BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Saaruski jee, tervetuloa mukaan 😊

@minttutuuli kiitos tsemppauksista, ei saa siis pelästyä liikaa mahdollisesta tuloksesta! Mulla ei ainakaan ollu posikierrossa mitään oloa että nyt olis tärpänny, toki niitä nippailuja oli mutta sillon olin 100% varma että liittyy alkaviin menkkoihin kun oli kokemusta 9 päivän luteaalista 😅 mutta aika myytti se sellanen "kyllä sen sitten tietää". Päädyitkö testaamaan? 😊

//sun vastaus ehtikin tulla välissä, suuret pahoittelut negasta 😔💔

@Nukkelapsi ooh, mäkin joskus pohdin tollasta mittaria mikä lähettäis tiedon suoraan Bluetoothilla mutta en sitten oo raaskinu sijoittaa siihen enempää 🙈 jos mittaus aiheuttaa enemmän ahdistusta kun hyvää mieltä niin sitä kannattaa miettiä kahdesti, mutta toivottavasti ei käy näin 😊

@Ness hyvä tietää että tuloksessa voi hetki mennä, ei oo tosiaan edelleenkään tullu vielä 🤔 toivottavasti tän viikon aikana kuitenkin. Mahtava uutinen että kilppariarvot parantunu, se varmaan lisää mahdollisuuksia jo itessänsä?

@salamana onko sulla ollu mitään oireita vielä? 😊 Lämmöistä kyllä kieltämättä hyvin haastava tehdä tulkintoja 😄

Eilen ei enää tarvinnu ottaa letroa joten lievätkin mielialaoireet varmaan alkaa nyt helpottaa. Ylihuomenna gyne jossa katotaan letrojen vaste, tääkin jännittää tosi paljon jos selviääkin että ne on tuhonnu kohdun limakalvon tms mitä ilmeisesti joillekin käy. Mutta toivotaan että siellä on yksi, mielellään todennäköisyyksien kasvattamiseksi jopa kaks hyvää follia 🤞🏻

1000025275.jpg

@Nukkelapsi kuulostaapa kätevältä tuollainen mittari :) mulla oli ehkä alussa kun mittaili myös vähän stressiä siitä, mutta se meni nopeasti ohi kun tämä muuttui rutiiniksi. en mieti enää isoja heittelyitä ja koitan keskittyä "keskiarvoihin", eli onko baselinen ylä- vai alapuolella 😄

@minttutuuli no siellä asetuksissahan oli täppä jostain syystä mennyt pois päältä, kiitos vinkistä! tässä kierrossa on paljon toiveikkaampi olo kun viimeksi, rinnat (edelleen) kipeenä, eilen tuntui vähän jotain nippailua vastassa mitä aluksi luulin lähestyväksi menkka-jomotukseksi mutta se meni melkein heti ohi. eilen iski myös kauppajonossa sellainen kokonaisvaltainen fyysinen väsymys mitä mulla on ollut pelkästään raskaana ollessa 🙊

pahoittelut negasta 😞❤️‍🩹 ja voimia pettymyksen käsittelyyn.

@Saaruski tervetuloa 🤗

@kaihotar 🤞 pidetään sormet ristissä että siellä olis follit kypsynyt! tuossa vähän ylempänä listasinkin oireita, toiveikkaana ajattelen että jos eilen olis ollut kiinnittyminen ja siellä olis joku kyydissä ✨

Screenshot 2025-01-15 at 8.09.25.png

jospa tuonne lauantaihin vaan malttaisi testaamisen kanssa. oura valittelee jo lämmöistä ja pudonneesta HRV:stä mutta leposykkeet on vielä ihan kohtuullisilla tasoilla. onneksi loppuviikko on täynnä kaikenlaista tekemistä ja vkl pääseekin remppaamaan vähän esikoisen huonetta (RTV:n loppuunmyynnistä löytyi maailman ihanin kukkatapetti) ni on muutakin mietittävää tässä loppukierrosta.

Pahoittelut negasta @minttutuuli 😔💔

Pidetään sormet ristissä @kaihotar et löytyy vähintään se 1 hyvä folli🤞 helpottava tunne varmasti se ettei letrot pääse enää vaikuttaa mielialaan

@Nukkelapsi tosiaan kuulostaa kyllä kätevältä mittarilta. Tommiinen voisi saada mutkin mitaamaan itse kun edelleen vedän tällä kellolla vaan 😄

@salamana ihailen sun kärsivällisyyttä testauksen suhteen! Käppyrä näyttää edelleen hyvältä.

