BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikaiset omanapailut tähän väliin:

Meillä oli tällä viikolla se suunnittelukäynti. Inssiin mennään ja saadaan ilmoittautua seuraavasta kierrosta, joka alkaa toukokuun lopulla (viikonloppuna mulla alkoi siis uusi kierto) toivotaan, ettei tää kierto venyisi ihan sairaan pitkäksi.

Vähän tietysti ihmetytttää, että lähtevät tuota inssiä kokeilemaan kun miehellä molemmat simppa-analyysin tulokset alle viiterajojen + siittiöiden vasta-aineita. Mies sai myös lääkäriltä kunnon ripityksen painosta, sillä ylipainoa oli jonkun verran eikä paino ole laskenut sitten viime käynnin. Joo’o kyllähän sitä painoa pitäisi tiputtaa, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole mikään suuri ylipaino ja mies on aika roteva/harrastaa painonnostoa. Pelkäsin jo ihan tosissaan, että lääkäri sanoo ettei mitään hoitoja anneta ennen kuin miehen paino laskenut ja näkee onko sillä vaikutusta testosteroniarvoihin ja sitä kautta siittiöiden määrään ja liikkuvuuteen. Noh, kokeilevat nyt kuitenkin inssiä ainakin kerran, sillä siitä sitten näkee: a) kestääkö siittiöt pesua b) jääkö siittiöitä tarpeeksi jäljelle, jotta inssiä voi ylipäätään tehdä. Eli vähän testimielessä mennään. Edelleen se lääkäri jumittaa noissa miehen arvoissa ja haluaa edelleen tutkia lisää (TSH kontrolli + testosteroni), vaikka sanoi viimeksi, ettei testosteronilääkityksestä ole todennäköisesti apua? Mutta nyt sitten sitä haluaakin taas tutkia lisää ( tää on jo neljäs testoverikoe, et en oikeasti tiedä kuinka monta kertaa ne sen haluaa ottaa ja voiko se nyt siitä muuttua?) ja mainitsi myös et voisihan sitä lääkettä kai kokeilla.

Mulle myös mainitsi, että AMH on mun ikäiselle matala, 0.8 mutta hänen mielestä ultrassa tilanne näytti paremmalta, eli ei kuulemma sen puolesta huolta. Positiivista siis se! 🙏 ja tietysti olen nyt onnellinen, että edes tuota inssiä kokeillaan, sillä sekin tuntui tämän lääkärin mielestä olevan vähän sellainen, ettei halunnut sitäkään kokeilla vaan edelleen tutkia miestä ja välttää hoitoja niin pitkään kuin mahdollista. Tämä kierto siis perusmeiningillä ja ens kuussa inssiin! On tää kyllä ihme jumitusta julkisella 😅 8kk lähetteestä ekaan hoitoon ja edelleen tuntui, että hoitoja pihdataan 😅

@Ness mahtava kuulla, että pääsette kuitenkin jo hoitoihin ja itse asiaan eikä vain ikuista tutkimista! Voikohan tuohon miehesi tilanteeseen enää mitään uutta edes löytyä 🤔 oliko puhetta, tehdäänkö sulle ovulaation induktio myös vai inssi ihan luonnolliseen kiertoon? Tsemppiä ❤️

@Ness Ompa outoa että on noin eri käytäntöjä! Tai just meidänkin tilanteeseen verraten, meillä kuitenkin on ollut paremmat tulokset simppa analyysissa, ei vasta-aineita ja silti sanottiin ettei insseistä oo meidän kohdalla mitään hyötyä 😂 toki jos oltais itse haluttu ensin inssiin niin kai oltais päästy(?), mutta mun mielestä se olis ollu vaan ajan tuhlaamista.

Mut eihän sitä voi ikinä tietää, vaikka inssit teillä auttaisikin!🤞🏼 ja poikisi tulosta nopeaa😊 ihanaa että pääsette aloittaan hoitopolun näin nopeasti tuon suunnittelukäynnin jälkeen!

@minttutuuli ehdottomasti mielummin näin, kun että kokoajan tutkittaisiin vaan eikä mitään tapahdu. Mun mielestä olisi tämän ”inssikokeilun” voinut tehdä aivan hyvin samaan aikaan noiden tutkimusten kanssa, mut tää on varmasti tämä julkisen puolen ongelma et jokainen kivi pitää kääntää eikä ”turhia hoitoja” saa tehdä ennen kuin ollaan 100% varmoja. Ja sain myös ovulaation induktion, eli letrot alkukiertoon.

