BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ei näköjään oo sit mahdotonta! Ja ku lämmöt noussu alkukierrosta kuitenkin vaikka hitaanlaisesti. Mut eipä mulla hirveitä nouse muutenkaan se lämpö. Just sen 0,4-0,5. Onkohan tolla mitään vaikutusta onnistumiseen, et ku toisil nousee hurjasti oviksen jälkeen lämmöt ja toisil maltillisemmin vai onko vaan yksilöllistä vaihtelua🤔 noh esikoisen alkuraskaudesta oli sen just 37,2 päivälämmöt mitä mulla nyt on joka loppukierrossa, et ei kai niin suuresti ole väliä. Ja 36,8 mittasin päiväl kerra jo plussanneena ja tuol se tuhisee😅

Onks muut tehny havaintoa ton oviksen jälkeisen ns. "Kuivan kauden" suhteen, et tarkottaaki tosiian, ettei oo tärpänny vai lisääntyykö sit isommilla dpo päivillä? Mulla tosin ei oi negakierroissa nyt ollu kuivaa kautta, tosi märkää ollu, varmaan tulehduksesta johtunu
Mulla kyllä vaihtelee se kuivuus joka kierrossa oviksen jälkeen (välillä on kuivaa, välillä kosteempaa), en pysty päättelemään siitä mitään 😅

Jumankekka! FF vahvisti omat epäilyt, et sunnuntaina olis ollu ovis vaikka silloin sain sen ovisplussanki vasta. Ja kyllä lämmöt oli noussu taas, tällä kertaa sain mitattua suhtkoht samaan aikaan ja ilman ylösnousua. Mun vikat pari tuntia on heräilyä, mut ei se alkukierro lämpöihi oo liika vaikuttanu. Flo heittää oviksen maanantaille, varmaankin enemmän painottaa sitä sunnuntain ovisplussaa?

Ja hei, mitäs tää nyt on ku eilenki viel tuli ovismaista limaa välillä🤔 ei kyllä musta tämmöstä oo tullu. Tuskin sitä limatulppaakaan🤔

Liitteet

• Screenshot_20220803-074513_FF App.jpg
    Screenshot_20220803-074513_FF App.jpg
    119.2 KB · Katsottu: 137
Mulla tylsä alkukierron käppyrä vielä!
View attachment 114864
Mut tänään aamulla huomasin ekaa kertaa vähän limoja jo! Pitäis yrittää vietellä miestä mut se on ollu vähä hankalaa 😂 mies potee siis tällä hetkellä vielä koronan jälkeistä miesflunssaa jolloin häntä ei huvita sitten yhtään mikään, alkaa mennä hermot kun itteä haluttais aikamoisesti pitemmän tauon jälkeen 🙄😅
Täydet sympatiat täältä! Sillä meillä oli aivan sama tilanne ja parisuhdekriisin ainekset oli kyllä kasassa 😅 lopputulemana mies hoiti velvollisuudet (ja kivaa kyllä näytti olevan 😏) ja voivotteli sitten muissa väleissä 😂

@Kultahippi ja @Kuuttituutti joo kyllä mullakin meinas vähän mieli olla maassa siinä kun kalenterin mukaan olis ovis niillämain ja miestä ei yhtää napannu ku sil oli nii kauhee yskä! Mut sit ku pahin meni ohi ni kyl me saatiin sit onneks kuitenki jonku verran hoidettua hommat kotii :) toivotaan @Kultahippi että teilläkin sit kuitenkin onnistuu hommat ❤️

@NewMoon mäki mietin että olisko ovisdippi tän päivänen!

@Juliet92 mulla on kans ihan vaihtelevaa menoa kuivuuden suhteen, omalla kohalla en päättelis mitään siitä! Viime kierrossa ei mitään poikkeavaa vaikka hetkellinen plussa olikin. Ja mulla kanssa usein jatkuu ovislimat oviksen jälkeen, eilen oli mulla kans viel vähän.

Lämmöt jatko nousua täällä, eli nyt saa hetken rentoutua sit :)

Screenshot_20220803-091118.png

@Kultahippi ja @Kuuttituutti joo kyllä mullakin meinas vähän mieli olla maassa siinä kun kalenterin mukaan olis ovis niillämain ja miestä ei yhtää napannu ku sil oli nii kauhee yskä! Mut sit ku pahin meni ohi ni kyl me saatiin sit onneks kuitenki jonku verran hoidettua hommat kotii :) toivotaan @Kultahippi että teilläkin sit kuitenkin onnistuu hommat ❤️

@NewMoon mäki mietin että olisko ovisdippi tän päivänen!