Joko @Pogo lla löytynyt ovisplussa?

Tervetuloa @Saaruski !

Mulla lämmöt edelleen pitää yllä tätä ylenpalttista optimismia. Tm kierrossa dpo6, jossa tänäänkin menen, oli se päivä kun mulla tuli yhtäkkiä tiputtelua jonka päädyin tarkoittamaan kiinnittymisvuotoa. Siitä mä silloin oikeastaan olinkin jo melko varma et nyt plussa tulee. Näin jälkikäteen en tiedä kuinka positiivinen merkki se tiputtelu sit kuitenkaan oli lopputulos huomioiden.
Mä intouduin myös seuraamaan leposykettä mutta se näyttää nyt vaan laskevan nousun sijaan. Käsitin kuitenkin että se lähtisi nousuun vasta kiinnittymisen jälkeen niin seuraavat päivät on siihen jännimpiä. Kuinkakohan monta päivää siitä on kun sanoin etten tällä viikolla testaa ja nyt mielipide kääntyikin siihen että josko sunnuntaina dpo 10 😇 ensi viikon perjantaina olisi meinaan alkoholintäyteistä menoa johon mua on jo tällä viikolla kovasti houkuteltu ja kiemurtelen vastauksia kun tässä nyt on tämä pieni potentiaalinen este selviämässä piakkoin 😅 aattelin että voin sit koko ensi viikon jo pedata osallistumattomuutta jos testaan jo sunnuntaina posin. ✨️Manifestointi✨️ jatkuu

Liitteet

• Screenshot_20250115_112030_FF App.jpg
    Screenshot_20250115_112030_FF App.jpg
    183 KB · Katsottu: 65
@Pottis ei ole ovisplussaa vieläkään saatu kiinni. En tiedä onko vika testeissä vai missä kun ihan sellainen ovisolo on. Lähimmässä kaupoissa ei just sitä oikeaa ovistestiä ole saatavilla niin en tiedä pystynkö luottamaan noihin mulla oleviin testeihin miten.

Tää odottavan aika on vaan niin pitkä että ei tiedä mitä tekis. Eikä tilannetta helpota yhtään se että olen saikulla kun migreenin estolääkkeet on vielä hakusessa ja siksi päätä särkee lähes päivittäin.

@minttutuuli pahoittelut negasta 💔 edit// oh hienoa että saitte ajan jo näin nopeasti!! ❤️

@kaihotar tsemppiä gynekäynnille, täällä pidetään peukkuja että siellä olisi hyvä folli! ✨

En nyt kyllä sitten kuitenkaan meinaa päästä yli, että ekasta lämpökaaviosta tuli näin lannistava, jos tuo ovulaatio arvio oikeesti oli oikeassa. Tuli lisäksi vielä kaksi päivää lyhyempi kierto kuin se mun aiempi normi olisi. Tämänpä takia oon nyt iloinen että on kp3 ja uusi kierto. Ei auta kuin mennä eteenpäin. Ja ourasta updatea, oon kyllä todella yllättynyt että se oli käytössä vasta viidettä päivää ja lämmöissä oli käynyt dippi ja osasi sanoa että "tämä on mahdollinen kuukautisten alkamispäivä" ja heti kun nousin sängystä alkoikin vuoto.

IMG_20250115_122704.jpg

Nopea omanapa-update tähän väliin - noinkohan mulla alkoikin sitten menkat hieman etuajassa poikkeuskierron jälkeen? Olin ihmetellyt turvotusta/lievää etomista muutaman päivän samaan aikaan kun lämmöt laski kipeilystä (tai ehkä sittenkin luteaalitasolta... Jos on mahdollista että onnistuin ovuloimaan jälkivuodon aikana ja ennen kuin kaikki kontrolli-rt:t oli täysin negatiivisia). Tänä aamuna alkoi uudestaan selvä normaalin oloinen vuoto reilu viikko hitaasti hiipuvan jälkivuodon päättymisen jälkeen.

Niin tai näin, tämä on oikein tervetullut käänne jos tarkoittaa että pääsee varsinaiseen yritykseen nopeammin kun ylimääräinen vuotaa ulos 🌈 (Viimeksi kesti lähes 2kk)

Liitteet

• 1000002184.png
    1000002184.png
    226.3 KB · Katsottu: 64
Muokattu viimeksi:
@salamana lämmöt ainakin vaikuttaa hyviltä tässä kohtaa! Kiva että on tekemistä vikoille piinapäiville, vaikka tapetointi ei omasta mielestä ookaan kaikista rentouttavinta 😂

@Pottis huh kun on hieno nousukäyrä lämmöillä! Tuttua toi testaamisajankohdan muutos, oon varmaan joka kierto miettiny että ootan menkat ja silti en oo niin kertaakaan vielä tehny 😅 dpo10 on musta jo ihan perusteltua testata.