@Ansq joo on kyllä aika ihmeellistä! 1milj./ml eteenpäinliikkuvia siittiötä pesun jälkeen on se raja, että inssi edes tehdään. Mulle tuli se olo et tässä nyt vaan testataan se pesunkestävyys ja kuin paljon tuota tavaraa nyt pesussa karsiutuu. Et jos jää sen alle 1milj. niin ei liene tästä meille mitään hyötyä. Kyllä mäkin tän vähän ajan tuhlaamisena koen, mutta onnellinen siitä, että edes tämän inseminaation meille antoivat. Oli nimittäin sen verran tiukka täti, kun tuntui ettei edes tätä halunnut tehdä 😅 Näkeepähän sitten ekan inssin jälkeen, et tehdäänkö näitä enää vai pohditaankin muuta. Onneksi kuitenkin jo ensi kuussa, ellei satu huono tuuri ja osu ovis viikonlopulle.

@Ness Mahtavaa! Jospa kävisi tuuri teillä inssin suhteen ❤️ ja luulisi, että jos ne miehen arvot on huonot sitten pesun jälkeen, että pääsisitte samantien ivf-jonoon. Voi että toivon teille parasta ja toivottavasti hoidot tuottaa tulosta!

@minttutuuli ehdottomasti mielummin näin, kun että kokoajan tutkittaisiin vaan eikä mitään tapahdu. Mun mielestä olisi tämän ”inssikokeilun” voinut tehdä aivan hyvin samaan aikaan noiden tutkimusten kanssa, mut tää on varmasti tämä julkisen puolen ongelma et jokainen kivi pitää kääntää eikä ”turhia hoitoja” saa tehdä ennen kuin ollaan 100% varmoja. Ja sain myös ovulaation induktion, eli letrot alkukiertoon.

@Ansq joo on kyllä aika ihmeellistä! 1milj./ml eteenpäinliikkuvia siittiötä pesun jälkeen on se raja, että inssi edes tehdään. Mulle tuli se olo et tässä nyt vaan testataan se pesunkestävyys ja kuin paljon tuota tavaraa nyt pesussa karsiutuu. Et jos jää sen alle 1milj. niin ei liene tästä meille mitään hyötyä. Kyllä mäkin tän vähän ajan tuhlaamisena koen, mutta onnellinen siitä, että edes tämän inseminaation meille antoivat. Oli nimittäin sen verran tiukka täti, kun tuntui ettei edes tätä halunnut tehdä 😅 Näkeepähän sitten ekan inssin jälkeen, et tehdäänkö näitä enää vai pohditaankin muuta. Onneksi kuitenkin jo ensi kuussa, ellei satu huono tuuri ja osu ovis viikonlopulle.
Tsempit sinne inssiin 🩷 meillä oli mun arvot hyvät mut miehen näytteessä sanomista, nyt se tutkitaan uudestaan ens kuun alussa. Saanko kysyä paljonko teillä oli siittiöitä miehen näytteessä? Meillä oli 4 miljoonaa, liikkuvuus heikentynyt (16 pros eteenpäin liikkuvia ellen muista ihan väärin) ja 12 pros normaaleja siittiöitä. Ja jotain yhteentakertuvuutta. Ja meille sanottiin et ehkä suoraan ivf/icsi. Oltais saatu kokeilla inssiäkin mut täs kohtaa aateltiin et suoraan ivf, ja katotaan ny miltä toinen näyte näyttää.

ON;
Täällä dpo 4, tukkoisuutta ja lämmöt pysyy ylhäällä hyvin, muuten ei mitään. Cyclot aloitin ekaa kertaa nyt dpo 2, ei niistä vielä mitään oireita ainakaan.

@Malttamaton145 aika samanlainen tilanne kuin sielläkin. Lämmöt laskussa (ihme ja kumma nousi ylös hetkeksi takaisin). Hetken mielenjohteesta mäkin uitin testiä aamulla, vaikka olin ihan sataprosenttisen varma, että negatiivinen se on ja niinhän se olikin.

