongelma on just se et jos siittiöt ei kestä pesua, tai jos näyte on niin huono että ei jää tarpeeksi eteenpäinuivia jäljelle pesun jälkeen! Tää on vähän kuin yksi näistä monista testeistä ja tutkimuksista lisää, että miten käy 😅 onpahan sit koitettu! Voi vitsit siellä on pattitilanne.. mä varmaan laittaisin sen töhnän enivei. Vaikka oot varmaan oikeassa, ettei yhdellä talletuksella ja aikaisella oviksella ei ehkä ne parhaat mahdollisuudet, mut oon ainakin itse huomannut, et mua helpottaa et teen ”kaiken voitavani” (esim testaan oviksen aina..vaikkei tarvis), niin saan jotain kontrollintuntua tähän touhuun, vaikkei mikään oikeesti oo mun käsissä ja mahdollisuudet luomuna ei hääppöiset 😅

@marik91 meilläkin taisi tulla miehelle kaikki lisätestit vasta kun annettiin se toinenkin näyte ja saatiin varmuus että ei ollut hetkellinen alenema tuossa siemennesteessä. Sen jälkeen kyllä tutkittiin paljon kaikkea. Aika jännä, ettei teillä ensikäynnillä edes punnittu. Meillä kyllä laitettiin molemmat puntarille 😆 Meillä oli ensikäynnillä erikoistuva lääkäri (soitteli esim jollekin kollegalle kesken käynnin apuja), niin se oli vähän niin ja näin 😆 vasta myöhemmin tuli sitten hoitoon mukaan tämä asioihin erikoistunut henkilö. Jännä ettei edes tarttunut tuohon steroidi-asiaan. Meiltä sitä on kysytty toooodella useasti, viimeksi taas suunnittelukäynnillä. Vaikka mies on sanonut jo monta kertaa, ettei käytä eikä koskaan ole käyttänyt 🤣 kyllä mä uskon että se toinen kontrolli riittää. Ei meiltä ole ainakaan otettu muuta kuin nuo kaksi. Ja nyt sitten testimielessä inssissä tulee kolmas koitos, ehkä siksi se lääkärikin sen inssin laittoi et näkee vielä kolmannen näytteen 😅 Hyvän näköinen käyrä siellä!

@Stiinaliina kommppaan muita kommentoijia, että oviksen jälkeen lämmöt kuuluukin nousta. Se et kuinka paljon, niin on tosi yksilöllistä. Toisilla pomppaa korkealle heti oviksen jälkeen, toisilla lähtee pikkuhiljaa nousemaan. Eli hyvää tietää jos lämmöt nousussa, tarkoittaa oviksen tapahtuneen! 😊

@SyysSumu toivotaan parasta ✨🙏 ja kyllä siitä sitten hoitoja löytyy jos tuloksissa olisikin sanomista. Tuo on kyllä kanssa jännä, meillä miehellä myös tosi usein kuuma, lämpö nousee helposti. Mut toki ihan jo painollakin voi olla tekemistä asian kanssa 🤷‍♀️ Tsempit uuden kierron alkuun jos se sieltä nyt tänään tai huomenna alkaa 🥺

@Mustikkatäplä ihan oikein muistat, eli pesussa saadaan myös ne vasta-aineet pois! Ainoo ongelma on just se et jos siittiöt ei kestä pesua, tai jos näyte on niin huono että ei jää tarpeeksi eteenpäinuivia jäljelle pesun jälkeen! Tää on vähän kuin yksi näistä monista testeistä ja tutkimuksista lisää, että miten käy 😅 onpahan sit koitettu! Voi vitsit siellä on pattitilanne.. mä varmaan laittaisin sen töhnän enivei. Vaikka oot varmaan oikeassa, ettei yhdellä talletuksella ja aikaisella oviksella ei ehkä ne parhaat mahdollisuudet, mut oon ainakin itse huomannut, et mua helpottaa et teen ”kaiken voitavani” (esim testaan oviksen aina..vaikkei tarvis), niin saan jotain kontrollintuntua tähän touhuun, vaikkei mikään oikeesti oo mun käsissä ja mahdollisuudet luomuna ei hääppöiset 😅

Siis mä yllätyin todella et steroidi-asia käytiin vaan nopeasti läpi, et koska viimeksi, mies vastasi useita vuosia sitten ja siinä se. Olin varma et siihen tartutaan enemmän. Aika tylsää, et sun mies joutunut useaan otteeseen vakuuttelemaan et ei oo käyttänyt 🤣

