BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi vitsi, @Emna lla on kyl ollu tosi lupaava käyrä, harmi että negaa oli! 😞

@Harmi89 sulla on kans tosi hyvän näkönen käyrä! Voi vitsi kun olis plussa nyt odottamassa!

@Juliet92 mä en muista huomanneeni että itellä herkuttelu vaikuttas mihkään 😅 mut voihan olla yksilöllisiä eroja!

Mulla lähti lämmöt matkustaa alaspäin kohti menkkoja. Huomenna pitäis alkaa. Testit ollu läpi linjan valkoisia kuin Lumikin hipiä. Pohdin kuitenkin että liekö toi jännä lämpökuoppa ollu seurausta siitä greipin syönnistä, että se olis sitä estrogeenia vahvistellu 🤔 ehkäpä jatkan kuitenkin vielä ens kierron sillä linjalla. Ja ens kierron jälkeen onkin sit jo hoidot! 😊

Screenshot_20220911-102917.png

Tulin pikasesti näyttämään omaa napaani, onkohan tässä enää toivoa, kun lämmöt laski aamulla. 🥺
Ff ei jostain syystä näytä mulle ovista, vaikka merkkasin plussankin tonne. Ovis siis ollut 25pv ja nyt dpo 9. Viime kierrossa menkat alkoi dpo 10. 😪

Liitteet

• IMG_20220911_145543.jpg
    IMG_20220911_145543.jpg
    4 MB · Katsottu: 154
  • IMG_20220911_151300.jpg
    IMG_20220911_151300.jpg
    179.4 KB · Katsottu: 146
Mä en päässy jostain syystä kirjautumaan :mad: mut vihdoinkin! Nyt sit reaktionappi laulamaan kaikille viesteille joita tällä välin tuli :laughing005

Oma käppyrä on todella tasainen tällä hetkellä, liekö first time ever. Nyt jo menossa kp11 ja normaalisti aloittaisin oviksen testailun tässä vaiheessa, mutta en ole vielä päättänyt, että testaanko sitä tässä kierrossa ollenkaan. Kirjaimellisesti panis vaan menemään halujen mukaisesti eikä miettis ovista laisinkaan ja jättäs herran haltuun. Mut lämmöistä en ainakaan luovu. :Smiling Face With Sunglasses: niin ja joo, greippimehua oon nyt ryystänyt ihan urakalla tässä kierrossa, koska sitä oli tullut meidän kyläkauppaan laatikkotolkulla niin ostin useamman pönikän kotiin ja töihin.. :Upside Down Face: nyt jos ei selkeitä ovislimoja tule niin sitten oon varmaan vaan jo vanha ja kuiva ja elettävä sen mukaan.

sep01.jpg

Muokattu viimeksi:
Tulin pikasesti näyttämään omaa napaani, onkohan tässä enää toivoa, kun lämmöt laski aamulla. 🥺
Ff ei jostain syystä näytä mulle ovista, vaikka merkkasin plussankin tonne. Ovis siis ollut 25pv ja nyt dpo 9. Viime kierrossa menkat alkoi dpo 10. 😪
Entä jos otat nuo alkukierron kolmiolla olevat lämmöt pois kokonaan, laittaako sit oviksen? Kp26 näyttäis mun silmään et ois voinut olla ovis. En oo vielä kerenny lukea aikaisempia viestejä(si), että oliko sulla siis varma tieto et ovis oli tässä kierrossa kp25 vai että viime kierrossa siis kp25?

