BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamaton145 mä en ole saanut kaikkien merkkien testeihin koskaan ovisplussaa vaikka samaan aikaan toisen merkin testillä tulos ei ole jäänyt arvailujen varaan. Voi siis olla ihan testistäkin kiinni saako sitä plussaa näkyviin vai ei. Tiedänpä ainakin että sen merkin testejä en enää koskaan hanki kun ne ei mulla toimi. Nyt sain viime kierron tapaan plussan pregcheckillä.

Missasinko tikutuksella vai onkohan vielä tulossa 🤔 tikutin kp 12 ja premom anto 0.46 hämää toi lämpö droppi. Laitan myös tammikuun.
IMG_4490.png
IMG_4491.png

On muuten jännää. Tähän päivään asti melko oireetonta, mutta tänään ollut tosi voimakas paindentunne alavatsalla ja voimakkaita vihlaisuja keskellä alavatsaa tullut nyt muutaman tunnin ajan. Lisäksi joudun käymään pissalla normaalia useammin. Näin oireeton ja toisaalta näin kovat vatsaoireet ollut viimeksi plussakierrossa. Muistan, kun meinasin sillon kaatua fillarilla kun niin kovin vihlaisi kotimatkalla. Nyt on samanlaisia.

@Mustikkatäplä joo siis aloin sit miettimään et oonko tuntenu jotain ovisoireita, jos se on sit jo mennyt niin kyllä mulla ehkä vähän enemmän oli haluja ja kuvotusta et ehkä ne sit oli niitä🤔 vaikee nyt sanoa, et onko ovis oireet edelleen samoja kuin ennen raskautta🙈 ja ku kuukautiset ei vielä oo alkanu ni oottelen täs nyt sit et joko ne tulee😅

Missasinko tikutuksella vai onkohan vielä tulossa 🤔 tikutin kp 12 ja premom anto 0.46 hämää toi lämpö droppi. Laitan myös tammikuun.View attachment 141544View attachment 141545
Nää on niin uusia juttuja itselle. Entuudestaan 2 lasta jotka sillon 10 vuotta sitten tuli ku oli tullakseen.Kolmatta kuumeillaan 😍. Tammikuussa poistatin kapselin ja nyt yk2.
Lämpöjen droppi oli siis kp 11.
Jatkan kyllä vielä testailua jos kuitenkin olisi vielä tulossa.

Muokattu viimeksi:
Mä vaan omanapailen tähän väliin että uusi kierto tuntuu häämöttävän. Tänään onnistuin kyllä taas heräämään klo 5 jolloin mittasin lämmön ja selvästihän se on laskenut. Mielenkiinnosta mittasin kuitenkin vielä 8:30 uudestaan kun olin jatkanut unia ja silloin oli 37.0. Yritän nyt olla kuitenkaan latomatta sen varaan toiveita kun testit tähänkin asti ollut puhdasta negaa ja se luotettavampi lämpö oli tippunut jo.

Positiivisia asioita tässä kierrossa: Ovulaatio selvästi myöhemmin kuin ennen, luteaali luultavasti jäämässä ok pituiseksi jos ei huomenna ala jo kuukautiset ja kierron pituuskin riittävä🥳. Ei siis yhtään niin pessimistinen fiilis kun vois olla. Puhuin miehelle että jos/kun tästä kierrosta ei tärppää niin ehkä voisi niitä yksityisen testejä katella seuraavaan. Simppa-analyysi erityisesti kiinnostaa kun tiedetään että miehellä ollut teston kanssa vähän ongelmaa.

Liitteet

• Screenshot_20250215_234559_FF App.jpg
    Screenshot_20250215_234559_FF App.jpg
    188.2 KB · Katsottu: 62
@Pottis älä vielä heitä kirvestä kaivoon jos ei menkat jo ole alkanut. Niin kauan on toivoa kun vuoto pysyy pois vaikka lämmöt vähän laskiskin ja testi voi muuttua plussaksi vielä.

