BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, tänään dpo 4 ja lämpödippiä pukkaa! Eiks tää oo se kuuluisa estrogeenidippi😁 mitä tätä ketjua nyt selannu ni aikas yleinen tuntuu olevan. Jopa taisin toivoa tota dippiå ku nähny plussakäyriä tolla dipillä🤣 vaikka eihän kai sillä tässä kohtaa oo völiä ku ei ole edes vielä kiinnittyny mahdollisesti hedelmöittyny munis.

Liitteet

• Screenshot_20220804-075510_FF App.jpg
    Screenshot_20220804-075510_FF App.jpg
    116.9 KB · Katsottu: 138
Muokattu viimeksi:
@Juliet92 hyvältä näyttää! Toivotaan parasta! :)

@NewMoon jee, kyllä on selkee plus! :)

Mun lämmöt ei kauaa jaksanu olla sekoilematta. FF veti kuitenki ristin pystyyn. Musta on jotenki tosi outoo et sen polyypin poiston jälkeen mun lämmöt on alkanu vetää nii hulluu siksakkia varsinki tääl luteaalivaiheessa! Mut aiemmissa kierroissa se on kuitenki pari päivää pidempään malttanu sen kans 🫣

Screenshot_20220804-094747.png

Mikä dpo niitä estrogeeni dippejä tulee? Mulla on dipannut dpo 2 ja nyt tänään dpo 5. Ovis+ ja jäätävät kivut oli samana päivänä, mietin, että onko koko ovista edes tapahtunut vai oisko se kivuista huolimatta ollut vasta tossa dpo 2. 🤔

Edit. Ff vielä testasin poistaa testiplussa merkinnän ja heitti oviksen tohon dpo 2 kohdalle.

@NewMoon siellä pukkaa ovista, pupuiluiloa😜

@Nurppu jännässä kohtaa dippi, onko jotain vaikuttimia mitkä tekis alhasemmat lämmöt? Mut näkyy kuitenkin vielä olevan coverlinen yläpuolel.

@NM90 mulla ovisplus, lämpödippi ja jäätävät kivut oli kaikki sunnuntaina. Ff arvioi sen dpo0. Oisko jotain mittauspoikkeemaa?

Rupesin miettii, et onko kellään tietoa, näkyykö kaksoisraskaus jotenkin eri tavalla lämmöissä? Ihan mielenkiinnosta vaan. Mä oon tosiaan pelänny täs monta kuukautta estrogeenin vajausta, mut tuskin siitä kyse kun selvästi ovuloin? Eikös se pitkitä kiertoja ja vaikuta ovikseen?

Just eilen oli ja siittiöiden takia pitää pitää välipäivä, et huomenna sit, oli myöhäistä tai ei! 🙈

Matala estrogeeni voi aiheuttaa ainakin pitkää follivaihetta (kp 1 - > ovis). Mutten oo varma miten se ovikseen vaikuttaa, lh (?) sen solun kai irrottaa ja fsh:ta pistetään munasolujen kasvatukseen 🤔 estro kai myös limakalvoon vaikuttaa.
Ehkä joku viisaampi tietää paremmin😅😅

Koska mulla on a) liikaa aikaa ja b) selkeesti liikaa rahaa (no ei oikeasti),teen nyt sit tutkimusta milloin huippu laskee ja löysin kaupasta "vahingossa" myös rfsun paketin.

Nää siis samasta pissasta.
View attachment 114892

Huomenna pitäis sit lämmöt vähän laskea. Tää on kyllä niin siksakkia taas ollut..

@Nurppu oisko se polyyppi voinut vaikuttaa johonkin hormoiniin,(tuottaa enempi/vähempi jotain hormonia /vaikuttaa siihen), joka sit näkyisi lämmöissä?
No hyvä talletteluaika sit teil. Meil oli dpo-2 ja dpo-1 tallettelut. Ff myöd kehui ajoitusta hyväksi.

Ja ei oo kyllä pitkää follivaihetta täällä ja menkatkin aika normaalihkot, joten limiskin varmasti aika jees. Vaikkei tästä kierrosta tärppiä tuliskaan, niin mielenkiinnolla seuraan nyt tuota luteliaalin pituutta, kun varmasti tiedoss ovulointi ajankohta. Viime kiertojen olojen perusteella arvioisin lyhyehköksi. Viime kierto oli aika mysteeri.