@Mustikkatäplä toi on kyllä hankalaa! Mulla ihan samanlaisia fiiliksiä joskus, että olis kivempi kun ei olisi mitään jännättävää, niin voisi ottaa kierron rennosti, mutta samalla ei haluaisi myöskään olla käyttämättä kaikkia mahdollisuuksia.. mä varmaan kyllä käyttäisin cycloja silti, vaikka se töhnä on ärsyttävää 😅 sit testailisin varmaan aika aikaisin raskaustestillä, niin voisi lopettaa cyclot niin, että kierto ei veny ihan liikaa 😅

@Ness jännä, että inssiä testataan, mutta toisaalta taas hyvä että tämä "testi" luo kuitenkin toivottavasti mahdollisuuden raskauteen, jos siittiöt kestää pesun. Paljon tsemppiä odotteluun!

@marik91 hyvän näköinen käyrä siellä! Hyvä, että progetuesta ei oo tullut oireita 🙏 nyt peukut pystyyn, että sieltä tulisi plussa!

@Ploksiplop @Saaruski hyvän näköiset käyrät! Jatkaako yhä noususuunnassa?

@Nukkelapsi ihan mahtavaa, että asiat nyt etenee ja lähete on hyväksytty!

Omaa napaa:

Tulin eilen myöhään kotiin työmatkalta, olisi eilen ollut ultra jos en olisi ollut poissa ja nyt vähän jännittää voiko ovis olla jo ollut (kellon lämpöjen mukaan nousua ei ole vielä tullut) ja tänään tehty testi oli vain 0.2 vahvuudeltaan, ärsyttää kun en voinut eilen testata.. Vaikea kyllä uskoa, että ovis voisi tulla näin nopsaan ilman ovitrellea ja vain 2.5mg letroilla ja ehkä lämpönousu johtuu vaan levottomasta yöstä..
Onneksi saatiin eilen talletettua, jännittää miten lämmöt reagoi huomenna ja miltä ultra näyttää maanantaina.. Mulla ei oo pitkään aikaan ollut kunnon eggiksia, mutta nyt ollut jo muutamana päivänä, eli toiveet on ainakin korkealla siitä, että kehossa tapahtuu jotain 🙏 toivon vaan, että limakalvo olisi maanantaina tarpeeksi paksu 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250426_080432_FF App.jpg
    Screenshot_20250426_080432_FF App.jpg
    133.7 KB · Katsottu: 54
Tämmöistä näyttää käyrä tänään. Jotenkin sellainen paineen tunne kohdussa on väistynyt... jotenkin sen takia on olo ettei olisi raskaana. Tein clearbluen raskaustestin kun monitori sitä hälyytti ja tulos oli negatiivinen. Se alkaa siis vaatia testiä 3 pv ennen menkkojen alkamispäivää. Menkat pitäs alkaa siis maanantaina...hmm.. ei auta ku piinailla, mutta tunne ettei tästä kierrosta tule mitään vahvistuu nyt. Huomenna ja maanantaina monitori pyytää testit ja maanantain tulos on 99% tarkkuudella oikea.

Liitteet

• Screenshot_20250426_092613_FF App.jpg
    Screenshot_20250426_092613_FF App.jpg
    158.1 KB · Katsottu: 98
@Jolinda Oireet kuulostaa hyviltä, toivotaan maanantaille paksua limakalvoa 🙏

@Saaruski Lämmöt näyttää hyvälle kuitenkin, toivotaan vielä että nega muuttuisi plussaksi ✨

Täällä tällainen käppyrä, lämmöt pysyttelee kivasti ylhäällä. Ajattelin huomenna aloitella testaamisen siitä huolimatta että on silloin vasta dpo 9 😄 Mitään oireita ei kyllä edelleenkään ole ollut. Toissapäivänä ja eilen olin kuvittelevanani satunnaisia vihlaisuja alavatsalla, mutta niitä on ollu myös joissakin negakierroissa niin en osaa niistä innostua juurikaan. Ainoa mikä vaivaa toistaiseksi on väsymys 🥱

Liitteet

• IMG_0494.jpeg
    IMG_0494.jpeg
    331.5 KB · Katsottu: 68
@Ness -köhän se kysyi mun kilppariarvoja? S -TBOAb 450 (vasta-aine, viitearvo <25), P-TSH 3.04 (viitearvo 0.5-4, mutta tämä oli kai tavoitteena nyt saada alle 2.5? raskautta yrittäessä) ja P-T4-V 15 (viitearvo 11-23).