Täällä lämmöt jatkoi nousuaan ja ne todelliset piinapäivät on menossa. Mä yritän laittaa toivoni sen varaan että nyt lämmöt on selkeästi kohonnut eikä vaan ihan ministi että just huomaisi sen eron.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-16-07-47-34-08_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-16-07-47-34-08_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    260.5 KB · Katsottu: 56
@Pottis hyvä idea varmasti käydä ottamassa jotain testejä, jos tämä kierto ei onnistu. Saa aina vähän lisätietoa 😊 En vielä heittäisi toivoa täysin menemään tämän kierron kohdalta, mutta ymmärrän että itseään ei myöskään halua liikaa tsempata uskomaan, että plussa vielä olisi mahdollinen, jos moni tuttu merkki viittaa siihen, että menkat luultavasti alkamassa. Hienoa kuitenkin, että ovis ja luteaali ovat "parantuneet" entisestä. Oletko tässä kierrossa tehnyt jotain erityistä, syönyt jotain vitamiineja? (Sori jos olet tästä jo puhunut aiemmin)

Omaa napaa: Täällä kp10, ovistestit näyttää niin negaa kuin voi (ei kyllä yllätä yhtään, mutta halusin aloittaa testaamisen jo aikaisin, kun syön ekaa kertaa donafertyä ja siinä monilla ovis vähän aikaistuu). Mulla on onneksi ultra kp13, jossa tarkistetaan kohtu km jälkeen uudestaan ja siinä samalla toivottavasti näkyisi joku follin alku.. ja jos ei näy mitään, niin tietääpähän senkin ja osaa alkaa suunnitella ja miettiä sit seuraavaa kiertoa, jossa toivottavasti ehdittäisiin hoitoihin 🙂

Miten olette muuten seuranneet lämpöjä, jos olette matkustaneet pitkiä matkoja ja isoja aikaeroja? Itsellä tälläinen matka edessä tässä kierrossa ja mietin jo nyt, että uskaltaako mihinkään lämpöihin sit luottaa.. aikaeroa taitaa olla 7 tuntia ja lämpötilat aika paljon enemmän plussan puolella kohteessa 😅

@Jolinda en oo matkustellut noin isoja aikaeroja mutta luulisin että vois vaikuttaa lämpöihin kun on kuitenkin aika iso rasitus kropalle tuollainen aikaero. Ja jos kohteessa on paljon lämpimämpää kuin täällä nyt niin kyllä sekin varmasti vaikuttaa.

Mulla itsellä alkaa viikon päästä harkka ja siellä tehdään vuorotyötä. Oon tähän asti ottanut lämmöt keskimäärin 7.30 aikoihin mutta harkassa aamuvuoro alkaa jo klo 7 mikä tarkoittaa sitä että mun on herättävä viimeistään klo 5 että ehdin ajoissa. Toisaalta taas iltavuoroissa voi nukkua vähän pidempään. Eniten vaan mietin yövuoroja mitä mulla ei nyt ekan viikon listoille ole merkitty mutta joita tulee jossain välissä eteen.

@Jolinda en oo tehnyt mitään erilailla mutta mun kierto on ollut sen km:n jälkeen tosi sekavan pitunen. Tossa oli yks 18 päivän ja yks 23 päivän kierto ennen tätä normaalimpaa. Mulla vaikutti nousevan hcg siinä tm:ssa tosi nopeesti korkeelle ja otti sen kuukauden poistuakseen niin epäilen että se sekotti kehon pidemmäks aikaa. Kiva että sulla on ultra kohta niin ei tarvii arvuutella niitä folleja sit vaan saa faktaa. Toivottavasti löytyisu 🤞 Mä en oo tän mittaamisen aikana vielä reissannu mihinkään kaukomatkoille mut tuntuu tää kotonakin säännöllisesti mittaaminen jo ihan riittävän vaikealta 😅 teijän matka lämpimään kohteeseen kuulostais niin houkuttelevalta just nyt 😍

@Pogo no niinhän se on että peliä ei oo menetetty kunnes kuukautiset alkaa ja tänään oli sit taas lämpö pykälän korkeammalla kun eilen mutta testi edelleen nega 😅

FF myös totesi että oon onnistunut useimmin heräämään klo 5 jotain ni olkoot se mun uus säännöllinen mittausaika joihin muita aikoja verrataan. Ihme insomniakierto tämä.

Liitteet

• Screenshot_20250216_092438_FF App.jpg
    Screenshot_20250216_092438_FF App.jpg
    202.5 KB · Katsottu: 61
Hei vaan kaikki, ja myöhästynyttä hyvää ystävänpäivää 🥰 Tervetuloa myös täältä uusille!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta @minttutuuli

@Ness ääh voihan insinöörit (ja äidit 🫤! Näkyiskö ne sitten jostain kannasta mitä ovat verikokeissa testanneet? 😅 Jos nyt siis mies olisi mieliksesi suostuvainen tarkistamaan. Pidetään peukkuja että arvot ryhtyisivät paranemaan jo että sillä jos kreatiini jää ruokavaliosta pois!