@NewMoon vähän jännää että toisella selvä plussa ja toisella ei! 😮

@NM90 niit luteaalin aikasia estrogeenidippejä kai yleensä tulee vähän myöhemmin. Täs linkki siihen FF:n tutkimukseen, niillä ku on paljon dataa ni on mielenkiintonen! https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip-study.html

Tuossa sanotaan, että dpo5-12 välillä olevia dippejä pidetään näinä "mielenkiintosina", ja heidän datassa raskauscharteissa yleisimmin se dippi tuli dpo8,6 (eli jossain 8 ja 9 välissä :D ).

En enää muista oliko tästä puhetta aiemmin, mut onko sul ollut ennen edellistä raskautta minkä pituinen luteaali? Mulla ollut vuosia 8-9 päivä ja nyt täs keväällä kun aloitettiin niin eka oli 7(luomukierto), sit 17 (lääkkeellinen) ja viimeksi 9 (luomu). Veikkaan sen nytkin olevan tuon 9. Juteltiin tuosta et otanko lääkkeet vai en tähän kiertoon. Hän meinas et miksei, vaikkei se raskautumiseen auttais niin saanpahan pidempään olla vuodotta.
En oo varma oonko maininnu, mut tosiaan esikoista yrittäes havainnoin ovistestien perusteella (ja muutamat kierrot jaksoin aamulämpöjäkin mittailla, oli kyl vaikeempa sillo ku teki 3-vuoroa) lyhyitä luteliaaleja. Olisko lyjimmillään ollut jopa viikon ja sit jotain 9-10 pintaan. Esikoinen sai kyllä alkunsa ihan luomusti ilman mitään apuja. Oli jotenkin ns. Rennompi kierto silloin ja ajattelin, että seuraavassa kierrossa oisin menny yksityisel gynel pyytää keltarauhastukea, mut isoks yllätykseks ei sit tarvinnukaa. Uskosin, että 6v minipilllerien syönti ja menkattomuus sekotti kroppaa ja otti aikansa, et kroppa palautu. Tammikuun lopus 20 lopetin pillerit, ekat kunnon menkat siitä vasta toukokuussa. Elokuussa saattoi olla kemiallinen ja sit lokakuun kierrosta tärppäs. Nyt ehdin synnytyksen jälkeen 2kk syömää taas pilsui, ekat kunnok menkat joulukuus mistä kemiallinen ja sit heti perää toi keskenmenny. Onhan noi voinu sit taas heittää häränpyllyä hormooneil. Jos nyt pari kiertoa seurais tarkemmin tota luteliaalia ja sit yrittäs saada sitä keltarauhastukea.

@Nurppu joo, noi rfsut ilmeisesti ei oo niin herkkiä kuin pc. Oon noihin yleensä saanut viivaa vasta ovis+ päivänä ekan kerran, muuten olleet ihan viivattomia.
Nyt katon tuleeko ollenkaan ns. Kunnon plussaa noilla.

@Juliet92 joo, varmasti noi km ja kemialliset voi vielä vaikuttaa. Joskus ainakin luin, että ~vuosi voi mennä synnytyksestä tai imetyksen lopetuksesta et oma kierto palautuu.
Mulla heitti kierrot häränpyllyä koko imetysajan,nyt siitäkin on jo yli vuosi aikaa.
Ihmettelen vaan kun oli kaksi hedelmöitystä putkeen tapahtunut ja ton km jälkeen ei mitään. Tuntuu et se on syystä tai toisesta sekottanu pakkaa. Ja tiiä tosta tulehduksestaki mikä bongattii papas. Söin sen 7vrk kuurin, mut nyt oviksen jälkeen tullut voimakkaampia oireita jalkoväliin kuin ennen kuuria, niin mietin kauheesti onko hiivaa pukannu sit kuurista vai eikö kuuri purru. Ketuttaa vietävästi, kun latistaa seksituntumaa huomattavasti, vaikkei seksi itsessään huonolta tunnu, muttei niin hyvältä kuin aikaisemmin. Olis 15.8 lääkäri, tiiä oottelisko siihen vai soittelisko jo aikasemmin johki. Tekis mieli hakee joku hiivakuuri apteekist mutku satavarma oo onko hiiva. Paljolti sopis oireet ja ton kuurin haittavaikutuksiinkin se voi kuulua...

Mulla tos keväällä oli koko ajan jotain tulehduksen tyyppistä ja naistentautien kans juttelin ja veikkas bakteeritulehdusta ja suositteli gyneviaa. Mut sit alko oireet sen kans pahentua ja hain hiivaan lääkkeet niin johan auttoi.
Multahan löytyi ihan bakteerivaginoosi, mut nyt tuntuu koko ajan epämukavalta ja voimakkaammin ja valkovuodos klimmei, ku hiivas puhutaa kokkareisest, mut kai ne suht sama asia on😅 ja enne kuuria tommosia klimppejä huomannu. Ehkä pitäs se hiivakuuri hakee mut paikallisvalmiste ku sitä diflucania ei ees täs yrittäes suositella.

