BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo taitaa sittenkin vaan ne hormonit vielä hyrrää. Pittää jatkaa mittailua ja seurailla mihin lämmöt asettuu. Toivottavasti saan oviksen bongattua kunhan hän rohkenee saapua :Face Savouring Delicious Food:

Nurpulla ja Kultahipillä tosi hyvät nousut, peukut pystyyn! :Thumbs Up Sign::Thumbs Up Sign:

Mulla oli eilen ykskaks rastaustesti hailura muutaman pvän negailun jälkeen eli mun ovistestit reagoi sit kuitenkin varmaan vaan "vanhaan" raskaushormoniin eli oviskaan tuskin tulossa vielä sit kuitenkaan ihan vielä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: tänään oli tosin lämpö enää vaan 35,97'C ja taas raskaustesti nega ja ovistestikin haalee, että jokohan nyt yrittäisi ovis tulla, kun ihan hullut himot ainakin ja tuntuu että ois vähä limailuakin ilmassa. :Smiling Face With Sunglasses:

Edit 14.4. En viitsi spämmätä..

Äh kun tää lämpö nyt sekoilee, piikkejä sinne ja piikkejä tänne! Kp8, 10 ja 13 oli petipuuhia joo että voihan siellä olla joku ihan miniminiminimaalinen mahdollisuus uusintaraskauteenkin, mutta tuskin ottaen huomioon vasta tapahtuneen kkm:n, r- ja o-testien tuloksien eikä lämpöjenkään puolesta ovista oo vielä tapahtunut. Ehkä nyt vaan siks sahailee kun hormonit oo vielä palautunut täysin vielä kai normaaliin.

View attachment 112162

Äläpä sano! Meidän plussa tuli kkm jälkeen heti seuraavasta kierrosta. Eli ekat oikeet menkat ja siitä nappas! Eiks se ookin vähintään jotain legendaa, että keskenmenon jälkeen nappaisi helpommin ja raskaus onnistuisi todennäköisemmin? Tyyliin "pähkinävauva", vai mikä termi olikaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En halua liikaa positiivaillakaan toki, jos ei olekaan aiheellista, että voihan se myös olla vain hormonien sekoilua! Jännityksellä seuraan.

Dpo9.
25-herkkysellä vanhentuneella testillä negaa..

Pienen pieni pessimisti jo huutelee päässä, että tämän kierron päätteeksi tullaan taas kovaa ja korkeelta alas..
Yritän silti pitää positiivista asennetta ja toivoa yllä, on kovin aikaiset päivät testailuille ja lämmöt näyttää hyviltä. :folded:

Tähän haluan sanoa, että testasin itsekin negan joskus noilla dpo-päivillä. Hyvin hyvin haalean plussan testasin vasta dpo 13 ja siitä alkoi vahvistumaan hiljalleen. Myin myös maani ja heitin kirveen kaivoon silloin negatestistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Voi siis olla, ettei napannut, mutta voi hyvin vielä muuttuakin testi! :folded::red-heart:

Lämmöt ainakin joo näyttää positiivisilta Harmi! Tylsää että negaa kuitenkin testissä :sad001 mut vielä on toki varhaista!

Mulla pinkas tänään lämmöt kunnolla, meni heti korkeemmalle ku esim kertaakaan viime kierrossa :)

View attachment 112170

Johan pomppasi Nurpulla! Voi toivottavasti enteilee jotain :smiling face with heart-eyes::folded:

Hyviä ja sopivasti piinaavia päiviä kaikille!

Kultahipillä varmaan jatkuu nousu nyt, toivottavasti osui tallettelut. :smiling-eyes:

Foreverfever, toivottavasti pian palaituisi kierto ja elimistö lopullisesti koronasta. :folded:

Ja kiitos kaikille lopuillekin onnitteluista!:red-heart::folded: Voin aina välillä tulla kertomaan miten menee, mutta en viitsi tätä BBT-ketjua hirveesti spämmiä ohi aiheen menevillä jutuilla. Ens viikolla tosiaan taas ultra, ja pitäis olla 8+0 silloin. Jos siellä vielä kaikki hyvin, niin kyllä tosissaan alan jo huolella innostumaan! :smiling face with heart-eyes:

Laurenski tule vaan kertomaan kuulumisia! Tsemppiä tulevaan ultraan, hyvin siellä kaikki on!

