BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli Oikein paljon onnea plussasta, siellä onkin hienosti viiva vahvistunut, eli hyvältä näyttää. Ihanaa odotusta 🥰

Täällä kp7 menossa ja eggikset huipussaan. 🤨 Niinku et ovis olis tänään tai huomenna. En oo ehtiny viel ees testejä tekemään, ku on niin aikasessa. Pitää kattoo, jos illalla viel muistasin tehä, niin vähän ees näkis missä mennään. Ei oo viel yritystäkään ollu, eikä tänään oikein pystykään, et tätä menoa menee kierto kyl kokonaan ohi. Mut toisaalta ihan sama. Jos ovis oikeesti tulee nyt, niin tuskinpa olis mitään mahkuja tärpätä ku liian aikaseen, niin ennemmin sit ottas vaikka puhtaan taukokierron. Vois muutenkin tehdä ihan hyvää. Mut pitää kattoo, ehkä nyt muuten vaan on extrapaljon valkovuotoa ja ovis on vasta myöhemmin? Millanenhan tulva sit on, jos määrät tästä viel lisääntyy 🙈🙈

@Opahc toivottavasti rento 'katsellaan mitä käy' olo povaa hyvää, mulla molemmat plussakierrot tainneet osua väliin joissa kuumeilu ja piinailu eivät olleet korkeimmillaan. Tai sit plussaaminen on muokannut muistikuvia jälkikäteen, kokemukset on olleet niin kokonaisvaltaisia ettei edeltävästä ajasta jää hirveän tarkkoja muistikuvia 😄

@Nukkelapsi tylsää ettei lähete-/lausuntoasia ehtinyt edistymään ennen lomia. Toivottavasti terot käynnistää uuden kierron pian, odottelu silloin kun nega on varma on kyllä plääh 🙁

@Jolinda oon toistaiseksi mennyt ihan lämmöillä ja oireilla. Yhdet testit kuussa riittää mulle ainakin toistaiseksi, katsotaan sit uudestaan jos hoitoihin joudutaan/päästään. Toivotaan valoisampia vesiä ja plussa-aaltoa ensi talven vauvoille!

@minttutuuli Oikein paljon onnea plussasta, siellä onkin hienosti viiva vahvistunut, eli hyvältä näyttää. Ihanaa odotusta 🥰

Täällä kp7 menossa ja eggikset huipussaan. 🤨 Niinku et ovis olis tänään tai huomenna. En oo ehtiny viel ees testejä tekemään, ku on niin aikasessa. Pitää kattoo, jos illalla viel muistasin tehä, niin vähän ees näkis missä mennään. Ei oo viel yritystäkään ollu, eikä tänään oikein pystykään, et tätä menoa menee kierto kyl kokonaan ohi. Mut toisaalta ihan sama. Jos ovis oikeesti tulee nyt, niin tuskinpa olis mitään mahkuja tärpätä ku liian aikaseen, niin ennemmin sit ottas vaikka puhtaan taukokierron. Vois muutenkin tehdä ihan hyvää. Mut pitää kattoo, ehkä nyt muuten vaan on extrapaljon valkovuotoa ja ovis on vasta myöhemmin? Millanenhan tulva sit on, jos määrät tästä viel lisääntyy 🙈🙈

Mulla on greippien syönnin aloittamisen jälkeen lisääntynyt hurjasti kosteus ja ovislimat, kestävät lähes viikon nykyään oviksen ympärillä oikeen kunnon eggikset🙈

ON;

Täällä dpo 1, ovisplussa tuli toissapäivänä illalla tosi myöhään, puolilta yön jälkeen. Talleteltu toissapäivänä, eilen ja tänään. Ohje oli aloittaa nyt ekaa kertaa ne Cyclogestit 2 päivää ovisplussasta, joten pohdin nyt kun plussa tuli niin myöhään toissailtana et aloitanko tänään illalla vai huomenna. Mielipiteitä? 🤔

Eka kierto synnytyksen jälkeen muuten kun ei oo ollu oviskipuja, aiemmissa kierroissa tosi kovat kivut, limat kyllä runsaat ja kolmatta päivää kohdunsuu auki ja pehmeä. Ja ovis tuli taas pari päivää aiemmin, nyt ovisplussa kp 16🤩 Viime kierrossa kp 18 ovisplussa. En tie vaikuttiko toi myo-inositoli jonka aloitin tässä kierrossa.