@minttutuuli mahtava uutinen toi ajan saaminen, lähtee pyörät pyöriin eteenpäin 😍

@SyysSumu ähh 😔 toisaalta lämpöjen perusteella vois tosiaan olla että ovis on ollu jo aiemmin, se tekis enemmän järkeä.

@Yrttiteetä tekisi mieli mahtavaa että jotain hyvää kaiken ikävän keskellä, toi on kyllä mahtava tunne kun pääsee vihdoin taas yrittään.

Täällä tuli nyt AMH, 2,26. En nyt ihan pääse kiinni että mitä tosta pitäis olla mieltä, ilmeisesti ei ihan huono mut viitearvorajat näytti olevan tän ikäsellä 0,9-9,9 eli siihen verrattuna matala? Tähän yritykseen tää ei nyt sinänsä huoleta mutta kun kaks lasta olis kuitenkin toiveissa niin mitenköhän nopeesti toi varasto tuolta hupenee? 😥 Onneks se gyne on ylihuomenna.

Mä olen tässä miettinyt aikani kuluksi että jos mulla onkin ollut lh huippu niin etten ole sitä onnistunut bongaamaan. Eilisen testi oli kaikkein lähimpänä plussaa ja tänään vähän sitä vaaleampi mutta selkeästi haaleampi kuitenkin. Oisko huippu osunut siihen väliin kun tuntemukset kuitenkin viittaisi siihen? Oli miten oli niin nyt on siimahäntiä lähetetty matkaan lauantaina ja tänään eli muutaman päivän ajan on niitä ollut väijymässä tilaisuutta.

@Pogo tsemppiä piinailuun!

@minttutuuli harmi, että menkat alkoi 💔 Hyvä kuitenkin, että saitte sen ajan. Siihen ei oo enää pitkä aika 🙏🏼

@Yrttiteetä tekisi mieli kiva, että uusi kierto alkoi jo nyt!

@SyysSumu pahoittelut, että sullakin alkoi menkat. Jäi tosiaan aika lyhyeksi tuo luteaali mutta toivottavasti sun kierto tasottuisi vielä.

@Pottis sulla on mahtava nousu käyrässä! Pidän sormet ja varpaat ristissä 🤞🏼

@salamana Sielläkin on hyvän näköinen käyrä. Kiva, että on viikonlopulle puuhaa kun voin kuvitella, että muuten olis vaikea olla testaamatta ja miettimättä jokaista oiretta 😅

@Saaruski tervetuloa mittailun maailmaan! 😊

@Nukkelapsi tervetuloa! Sullahan onkin kunnon välineet seurantaan. Vaikuttaa hyvältä 👍🏼

Tän aamun lämpötila teki jonku kierrepallon 🤯 Tänään pitäisi menkat alkaa. Ei oo mitään tuntemuksia, ei edes menkkajomottelua. Rinnat on vähän arat mutta kuten aiemmassa viestissä kirjoitin, viime viikonlopun pms-oireet meni ja tällä viikolla on ollu melko normaali olo. Noh, jos ei tän päivän aikana vuoto ala, niin teen huomenna aamulla testin. Usko tän kierron mahdollisuuksiin on vieläkin melko olematon 😅

IMG_0034.png

Jos joku miettii, miten terolut vaikuttaa lämpöihin niin here we go. 🤣 kp1 ei pidä paikkaansa, ei ole edes pillerien lopetuksesta seuraava päivä. Eilen illalla aloitin terot, jotta saisin jonkinlaisen alun kierrolle. Vois sit lähteä oikeasti tutkimaan, että tapahtuuko kropassa mitään. Ja tänäaamuna lämmöt pompsahtanut. Toki yökin oli katkonainen ja pari kertaa jouduin käymään vessassa. Vyöhyketerapia laittoi ihan superisti nesteet liikkeelle. Ja eilen ja tänään olen kyllä ollut hyvin tietoinen, että mulla on tissit. On siis superherkät olleet jo eilen ja tänään ovat sit kokonaisuudessaan arat.

Käppyrä ff:sta. Ovy ei jostain syystä piirrä käyrää ollenkaan, mun täytyy jatkaa tutkimista.