Mulla lämmöt jatkaa nousua, join eilen pari lasia punkkua ja ajattelin että olisi laskenut lämpöjä?

Liitteet

• Screenshot_20220415_073321.jpg
    Screenshot_20220415_073321.jpg
    158.8 KB · Katsottu: 112
Tsemppiä ens viikon ultraan Laurenski

Näyttää hyvältä Foreverfever! Hmm mä oon ajatellut et alkoholi just nostais lämpötilaa :Sleuth Or Spy: mut en tiedä vaikuttaako pari lasia? Ellei sit oo hörppiny just ennen nukkumaanmenoa! En tiedä, korjatkaa joku fiksumpi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Nerd Face:

Mulla jatkaa kans nousuaan! Tänään vuorossa kaverin synttärit joissa aion juoda pari lasia punkkua, saa nähdä mitä tekee sit lämmöille kans :Smiling Face With Smiling Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220415-075150.jpg
    Screenshot_20220415-075150.jpg
    186.8 KB · Katsottu: 106
Äläpä sano! Meidän plussa tuli kkm jälkeen heti seuraavasta kierrosta. Eli ekat oikeet menkat ja siitä nappas! Eiks se ookin vähintään jotain legendaa, että keskenmenon jälkeen nappaisi helpommin ja raskaus onnistuisi todennäköisemmin? Tyyliin "pähkinävauva", vai mikä termi olikaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En halua liikaa positiivaillakaan toki, jos ei olekaan aiheellista, että voihan se myös olla vain hormonien sekoilua! Jännityksellä seuraan.

Jännitysnäytelmältä tää alkaa tuntuakin, koska tää alkaa näyttää ihan mun plussakierrolle :rolling: uskon tosin vahvasti että eiköhän tää oo ns. tota samaa plussakiertoa vielä.

yk1x2.jpg
Juu mä kans olen lukenut paljon siitä, että tärppi käy keskenmenon jälkeen tosi nopeasti yleensä :Weary Cat Face:

Noususuhdannetta näköjään kaikilla tänä aamuna :Smiling Face With Open Mouth

Kiitos Laurenski :Green Heart:
Dpo10 ja edelleen testi negaa, mutta yritän pitäytyä optimismin puolella..

Liitteet

• Screenshot_20220415-080140_Flo.jpg
    Screenshot_20220415-080140_Flo.jpg
    269.7 KB · Katsottu: 108
Harmi89 lämmöt ainakin näyttää tosi hyvältä!

Lepus timidus toivottavasti uusi tärppi tulee pian!

Kultahippi hörpin kyllä juuri ennen nukkumaan menoa, mutta tuohan tosiaan selittäisi että onkin vaan noussut lämmöt.

Kiitos tsempeistä! :folded: Kyllä tässä alkaa mieli jo kovasti tyyntymään pelon suhteen. :Two-hearts:

Munkin mielestä lämmöt nousee alkoholista.
Toivottavasti kuitenkin nousisi ihan muusta syystä. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Lähipäivät kertoo paljon, Foreverfever!

Kultahipillä kyllä tosi hyvännäköinen jämäkkä nousu siellä!

Kuin myös Lepus Timiduksen käyrä kaiken kaikkiaan aika korkealla tasolla ja plussakierron näköinen!:Eyes::Eyes: Voi jospa olisi hyvä merkki, eikä vaan hormonien hyrskyämistä:folded::smiling face with heart-eyes:
Meillä ainakin tärppäs ihan älyttömän nopeesti keskenmenon jälkeen. Sitä 'ekaa' plussaa ja kkm ennen oltiin kuitenkin _2 vuotta_ ilman ehkäisyä ilman mitään tärppejä ja sit heti kkm perään uus tärppi. Täytyy liittyä jotenkin jo valmiiksi "tärpällään" oleviin hormoneihin!

Voi että, Harmi, toi sun käyrä näyttää tosi hyvältä!! Mun mielestä aika selkeä triphasic pattern sinne myös piirtymässä!! :Eyes: Jännittää kovasti sun puolesta! Mulla tosiaan se dpo13 plussakin oli sellainen, et mies ei näyttämälläkään bongannut siitä viivaa ja itsekin hädin tuskin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Että toivoa tosiaan on! Jotkuthan saa plussan vasta siitäkin reilusti myöhemmin.