@Ploksiplop näyttää hyvältä käyrä, odotan innolla testituloksia 😁

@Saaruski lupaavaa silti tuo pomppu lämmöissä ylöspäin. Miltä lämmöt tänään näyttää?

@Jolinda toivotaan että kunnon eggigset tosiaan olisi hyvä juttu! 🌈

Eilen kuopus herätti ihan liian ajoissa, joten uskon että lämmöt siksi teki droppia. Tänään taas sitten lämmöt pomppas ylös. Hirvee hikoilu oli yöllä, siis aivan peittokin märkä 😅 Ja samat peitot ja lämmöt makkarissa. Testiä oon nyt tehnyt aamuisin ja päivisin. Tihrustelen jo kuivuneita testejä ja vertailen keskenään niitä. Juurihan tätä ei pitäisi tehdä 😂

No sitte tänään aamulla dpo13 tai dpo 11, tein taas easy@home ja premom testit ja nyt n. Reilu 5min jälkeen näkyy jo jonkinlaista haamua 🥹 Voi kunpa lähtisi tummenemaan.
Menkat pitäisi toisaalta alkaa FF mukaan eilen, mutta muutaman päivän sisällä kuitenkin. Nuo tämän aamun lämmöt antaa pientä toivoa 🌈
Mitenköhän räikeitä viivanpaikkoja näissä testeissä voi olla?

Liitteet

• Screenshot_20250427_082814.jpg
    Screenshot_20250427_082814.jpg
    135.3 KB · Katsottu: 126
  • IMG_20250427_075228.jpg
    IMG_20250427_075228.jpg
    455.3 KB · Katsottu: 128
@marik91 eihän ne välttämättä siihen edes tartu, varmaan tutkivat asiaa vasta jos toinenkin näyte alle viitearvojen ja varmaan sit noi hormoniverikokeet ym tulee aiheellisiksi. Meiltä se lääkäri kyseli kaikki miehen lisäravinteet listana ja varmisti moneen kertaan, ethän tilaa mitään vitamiineja tms netistä, tai ulkomailta, että niissäkin on havaittu olevan hormonitasapainoa häiritseviä ainesosia ym. 😅

@Jolinda miltäs siellä näytti lämmöt tänään? Oliko nousua tapahtunut eilisestä? Voihan se tietysti olla että letrot aikaistaa ovista? Onko täällä muilla tietoa/kokemusta? Mullakin seuraavassa kierrossa alkaa siis ne letrot, niin onkohan siinä sitten mahdollisuus, että ovis tulee aikaisemmin? Ainakin ovista piti alkaa testaamaan jo kp9 🤣😅 Koskaan en noin aikaisin ole aloittanut, vasta kp 14 tienoilla.

@Saaruski pahoittelut negasta 💔 Toivoa on kuitenkin niin kauan kunnes vuoto alkaa ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli okei toi on ihan jees arvo sitten, varmasti sillä pienimmällä annostuksella pääset viitteisiin. Toki se on aika henkilökohtaista miten lähtee laskemaan. Mulla oli 4.85 ja pienimmällä annostuksella päästiin 2.62 lukemaan 😅 sit siitä vielä pieni annostukset nosto ja seuraavassa kontrollissa olikin se vaadittu <2.5 🙏 Toivottavasti sullakin laskee pian.

@Malttamaton145 kyllä siellä ehkä jonkinlainen haamujen esiäiti näkyy jos oikein tihrustaa. Toivottavasti huomenna näyttäisi jo haamua 🙏🙏 Käyrä on ainakin tosi lupaava 🥰

@Malttamaton145 Premomin testissä näkyy minunkin silmään jotain! Voi että, pidän peukkuja että lähtisi vahvistumaan 🤗✨

Mikäs @Saaruski lla on tilanne? 😊

Tämän aamun käppyrä ja testi. Negatiivinenhan tuo odotetusti on näin dpo 9, jotain pientä häivähdystä saan aina välillä kuviteltua mutta sitten se taas katoaa 😄 Itseni tuntien luultavasti testailen aamuin illoin menkkoihin asti joten katsotaan lähteekö siihen jotain kehittymään 🤞

Muoks, olin laittanut vahingossa jonkun vanhan testikuvan, nyt on oikea 😂

Liitteet

• IMG_0503.jpeg
    IMG_0503.jpeg
    335.6 KB · Katsottu: 104
  • IMG_0507.jpeg
    IMG_0507.jpeg
    409.4 KB · Katsottu: 98
Muokattu viimeksi:
@Malttamaton145 toivotaan, että siellä testit vahvistuisi 🙏🌈

@Ness monilla letrot voi aikaistaa ovista, mutta mulla letrojen kanssa ovis on silti tullut tähän mennessä aikaisintaan kp17 ja silloinkaan se ei oo tullut luonnollisesti, vaan pelkästään ovitrellella.. olisi siis ihana ihme, jos mun keho ovuloisi nyt keskenmenon jälkeen "itsestään" pelkkien letrojen avulla..