IMG_20250424_140429.jpg

(edit/ jahas tässä kuvassa lämpö korkeammalla kuin oikeasti, otin aamupäivästä päikkärit ja oura jostain syystä vaihtoi tähän päikkärien ajan lämpötilan. Oikea lämpö oli joku 36.43)
Luteaali ollut viime kierrot sen 10 päivää niin eiköhän menkat ala huomenna. Musta tuntuu, että oon kauhee masistelija täällä kun en vaan jaksa pitää kierroissa sitä toivoa pitkään yllä... Tietty harmittaa kun olin niin iloinen meidän tän kierron ajoituksista ja siellä ovulaation jälkeen olin melko toiveikas. Mulla on sellainen olo että meille ei plussia luomuna tule. Taidan nyt vain keskittyä odottelemaan sitä simppakontrollia.. Harmi, että saadaan tulokset tyyliin juuri kun kaikki paikat menee kesäsulkuun ja saadaan asian kanssa odotella sitten syksyyn asti yksin.

@Ness hei hienoa että pääsette kuitenki jo pian hoitoihin! Mutta kyllä te oletteki joutunut odottelemaan. Ja mahtava uutinen tuo, että ultrassa tilanne on parempi amh:sta huolimatta ❤️ toivotaan että inssi auttaisi.
Mä luulen, että sitten jos/kun hoitoihin päädytään, niin mun miehellä myös tartutaan tuohon painoasiaan. On hyvä tietää, että voin vähän hellästi miestä siitä jo varoitella.. hänellä kuulostaa olevan ihan samanlainen kroppa kuin sun miehellä, harteikas ja lihaksikas kun harrastaa painonnostoa, mutta kieltämättä ylipainoa myös jonkin verran..

Muokattu viimeksi:
@Malttamaton145 Mulla taitaa olla peräti 40kpl e@h raskaustestejä kaapissa kun oon muutaman testipaketin ostanut niin niitä on kertynyt, enköhän ala testailemaan omaksi huvikseni melko aikaisin, ehkä dpo 9-10 😁 Toivotaan, että siellä kääntyisi vielä lämmöt nousuun 🤞✨

@Ness Mahtavaa, että pääsette aloittelemaan hoitoja! Tsemppiä niihin ✨

Täällä lämpö pompannut taas ylöspäin, toivon että pysyisi nyt tuolla ylhäällä vaan. Mitään oloja ei kyllä oikein ole, toki en tiedä kuuluisiko vielä ollakaan kun näin vähän aikaa oviksesta. (En kuollaksenikaan muista minkälaisia oireita ja millä dpo:lla oli aiemmissa raskauksissa, kun niistä on jo 13 ja 11 vuotta aikaa 😵‍💫😂) Jotenkin kaiken kaikkiaan paljon malttavaisempi fiilis tässä kierrossa, en tiedä onko kisaväsymystä asiaa kohtaan vai johtuuko siitä että oon työasioiden suhteen vähän sellaisessa murroksessa juuri ja ajatukset on aika paljon niissä asioissa.. Testailun aloittelen siitä huolimatta varmaankin jo sunnuntaina tai maanantaina kun testejä on kertynyt tosiaan kaappiin melkoinen määrä 😅

Liitteet

• käyrä.jpg
    käyrä.jpg
    195.1 KB · Katsottu: 59
Kun luin tätä ketjua niin tekisi mieli alkaa testailla nyt ekaa kertaa tosi aikaseen. Mutta en sitä tee, en halua pettyä...katsotaan tässä.. jos uskaltaisi.. nyt vasta dpo8.
Mulla on kohdun alueen turvotusta niin että ihan näkyy eikä housut meinaa mennä kiinni ja kehon kuivumista (silmät, suu, iho). Nämä on ollu aikaisia merkkejä raskaudesta aiemmin.
Samaten pieni tikittely vasemmalla puolen kohtua saa ajattelemaan kaikenlaista.
Toki saattaa olla, että luteaalivaihekin tekee turvotusta ja tämä kuivuminen johtuukin jostakin aivan muusta, mutta mutta...Mies on vielä työmatkalla nyt lauantai-iltaan asti niin pitää tässä keksiä miten pitää itsensä aktiivisena ja tekee kaikkea muuta 😄