Lämmöt käyttäyny siten, et joka aamu ollut se perus 36,4, mut kun tein sillon myöhään toissailtana tai oikeastaan yöllä sen positiivisen ovistestin, ni lämmöt oli yöllä 36,3, normaalisti Mulla huitelee iltaisin 36,6-37,2 jopa. Et sellasta aamulämpödippiä ei tähän käyrään nyt tullut 😁 katotaan miten lähtee nouseen. Ja miten nuo Cyclogestit vaikuttaa.

@marik91 Mä aloittaisin ehkä vasta huomenna. Mä oon törmänny lähinnä ohjeisiin, et 3 tai 4 päivää ovisplussasta alotus, niin sul on muutenkin aika lyhyt toi ohje. 🤔 Toki jos lämmöissä ja muissa oireissa selvästi näkyy ovis jo tapahtuneen, niin sit voi kyl hyvin varmaan jo alottaa.

Tääl tuli tänään nyt sit ovisplussa. Joskin testi voi olla kyl viel vahvempikin noilla testeillä. Et voi olla, et huippu on vasta illalla tai huomenna. Mut ovis varmaan piakkoin joka tapauksessa. Ehdittiin tänään kuitenkin jtn tehdä, ettei mee kokonaan ohi tää kierto.

Tänään sainkin vikaa päivää lämmöt käyrään. Ouran laturi unohtu mun vanhemmille. Hnnng. Tähän kiertoon en varmaan sitä ehdi saada takaisin, ellei pyytäs niitä lähettää sitä. 🤔 Varmaan vähän yritän tavismittarilla mittailla, mut voi olla vähän haastavaa.

Screenshot_20250421_193138_FF App.jpg

Screenshot_20250421_193810_Premom.jpg

Mahtava nousu @Saaruski ! Nyt voi sit alkaa jännätä tulisiko luomuihme ennen ivf-kierrosta 😊

@Mustikkatäplä välikierrot ja pieni etäisyyden ottaminen voi kyllä tehdä ihan hyvää henkisesti jos siihen joudutaan :red-heart:Mutta toivotaan että olisi vasta varoitellut ja ovis vielä tuloillaan. Uititko lopulta ovistestiä illalla?

@marik91 mä laskisin varmaan että 2 päivää oviksesta on kulunut tänään illalla tai huomenna aamulla, mutta niukasti kokemusta niin en tiedä.

Mulla erottuu käyrässä jonkinlaista kohoamista, mutta lomaheräämiset olleet niin myöhään että vaikea sanoa. Ja huomenna matka-aamuna tulee niin aikainen herätys että saa nähdä erottuuko tän kuun käyrästä paljoakaan 😅

Liitteet

• IMG_20250421_221954.jpg
    IMG_20250421_221954.jpg
    159.7 KB · Katsottu: 56
@marik91 Jes ovisplussa! Mulla ekaa kertaa tässä kierrossa oli ehkä ovis kipuja, kun koskaan ennen ei oo ollut. 😅

@Mustikkatäplä lämpöjen perusteella sanoisin että ovis kyllä lähellä on. Harmi tuo laturin unohdus, mä ehkä joo koittaisi jatkaa tavismittarilla saa ees hieman osviittaa. Toki kesken kierron mittaustyyli vaihdettuna ei varmaan kovin luotettavia lämpöjä silti anna 🤔

@Yrttiteetä tekisi mieli lomaheräämiset asettaa kyllä haasteita jonkin verran, mutta sun käyrää kun katsoo niin jotenkin voisi ajatella oviksen tapahtuneen 🤔 Toki tulevat mittaukset kertoo myös paljon, toivotaan että lähtee kunnon nousuun! 🌈

Täällä nyt dpo 8 tai premomin mukaan dpo6. Lämmöt noususuunnassa. Oireita ei oikeastaan ole, paitsi iltaisin palelu. Toki ollut niin touhukasta ettei onneksi ole ehtinyt mitään niin analysoimaan. 😅 Vähän sellanen fiilis että en tiedä lähdenkö testaileen, torstaina olis itelle merkityksellinen päivä niin olis kyllä toisaalta mahtavaa jos sais siihen plussan testiin. 🥹 Eli olis dpo 10 tai 8 silloin 🤔

