BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Toi rfsu on kyllĂ€ yks 😅

Jostain mÀ kuulin/luin, ettÀ tosiaan koronasta voi tulla taukoa.
Oliko teil puhetta et icsi vai ivf?

Ja hyvÀ ettÀ ovikseenkin tuli varmuus!
Itse en oo koskaan plussaa saanu ku digii ja noihi pc ovisliuskoihi. Pc on ihan paras kaikin puolin ja edukaski vielĂ€.😅 ai sulla menny niin pĂ€i, et ovikset helpannu. Itel pĂ€i vastoin, joskus ehkö limoista just ja just huomas oviksen ennen esikoist. Nyt varsinki km jĂ€lkee kivut jĂ€rkyt.

@Nurppu voi harmi, ettÀ hoitojen alotus siirty nyt, mut eipÀ sit niin paha jos teillÀ vÀhÀn semmosta toivettakin ollut.

KÀÀk hirveesti tullu viestejĂ€ tĂ€n pĂ€ivĂ€n aikana 😅 Luen ne ajatuksen kanssa jossain vĂ€lissĂ€ mutta pakko tulla nyt heti kommentoimaan tĂ€tĂ€! Kiitos kun kerroit Nurppu suunnittelukĂ€ynnistĂ€, toihan tarkottaa sitĂ€ ettĂ€ meillĂ€ siirtyy kans aloitus 😭 mua se surettaa kyllĂ€ koska olin jo niin kypsĂ€ tĂ€hĂ€n ja valmis aloittamaan sen ja kaikin puolin valmistautunut..
No heti tulitte mulle mieleen kans!! Ja siis - periaatteessa - mitÀ jos ette mainitse...? Oliko teillÀ positiivinen virallinen testi? Mulla ne nimittÀin heti tarras siihen, ettÀ tiedoissa nÀkyi virallinen positiivinen. EttÀ jos teillÀ ei olis sellasta, niin eihÀn siitÀ olis jÀlkeÀ sit vÀlttÀmÀttÀ - ja ehkÀ ne ei ala erikseen kyselemÀÀn? Koska siis, jos mÀ en olis tÀtÀ tÀÀllÀ kertonu, niin mistÀ te olisitte edes tienneet tÀstÀ! Eri asia sit se, jos on riski ettÀ tulokset on huonommat. Mut teillÀ ei kai ollu simpoissa lÀhtökohtasesti vikaa? Sillonhan pahimmassa tapauksessa tyylii simppa-analyysissÀ ollaan ettÀ ohhoh, nÀithÀn on ny paljon vÀhemmÀn ku ennen - mut ei hÀtÀÀ, ICSI:llÀ vaan sit eteenpÀi!

Toi rfsu on kyllĂ€ yks 😅

Jostain mÀ kuulin/luin, ettÀ tosiaan koronasta voi tulla taukoa.
Oliko teil puhetta et icsi vai ivf?

Ja hyvÀ ettÀ ovikseenkin tuli varmuus!
Joo, alustavasti se puhu vaan IVF:stÀ, mut sit mÀ erikseen sanoin ettÀ taisit tuossa skippaa sen ICSI sivun, mutta meillÀ on just ollu voimakasta simppakatoa pesussa ja puhetta ettÀ varmaan on ICSI edessÀ. Ni sit se oli et ai niinhÀn teillÀ olikin, ja alko sit puhuu ICSI:stÀ. Eli todennÀkösemmin on ICSI edessÀ, mut jos oliskin jostain syystÀ kÀyny ihmeparantuminen miehen tavarassa ni ei kai sitÀ IVF:ÀÀ oo poissuljettu :D