Liitteet

• Screenshot_20250424_182533_FF App.jpg
    Screenshot_20250424_182533_FF App.jpg
    163.8 KB · Katsottu: 74
Mitenhän tarkkaa näissä lämmöissä on se "aina samaan aikaan" mittailu?
Ajatellut, että tätäkin voisi kokeilla, mutta kun esikoinen vielä heräilee epämääräisesti öisin ja itselläkin välillä enemmän uniongelmia, niin se, että saisin aina samaan aikaan mitattua, että varmasti on 3h katkeamatonta unta takana on hyvin pieni todennäköisyys.. 😅

@marik91 toisessa näytteessä oli 5milj ja toisessa jotain noin 10milj. Molemmissa myös se liikkuvien määrä jäi alle viitearvojen, en nyt muista mitkä oli luvut. Ja sit noi vasta-aineet jotka ymmärtääkseni aiheuttaa myös tuota takertuvuutta ja haittaa liikkuvuutta. Et en tiedä kuinka toimiva meilläkään se inssi on näillä tuloksilla 😅

@SyysSumu hyvännäköinen käyrä siellä, vaikka päikkärit vähän hämää! Enpä muuten ole ennen huomannut, että Oura ottaisi lämmöt myös päikkäreiden ajalta 😆 Tsempit loppukiertoon ja pahoittelut negasta 😔 harmi että kontrolli osuu teillä vähän ikävään saumaan kesäsulun kanssa. Toivittavasti sieltä tulee hyviä uutisia. Ja en tiedä et onko kaikki julkisella noin tarkkoja miehen painosta, vai ainoastaan tämä yksi lääkäri Tilkassa 😅 Hän on tuntunut muutenkin megakiinnostuneelta miehestä näin yleensä, jokainen asia mitä voi tutkia on tutkittu 😅

@Ploksiplop taisinkin unohtaa toivottaa sut tervetulleeksi tänne mittailuseuraan 😄 Kiva että olet löytänyt tänne. Todella hyvännäköinen käyrä siellä 🤩🤩

@Saaruski @Nukkelapsi teillä kuulostaa oireet hyvältä, koskas aikaisintaan testailua? Toivotaan plussatuulia🤩

@Wellllu hmm voi olla aika hankalaa jos ei tuu katkeamatonta unta tarpeeksi yössä, ja sit et mihin kohtaan sen mittauksen sitten laittaa, etenkin jossei nukahda helposti uudelleen heräilyjen jälkeen ja tulee valvottua tai saattaa jopa herätä useaksi tunniksi 😅 Tosi vaikea sanoa. Toki sitä voi aina kokeilla ja katsoa et miltä ne lämmöt näyttää.

Tässä tänne vielä alkukierron käyrä ryhmän aiheen mukaisesti 😆 Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, vielä reilu viikko oletettuun ovikseen… otin tässä kierrossa myo inositolia taas mukaan, toki pienemmällä annoksella kuin donafertyä
IMG_8277.jpeg

Tilannepäivityksenä että FF piirtää sitkeästi oviksen viime lauantaille, olettaen että tiistain normiaikaan (pari h jalkeillaolon jälkeen) mitatut aamulämmöt oli tarkemmat kuin heti herätessä mitatut. Tiputteluvuoto muuttunut ruskeasta punaiseksi eli jokin tuore siellä nyt vuotaa... Terkasta neuvoivat seuraamaan tilannetta, puolentoista viikon päästä mitataan kilppariarvot. Jos FF on oikeassa ja ovis tapahtui viime viikonloppuna, näin matalia luteaalilämpöjä mulla ei ole vielä ollutkaan 😅

@Ness kiva kuulla kuulumisia! Toivotaan siis pesunkestäviä siittiöitä ensi kuukaudelle 🤞

@SyysSumu ymmärrän ajatuksesi. Välillä se toivon ylläpitäminen (varsinkin jos huomaa tekevänsä sitä vähän puolipakolla) tuntuu pahemmalta kuin menkkojen odottelu ❤️ Mulla kävi mielessä kiinnittymisdipin mahis tuossa dpo8 kohdalla jolloin olis luontevaa ettei näy testeissä vielä, mutta sittenhän sen näkee kun menkat alkaa...

@Ploksiplop ja @Saaruski siellä on jännät päivät tulossa!

@Wellllu mä oon mitannut herätyskellon soidessa (tai viikonloppuisin silloin kun satun heräämään), tai silloin kun unettomana ylösnoustessani pidän todennäköisenä etten palaa enää vuoteeseen makoilemaan.