Täällä lämmöt yhä nousussa 🫣 tosin, meillä on ystävät yökylässä ja tuli nautittua pari lasia viiniä, niin ehkä sekin vaikuttaa.. ja heräsin tavallista myöhempään.. alkaa kyllä pelottaa että ovis on jo ollut, ja silloin me oltaisiin ehditty vaan yksi tallettelu just ovispäivänä 🙄 no huomenna selviää ainakin vähän lisää sitten ultrassa.. ärsyttää jos tämä kierto meni "mönkään" tällä tavalla, toisaalta ehkä jos ovis oli näin aikaisin, voisi olla mahis ehtiä hoitoihin vielä ensi kierrossa.. en tiedä, en vielä uskalla laskea ja pettyä 🫣 ja siis hienoa, jos ovis tulee! Jännittää vaan miten limakalvo olisi ehtinyt paksuntua tässä ajassa, kun se on aina ollut se heikkolenkki 🤔

Liitteet

• Screenshot_20250427_105517_FF App.jpg
    Screenshot_20250427_105517_FF App.jpg
    139.8 KB · Katsottu: 53
Täällä lämmöt selkeästi korkeammalla oletetun oviksen jälkeen. FF herjasi jotain mut en enää muista mitä kun aamusta katsoin sen herjan. Varmaan alan jo tyyliin huomenna testaamaan vaikka tiedänkin ettei vielä voi mitään näkyä. Mulla vaan on tänään ollut sellainen jännä paine tuolla jossain hälypuun seudulla mutta ei vielä voi mitään näkyä tai tuntua niin skippaan sen tuntemuksen.

Liitteet

• Screenshot_2025-04-27-14-45-43-31_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-27-14-45-43-31_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    222.3 KB · Katsottu: 51
Hei auttakaapa mua kun mä en tiedä mikä on oikea merkintä ff:ssä herkistyneelle hajuaistille. Sekin kun voi olla oire.

Onko @Malttamaton145 ehtinyt testailemaan vielä uudestaan? 🤗

Nopeasti tämän aamun käyrä ja testit. Eilen illalla jonkun viivanpaikan sain e@h testiin mutta näissä on mun mielestä väriä jo vähän, yrittäisikö siellä jotain tapahtua ainakin ✨ Jotenkin en vaan osaa vielä iloita edes pienesti kun oireita ei ihan hirveästi ole edelleenkään, edes rinnat ei ole kipeytyneet niinkuin normaalisti tähän aikaan kierrosta 🫣 Ei auta kun seurailla lähteekö nuo tuosta vahvistumaan 🤞

Muoks. Nyt siis dpo 10 ja testit on easy at home ja rfsu

Liitteet

• IMG_0522.jpeg
    IMG_0522.jpeg
    342.3 KB · Katsottu: 101
  • IMG_0521.jpeg
    IMG_0521.jpeg
    99.3 KB · Katsottu: 101
Muokattu viimeksi:
@Ploksiplop nuohan näyttää jo tosi hyviltä, ei tarvi tihrustaa! 😍 Ja käyrä myös!

Täällä lämmöt edelleen ylhäällä. Repäisy kipuja tulee, molemmin puolin äkillisissä liikkeissä tai aivastaessa. Tissit myös on hieman arat. Ja palelu! Mieskin eilen sanoi että ootko tulossa kipeeksi, johon vastasin että vai raskaaksi 😂
Alempi kuva testeistä eilen illalla ja ylempi nyt aamulla. Omaan silmään näkyy selvää eroa, vaikea saada oikein kuvatuksi ja tuntuu että tänne kun lataa niin laatu kärsii. Tänään siis olisi dpo 14 tai dpo 12. 🤔
Mielenkiinnon vuoksi myös mun viimeisin plussakierto mätsättynä nykyisen kierron kanssa, hyvin samaa käyrää menee 😅