Muokattu viimeksi:
Jaa, vois vielä mainita, että sykkeessä, HRV:ssä tai hengitystahdissa ei näy yhtään mitään epänormaalia. Mut kävin kattomassa vkm kierron datoja, sielläkin alko sykkeessä ja HRV:ssä näkyä vaihtelu vasta dpo9 vaikka dpo8 illasta näky haamu testissä. Hengityksessä näky pieni nousu sillon jo dpo8. Niin, ja lisätään vielä että raskaudettomissa kierroissa on ollu vielä selvempiä muutoksia näissä arvoissa luteaalissa kuin vkm kierrossa. Eli tiivistettynä: turha viesti oli, ite en näistä arvoista voi mitään päätellä. 😆
Luin eka, että "-- hengityskoneessa ei näy yhtään mitään epänormaalia" ja mietin, että oho nyt on todella kerennyt tapahtua paljon sitten viime palstalle kirjautumisen :Eyes: mut se olikin hengitystahti :Face With Tears Of Joy: Tosi mielenkiintoisia pieniä nyansseja oot muutes bongaillut, vaikka ei aina voikaan sanoa onko sattumaa vai ei 🤔

Entä jos otat nuo alkukierron kolmiolla olevat lämmöt pois kokonaan, laittaako sit oviksen? Kp26 näyttäis mun silmään et ois voinut olla ovis. En oo vielä kerenny lukea aikaisempia viestejä(si), että oliko sulla siis varma tieto et ovis oli tässä kierrossa kp25 vai että viime kierrossa siis kp25?
Ei auttanut lämpöjen poisto. 😪

Ai kp 26 ois ovis 🤔 kp 25 oli kierron ainoo päivä, ku en testannut ovista, sitten kp 26 se olikin jo melko vahva, mutta ei täysin posi. Sen jälkeen lähti haalenemaan, eli tossa 25-26 se luultavasti on ollut.

Mietin vaan noita lämpöjä, kun tänään tipahti, mutta kuvittelin tohon testiin jotain haaleeta. Alkaako tässä odottelemaan menkkoja lämpöjen takia 😑

@NM90 huomisen lämmöt kertoo enemmän, mutta dpo 9 olis oikeen passeli päivä lämpödipille! FF:n datoissahan just raskauscharteissa niitä dippejä oli keskimäärin päivänä dpo 8,6 eli oisit just hyvässä päivässä sen kanssa! Ja mulla oli vkm kierrossa lämpödippi dpo 8 ja samana päivänä sain ekan himmeän haamun, eli mullakin dippipäivänä alko haamuilla :) eli minusta hyvinkin on toivoa! Mäkin oon näkevinäni sulla jotain testissä!

Ei auttanut lämpöjen poisto. 😪

Ai kp 26 ois ovis 🤔 kp 25 oli kierron ainoo päivä, ku en testannut ovista, sitten kp 26 se olikin jo melko vahva, mutta ei täysin posi. Sen jälkeen lähti haalenemaan, eli tossa 25-26 se luultavasti on ollut.

Mietin vaan noita lämpöjä, kun tänään tipahti, mutta kuvittelin tohon testiin jotain haaleeta. Alkaako tässä odottelemaan menkkoja lämpöjen takia 😑
Lämpöjen perusteella tulkitsisin että kp26, koska 27 on selkeässä nousussa ja sen jälkeen jää alkukierron lämpöjä ylemmalle tasolle enimmäkseen, mutta koska 26 pvän lämpö on epänormaaliin aikaan mitattu niin voihan se olla että oli ovis 25.

Testistä en osaa nyt sanoa mitään, kun ei mulla näy kuvaa 🤔 mut kuten Nurppu sanoi, voipi olla kiinnittymisdippi ja tän päivän lämmöt kertoo enemmän 🙂

Täällä lämmöt jatkaa laskua ja menkkoja odottelen saapuvaksi tänään, viimeistään huomenna.

Noista muista mitattavista arvoista: tässä kierrossa oli todella minimaaliset muutokset missään, vasta dpo 12 näky ihan todella pientä vaikutusta noissa. Eli tässä kierrossa olin oikein erityisen vähän raskaana 😆 olispa kiva tietää mikä noihin oikeesti vaikuttaa, minkä takia joissain kierroissa näkyy selvä vaikutus ja toisissa ei!