@Mustikkatäplä kiva kuulla ovisseikkailuistasi, toivotaan että aiempi arvio osui oikeaan! Eipä sitä tietysti tavallaan muutakaan voi. Muistan kyllä @Bella95 :n lisäksi muitakin jotka on tästä ketjusta raskautuneet kierrosta jossa lämmöt nousee hitaasti asteittain selvän pompun sijaan

Pakko kertoa chatgpt-kokemus, kun kerran hulluteltiin kysymällä siltä vastausta johonkin spesialisti-kysymykseen (käsitteestä joka me mielestämme ymmärrettiin suht-hyvin). Vastaus alkoi lupaavasti mutta muutaman rivin jälkeen se alkoi laittaa ihan omiaan ja sotkea asioita (vähän tyylillä 'arvaa jos et tiedä'). Eli sen jälkeen oon suhtautunut sen sanomisiin pienellä varauksella 😅😬. Eli mun kokemus on että vastauksen laatu riippuu siitä miten tarkkaa ja selvästi ilmaistua tietoa netissä on saatavilla, mut ehkä yksityiskohdat keltarauhasen toiminnasta on netissä paremmin katettu.

Toissapäivänä oli lämmöt normaalimmalla tasolla joten pidin edellisen päivän piikkiä taudin aiheuttamana (silloin oli koko päivän puolikuntoinen/kipeä olo), mutta eilen taas tavanomaisissa luteaalilukemissa, joten sahailu jatkuu 🪚 Talletteluja tuli viikonloppuna/alkuviikosta sen verran tiuhaan etten pystynyt seuraamaan limoja (joo, mä harrastan sitä kans toisistaan mutta en ole mitenkään pro kategorioiden erottamisessa) mutta toissapäivänä oli mielestäni selkeästi watery. Samoin eilen oli ehkä minuutin kestävä jomotus vatsassa alaoikealla, josta tuli mieleen että oliskohan se sitten se ovis...

Nyt matkalla, herätys oli jo neljän jälkeen joten jätin tänä aamuna mittaamatta.

Liitteet

• IMG_20250215_084108.jpg
    IMG_20250215_084108.jpg
    159.8 KB · Katsottu: 54
Mä olen kysynyt tätä jo aiemminkin mutta en nyt löytänyt saamaani vastausta. Jep mulla on VIP versio ja se piirtää aikanaan ovisviivat punaisella mutta miten nuo siniset viivat saa lisättyä kun voisin ihan mielenkiinnosta kokeilla miltä näyttää jos viivat piirtää toissapäivälle.

Mä olen kysynyt tätä jo aiemminkin mutta en nyt löytänyt saamaani vastausta. Jep mulla on VIP versio ja se piirtää aikanaan ovisviivat punaisella mutta miten nuo siniset viivat saa lisättyä kun voisin ihan mielenkiinnosta kokeilla miltä näyttää jos viivat piirtää toissapäivälle.

Settings -> Detector/override settings
Sieltä vaihtaa detectorin manualiksi, niin voi ite säätää viivat mihin haluu, niinku mä oon tehny. 👇

Screenshot_20250216_135657_FF App.jpg

Täälläkin kovin siksaksaava käyrä, hetken jo ajattelin että nytkö lämmöt nousi, mutta sit tän aamuinen tulos 🥴

Dippasinpa sit aamulla sekä ovis että raskaustestin. Jälkimmäinen kunnon blankko, toki mitään muuta odottanutkaan. Ovistestit edelleen samaa mitä aikaisemmin. Oli vaan pakko, kun näin toissa yönä unta että ihan "vahingossa" heitin kaks raskaustestiä kuppiin ja kappas molemmat vahvat positiiviset. 😂 Mies jo sanoi että enne kaksosista? 🤪

Liitteet

• Screenshot_20250217_071811.jpg
    Screenshot_20250217_071811.jpg
    135.2 KB · Katsottu: 55
Muokattu viimeksi:
Tulihan ne viivat sieltä just niin miten mä ajattelinkin. Nyt on pieni jomotus vasemmalla puolella niin voi olla että siltä puolelta on irronnut.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-17-06-27-58-50_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-17-06-27-58-50_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    264 KB · Katsottu: 56
Täälläkin kovin siksaksaava käyrä, hetken jo ajattelin että nytkö lämmöt nousi, mutta sit tän aamuinen tulos 🥴