@Juliet92 mulla on kans ihan vaihtelevaa menoa kuivuuden suhteen, omalla kohalla en päättelis mitään siitä! Viime kierrossa ei mitään poikkeavaa vaikka hetkellinen plussa olikin. Ja mulla kanssa usein jatkuu ovislimat oviksen jälkeen, eilen oli mulla kans viel vähän.

Lämmöt jatko nousua täällä, eli nyt saa hetken rentoutua sit :)

View attachment 114871
Toi miesten nappaamattomuus ovisaikoihin on kyl yks maailma raivostuttavimmista jutuista🙈 vaikka syy olis ymmärrettävä ja kaikkee, mut tuppaa se silti ärsyttää ku se otollinen aika kierrosta kuitenkin on niin lyhyt.

Jännä kyl toi limailu. Ite en oo ennen tommosta itellä huomannu, mutta näköjään mahdollista sekin. Ajotukset oviksen suhteen on kyllä nyt ollut parhaat mahdolliset kun kahta ja yhtä päivää ennen👌 et siiä ei ainakaan jää kii. Toivon nyt hartaasti, et hyvä munasolu olis irronnu ja hyvä siittiö sen hedelmöittäny kiinnittyis lujasti kii.

@Nurppu ps. Hei tuli mieleen, kun itsellä oli joulukuussa kemiallinen ja tärppäs heti seuraavast (vaiks meni seki keske) mut käly raskautu onnistuneesti kemiallisen jälkeisestä kierrosta😊 mietin vaan, et jos toi sunkin kemiallinen tois hyvää boostia raskautumiseen❤ toivon sulle sitä hartaasti.

Muokattu viimeksi:
@Nurppu @Kuuttituutti Joo meillä tuli eilen illalla/yöllä pienenpuoleista riitaa aiheesta kun oma olo niin turhautunut ja tuntuu ettei toista kiinnosta ollenkaan 😅😅 saatiin siinä sit vähän asiaa purettua, toivottavasti tänään olisi luvassa laatuaikaa 🌈 vähän alkoi ahdistamaan jo kun ollut jo limaista oloa ja ovisnippailuja ja tänään droppas lämmöt 😅 vaikka vasta kp9 enkä usko että vielä ovis oliskaan, mut heti tuli olo että nytkö meni tämä kierto kokonaan ohi.. vaikka en uskokaan että enää ennen ivf tärppää niin olis kuitenkin kiva jos olisi mahdollisuus siihen vielä viimeisen kerran 😅

@Juliet92 olishan se hienoa :) nyt just ei kuitenkaa oo jotenki yhtää luottoa siihen että olis tärpänny. Ku oon lukenu ny siit että kuume tuhoaa siittiöitä ja siinä kestää toipuminen. Ja ny miehellä oli kunnon kuume just ennen näitä oikeita talletteluja. Harmillinen ajotus, mutta ei näille voi mitään. Mut tosiaan, onneks ainakaan ICSI:ssä tuskin on mitään haittaa tuosta, kyl sielt varmasti aina pari reipasta kaveria joukosta löytyy :) se olis sit mahdollisesti edessä ens kierrossa tai sitä seuraavassa!

@Kultahippi voi hitsi, oon pahoillani, on niin perseestä että tää on niin vaikeeta ja että se aiheuttaa parisuhteeseen kitkaa 😞 olis niin luksusta ku vois vaan panna menee sillon ku tuntuu siltä ja sit vaan pamahtaa raskaaks ilman sen enempiä stressejä. Voi vitsi miten jotkut on sen suhteen onnekkaita.

@Juliet92 olishan se hienoa :) nyt just ei kuitenkaa oo jotenki yhtää luottoa siihen että olis tärpänny. Ku oon lukenu ny siit että kuume tuhoaa siittiöitä ja siinä kestää toipuminen. Ja ny miehellä oli kunnon kuume just ennen näitä oikeita talletteluja. Harmillinen ajotus, mutta ei näille voi mitään. Mut tosiaan, onneks ainakaan ICSI:ssä tuskin on mitään haittaa tuosta, kyl sielt varmasti aina pari reipasta kaveria joukosta löytyy :) se olis sit mahdollisesti edessä ens kierrossa tai sitä seuraavassa!