Liitteet

• Screenshot_20250422_081141.jpg
    Screenshot_20250422_081141.jpg
    123.2 KB · Katsottu: 68
Heippa! 😊 Olen hetken aikaa lueskellut täällä taustalla ja nyt hyppään mukaan kun ensimmäistä kertaa olen tässä kierrossa lämpöjä mittaillut. Yritystä takana enemmän tai vähemmän puoli vuotta, pillerit jätettiin syyskuussa -24. Mulla on melko säännöllinen kierto ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, mikä tietysti helpottaa kierron seurantaa, oon kuitenkin välillä pohtinut että jääkö ovis tapahtumatta positiivisista ovistesteistä huolimatta niin ajattelin kokeilla tätä sitten sen varmistamiseksi. Ilmeisesti lämpökäyrä nyt näyttäisi sitä ajatellen melko hyvältä ja saatiin kohtuullisen hyvällä aikataululla tallettelutkin onnistumaan 🤞 Meillä ongelmina ovat olleet miehen krooninen sairaus joka ei suoraan vaikuta hedelmällisyyteen, mutta voi alentaa siittiöiden liikkuvuutta ja määrää aktiivivaiheissa ja itsellä on ollut todella niukasti, jos ollenkaan, hedelmällistä vv. Tässä kierrossa oli omaan vaivaan apuna N-asetyylikysteiini ja ero on kyllä ollut aivan merkittävä, siksi toiveet ovat hieman korkeammalla tämän kierron suhteen ✨ FF mukaan tänään dpo3, premom sanoo dpo4, nyt ei auta kun odotella että miten käy 🤭

Liitteet

• Käyrä.jpg
    Käyrä.jpg
    173 KB · Katsottu: 59
@Malttamaton145 no siellä on ainakin komea käyrä!

@Mustikkatäplä mikähän kevät early bird meininki meidän oviksilla nyt oikein on kun tuntuvat vaan aikaistuvan? Täälläkin nyt toista kiertoa ollut etuajassa 'normista'.

Tervetuloa mukaan @Ploksiplop Oviksen suhteen sun käyrä näyttää kyllä tosi hyvältä, hieno tasainen nousu tullut oviksen jälkeen. Mielenkiintoista, tuosta N-asetyylikysteiinista en ollut kuullutkaan, vaikka tuntuu että kaikki vippaskonstit on tähän mennessä jo kokeiltu 😀 kiva kuulla, että siitä on ollut apua. Toivottavasti onnistuneet vaikutukset enteilee hyvää ✨

Täällä lämmöt ollut enemmän siellä normissa verrattuna viime kiertoon. Että kyllä se flunssa siellä aiheutteli jotain noihin hormooneihin/ovulaatioon edellisessä kierrossa. Siksakkia on kp18 kohdalla kun olin metsässä yötä, ulkolämpötila oli aika matala ja nukuin vähän koiranunta yön. Retki tuli nyt hyvään kohtaan, pari päivää oli täysin miettimättä mitään arjen stressaavia asioita tai näitä hommeleita ja se teki tosi hyvää. Mutta mutta...lämmöt tipahti jo nyt tänään alas enkä oikein tiedä mitä ajatella. Rintojen arkuus lähes kokonaan poissa, mikä yleensä enteilee sitä että kroppa on valmistautumassa menkkoihin..

IMG_20250422_100007.jpg

@marik91 Jes ovisplussa! Mulla ekaa kertaa tässä kierrossa oli ehkä ovis kipuja, kun koskaan ennen ei oo ollut. 😅

@Mustikkatäplä lämpöjen perusteella sanoisin että ovis kyllä lähellä on. Harmi tuo laturin unohdus, mä ehkä joo koittaisi jatkaa tavismittarilla saa ees hieman osviittaa. Toki kesken kierron mittaustyyli vaihdettuna ei varmaan kovin luotettavia lämpöjä silti anna 🤔

@Yrttiteetä tekisi mieli lomaheräämiset asettaa kyllä haasteita jonkin verran, mutta sun käyrää kun katsoo niin jotenkin voisi ajatella oviksen tapahtuneen 🤔 Toki tulevat mittaukset kertoo myös paljon, toivotaan että lähtee kunnon nousuun! 🌈

Täällä nyt dpo 8 tai premomin mukaan dpo6. Lämmöt noususuunnassa. Oireita ei oikeastaan ole, paitsi iltaisin palelu. Toki ollut niin touhukasta ettei onneksi ole ehtinyt mitään niin analysoimaan. 😅 Vähän sellanen fiilis että en tiedä lähdenkö testaileen, torstaina olis itelle merkityksellinen päivä niin olis kyllä toisaalta mahtavaa jos sais siihen plussan testiin. 🥹 Eli olis dpo 10 tai 8 silloin 🤔

Siellä näyttää lämmöt hyvältä 🤩 joo ja räikeän plussan sainkin, en tie vaikuttiko myo-inositoli siihenkin et tuli niin vahvat viivat.