Screenshot_20220912-101049.png

FF ei varmaan näytä sitä ovista sen takia kun just tuossa oviksen jälkeen on vaan kaksi koholla olevaa lämpöä peräkkäin, se vaatii kolme peräkkäistä lämpöä oviksen jälkeen 😊 veikkaisin kans että 26pv olisi ollut ovis!
Miltä tämän päivän lämpö näyttää? 😍

Saako tänne liittyä mukaan keskustelemaan? Tämän keskustelun innoittamana aloitin lämpöjen mittaamisen, ja olen yllättynyt kuinka selkeäksi tuo käppyrä onkin muodostunut! Toki pari väärään aikaan otettua lämpöä hieman sotkee, näyttäisi että jos 1,5h liian ajoissa otettu, niin lämpötila n. 0,2 astetta matalampi, ja 1,5h liian myöhään otetussa n. 0,2 astetta korkeampi. Harmi, että tällä viikolla tulee olemaan pari normaali aikaisempaa aamuherätystä, joten ehkä haittaa lämpöjen tulkintaa. Mutta voisiko tämänpäiväistä ajatella kiinnittymisdipiksi, ainakin jos huomenna lämpö olisi taas korkeampi?Screenshot_20220912-105427_FF App.jpg

Saako tänne liittyä mukaan keskustelemaan? Tämän keskustelun innoittamana aloitin lämpöjen mittaamisen, ja olen yllättynyt kuinka selkeäksi tuo käppyrä onkin muodostunut! Toki pari väärään aikaan otettua lämpöä hieman sotkee, näyttäisi että jos 1,5h liian ajoissa otettu, niin lämpötila n. 0,2 astetta matalampi, ja 1,5h liian myöhään otetussa n. 0,2 astetta korkeampi. Harmi, että tällä viikolla tulee olemaan pari normaali aikaisempaa aamuherätystä, joten ehkä haittaa lämpöjen tulkintaa. Mutta voisiko tämänpäiväistä ajatella kiinnittymisdipiksi, ainakin jos huomenna lämpö olisi taas korkeampi?View attachment 115821
Tervetuloa! 😊 periaatteessa kiinnittymisdippikin mahdollinen, mutta toki lämmöt dippailee luteaalissa pari kertaa muutenkin. Jännä nähdä kuinka käy!

Saako tänne liittyä mukaan keskustelemaan? Tämän keskustelun innoittamana aloitin lämpöjen mittaamisen, ja olen yllättynyt kuinka selkeäksi tuo käppyrä onkin muodostunut! Toki pari väärään aikaan otettua lämpöä hieman sotkee, näyttäisi että jos 1,5h liian ajoissa otettu, niin lämpötila n. 0,2 astetta matalampi, ja 1,5h liian myöhään otetussa n. 0,2 astetta korkeampi. Harmi, että tällä viikolla tulee olemaan pari normaali aikaisempaa aamuherätystä, joten ehkä haittaa lämpöjen tulkintaa. Mutta voisiko tämänpäiväistä ajatella kiinnittymisdipiksi, ainakin jos huomenna lämpö olisi taas korkeampi?View attachment 115821
On kyllä ainakin ihan optimaaliseen aikaan tuo dippi!
Mutta joo, kuten yllä @Jossu123 totesi, voi olla tai voi olla olematta. Toivotaan että on 👍👍

Täällä lämmöt jatkaa laskua ja menkkoja odottelen saapuvaksi tänään, viimeistään huomenna.

Noista muista mitattavista arvoista: tässä kierrossa oli todella minimaaliset muutokset missään, vasta dpo 12 näky ihan todella pientä vaikutusta noissa. Eli tässä kierrossa olin oikein erityisen vähän raskaana 😆 olispa kiva tietää mikä noihin oikeesti vaikuttaa, minkä takia joissain kierroissa näkyy selvä vaikutus ja toisissa ei!