No heti tulitte mulle mieleen kans!! Ja siis - periaatteessa - mitÀ jos ette mainitse...? Oliko teillÀ positiivinen virallinen testi? Mulla ne nimittÀin heti tarras siihen, ettÀ tiedoissa nÀkyi virallinen positiivinen. EttÀ jos teillÀ ei olis sellasta, niin eihÀn siitÀ olis jÀlkeÀ sit vÀlttÀmÀttÀ - ja ehkÀ ne ei ala erikseen kyselemÀÀn? Koska siis, jos mÀ en olis tÀtÀ tÀÀllÀ kertonu, niin mistÀ te olisitte edes tienneet tÀstÀ! Eri asia sit se, jos on riski ettÀ tulokset on huonommat. Mut teillÀ ei kai ollu simpoissa lÀhtökohtasesti vikaa? Sillonhan pahimmassa tapauksessa tyylii simppa-analyysissÀ ollaan ettÀ ohhoh, nÀithÀn on ny paljon vÀhemmÀn ku ennen - mut ei hÀtÀÀ, ICSI:llÀ vaan sit eteenpÀi!
Joo me kĂ€ytiin virallisissa testeissĂ€ kans ihan ku tarvittiin todistukset matkavakuutusta varten ja positiiviset siis sieltĂ€kin 😬 ja voi olla et siinĂ€ omapolun ilmoittautumisessaki ehkĂ€ kysytÀÀn onko sitĂ€ sairastanu, ja sen perusteella varmasti sit ilmoitellaan miten edetÀÀn đŸ€” en aio kyllĂ€ ilmoitella nyt siis etukĂ€teen yhtÀÀn mitÀÀn, koska ei me pystyttĂ€is sitĂ€ mitenkÀÀn tietĂ€mÀÀn 😅 mutta nyt ainaki varaudutaan siihen ettĂ€ siirtyis 😞 simpoissa ei oo ollu tosiaan vikaa! Hitto kun harmittaa, mutta hyvĂ€ kun nyt tiedetÀÀn etukĂ€teen tÀÀ asia niin ei tuu enÀÀ sit niin isoa pettymystĂ€ ❀

Joo me kĂ€ytiin virallisissa testeissĂ€ kans ihan ku tarvittiin todistukset matkavakuutusta varten ja positiiviset siis sieltĂ€kin 😬 ja voi olla et siinĂ€ omapolun ilmoittautumisessaki ehkĂ€ kysytÀÀn onko sitĂ€ sairastanu, ja sen perusteella varmasti sit ilmoitellaan miten edetÀÀn đŸ€” en aio kyllĂ€ ilmoitella nyt siis etukĂ€teen yhtÀÀn mitÀÀn, koska ei me pystyttĂ€is sitĂ€ mitenkÀÀn tietĂ€mÀÀn 😅 mutta nyt ainaki varaudutaan siihen ettĂ€ siirtyis 😞 simpoissa ei oo ollu tosiaan vikaa! Hitto kun harmittaa, mutta hyvĂ€ kun nyt tiedetÀÀn etukĂ€teen tÀÀ asia niin ei tuu enÀÀ sit niin isoa pettymystĂ€ ❀
Joo se on totta, ettĂ€ nyt on sentÀÀn etukĂ€teen tiedossa eikĂ€ sit tuu ihan puun takaa... Ja niinpĂ€, ei mitÀÀn etukĂ€teisilmottelua đŸ«Ł voi ettĂ€. En kyllĂ€ jotenki yhtÀÀ nĂ€hny tĂ€n tulevan, siitĂ€ huolimatta ettĂ€ tÀÀllĂ€ki oon mouhonnu ettĂ€ kuume tappaa siittiöt đŸ€Š

Oho, nyt kÀvin kannasta lukemassa, ettÀ se ovis olikin tullu vasemmalta puolelta! No eipÀ sillÀ siis vÀliÀ, mutta mukamas tosi vahvasti jÀi mieleen ettÀ oikealta puolelta oli tullu.

Sekin piti lĂ€mpöihin liittyen sanoa, ettĂ€ mulla loppu donaferty, ja eilen illalla ekaa kertaa en ollu ny sit ottanu sitĂ€. Kun viime yönĂ€ oli mulla siis se voimakas pudotus lĂ€mmöissĂ€. Vaikee uskoo kuitenkaan ettĂ€ se vaikuttais đŸ€”

View attachment 114912

EiköhÀn tuo pudotus johdu nyt oviksesta :)
Vois vielÀ testin/testit tehdÀ.
Vois hyvin johtua + ovistestien tulokset! PÀÀset piinailee😍

KetkÀs tÀÀllÀ mun kanssa samaan aikaan piinailee? @Nurppu taitaa ainaski tul pari pÀivÀn jÀljes? LÀmmöt nÀyttÀÀ tÀnÀÀn tÀltÀ. Dipin jÀlkee palattu luteliaalin korkeimmalle tasolle.