Päädyin nyt aloittamaan Cyclogestit vasta tänään, koska mietin ite samaa mitä @Mustikkatäplä sanoi, et muutenkin mun ohje on aloittaa ne aika aikaisin! 2 päivää plussasta ni voishan ovis olla just tapahtumassa vasta 🧐

Tota N-asetyylikysteiinia tais olla just niissä pillereissä joista vinkkasin tänne muistaakseni et saatiin lapsettomuuspolilta miehelle. Oliko niiden nimi Sermatrop Alfa tms.

Vituttaa kuin pientä oravaa.. tk lääkäri oli laittanut lähetteen joka palautunut bumerangina puutteellisten tietojen vuoksi. Mun tiedot oli copypasrettu suoraan gynen tekstistä, mutta ei ollut vaivautunut etsimään tietoa siitä mitä muuta lähetteeseen pitäisi laittaa. Nyt puuttuu sit miehen tiedot tästä kokonaan. Eikä ennalta otettavia labroja oo otettu. Ohjeet löytyy kuitenkin ammattilaisille tosi helposti ja siinä on ranskiksilla laitettu mitä kaikkea pitää löytyä lähetteestä.. nyt sit taas odotellaan että joku huomaa lähetteen palautuneen jq että joku jaksaa paneutua asiaan..

@Yrttiteetä tekisi mieli Hyvä pomppu tossa pari päivää sitten, et näyttäs ovikselta. Oliko sul sopivat oireet siinä?

@Malttamaton145 Siel on kyl tosi hyvänäköinen käyrä, ite kyl varmaan testaisin sillon torstaina 🌈

@Ploksiplop Tervetuloa mukaan ketjuun! Hyvännäköinen käyrä ja selkeesti ovis on ainakin tässä kierrossa tapahtunut. Hienoa, et NAC on ollu hyödyllinen. Ite sitä kans popsin. Millasella annostuksella sä sitä syöt?

@SyysSumu Toivotaan, et olis vaan dippi lämmöissä ja lähtis vielä uudestaan nousuun lämmöt 🌈

@marik91 Tsemppiä piinailuun!

@Nukkelapsi Äh, eikä! Mälsää tollanen, toivottavasti sieltä nopeesti korjataan ja tehdään homma kunnolla!

Tääl tais ovis ehkä mennä jo. Eilen illalla (kp8) oli tunnin ajan kovaa jomotusta alavatsalla. Semmosta mitä ollu monesti oviksen aikaan. Ja tänään valkovuoto lähteny jo kuivumaan. Lämmöt ei viel tänään ollu noussu, mut eipä nyt oo kauheen luotettavat mittaukset itsellä ilman ouraa. Ja muutenkin jos myöhään illalla on ovis, niin ei välttis heti näy ja muutenkin itellä tupannu nousee vähän viiveellä.

Screenshot_20250422_155318_Premom.jpg

Täällä tais ovis olla eilen tai ihan viimeistään viime yönä. Kivut ja limat ainakin oli sitä luokkaa. Jos ovis oli niin miten oletin niin kyllä mun mielestä aika hyvin onnistui ajoitukset. Nyt vaan täytyy jäädä odottamaan vajaa pari viikkoa miten käy.

Mulla jäi muutama päivä välistä mittailuja kun jouduin viikko sitten sunnuntaina muutaman päivän ajaksi sairaalaan. Mulla tuli taas vaihteeksi jo kuudennen kerran reilun vuoden aikana ihan järkyttävän kovat mahakivut ja jouduin ambulanssilla kovaa kyytiä sairaalaan. Ei enää edes yllättänyt kun oli taas vaihteeksi suoli kierähtänyt mutkalle ja tehnyt totaaliblokin. Jos nyt vielä lähiaikoina uusii niin varmaan päädytään tekemään pysyvä ohutsuoliavanne.

Liitteet

• Screenshot_2025-04-22-20-39-22-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-22-20-39-22-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    205.6 KB · Katsottu: 48
FF varmisti oviksen pvn myöhemmin. Kumpaa sitä nyt seurais sit 🤔 ei kai sillä 1 pvllä mitään väliä ole. Illalla palellutti nukkumaan mennessä et kääriydyin peittoon ja yöllä sit heräsin ihan hiestä märkänä 😂
Voiko tota lämpödipiks sanoo vielä 😁
IMG_4781.jpeg
IMG_4780.jpeg

@Mustikkatäplä Oon syönyt nyt 1200mg päivittäin. Mietin ensin, että puolittaisin annoksen oviksen jälkeen, mutta ilmeisesti siihen ei ole tarvetta joten jatkan varmaan kierron loppuun samalla annoksella.