Liitteet

• IMG_20250425_083639.jpg
    IMG_20250425_083639.jpg
    197.9 KB · Katsottu: 53
@Nukkelapsi no höh, mä jo olin toiveikas että olisi ollut plussaoireita. Mutta jos testit negaa niin harvemmin sitä voi käydä kieltämään 😅 Onneksi saitte lähetteen nyt eteenpäin ja pian todennäköisesti myös ajan ensikäynnille 🙏

@Yrttiteetä tekisi mieli onpa kummaa, että siellä noin tiputtelee. Myös lämmöt melko alhaalla luteaalissa, etenkin jos sulla normisti on korkeammalla. Voisikohan olla jos ovis ei sit kuitenkaan tapahtunut 🤔Näitähän sattuu joskus. Paljonko sulla oli ne kilpparit viime mittauksessa?

Osaako kukaan sanoa mitään? Ovulaation jälkeen lämmöt ollu 0.8 astetta korkeemmalla ( nyt dpo4/5) eikä ne alas tule? Oonko tulossa kipeeks vai mitä hittoa…

Mies totes eilen mun käsien olevan epätavallisen lämpimät 🤯 nimimerkillä näpit aina jäässä…

Miten nää lämmöt nyt sit menee?

IMG_20250425_094503.jpg

@Wellllu mun yö toisinaan saattaa näyttää tältä, valkoiset piikit tarkoittaa sitä että olen ollut hereillä 🥲 ei tietty aina mutta välillä. mutta olen saanut silti ihan ok näköistä käyrää. Voi tosin johtua tuosta kun mittaan ouralla, se mittaa kaiketi vähän eri tavalla, jotenkin yöllisen keskiarvon. Mutta mä sanoisin että kokeile, eihän siinä mitään häviä 🤷

@Stiinaliina olisko sulla käyrää näytettävänä?

@Yrttiteetä tekisi mieli no näinpä just, sä sanoitit ton mun fiiliksen aika hyvin ❤️ Joo, jos ei olisi tullut jo pari päivää sitten fiilis et tää ei ollut tärppi kierto, niin olisin varmaan pienesti intoillut että olisiko se kiinnittymisdippi.. Mutta lämmöt tippui tänään menkkalämpöihin.
Onpa nyt kurjaa tuo tiputtelu 🫤 toivottavasti se loppuisi tai sille saisi syyn. Vaikea nyt kyllä käyrästä hahmottaa, ellei ne lämmöt pian lähde enemmän nousuun.

@Ness kiitos tsempeistä ❤️joo oura taisi hämääntyä kun menin parin tunnin päästä uudestaan sänkyyn ja taisi sit ajatella että olin vaan hetken hereillä ja nukahdin uudelleen 😀 joo ja eihän ne tietty siihen painoon tartu, jos simppatulokset tulee takaisin hyvinä, mutta mulla on sellainen fiilis että tälläkin asialla saattoi olla vaikutusta niihin aiempiin tuloksiin.. hänellä kun on tuntunut olevan vähän lämmönsäätelyn kanssa ongelmia, aina kuuma, niin sehän voi tehdä niille siittiöillekin vähän epäsuotuisat olot. Toki toivotaan parasta ja että mun huolet on turhia, ja tulokset olis paremmat.

@Nukkelapsi ihanaa että lähete meni eteenpäin! ✨

@Ploksiplop ja @Saaruski teidän käyrät näyttää kyllä tosi hyvältä, tsemppiä ✨

Menkkoja odotellaan. Harmillisen lyhyt kierto kyllä, toivottavasti ens kierrossa ovulaatio tulisi myöhemmin ✨

IMG_20250425_100641.jpg

Muokattu viimeksi:
@Nukkelapsi hienoa et lähete tuli ja homma lähtee eteenpäin 🙏

@Ness niin et samansuuntaisia tuloksia siellä. Katotaan ny miltä miehen toka näyte näyttää, ens kuun alussa se otetaan. Muuten hänestä ei vielä mitään kokeita oo määrätty, ei mitään labroja tms.. ehkä sit jos toinenkin näyte on heikko? 🤔 teillä on kyllä miestä sit tutkittu ja kunnolla 🙈 jännä! Musta tuntu ensikäynnillä et ei ne ollu juur lainkaan miehestä kiinnostuneita 🤣 olin varma et heti määrättäisiin just jotain labroja testot ym, koska mies kertoi tietysti esitietolomakkeessa, et menneisyydessä on steroidien käyttöä ollut joskus. Ei ne edes kysynyt miehen painoa, vaik on isokokoinen mies ja treenaa, hän vaan omatoimisesti kysy käynnillä saako käydä vaaralla, kun mun käskettiin käydä 😅 Mut toivotaan tuloksia inssistä teille ja et siittiöt selviäisi pesusta hyvin! Onkohan se muuten aina niin et jos miehen ekassa näytteessä sanomista, niin toinen kontrolli riittää? Vai voidaanko ottaa vielä useampia?