Liitteet

• Screenshot_20220805-074629_FF App.jpg
    Screenshot_20220805-074629_FF App.jpg
    114.4 KB · Katsottu: 145
Jee @NewMoon hyvÀltÀ nÀyttÀÀ! :)

@Juliet92 siellÀki nÀyttÀÀ hyvÀltÀ! :) Joo mÀ tuun pÀivÀn sua jÀljessÀ!

Mullaki palautu tĂ€nÀÀn dipistĂ€ takas ylös. Unohin aiemmin vastaa @NewMoon :in pohdintaan siitĂ€ ettĂ€ mahtaisko olla et polyypin poisto vaikutti johki hormooneihin - kyl mĂ€ veikkaan kans et siitĂ€ kyse! Toivottavasti hyvĂ€llĂ€ tavalla 😄 voi vitsi muuten olis taas kiva kun sais jotain pĂ€ivittĂ€istĂ€ dataa hormoneista! 👀 Sellanen joku minitietokone mikĂ€ sormenpÀÀstĂ€ nappaa pisaran verta ja raportoi pĂ€ivĂ€n arvot johki hienoon kĂ€ppyrÀÀn 😆

Screenshot_20220805-093107.png

Jee @NewMoon hyvÀltÀ nÀyttÀÀ! :)

@Juliet92 siellÀki nÀyttÀÀ hyvÀltÀ! :) Joo mÀ tuun pÀivÀn sua jÀljessÀ!

Mullaki palautu tĂ€nÀÀn dipistĂ€ takas ylös. Unohin aiemmin vastaa @NewMoon :in pohdintaan siitĂ€ ettĂ€ mahtaisko olla et polyypin poisto vaikutti johki hormooneihin - kyl mĂ€ veikkaan kans et siitĂ€ kyse! Toivottavasti hyvĂ€llĂ€ tavalla 😄 voi vitsi muuten olis taas kiva kun sais jotain pĂ€ivittĂ€istĂ€ dataa hormoneista! 👀 Sellanen joku minitietokone mikĂ€ sormenpÀÀstĂ€ nappaa pisaran verta ja raportoi pĂ€ivĂ€n arvot johki hienoon kĂ€ppyrÀÀn 😆

View attachment 114919
Haa toi minitietokone olis kyl kova juttu ja semmonen raportti, et onko edes hedelmöitystĂ€ tapahtunu ja sit jotain kiinnittymisestöki vielĂ€ ja sit se vikaraportti (mistĂ€ sĂ€ tai joku muuu onkin heittĂ€ny jo tÀÀl aikasemmin), et missĂ€ meni vikaan. 😁 tÀÀ toivon ja epĂ€toivon vuoristorata luteliaalissa on raastavaa ja pahenee vaa mitĂ€ isommil dpo pÀÀsee. Dippi siellĂ€kin nĂ€köjÀÀn😊 estrogeenit jyllÀÀ.

MĂ€ odottelen mielenkiinnolla seuraavaa mahdollista dippiĂ€, et tuleeko ja missĂ€ kohtaa. EihĂ€n se vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ mitÀÀn tarkota, mut tuo jĂ€nnitystĂ€ elĂ€mÀÀn😁 esikoisesta olin tehny semmosen havainnon, ettĂ€ jo dpo6 olis ollu dippi lĂ€mmöissĂ€đŸ€” en sillo tikuttanu, mut muiden juttujen valossa 95% varma oviksesta. Dpo10 sen mukaa plussasin haaleen haamun.