View attachment 115818
Minä täältä parin päivän päästä taidan tulla sinun perässä uuteen kiertoon, ja tähän tietoon viimeiseen kiertoon ennen ivf/icsi-hoitoja. 👋

Eli dpo10 ja käyrä näyttää ihan normaalilta tähän kierron aikaan, samoin r-testi 🤣 eli negalla mennään.
Enkä jaksa uskoa, että muuksi muuttuukaan kun meidän yrityshistoriaa katsoo. 🤷‍♀️
Mutta tässä ne nyt kuitenkin on teille ihasteltavaksi 😅
Screenshot_20220912-134020_Flo.jpg
20220912_133948.jpg

FF ei varmaan näytä sitä ovista sen takia kun just tuossa oviksen jälkeen on vaan kaksi koholla olevaa lämpöä peräkkäin, se vaatii kolme peräkkäistä lämpöä oviksen jälkeen 😊 veikkaisin kans että 26pv olisi ollut ovis!
Miltä tämän päivän lämpö näyttää? 😍
Aiiivan! Kiitos tästä infosta 😁 Mulla oli tossa yövuorot ja sen takia en mitannut lämpöjä ollenkaan.
Lisäsin siihen nyt yhden suht saman lämmön, niin nyt näyttää oviksen. 👍🏻

Tänään oli siis lämmöt edelleen alhaset, ei oo menkkoja vielä näkynyt, mutta epätoivo iski jo. 😪

Liitteet

• IMG_20220912_173113.jpg
    IMG_20220912_173113.jpg
    188.2 KB · Katsottu: 133
Aiiivan! Kiitos tästä infosta 😁 Mulla oli tossa yövuorot ja sen takia en mitannut lämpöjä ollenkaan.
Lisäsin siihen nyt yhden suht saman lämmön, niin nyt näyttää oviksen. 👍🏻

Tänään oli siis lämmöt edelleen alhaset, ei oo menkkoja vielä näkynyt, mutta epätoivo iski jo. 😪
Tuossahan ois kuitenkin dippi ihan hyvälle dpo:lle. Malttia 😊

Hyvä muuten muille huudella, että malttia kun viime viikolla itse sanoin odottavani testin tekoa kolme päivää ja seuraavana päivänä jo pissin tikkuun 🤦‍♀️🙈

Täällä tasaista, mutta oviksen ajankohdan perusteella pitäis menkat alkaa huomenna. Jospa huomenna ois lämmöt sitten jo alempana.

Liitteet

• Screenshot_20220912-185648_FF App.jpg
    Screenshot_20220912-185648_FF App.jpg
    226 KB · Katsottu: 120
Huomenta vaan!
Noniin.. Dpo11, käppyrä ja testi.
Eiköhän pc:ssä olisi jo joku hailura, jos onni olis potkassu. Nyt en enää testaile, vaan jään odottamaan vikaa kiertoa ennen hoitoja. 🙂

Jotenkin ei jaksa olla edes masentunut, koska on jo niiiiiin tuttu tulos ja hoidotkin on jo tosi lähellä.
Sen lisäksi haetaan ens viikolla meille uusi karvalapsi (parsonrusselinterrieri) kahden labradorinnoutajan kaveriksi. Saan vähän vauvakuumeeseen helpotusta ja ajatuksia tästä projektista muualle.. 😅

Screenshot_20220913-085031_Flo.jpg

20220913_085010.jpg

Huomenta vaan!
Noniin.. Dpo11, käppyrä ja testi.
Eiköhän pc:ssä olisi jo joku hailura, jos onni olis potkassu. Nyt en enää testaile, vaan jään odottamaan vikaa kiertoa ennen hoitoja. 🙂

Jotenkin ei jaksa olla edes masentunut, koska on jo niiiiiin tuttu tulos ja hoidotkin on jo tosi lähellä.
Sen lisäksi haetaan ens viikolla meille uusi karvalapsi (parsonrusselinterrieri) kahden labradorinnoutajan kaveriksi. Saan vähän vauvakuumeeseen helpotusta ja ajatuksia tästä projektista muualle.. 😅

View attachment 115843

View attachment 115844
Ihanaa karvalapsi 😍❤️ ja vitsit, teidänkin hoitojen aloitus niin lähellä jo! 🌈

Takaisin