@Wellllu mä heräilen 3-4 krt yössä lähes joka yö ja heräämisaikakin heittelee, mut kyl silti oon suht hyvää dataa saanu lämmöistäni ja niiden käyttäytymisestä kierron mukaan kun useamman kuukauden mittaillut 😊

@Stiinaliina lämmöt saattaa joskus luteaalissa hyvinkin itellä olla 0,8 c korkeammat kuin muuten. Ja siis yleisesti ottaen lämmöt pysyttelee korkeammalla sinne asti kun menkat alkaa, tipahtavat just ennen niiden alkua tai jo alettua.

ON;
Dpo 5, Cyclogestit ei oo aiheuttanut mitään oireita, tukkoinen olo mut muuten tasaista oireetonta odottelua. 😅 lämmöt ihan kivasti ylhäällä.
1000155468.jpg

@SyysSumu Tsemppiä sinne! ❤️

@marik91 Ompas sulla tasaista lämpöä! 🤭

@Nukkelapsi ihanaa että lähete hyväksytty! 💖

@Saaruski Mä kun aloitin nyt testailun sieltä dpo8 tai 10 niin onhan tää ihan typerää odottelua ja tikkujen tulkitsemista. Nyt jo sellainen fiilis että kun vaan ois malttanut odotella reilusti ennen ekaa testiä. 😅

@Ploksiplop Mulla kans on nyt useampia testejä jemmassa, niin toisaalta kiva testaillakkin kun ei tarvi niin säännöstellä. Vaan helposti kyllä lähtee testailu lapsesta määrällisesti 😅

Lämmöt pomppaskin takaisin ylös, toki hieman siellä aamuyöllä oli levotonta unta toivottavasti se ei vaikuta noin paljoa. Aamun testit tehty ja negaa. Arvatkaas vaan kuinka monta kertaa oon käyny uudestaan tsekkaamassa. Silmät näkee jotain hailuraa viivaa taas, mutta ei auta kun odotella 😂 Tänään siis joko dpo11 tai dpo9 kuten premom, ite vähän veikkaisin tuota dpo9 🤔

Liitteet

• Screenshot_20250425_113844.jpg
    Screenshot_20250425_113844.jpg
    135.5 KB · Katsottu: 57
@Malttamaton145 Uu, lupaava pomppu. Jos siel on kiinnittyminen vasta tapahtunut ja nyt lämmöt lähteneet sit nousuun ja jos testissäkin oli jotain niin hyvältä vaikuttaa! 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli Kuulostaapa erikoiselta. Käyrän perusteella näyttää kyl siltä, että ovulaatiota ei ehkä oo tapahtunut, et ehkä siellä on nyt jotenkin hormonit vinksallaan. 🤔

@Ness Muistelenko omiani, että pesu auttas niihin vasta-aineisiin? Et silleen vois ajatella inssistä jotain apua mahdollisesti olevan. Jos siittiöitä vaan riittävästi pesusta selviää. Mut mälsää kyl silti, että ei pääse suoraan järeämpiin hoitoihin. Toi on kyl välillä pöljää, että kaikki mahdollisest kivet käännetään eka. Toki siis hyvä, että tutkitaan ja hoidetaan jotain ongelmia. Mut kyllähän loputtomat tutkimuksetkin syö niitä resursseja ja jatkuva odottaminen on aika epäinhimillistä tässä tilanteessa ja ikää tulee koko ajan lisää. Varsinkin kun toiveissa useampi lapsi. Et pitäis enemmän miettiä, et mikä on minkäkin arvoista. Jos ei oo löydetty mieheltä viel selitystä, niin kannattaako enää tuhlata aikaa ja resursseja sen asian tutkimiseen. Kun ei ne hoidotkaan (esim. inssi) nyt ihan mahdottoman resursseja tuhlaavia ole, niin eikö vaan vois siirtyy niihin. Mut no hyvä, et sentään se inssi ny.