@Kultahippi voi hitsi, oon pahoillani, on niin perseestä että tää on niin vaikeeta ja että se aiheuttaa parisuhteeseen kitkaa 😞 olis niin luksusta ku vois vaan panna menee sillon ku tuntuu siltä ja sit vaan pamahtaa raskaaks ilman sen enempiä stressejä. Voi vitsi miten jotkut on sen suhteen onnekkaita.
Nojuu, onhan ne realistiset faktat otettava huomioon. Välil oon niin inhorealisti varsinkin itseni kohdalla mutta optimismia löytyy enempi muille sitte😅 eiköhän sitte ivf tuota tulosta ja pääsette niitä sitten vissiin pian tekemään❤

Muista se 3kk siittiökierto! Eli kuume ei vaikuta juurikaan tämänhetkisiin siittiöihin, vaan 3kk päästä. Nyt "toimintakykyiset" ovat noin 3kk kehittyneitä. Eli ihan hyvät tsäänssit on nyt kuumeesta huolimati!

Muista se 3kk siittiökierto! Eli kuume ei vaikuta juurikaan tämänhetkisiin siittiöihin, vaan 3kk päästä. Nyt "toimintakykyiset" ovat noin 3kk kehittyneitä. Eli ihan hyvät tsäänssit on nyt kuumeesta huolimati!
Päteeköhän tohon myös se, jos mies joutuu syömään lääkkeitä, mitkä voi vaikuttaa siittiöihi?

@Juliet92 sama homma, optimismia riittää muille paljon paremmin ku itelle! 😆

@Tonninseteli mä en tästä ihan varma oo, ite tulkitsin että se kuume tuhoaa kaikki sen hetken sankarit, ja sit menee just se 3kk että kaikki vammautuneet on huuhdottu pois. Täs joku vau:n artikkeli aiheesta, eipä tääkään nyt ihan superdiipisti asiaan mene mut kuitenkin: https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/kuume-keittaa-siittiot/

@NewMoon no sulla on ny kans vähän mysteeri siel 🤔 ei auta ku seuraa lämpöjä sit kai? Sä taisit sanoa että sulla se LH piikki yleensä kestää pidempään? Eli tuskin se sama ku mulla, missä oli jo piikki menny vaikka ovis vasta tulossa?

@Tonninseteli menin vähän lueskelee lisää ja voit olla oikeessa! Joissain lähteissä tosiaan annetaan ymmärtää että ne herkimmät sille kuumelle on just ne kehittyvät siellä. Eli just mahollisessa IVF/ICSI kierrossa olis pahin vaikutus ja asia korjautuu 3-6kk kuluessa 🤦 no tän jätän nyt lääkäreiden harteille.

@Tonninseteli menin vähän lueskelee lisää ja voit olla oikeessa! Joissain lähteissä tosiaan annetaan ymmärtää että ne herkimmät sille kuumelle on just ne kehittyvät siellä. Eli just mahollisessa IVF/ICSI kierrossa olis pahin vaikutus ja asia korjautuu 3-6kk kuluessa 🤦 no tän jätän nyt lääkäreiden harteille.
Aah, meillä sit sama homma varmaan 🥴😅 noh, ei voi mitään! Eiköhän lekurit tiedä mitä tehdä

Joo näin mä ainakin lääkäreiltä just ymmärsin kun niitä miehen vaihtelevia simppatuloksia ihmeteltiin ja ne jankkas siltä silloin kun luvut oli alhaisimmat et oliko kuumetauteja 3kk sitte. Siinä se yritti ihan hädissään muistella :tears: Eipä nyt ollut siitä kiinni tällä kertaa, kun juuri ikinä tässä taloudessa ole kuumetauteja. Edelleen sitä koronaa odotellessa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mainitset vaan asiasta tohtorille sit. Oliko teillä jo se siirtynyt suunnittelukäynti? En nyt millään muista? Sielä jo voi kysyä varmasti.

Joo näin mä ainakin lääkäreiltä just ymmärsin kun niitä miehen vaihtelevia simppatuloksia ihmeteltiin ja ne jankkas siltä silloin kun luvut oli alhaisimmat et oliko kuumetauteja 3kk sitte. Siinä se yritti ihan hädissään muistella :tears: Eipä nyt ollut siitä kiinni tällä kertaa, kun juuri ikinä tässä taloudessa ole kuumetauteja. Edelleen sitä koronaa odotellessa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mainitset vaan asiasta tohtorille sit. Oliko teillä jo se siirtynyt suunnittelukäynti? En nyt millään muista? Sielä jo voi kysyä varmasti.
Huomenna on, päästään sit kysymään! :)

Takaisin