Dippasinpa sit aamulla sekä ovis että raskaustestin. Jälkimmäinen kunnon blankko, toki mitään muuta odottanutkaan. Ovistestit edelleen samaa mitä aikaisemmin. Oli vaan pakko, kun näin toissa yönä unta että ihan "vahingossa" heitin kaks raskaustestiä kuppiin ja kappas molemmat vahvat positiiviset. 😂 Mies jo sanoi että enne kaksosista? 🤪
Mä näin kans yöllä unta et olin taas raskaana ja mies totesi et ”nyt jo?!” 😂 sitten mies siinä unessa sano meidän tytölle et ”kuulitko Viola, sä saat pikkusisarukset”🙈 eli heitti monikossa sen jo heti vaikka ei edes tiedetty onko yks vai kaks😂 mulla suvussa kaksosia joten niille on mahdollisuus. Ajattelin viimeistään viikonloppuna tehdä vielä raskaustestin ja jos se edelleen negatiivinen niin sit mun oireet on jotain alkua kuukautisten paluulle varmastikkin.

@Mustikkatäplä Joo luulen kanssa että ovis on ollut jo tuolloin kp15, koska sait sen ovisplussan ja valkovuotokin viittais siihen, hidas herääminen vaan keltarauhasella. Onko lämmöt jatkaneet nousua vai mahdollisesti jotain kiinnittymisdippiä havaittavissa?🫣

@Malttamaton145 Miltä näyttää käyrä nyt, onko tullu mitään tärppioloja?🙈
EDIT mulla menikin tämänpäiväinen viesti ihan ohi😂 mutta jospa olisi enneuni! Mitä mieltä olisitte kaksosista? Tämänpäiväinen dippi voisi hyvin olla kiinnittymisdippi🤞🏼

@Jolinda Joo mielummin itsekkin aloitan tikutuksen liian ajoissa kun liian myöhään!😄 paitsi tässä kierrossa ja se kostautui heti😓

@Yrttiteetä tekisi mieli Saitko mitattua tänään lämpöjä, onko nousussa?

Pahoittelut en ehdi vastata enempää muille, äkkiä vaan omaa napaa tähän väliin myös, lämmöt aika reilusti nousussa mutta lapsi sairastaa joten vähän levotonta nukkumista ollut, liekkö vaikuttaa. Tosin voi myös olla ihan normaalia luteaalinousua, joissain kierroissa nousee tuonne päälle 37. Ei ainaskaan tunnu, että itellä mitään tautia olisi eikä sykkeet ole noussu, mulla pienessäkin taudissa huomaa sykkeestä heti😅 Veikkaan että vaikuttaa kuitenkin vähän se että havahtuu öisin kun lapsi nukkuu levottomammin.
IMG_7881.jpeg

@Haaveilua96 viime viikolla näin myös unta että olin yksin synnyttämässä kaksoset. Tyttö ja poika. Mies ei ehtinyt mukaan ja kuulemma hänelle olinkin keskellä yötä sanonut että et ehtinyt sitten laitokselle 😂
Vitsi että mää unet on kyllä niin jämeriä. Itellä ei ainakaan tähän piinailuun yhtään auta kun oon ennenkin nähnyt unta miehen siskon lapsesta ja ennustin unessa sukupuolen oikein. Myöhemmin myös ennustin nimenkin heille ja kuinka ollakaan se nimi oli heillä toisena vaihtoehtona 😨 Mitään ei oltu siis edes puhuttu tai arvailtu nimistä, eikä voinut olla edes helposti arvattavissa. Siinä kohtaa hieman meni kyllä kylmät väreet kun uneni heille kerroin.
Joten, suhtaudun uniin nykyään hieman varauksella 😂

@Ansq kurjaa että lapsi sairastaa! Toivotaan pikaista paranemista! Ja lämmöt näyttää hyvältä 🌈🥰
Haluaisin uskotella et ois mahdollinen kiinnittymisdippi. Hieman jotain alavatsatuntemuksia on aina välillä, mene ja tiedä sitten. 🤔 ollaan joo puhuttu kaksosistakin ja itellä jotenkin sellainen haavekin olisi saada. Mutta sitten aina lopulta kuitenkin huokaa että kyllä se yksi kerrallaan ihan riittävä olisi 😅

Takaisin