Mä kokeilin vaihtaa FF OPK detectorin, sillä osuu ovis tuohon testien peak tuloksen ja tuntemusten (Oli tässä kierrossa kyllä niin selkeät oviskivut ovisplussasta seuraavana päivänä 😅) kohdalle niin itselle helpompi seurata vaikka oikeasti yhdellä päivällä ei mitään väliä ole oikeastaan 😄 Advanced oli merkannut oviksen päivää myöhemmäksi siis. Mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei kyllä ole ollut vielä, jos nyt jotain yrittää hakea niin aamuväsymys ei oikein meinaa väistyä päivän edetessä mutta voi olla ihan normaalia luteaalivaiheeseen liittyvääkin. Pieni lasku tämän aamun lämmössä, mutta tulevat päivät näyttää mihin päin se siitä lähtee kääntymään 🤞

Liitteet

• Käyrä.jpg
    Käyrä.jpg
    200.8 KB · Katsottu: 63
  • Kuva.jpg
    Kuva.jpg
    126.2 KB · Katsottu: 61
@SyysSumu Mikäs siellä tilanne? 🌈

@Ploksiplop tervetuloa joukkoon! Käyrä tosiaan vaikuttaa tosi lupaavalta, ja hyvät selkeät ovistestit sulla. Mullakin premomin ja FF välillä on 2 päivää eroa, mutta en nyt lähtenyt muuttelemaan. Ootko ajatellut testailla koska?

@Opahc hyvännäköinen käyrä sielläkin, FF taitaa vaatia aika isoakin droppia että se sen sieltä noteeraa.

@Pogo joko FF anto viivat? Kurjan kuuloinen vaiva sulla, voin vaan kuvitella millaiset kivut 🥺

@Saaruski mulla kans toisella puolella on pistellyt, tai ollut sellaisia repäisy kipuja. Äkilliset liikkeet varsinkin saa aikaan. Heti herää pieni toivo, mutta yritän jättää analysoinnit vähemmälle 😅 Miten ajattelit testailla?

Täällä lämmöissä pieni droppia, en kuitenkaan pidä vielä mitenkään hälyttävänä. Eilen ja tänään sellaista ajoittaista tissien /nännien tuikkimista ollut. Ei mitenkään arat varsinaisesti, mutta tuikkii 😅 Ja palelua varsinkin iltaisin. En oikein tiedä vielä, testaanko huomenna. Jotenkin pitäisi yrittää tsempata itteään ettei pettyisi. Yhtään ei haluaisi toivoa liikaa, ettei vaan pettyisi 😬 Noh, katotaan miltä lämmöt näyttää huomenna ja mikä fiilis testailuun.

Liitteet

• Screenshot_20250423_194111.jpg
    Screenshot_20250423_194111.jpg
    128.3 KB · Katsottu: 64
@Malttamaton145 ei vielä tullut viivoja, katsotaan aamulla mikä tilanne.

Tänään on ollu sellainen jännä paineen tunne vasemmalla puolella ja mullahan heti nousee jo toiveet vaikkei mitenkään ole mahdollista että vois vielä mitään tuntua.

Muokattu viimeksi:
@Mustikkatäplä oli joo, mut loman päättymisen kunniaksi lämmöt teki jonkin curveballin. Voisihan se olla secondary estrogen surgen aiheuttama dippi mutta pikkuisen epäilevästi suhtaudun, etenkin kun ruskea tiputteluvuoto oli eilen niin runsasta etten kupitta selvinnyt. Jos se jatkuu vielä seuraavassa kierrossa (nyt on vielä se tyroksiini kokeilussa, en tiedä voisko se vähän sotkea muita hormoneja) pitää kyllä mennä kyselemään jotain progetuki-apuja tai vastaavaa, ei oo ihan normaalia tämä.

Nyt ei aikaa vastailla yksityiskohtaisemmin kullekin, mutta tsempit kaikille ❤️

Liitteet

• IMG_20250424_075921.jpg
    IMG_20250424_075921.jpg
    209.6 KB · Katsottu: 56
Takaisin