BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nurppu: toivottavasti huomenna alkais jo nousu lämmöissä!
Mua ärsyttää näissä sofin liuskoissa tää sama kuin pregcheckissä. Pitkin kiertoa on tosi vahvaa viivaa! Sit taas rfsu ei tuu mitään, paitsi ovisplussapäivänä n. Kontrollia puolet haaleampi..

Esim tässä: Oikealla pc ja vasemmalla rfsu. Viimeiset 2 menee niin, että toiseksi viimeinen on aamu ja viimeinen aamupäivä. Eli jos olisin vaan aamusta testannut rfsu niin sen huippu ois mennyt ohi..)

View attachment 112650

Paljon paranemisia Harmille ❤️

Jossu123, voihan se olla että yritti vaikka oli kyllä kaikinpuolinen oireetonta tuolloin!
Toivottavasti sulla tämä pieni nyt tarraa tiukasti kiinni ❤️❤️
Oho, vähän mielenkiintosta! Mulla on nyt raskauskeijun testejä ja ne on vielä ihan oma lajinsa (ainakin tämä erä mitä mulla on!), kun värjää yleensä tummaksi vaan sitä yhtä ohutta reunaa, loppuosa jää aina haaleeksi :D halpoja olivat mutta laadun kanssa vähän hankaluuksia!

Edit: no tarkemmin kun tuijottaa noita sun testejä niin vähän samaahan noissakin, että kunnon tummuus tulee vaan reunaan!

Mulla tais toimia raskauskeijun testit samalla lailla kuin rfsu, eli ei juuri mitään paitsi sitten ovisplussapäivänä haaleaa viivaa ja muistan kans että oli de toinen reuna vaan Tumma!
Nää kotitestin sofit näyttää olevan aika samanlaista mulla kuin pc. Digi toki toimis hyvin, mut ei raaski niitä vielä ainakaan..

View attachment 112651

Tää alempi tais olla jotain raskauskeijun liuskoja ainakin.. Ylempi tässä pc..
Joo, näyttää värin puolesta (vaaleanvihree) ainakin samalta kuin nää mun :)

Tässä tän päivän testi. Eilen illalla oli jopa vähän ovulaation kaltasia pistelyitä kohdun seudulla. Että nyt täytyy sanoa että ilman lämpöjä todellakin tulkitsisin oireista ja testeistä että eilen oli ovulaatio ja tänään sit sen takia LH piikki menny ohi :Weary Cat Face: mut ilmeisesti se oli sit jotain varhaista LH aaltoilua vaan! Tän perusteella kyllä veikkaan nyt että jää ovulaatio tulematta ennen huomista.

PXL_20220506_091654489.jpg

Täällä on ollut tosi vilkasta keskustelua viime viikot, kiva juttu! Aikaeron takia mä oon aina vähän jälkijunassa, niin ei ole tullut kommentoitua. Ihanaa, että @Laurenskilla on ollut hyviä ultrakuulumisia, ja paljon onnea @Jossu123 plussasta :Two-hearts::Two-hearts:.

Omaa aktiivisuutta ei ole auttanut, että oma kierto on ollut sekaisin kuin seinäkello, vai miten se sanonta menikään. Odottelin ovista tulevaksi pari viikkoa sitten, ja ovis limat tulikin vähän myöhässä kp22, mut olin just edeltävänä päivänä käynyt ottaa kolmannen koronarokotteen, eikä sitä ovista sit tullutkaan. Eikä menkkoja. Aloitin tässä kierrossa B6-vitamiinin, ja nyt sit alkuviikosta googlailin vähän lisää siihen liittyen, ja sit tulikin vastaan muutama lähde, joissa mainittiin, että B6 voi luteaalin pidentämisen lisäksi viivyttää ovista. Ja tiedä mitä se rokotekaan teki kierrolle. Noh, lopetin sen B6:n alkuviikosta, ja tänään, kp35, tuli viimein se O+ testiin. Saa nyt nähdä tuleeko itse ovista, ja vaikka tuliskin niin tuntuis, että näillä spekseillä ei ole kovin hyvät todennäköisyydet, mutta täytyyhän se yrittää kuitenkin….

Oliko sulla @Nurppu toi B6 käytössä myös? Mulla nimittäin on koko tän kierron ajan ovistestit näyttäneet tavallista tummempaa viivaa ihan sieltä kp15 lähtien (käytän sellasta appista, joka muuntaa viivan vahvuuden suhdeluvuksi, niin senkin mukaan ollut tavallista vahvempia viivoja koko ajan, ei vaan mutua).

Tulihan se ovis @NewMoon sullekin! Jee!
Toivottavasti @Aloy kierto normalisoituu nopeasti. :folded:

Enhän mä mitään voinut olla mittaamatta, ja onneksi en kun on lämmöt lähteneet nousuun myös. :rolling::folded:

Liitteet

• 20220507_082023.jpg
    20220507_082023.jpg
    199.9 KB · Katsottu: 134
Aloy: mulla ei oo ollu B6 käytössä! Mulla ei oo tullukaan tuo ees vastaan kertaakaan mun tiedonkeräysseikkailuilla! Mutta mulla ei oo ollu luteaalin pituuden kans ongelmia, siks varmaan ei oo osunu silmään tuo :) ihanaa että vihdoin nyt plussaa testissä, toivotaan että lähtee lämmötkin siitä nousuun!

NewMoon: jes, hyvä että sieltäkin tuli se selvä plussa! :) Sulla on kyllä hauskan näkönen tuo huijausovis tuossa sun käyrässä :D ihan selvän näkönen mukamas oli alkuun! Mut hienoa että se oikea sieltä tuli sit! :)

Jossu: hyvä, nyt varmaan saat vähän rauhallisemman mielen tuosta että lämmöt näyttää "paremmalta"! :) Jee!

Mulla ei lähteny tänään lämmöt nousuun, eli näyttäis siltä että jää tällä kertaa nyt sit kierto hyödyntämättä. Pistettiin kuitenkin tänään vielä aamulla yhet tallettelut menemään ja aattelin ottaa vasta illalla sen Primolutin, teoriassa on sit vielä parin tunnin mahikset tässä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut se eilinen ovistesti kyl oli niin haalea että ei sillä tänään ovuloida. Illalla tein vielä toisen ja haalea oli sekin. Mutta päästään huomenna näkemään että nostaako se Primolut heti lämmöt!

Mulla on nyt muuten eilen ja vielä tänäänkin ollu päänsärkyä. Eilen otin paracetamolia mut ei se kokonaan tätä vieny. Tää on samanlainen ku mulla yleensä menkkojen aikaan on, eli tulkitsen mahdollisesti hormonaaliseksi. Eli ehkä tässä on nyt jotain hormonisekoilua kropassa kun oli tuo melkein-ovis ja nyt tää pääkipu.

Ja vielä mainitsen, et Ouran appissa on jostain syystä eilinen lämpö nyt vaihtunut ja se on taas siellä -0,2:ssa, vaikka eilen kun otin sen ylös niin oli vielä -0,3 :Eyes: en tiiä minkä takia se on muuttunut! Tänään oli taas tän päivän lämpö -0,2, ja nyt on siis tuon eilisen lämmön muutoksen seurauksena siellä appissa ollut 10 päivää putkeen -0,2 se lämpö! ;D

Screenshot_20220507-114021.png

Joo, progesteroni nostaa lämpöä! Ja estrogeeni laskee lämpöä. Ja myös melatoniini laskee lämpöä. Nämä oon nyt oppinu :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Tulihan se ovis @NewMoon sullekin! Jee!
Toivottavasti @Aloy kierto normalisoituu nopeasti. :folded:

Enhän mä mitään voinut olla mittaamatta, ja onneksi en kun on lämmöt lähteneet nousuun myös. :rolling::folded:

Paljon onnea, voi kun pieni olisi nyt tiukasti kiinni :red-heart:

Täällä alkoi menkat ja nyt kp3. En vielä muistanut soittaa klinikalle seuraavasta inssistä, jonka pitäisi nyt tässä kierrossa olla. Viime kierrossa jäi pääsiäisen takia välistä, jospa nyt onnistuisi :thumbs-up: Lämpöjä en vielä alkanut mitata.

Ihanaa onnea Jossulle :Two-hearts: en enää muista mitä oon kommentoinu aiemmin ja mitä en kun nyt joitain päiviä ollut taustalla ja pitänyt taukoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta ihan mahtavaa kun NewMoonilla ja Aloylla tuli ovisplussat!! Ja voi rähmä kun ei Nurppu ehtinytkään tulla sitä plussaa ennen tätä päivää, oli niin lupaavaa aiemmin! :( mutta toisaalta kiva jos ei tarvi sit niin kuulostella oloja, kai se voi hyvääkin tehdä välillä!

Oma napa alkoi eilen testailla ovista ja semihaalea oli vielä tänään. Jomoja ollut jo monta päivää ja välillä myös tissit kipeet, melkein samoja oloja kun aina luteaalissa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mietinkin tossa että onpa kauheen kiva jos luteaalioireet (jotka tietty samat kun raskausoireet) leviää tähän alkukiertoonkin, ei saa hetkenkään rauhaa :Eyes:
Laitetaas nyt alkukierron käppyräkin näytille, mulle tyypillistä sahausta ja välillä oudon korkeitakin lämpötiloja, ei muuta sanottavaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220507-191316.jpg
    Screenshot_20220507-191316.jpg
    150.4 KB · Katsottu: 125
Mä luulen et täällä ovis saattoi mennä jo, aika olemattomat oireet oli tässä kierrossa, tai sitten en vaan ehtinyt keskittyä liikaa kierron tarkkailuun.. Noh, katsotaan pysyykö lämmöt jatkossa ylhäällä

Liitteet

• Screenshot_20220508_081917_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20220508_081917_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    265.3 KB · Katsottu: 119
NewMoonin lämpöjen nousua odotellen! :Sleuth Or Spy:
Ja Foreverfeverillä kans lupaavan näköinen käyrä!
Mulla tuli tänään kunnon lämpödippi, ovistestinki tossa dippasin mutta se oli vielä hitusen haaleempi kun eilen :Eyes: nyt harmittaa etten testannu eilen illalla, olisko se huippu voinu mennä niin nopeesti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mä en oo taas tottunut käyttämään noita tikkutestejä, aina digitesteillä riittänyt se kerran päivässä testaus niin en sit jaksanu varsinkin kun eilinenkään viiva ei mikään vahva ollut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tai sitten se plussa olis vielä tuloillaan!

Kultahippi: argh jos tollaset oireet seuraa jo alkukiertoonkin! :Grimacing Face: mitähän ihmettä siellä nyt tapahtuu :Eyes: ja katos, lämpödippi tullu! Mulla sillon tällön tullu se kunnon dippi monta päivää ennen ovista! Katotaan miten sulla menee nyt!

NewMoon: jee! Nyt jäädään sit odottelemaan nousua ja jännitellään minkä pitunen on luteaali ny sit :) ja miten menee tiputtelut :Eyes:

ForeverFever: siltä kyllä näyttää että olis jo ollu ovis:Sleuth Or Spy: seuraillaan tilannetta!

Mun lämmöt tänään kun eilen alotin Primolutit... "-0,2" :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: en kestä! :D olin ihan varma että myös tollasen lisäprogesteronin pitäs nostaa lämpöä! Voikohan toi melatoniini olla niin vahva lämmönlaskija ettei kukana pääse siitä läpi :D tai sit pitää oikeesti olla ovulaation tullu että lämmöt nousee sen vaikutuksen läpi. Todellinen mysteeri ny!

Screenshot_20220508-100800.png

Mulla alkoi tänään vihdoin uusi kierto kolmen päivän Nurpun kaltaisen tasalämpöilyn jälkeen, kas tässä uusi käppyrä :rolling::rolling:

may0822.jpg

Takaisin