Joo, en tiedä onko siitä sit haittaa jos käyttää hiivalääkettä eikä oo hiivaa. 🤔
Mun mielestä just noista klimpeistä/kokkareista sen tietää et hiiva on.

Laitan nää nyt tänne kun näitä täällä pohdiskelen.. Voiko oikeesti olla jo huippu mennyt vaiko vaan laimeempi pissa (oli kyllä suht sama pidätys jne)

Ylemmät siis aiemmat testit ja alemmat nyt (eka pc ja sit rfsu)

View attachment 114904View attachment 114905

Just kun sanoin et mulla näyttää montakin päivää plussaa 😅
Ei kai siitä suurta haittaa pitäs olla.

Mä heittäsin kyl, et huippu meni jo🤔 kai sekin voi kierroissa vaihdella. Sopisko oloihin?

Epäilisin kans et @NewMoon meni jo piikki 🤔 on kyl ihme toi rfsu!

Meil oli ny IVF suunnittelukäynti! Mielenkiintosin juttu oli varmaan se, että ne sano et niillä on tiukka sääntö että kuumeisen koronan jälkeen vähintään 7 viikkoa taukoa ennen IVF:ää 🤔 että ne on havainnu sen verran vaikutusta tuloksiin kuumeella (kuulemma molemmilla puoliskoilla) että eivät haluu siks tehdä hoitoja ennen ku on ehtiny palautuu. En tuollasesta ollu mitään kuullu! Mutta sen seurauksena meillä tuleekin nyt vielä kaks välikiertoa tässä ennen ku alkaa hoidot.

Jotenki ei just ny haittaa tuo myöhästyminen! Mies on jo hetken vihjaillu että hän haluis viel hetken yrittää omin voimin, kun oli se viime kierron omatoiminen pieni ilonpilkahdus. Mä olin jo sille etkäteen sanonukkin, että ei tuo suunnittelukäynti pakota meitä heti menee hoitoihin, vaan jos ite halutaan sen jälkeen hetki vielä yrittää ilman, niin voidaan vaan ilmottautua vähän myöhemmin sinne sit. Mutta nyt tuli tällee luonnostaan sit se miehen haaveilema tauko.

Myös ultrassa näky että ovis oli tosiaan ollu (tuon lämpödipin takia aloin jo vähän miettii et onko ees ollu :D) ja oli ollu oikeelta puolelta.

Epäilisin kans et @NewMoon meni jo piikki 🤔 on kyl ihme toi rfsu!

Meil oli ny IVF suunnittelukäynti! Mielenkiintosin juttu oli varmaan se, että ne sano et niillä on tiukka sääntö että kuumeisen koronan jälkeen vähintään 7 viikkoa taukoa ennen IVF:ää 🤔 että ne on havainnu sen verran vaikutusta tuloksiin kuumeella (kuulemma molemmilla puoliskoilla) että eivät haluu siks tehdä hoitoja ennen ku on ehtiny palautuu. En tuollasesta ollu mitään kuullu! Mutta sen seurauksena meillä tuleekin nyt vielä kaks välikiertoa tässä ennen ku alkaa hoidot.

Jotenki ei just ny haittaa tuo myöhästyminen! Mies on jo hetken vihjaillu että hän haluis viel hetken yrittää omin voimin, kun oli se viime kierron omatoiminen pieni ilonpilkahdus. Mä olin jo sille etkäteen sanonukkin, että ei tuo suunnittelukäynti pakota meitä heti menee hoitoihin, vaan jos ite halutaan sen jälkeen hetki vielä yrittää ilman, niin voidaan vaan ilmottautua vähän myöhemmin sinne sit. Mutta nyt tuli tällee luonnostaan sit se miehen haaveilema tauko.

Myös ultrassa näky että ovis oli tosiaan ollu (tuon lämpödipin takia aloin jo vähän miettii et onko ees ollu :D) ja oli ollu oikeelta puolelta.
Kääk hirveesti tullu viestejä tän päivän aikana 😅 Luen ne ajatuksen kanssa jossain välissä mutta pakko tulla nyt heti kommentoimaan tätä! Kiitos kun kerroit Nurppu suunnittelukäynnistä, toihan tarkottaa sitä että meillä siirtyy kans aloitus 😭 mua se surettaa kyllä koska olin jo niin kypsä tähän ja valmis aloittamaan sen ja kaikin puolin valmistautunut..

Takaisin