@NewMoon lyhyellĂ€ kaavalla mennÀÀn! MeillĂ€ lÀÀkĂ€ri kysyi siis alkuun ettĂ€ onko me ite mietitty kummalla haluttais mennĂ€. EttĂ€ kuulemma tuloksissa ei oo eroja. Sanoin sit ite siihen ettĂ€ oon lukenu ettĂ€ yli 3,5 AMH:lla on kohonnu riski hyperiin, ja siks suositellaan lyhyttĂ€ kaavaa. LÀÀkĂ€ri sit sano ettĂ€ hĂ€nen arvio on ettĂ€ vaikka mulla AMH oli korkeempi niin ei usko et olis riskiĂ€ hyperiin, mutta silti totes ettĂ€ hyvin voidaan varuiks mennĂ€ lyhyellĂ€. LisĂ€ks nĂ€illĂ€ nĂ€kymin ICSI:llĂ€, kun on pesussa ollu sen verran alhasta siittiömÀÀrÀÀ. LÀÀkkeet ei jÀÀny mieleen kauheen vahvasti mut kannasta katoin ny ettĂ€ reseptit on tullu Gonal-F:n, Fyremadeliin, Ovitrelleen ja Lugesteroniin. Meneekös noi ny sit niin ettĂ€ Gonal-F kasvattelee, Fyremadel hidastaa, Ovitrelle triggeröi ja Lugesteron tukee kiinnittymistĂ€ 😄 no joo, tarkemmat ohjeet tulee varmasti sit ku ilmottaudutaan aikanaan hoitoon :)

Millos @NewMoon teillÀ olikaan suunnitelmissa mennÀ siirtÀmÀÀn pakastealkiota jos ei sitÀ ennen tÀrppÀÀ?

Dpo6 ja lĂ€mmöt eilisen tasolla. Kauhee vĂ€sy kyllĂ€ tÀÀllĂ€đŸ™ˆ tukkosempi olokin, mut sekÀÀn mikÀÀn uus asia oođŸ€Ł

Liitteet

• Screenshot_20220806-075800_FF App.jpg
    Screenshot_20220806-075800_FF App.jpg
    123.2 KB · Katsottu: 115
Sellainen nousu 🙈

View attachment 114942

Ei nyt ehkÀ ihan oikein, herÀsin ensin yöllÀ mittari suuhun jne ja katoin, ettÀ enhÀn mÀ oo nukkunut ku reilu 2h.
SitÀ arvoa en merkannut sit ylös.

Seuraavan sitten yli ~5h UnipÀtkÀn jÀlkeen. En tiedÀ oisko sit noin korkea ollut normaalilla unella. Mulla jÀi viimeksikin dpo 1 lÀmmöt mittaamatta kun nukuin tosi huonosti.

Ovistesti oli vielĂ€ plussalla ja illalla alkoi kunnon kivut (just kun kehuin ettei ole ollut raskauden jĂ€lkeen). SĂ€rki ihan koko alavatsa/munasarjat ja persuksiin asti 🙄
Edelleen on maha hellÀnÀ.

TĂ€stĂ€ nyt sitten "innostuin" ja haen ne primot.. "ettei mee hukkaan" 🙄
Tervetuloa piinailujen pariin. Kuulostaa samalt oviskivult ku oma sunnuntainen. Ja se tĂ€rĂ€htely kipu ku nous ylös ja kĂ€veli🙈 sitĂ€ kesti sen pari tuntia. Iteki jouduin 5 aikaa nousee lĂ€mmittÀÀ esikoisel maitoa joka uhkas herĂ€tĂ€ aivan liian aikasi. SeittemĂ€ jölkee sit herĂ€sin ja mittasin, et ei ehkĂ€ ihan oppikirjamukasesti menny, mut mun lĂ€mmöt on aina tos 7-8 mais ja oon aina pari vikaa tuntia herĂ€illy.

Ei taida olla tapahtunut ovulaatiota? đŸ˜Ș Ovisplussa viikko sitten lauantaina ja illalla kivut. Otin sen plussan ff:stĂ€ pois ja tuo heitti oviksen vĂ€hĂ€n eteenpĂ€in.

Jos mittaatte suusta lÀmmön, niin pidÀttekö piippaukseen asti vai pidempÀÀn?

Liitteet

• IMG_20220806_094544.jpg
    IMG_20220806_094544.jpg
    225.9 KB · Katsottu: 127
Takaisin