@SyysSumu Mullakin ottaa aamupäivän unet mukaan yöuniin ja kun aamulla on aina korkeempi lämpö niin nostaa sit sitä yön keskiarvoa. Joskus oon sit tehny niin, että en avaa ouraa tai FF enää uudestaan lisäunien jälkeen ja seuraavana päivänä se ei käy sit enää kattoo niitä edellisen päivän unia uudestaan, et onko lämpötila muuttunu. 😅 Itellä normi unimäärä on se joku 6-7h, et sit jos siihen tuleekin viel useempi tunti lisää, niin aina on sit lämpö korkeempi, eikä niin vertailukelpoinen muiden kanssa.

@Saaruski Lupaavia oireita! Mä ite tykkään testata aikaisin, jos on jotain oireita. Ei sitten turhaan lähde ajatukset pilvilinnoihin, jos oireet onkin jotain muuta. Mut se riippuu tietty henkilöstä, et mikä tuntuu itestä parhaalta.

@Nukkelapsi Jes mahtavaa, et nyt meni lähete läpi! 🥳

@Wallu Mä oon aikaisemmissa raskauksissa mittailu sit kun herään ja unet on vaihdellu paljon. Kyllä silläkin sai järkevää käyrää aikaiseksi. Se ei vaan oo niin tarkkaa, kuin jos mittais säännönmukaisemmin. Et jokaista dippiä ei ehkä kannata analysoida, mutta sen yleisen trendin näkee kuitenkin.

@Stiinaliina Siis ovulaation jälkeen lämpöjen kuuluu nousta korkeammalle tasolle, hyvinkin voi olla 0,8 astetta korkeammalla. Eli sen perusteella voi sanoa, et sun ovulaatio on tapahtunut. Sit menkkojen aikaan ne tulee takas alas. Joko pikkusen ennen tai menkkojen jo alettua. Niiden nousujen ja laskujen seuraamisen takia näitä lämpöjä mittaillaan. Toki tauti voi entisestään nostaa lämpöjä, itelläkin joskus flunssa vähän nostanut vaikka virallisesti lämpöä tai kuumetta ei oo.

@marik91 Mä kans odotin, että progetuesta tulis jotain oireita, mut ei oo tullu itellä mitään. Ja ne emätinpuikot on just sellasia, et paikallisesti vaikuttaa, ettei pahemmin pitäis tullakaan.

Täällä jälleen uusi flunssa iskenyt. Kävin työterveydessä asian tiimoilta ja otettiin jotain kokeita, mut ei löytynyt mitään syytä, miks oon koko ajan kipeenä (kolmas tauti kk sisään ja ties kuinka mones tänä vuonna). Et syynä vaan elämäntilanne (lapset tuo päikystä pöpöjä) ja yksilöllinen ominaisuus sairastua herkemmin. 🤷‍♀️ Vähän mietityttää, miten tää jatkuva sairastelu vaikuttaa hedelmällisyyteen. Mut onneks mennään kesää kohti, et kohta pitäis helpottaa.

Mut eniveis. Lämmöt tullu ylös. Kp9 eteenpäin oon mitannu nyt vaan kuumemittarilla, kun ourasta loppu akku. Kp8 mittasin molemmilla ja näyttivät about samaa, joten jossain määrin ovat vertailukelpoisia, mut ei tietty täysin. Mut kyl ton lämpönousun nyt kuitenkin näkee selkeesti. Tänään piti alottaa progetuki, mut en nyt ainakaan aamulla viel alottanu. Kp8 oviksella on niin epätodennäköistä tärpätä, et ärsyttää niitä turhaan laittaa, kun se töhnä on niin rasittavaa. Toisaalta mielessä pyörii, et no ei se ole täysin ennenkuulumatonta, että kp8 oviksella tärppäis, et pitäiskö sit kuitenkin varmuuden vuoksi. Kaduttaa, että sinä ovispäivänä ehti olla se yksi seksikerta, kun nyt sit on minimaalinen mahis. Ennemmin ottaisin tän kierron täysin rennosti ilman mitään mahkuja tärpistä ja odottaisin rauhassa seuraavaa kiertoa. Ja se seuraava kierto tulis myös nopeemmin ilman sitä progetukea. Plaah, mitähän sitä tekis? 🤔

Screenshot_20250425_134252_FF App.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin