BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käppyräpäivitys dpo14 ja menkkoja odottelen tänään alkavaks.

Eilen illalla tein vielä varmuudeks herkän testin ja puhdas nega oli, joten otin sitten viiniä ihan luvan kanssa reilummin (eli ihan koko pullon vetäsin kitusiin!).. Mulla ainakin nosti se sitten aamulämpöjä vähän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

No voihan! Niin oli taas lupaavan näköistä käppyrää :loudlycrying:

Laitanpas minäkin pitkästä aikaa käppyrää tänne ja testeilläkin oon koittanut ovulaatiota saada kiinni :smiling-eyes:

View attachment 112266

View attachment 112267

Tässä eilisen ja toissapäivän ovistestit, alempi siis eilinen. Joko tuon eilisen voi lukea plussaksi? Eilen oli myös maha sellainen jännästi kovan ja pinkeän tuntuinen, vähän kipeäkin, joten ajattelin sen liittyvän ovikseen, mutta lämmöt ei ainakaan vielä nousseet. Saa nähdä miltä huomenna lämmöt näyttää. Tähän asti aika siksakkia ollut tässä kierrossa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Plussalta näyttää jo se eilinen! Mä tuun perässä (ainakin toivottavasti), täällä jo kp18 eikä vieläkään o+. Flo sanoo, että olis torstaina, mutta yleensä mulla on testi ollut positiivinen pari päivää, niin saas nähdä jos menee perjantaille. Meen perjantaina hakee kolmannen rokotteen, joten jos ei sitä ennen tule, niin en sitten tiedä tuleeko ollenkaan, tai jos tuleekin, niin oonko kykenevä hyödyntämään sitä :Grimacing Face:

Liitteet

• 35D51722-E7F5-4076-BE61-B4504AD0CBBB.png
    35D51722-E7F5-4076-BE61-B4504AD0CBBB.png
    387.8 KB · Katsottu: 110
Mulla on kans fitbit (charge 5), ja ilmoittaa joo lämpötilan vaihtelun keskimääräiseen lämpöön verrattuna (mutta ei missään kerro mikä se keskimääräinen lämpö on). Mä käytin kans tätä parissa ekassa kierrossa synnytyksen jälkeen, mutta oli mun makuun sit vähän liian epätarkka, joten palasin normi kuumemittariin, joka mulla tosin vaan yhden desimaalin tarkkuudella. Jos tarkkuudeksi riittää, että voi kierron lopussa todeta, että mahtoiko ovis tosiaan tapahtua, niin kyllä se siihen ihan hyvin sopii. Tolla fitbitillä tulee joitain satunnaisia nousuja ennen ovista ja toisaalta sit myös epämääräisiä dippejä oviksen jälkeen, mitä ei sit kuitenkaan kuumemittarilla mitatessa näe, niin sen takia en niin tykkää käyttää tota fitbitin mittausta päivittäisessä käytössä. Laitan tähän mun viimeisen 30 pv käppyrän fitbitistä, niin siinä näkee, että tossa kuun vaihteessa oli luteaali aika, mutta siinäkin lyhyessä ajassa mikä mun luteaali on, oli aika monta matalaa arvoa, kun taas kuumemittarilla mitattuna oli ihan selkeesti koholla lämmöt koko sen ajan.
Ohoo, jännää! Voikohan toi olla sit vähemmän tarkka ku Oura :O en oo perehtyny yhtään että onko noi samalla tavalla tehny tutkimusta/vertailua sen tarkkuudesta!

Ohoo, jännää! Voikohan toi olla sit vähemmän tarkka ku Oura :O en oo perehtyny yhtään että onko noi samalla tavalla tehny tutkimusta/vertailua sen tarkkuudesta!
Juu, voi hyvin olla, että ei ole yhtä tarkka. Eihän toi fitbit ole mikään kovin kallis laite, niin voisin kuvitella, että ei ole ihan parhaat mahdolliset sensoritkaan…

Aloy toivottavasti tulee ennen rokotetta!

Plaah, kyllä mä taidan vaan vuotoa alkaa odottelemaan. Eilen jo taas vähän nousi toivoa herättävästi takaisin ylöspäin, mutta tänään kyllä lämmöt alhaalla. Ei kyllä hyvältä näytä tämä siksakki.

Liitteet

• Screenshot_20220420_050230.jpg
    Screenshot_20220420_050230.jpg
    167.9 KB · Katsottu: 117
@lepus timidus: musta tuo näyttää vähän siltä että sun "uus kierto" olis alkanu tossa vasta ku lämmöt laskenu kunnolla (joskus kp 8-10). Ja ovis vois tulla sen mukaan. Mielenkiinnosta näytän tässä yhen kierron mikä mulla oli viime syksynä (kun en vielä tajunnut että tässä olis voinu testailla, eli liekö ollu kemiallinen): tässä lämmöt pysy koholla melkeen viikon, ja sen kunniaks ovulaatio tuli myöhässä ja kierto venyi, mutta jos laskeekin siitä kun lämmöt oikeasti laski, niin onkin ihan normaalin pituinen kierto.

View attachment 112250
Jaa. No nyt kun sanoit.. niin kävisi kyllä enemmänkin kuin järkeen! :Sleuth Or Spy: varsinkin kun tänään tultiin taas hieman alas, mutta normaalia lämpöä pukkaa yhä! Kun muistelen omia lämpöjä, niin tästä chartista kp10 ois sellainen täysin normaaliksi tulkittava, eli jos laskisi sen kp1 niin tänään voisi olla oikeasti kp11 enkä ois vielä missannut mitään.
Tuo kunnon dippi tuossa seassa tosin hämää kamalasti, mutta eiköhän lämpösekoilu ole ihan normaalia tässä vaiheessa.

apr012022.jpg

Aloy toivottavasti tulis ovis pian :folded:

Voi hitto Foreverfever, siksakkikäyrät on kyllä niin ahdistavia kun joka toinen päivä toiveet nousee ja seuraavana taas romahtaa lämpöjen mukana :Grimacing Face: kunpa se vielä tasaantuisi ja lähtisi nousuun!

Oma käppyrä taas vaihteeksi harmittaa, mennään niin luteaalin pohjamudissa nyt vaikka puoliväli vasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mahassa nippaillut ovulaatiosta asti ja sykkeet olleet korkealla öisin (nyt en oo ees pariin päivään juonut alkoholia :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:)

Liitteet

• Screenshot_20220420-073214.jpg
    Screenshot_20220420-073214.jpg
    157.9 KB · Katsottu: 117
Oho Kultahippi, mikähän sitä käyrää ny painaa alas! Voisko sulla olla parin päivän estrogeenidippi :Eyes: oikee kunnon tujaus.

lepus timidus: mulla on jostain syystä usein kierron matalin dippi just tollee aika alkuvaiheessa :D en tiiä mitä se on. Mut olispa hienoo et toi teoria olis oikee ja sulla tuliskin ovis "ajallaan" vielä :)

Foreverfever: höh, ärsyttävä siksak lämpö kiusaa :( voikun linkoais ittensä vielä ylös!

Mun käyrä on täs kierrossa harvinaisen tasanen! Tänään teki varovaista hapuilua ylöspäin.

Screenshot_20220420-093908.png

Nurpulla käyrä näyttää hyvältä :)

Kultahippi huomenna sitten toivottavasti nousuun taas!

Kyllä se lämpöjen tippuminen menkkoja tiesi, nyt taas jo tuttuun tapaan tiputtelee ja huomenna kunnolla kp1.

Nurpulla käyrä näyttää hyvältä :)

Kultahippi huomenna sitten toivottavasti nousuun taas!

Kyllä se lämpöjen tippuminen menkkoja tiesi, nyt taas jo tuttuun tapaan tiputtelee ja huomenna kunnolla kp1.
Täällä tänään kp1 ja sitä myöten yk17.

Voi kurjuus Foreverfever ja Harmi89 :disappointed-face::disappointed-face:

Nurpulle pidän hirveesti peukkuja :Thumbs Up Sign::Thumbs Up Sign::smiling face with heart-eyes:

Mua vähän masentaa, tänään enemmän menkkatyylisiä jomoja ja alkoi myös tiputella :loudlycrying: aina tää sama homma, en kestä! Parin vuoden aikana ollut kai yksi ainoa kierto jossa ei olisi tiputellut yhtään, se ei ole ollut ikinä hyvä merkki vaikka voisikin toisilla olla :disappointed-face: vaikka tiedän taas kerran toivovani oikeasti kiinnittymisvuotoa.. noh, lämmöt kertokoon mihin tilanne kehittyy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Voi kurjuus Foreverfever ja Harmi89 :disappointed-face::disappointed-face:

Nurpulle pidän hirveesti peukkuja :Thumbs Up Sign::Thumbs Up Sign::smiling face with heart-eyes:

Mua vähän masentaa, tänään enemmän menkkatyylisiä jomoja ja alkoi myös tiputella :loudlycrying: aina tää sama homma, en kestä! Parin vuoden aikana ollut kai yksi ainoa kierto jossa ei olisi tiputellut yhtään, se ei ole ollut ikinä hyvä merkki vaikka voisikin toisilla olla :disappointed-face: vaikka tiedän taas kerran toivovani oikeasti kiinnittymisvuotoa.. noh, lämmöt kertokoon mihin tilanne kehittyy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
No voi ny hitto! :( Mut joo, ehkäpä oli vaan estrogeenipiikki sulla mikä noita lämpöjä laski ja siellä nyt limakalvot on optimiasennossa ottamaan matkalaisen vastaan!! Toivotaan kovasti että nyt olis lämmöt seuraavaks matkalla ylös! :red-heart:

Täällä tultiin tänään hieman ylös, mutta mukavan normaalille näyttää, vaikka yö tulikin nukuttua levottomasti.

apr012022.jpg

Vieläkö @Nurppu huitelee yläilmoissa? :Eyes:

Mä käytän äppinä, en oo kokeillu selainta!

Siis ääh, help. Tietysti yöllä heräsin järkkyyn vessahätään jo klo 4.40 ja oli pakko ottaa lämpö ylös, se oli vaan 36.52.. herätys soi klo 7.15 jolloin otin toisen lämmön ja se oli 36.93. 2,5h unta siis vaan välissä. Kai mun pitäis merkata se aiempi? Mä en oo hetkeen heräilly noin keskellä yötä mutta aiemmin pitänyt periaatteena sitä että jos on välissä yli 3h unta niin sit voin ottaa sen jälkeisen lämmön.. Vai onko enemmän merkitystä sillä että ottaisi aina suunnilleen samaan kellonaikaan lämmön oli sitten unta vähän vähemmän tai enemmän takana?

Foreverfever ja Harmi :red-heart: Oon pahoillani. Parempaa onnea seuraavaan kiertoon :folded::Two-hearts:

Voi kunpa olisi Kultahipillä hyvää jomottelua ja iloisia uutisia tarkoittavaa tiputtelua :Grimacing Face::folded:
Saisitkohn sä jotain keltarauhastukea lääkäristä, jos aina vaan tiputtelee?
Ja kyllä mä laittaisin sen jälkimmäisen lämmön. On siinä kuitenkin se 2,5h unta välissä ja jälkimmäinen on huomattavasti lähempänä sun normaalia mittaamisaikaa ilmeisesti? Löysin netistä joskus sellasen 'BBT corrector' homman, mihin syötetään lämpö, epänormaali mittausaika ja normaali mittausaika, niin kyllä se aika kovin sen mukaan ainakin vaikuttaa miten aikaisin/myöhään lämmön mittaa. Toki ei se mitenkään absoluuttisen varma ole, päinvastoin, mutta suuntaa antava. :smiling-eyes:

Nurpulla näyttää kyllä hyvältä! Toivon kovasti hyvää onnea tässä luteaalissa :folded::smiling face with heart-eyes:

Tuli muuten mieleen, että voisin listata teille mitä kaikkea tein, kokeilin ja poppaskonsteilin tossa tärppikierrossa ja jo jonkin aikaa ennen ekaakaan tärppiä kahteen vuoteen!

Eli olin syönyt sellaista aminohappojauhetta, vahvaa b-vitamiiniyhdistelmää ja lisäksi vielä b6-kapselia jo kuukausia ennen kuin eka tärppi yllätykseksemme tuli. Aminohapot rakentaa soluja ja b-vitamiinit vastaa kaikesta kehon viesti- ja hermotoiminnasta. Ilman näitä mikään ei toimi, eikä terveitä soluja rakennu. Mulle yhdessä kehonmittauksessa n. vuosi sitten sanottiin, etten edes voisi saada niillä tiedoilla lapsia ja määrättiin syömään näitä. Sattumaa tai ei, tärppi tuli ja perään toinen.

Nyt ton vuodenvaihteen keskenmenon jälkeen selvitin ihan kaiken mahdollisen ja mahdottoman mikä voi vaikuttaa mihinkin asiaan, mikä saattaa voida olla pielessä ja tykitin menemään. :rolling:

Eli:
Vehnänalkioöljyä ja greippimehua (e-vit) kohdun limakalvon paksuntamiseen, koska epäilin niukoista menkoista ja harvoista kierroista päätellen sen olevan ainakin yksi ongelma.

Hankin Inocapseja (https://www.apteekkini.fi/epages/ap...tPath=/Shops/09022011-998764/Products/9263878), sama vaikuttava aine (myo-inositoli) kuin donafertyssa. Auttaa pcos-tyyppisiin kierto-ongelmiin tasoittavasti ja munasolujen laatuun. Miehelle ostin samalla samalta valmistajalta Inoman -nimistä valmistetta siittiöiden laatua parantamaan.

Mies oli Inomanin lisäksi saanut olla myös jo jonkin aikaa ennen ekaa plussaa sinkki-, d-vit, b-vit, maca ja aminohappokuurilla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Sitten mulle vinkattiin sellainen Composor -uute (https://www.ruohonjuuri.fi/products...u-agnus-castus-composor-xxi-27-periodol-50-ml) ihan yleiseen hormonien hyrskyttämiseen, tukemiseen ja elävöittämiseen.

Söin myös koko ajan sinkkiä (olin lukenut että jollain naisella sinkkikuuri auttoi raskautumaan) d-vitamiinia ja laadukasta kalaöljyä. Lopuksi otin myös q10 :n kuvioihin.

Ja nyt raskauden aikana oon syönyt neljäsosan aspiriinitabletista päivittäin (kalaöljyn lisäksi, se myös auttaa), jos kyseessä sattuiskin olemaan tukostaipumus. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Melkoinen lista, tiedän.:rolling: Moni pitää varmaan aivan tärähtäneenä, mutta mä pieneen nepsy-tapaani halusin tehdä kaiken vimpan päälle ja ainakin kokeilla ihan kaikkeni. Mulla on siis pakkomielle selvittää kiinnostavia ja itselle tärkeitä asioita perin pohjin ja sitten toimia tosi perfektionistisesti. :No Evil Monkey:

Siitä voi halutessaan poimia juttuja, jos joku kiinnostuu. :folded: Anteeksi, kun tästä tuli ihan kilometriviesti! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Ultrassa oli eilen kaikki hyvin:red-heart::red-heart: Suuri helpotus taas :smiling face with heart-eyes: 8+0, just niin kuin ovulaatiosta pitäisikin ja kaikki näytti olevan juuri niin kuin pitääkin. Uskomatonta, ihanaa, jännittävää. Nyt jännityspiste siirtyi nt-ultraan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Voi olla että tohon väliin vielä joku ultra otetaan. Tää traumatisoituneisuus useasta keskenmenosta on melkoinen seuralainen. Pitää mennä ihan pienin askelin ja vakuutella itseään joka välissä, kuitenkin olla uskomatta liikaa, ettei sitten tipu liian korkealta, JOS käykin taas huonosti. :Smirking Face:
Toivotaan kovasti että tää on nyt se meidän raskaus ja vauva:red-heart:

Päivitänpä minäkin tänne charttia. :smiling-eyes: Ovulaation metsästystä! :folded:

Liitteet

• 20220421_092604.jpg
    20220421_092604.jpg
    173.2 KB · Katsottu: 108
Kultahippi: ottasin varmaan sen korkeamman!

Mun lämpökäyrää alko huimata ja se palas takas aiemmalle tasolle :Relieved Face:

Screenshot_20220421-094407.png

Kiitos kamut :smiling face with heart-eyes: aloin itsekin taipumaan korkeamman lämpötilan kannalle ihan sen kellonajan takia, aamupöpperössä ajattelee asioita vähän vaikeammin näköjään :tears: eli siihen jos uskotaan niin lämmöt lähti nousuun, edelleen jomottelee ja pyyhittäessä tullu vaaleanpunaista :( mulla oli keltarauhastukea käytössä parissa inssikierrossa mutta silloinkin kyllä tiputteli.. siihen ei sen enempää puututtu enää kun meidät laitettiin ivf-jonoon. Ja olin ajatellu tän odotusajan vaan ottaa rennosti ja ilman lääkkeitä, rentohan mä en kyllä juurikaan ole ollut :tears:

Ihanan kattava listaus Laurenskilla! Mä oon nyt ottanut macan ja greippimehun käyttöön tässä kierrossa ja miehelle iskin vitamiineja kouraan :tears:

Nurpun käppyrä on kyllä niin hyvännäköinen :red-heart:

Liitteet

• Screenshot_20220421-113727.jpg
    Screenshot_20220421-113727.jpg
    159 KB · Katsottu: 111
Takaisin