Liitteet

• Screenshot_20250428_080938_edit_3584885210684915.jpg
    Screenshot_20250428_080938_edit_3584885210684915.jpg
    134 KB · Katsottu: 112
  • GridArt_20250428_081301390.jpg
    GridArt_20250428_081301390.jpg
    774.3 KB · Katsottu: 107
  • Screenshot_20250428_082244.jpg
    Screenshot_20250428_082244.jpg
    38 KB · Katsottu: 111
@Ploksiplop toi on jo selkeästi plussa! Onneksi olkoon 😍 nyt toivotaan, että viivat vahvistuu ja pieni pysyy mukana 🌈

@Malttamaton145 sielläkin selvästi viivat vahvistuneet jo näkyviksi haamuiksi 🌈 toivotaan että jatkaa vahvistumista.

Onko @Malttamaton145 ehtinyt testailemaan vielä uudestaan? 🤗

Nopeasti tämän aamun käyrä ja testit. Eilen illalla jonkun viivanpaikan sain e@h testiin mutta näissä on mun mielestä väriä jo vähän, yrittäisikö siellä jotain tapahtua ainakin ✨ Jotenkin en vaan osaa vielä iloita edes pienesti kun oireita ei ihan hirveästi ole edelleenkään, edes rinnat ei ole kipeytyneet niinkuin normaalisti tähän aikaan kierrosta 🫣 Ei auta kun seurailla lähteekö nuo tuosta vahvistumaan 🤞

Muoks. Nyt siis dpo 10 ja testit on easy at home ja frsu

Selvät haamulaiset! Onnea ja vahvistumista viivoille 🩷

@Ploksiplop nuohan näyttää jo tosi hyviltä, ei tarvi tihrustaa! 😍 Ja käyrä myös!

Täällä lämmöt edelleen ylhäällä. Repäisy kipuja tulee, molemmin puolin äkillisissä liikkeissä tai aivastaessa. Tissit myös on hieman arat. Ja palelu! Mieskin eilen sanoi että ootko tulossa kipeeksi, johon vastasin että vai raskaaksi 😂
Alempi kuva testeistä eilen illalla ja ylempi nyt aamulla. Omaan silmään näkyy selvää eroa, vaikea saada oikein kuvatuksi ja tuntuu että tänne kun lataa niin laatu kärsii. Tänään siis olisi dpo 14 tai dpo 12. 🤔
Mielenkiinnon vuoksi myös mun viimeisin plussakierto mätsättynä nykyisen kierron kanssa, hyvin samaa käyrää menee 😅
Nään tossa Premomin testissä kyllä haalean haamulaisen. Toivotaan et vahvistuu 🩷

Täällä dpo 8, normisti jo lyhyen luteaalin vuoksi oottelisin menkkojen alkavan parin päivän sisällä mut nyt tosiaan Cyclot käytössä iltaisin. Pari päivää juilinut ja tuikkinut alavatsalla ja nenä kokoajan tukkoinen, mut enpä tiedä, ei oo oloa et ois tärpännyt. Lämmötkin laskussa nyt. Tässä käyrää.

1000155920.jpg

@Ploksiplop @Malttamaton145 Onnea 😍 toivotaan että viivat vahvistuu 🤞🏻

Itse tässä yritän pitää pintani kävelemästä kauppaan hakemaan testejä 🤣 niin haluais mut sit taas ei. Jos muutaman pvn jaksais vielä malttaa jos kuitenkin menkat sieltä alkaa.
Tässä ollu jomottelua ja tiputtelua voisko olla kiinnittymisestä 🤞🏻 tänään lämmöt droppas et nyt olis se lämpödippi jos huomenna pomppaa takas ylös 🤞🏻oireita ei kyllä oo muuta ku palelu.
Mies ja kuopus ollu kauheessa flunssassa ja toivon et itse ja esikoinen säästytään tällä erää.

IMG_4794.jpeg

@Ploksiplop tuon voi jo sanoa plussaksi. Onnittelut! Mikä dpo?

Täällä käyrät näyttää muutaman päivän ajalta suht samoilta lämmöltä. Pregnancy monitor herjasi jotain lämmöistä tänään mutta en vaan jaksa vielä innostua. Ja nuorimman vaipassa oleva pissa haisee jotenkin mun nenään tosi voimakkaalle. Täytyy odottaa muutama päivä vielä niin toivottavasti silloin tietäis tilanteen.

Liitteet

• Screenshot_2025-04-28-09-48-06-53_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-28-09-48-06-53_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    225.1 KB · Katsottu: 44
Takaisin