Liitteet

• Screenshot_20250116-082705_FF App.jpg
    Screenshot_20250116-082705_FF App.jpg
    179.1 KB · Katsottu: 62
@Pottis hyvää ✨manifestointia✨, tuohan näyttää hyvältä nousulta!

@minttutuuli ihanaa että pääsette jo pian ensikäynnille!

@SyysSumu mun silmään tuo näyttäis myös että ovis olis jo tuolloin kp15 jälkeen ollut. tuo ouran "tänään voi alkaa menkat" ennustus on ärsyttävän usein oikeassa, tänään pärähti myös itselle se omasta mielestä ihan puskista.

@Yrttiteetä tekisi mieli hyvä jos kierto alkaa tasaanuta nopeammin 🙂

@kaihotar onneksi se on vaan yksi seinä, se menee helposti vielä 😅 tsemppiä gynelle tänään 🙂

@Bella95 joo tässä on nä parhaat ylianalysointi-päivät meneillään, täytyy pitää itsensä kiireisenä. mutta onpas siellä lämmöissä ja sykkeissä pomppu! ✨ vähän manifestointi-pölyä sinnekin.

@Nukkelapsi no johan pomppasi

Screenshot 2025-01-16 at 8.29.28.png

Täällä lämmöt tipahti näyttävästi, Oura kertoo että menkat alkaa pian ja aamulla tuli pientä vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä mutta mitään muita menkkoihin viittaavia merkkejä ei vielä ole. 🫠 jostain syystä tästä kierrosta oli tosi varma olo että nyt olisi tärpännyt, mutta parin päivän sisällä se tavalla tai toisella sitten selviää. nyt ei oikein kauheasti ole odotuksia enää.

Nyt oli taas ovistesti selkeästi vahvempi kuin eilen. Eikä lämmötkään ole lähtenyt nousuun. En enää tiedä missä mennään.

@minttutuuli okei no onpa hyvä kuulla, mäkin vielä illalla luin lisää aiheesta ja tosiaan korkee AMH taitaa olla ongelmallinen myös.

@Bella95 aikamoinen nousu kyllä lämmöissä ja leposykkeissä! Miten huikeeta oliskaan jos just nyt tärppäis kun ei oo ollu odotuksia, toivotaan parasta!

@Nukkelapsi oho, aika kova nousu 😅 mullakin cyclogestit vaikutti nostavan lämpöjä normaalista mutta ei noin radikaalisti.

@salamana ähh eikä 😔 mutta sulla lämmöt kyllä poukkoillu sen verran että niiden perusteella ei vielä voi päätellä, toivotaan ettei vuoto alkais.

Kp10 käynnissä ja ihmetyttää ettei oo vielä minkäänlaisia ovisoireita, sillon kun ovis tuli kp14 niin tässä vaiheessa jomotteli jo. Kuitenkin noiden letrojen pitäis aikaistaa normaalista, ja normaali on se kp16-18 🤔 pelko on myös että meen huomenna sinne gynelle ja se toteaa että oon siellä aivan liian aikaisin eikä vielä näy mitään tai arvioi että just nyt olis ovuloimaton kierto tms 😅 miks pitää olla tällänen katastrofiajattelija?

1000025282.jpg

Mä alan kallistua siihen että se tiistain testi oli positiivinen ja merkkasin sen nyt tuonne mun käppyrään. Jouduin käyttämään silloin eri merkin testiä kuin normaalisti. Muutenkin kaikki oireet viittaisi siihen. Katsotaan nyt lähteekö lämmöt nousuun vai ei ja jäädään odottelemaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-01-16-11-59-27-60_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-01-16-11-59-27-60_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    247.4 KB · Katsottu: 69
🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣

Kahden tunnin pidätyksen jälkeen, siellähän on jotain….. Ja tämä oli kierroista ainoa sellainen, missä en uskonut ollenkaan mahdollisuuksiin 😄 Joko siellä on ollut sitkeä kaveri odottamassa viisi päivää, jos ovulaatio oli kp16, tai ovis tulikin päivää myöhemmin ja sen illan tallettelut ehtivät mukaan. Mun ei pitänyt edes testata vielä tänään, mutta päivällä alkoi oudot kivistävät tunteet alavatsalla ylös noustessa ja salilla vatsalihaksia jännittäessä. Tänään dpo 12 tai 13.

Liitteet

• IMG_0038.jpeg
    IMG_0038.jpeg
    478.8 KB · Katsottu: 102
Muokattu viimeksi:
Takaisin