Hyvän näkösiä lämpöjä kaikilla! :)

Harmi, näyttää kyl tosi hyvältä toi sun käyrä, voi miten toivon että alkaakin kohta haamu piirtyä sinne testeihin!!

Foreverfever: mä kans oon lukenu että alkoholi yleensä laskee ihmisen lämpötilaa, mut sit taas ku koitin googletella jotain "alcohol bbt" niin aika paljon oli ihmiset kommentoinu että heillä nostaa lämpöjä. Tiedä sit! Mut sulla tosi lupaavan näkönen käyrä kans! :)

Kultahippi: hyvä nousu! :) Huomenna päästään näkee miten sulla alkoholi sit vaikuttaa lämpöihin! :D

Lepus timidus: joo, jännät lämmöt, voi periaatteessa tosiaan olla viel "edellistä kiertoa"! Mut mistä tota tietää jos tuo droppi oliki uus ovulaatio tai jotai :D jännää!

Laurenski: musta on ihana kuulla sun kuulumisia, tuu ihmeessä vaan kertomaan! :) Vieläkö oot lämpöjä seurannu? Kyl seki on minust mielenkiintosta kuulla miten lämmöt raskaudessa kehittyy! :)

Me kans eilen miehen kans vähän nautiskeltiin alkoholia. Joskus aamusta heräsin ekan kerran, sillon oura näytti että olis menny lämmöt alaspäin. Mutta menin takas nukkuu muutamaks tunniks, ja sen jälkeen oura näyttikin että lämmöt meni ylöspäin. Sanosin että ehkä tän päivän arvo ei jokatapauksessa oo kauheen luotettava :Eyes: ja nyt FF pisti mulle oviksen tuonne sunnuntaille! Että tiedä tässä ny sit taas yhtään mikä on totuus! Veikkaisin vähän ite kyl sitä tiistaita, kun sillon oli vähän veristä vuotoa ja kramppailua :Eyes:

Screenshot_20220415-110842.png

Hyvän näkösiä lämpöjä kaikilla! :)

Harmi, näyttää kyl tosi hyvältä toi sun käyrä, voi miten toivon että alkaakin kohta haamu piirtyä sinne testeihin!!

Foreverfever: mä kans oon lukenu että alkoholi yleensä laskee ihmisen lämpötilaa, mut sit taas ku koitin googletella jotain "alcohol bbt" niin aika paljon oli ihmiset kommentoinu että heillä nostaa lämpöjä. Tiedä sit! Mut sulla tosi lupaavan näkönen käyrä kans! :)

Kultahippi: hyvä nousu! :) Huomenna päästään näkee miten sulla alkoholi sit vaikuttaa lämpöihin! :D

Lepus timidus: joo, jännät lämmöt, voi periaatteessa tosiaan olla viel "edellistä kiertoa"! Mut mistä tota tietää jos tuo droppi oliki uus ovulaatio tai jotai :D jännää!

Laurenski: musta on ihana kuulla sun kuulumisia, tuu ihmeessä vaan kertomaan! :) Vieläkö oot lämpöjä seurannu? Kyl seki on minust mielenkiintosta kuulla miten lämmöt raskaudessa kehittyy! :)

Me kans eilen miehen kans vähän nautiskeltiin alkoholia. Joskus aamusta heräsin ekan kerran, sillon oura näytti että olis menny lämmöt alaspäin. Mutta menin takas nukkuu muutamaks tunniks, ja sen jälkeen oura näyttikin että lämmöt meni ylöspäin. Sanosin että ehkä tän päivän arvo ei jokatapauksessa oo kauheen luotettava :Eyes: ja nyt FF pisti mulle oviksen tuonne sunnuntaille! Että tiedä tässä ny sit taas yhtään mikä on totuus! Veikkaisin vähän ite kyl sitä tiistaita, kun sillon oli vähän veristä vuotoa ja kramppailua :Eyes:

View attachment 112186
Mikäs päivä sulla se ovistesti näyttikään plussaa?

Minä heitän vähän off topic mun ovistestit tänne ihmeteltäväksi, sori mun jankkaus ja paint-hommelit ja koiran karvat, mut ois kiva kuulla ihmettelyjä ja mielipiteitä näiden ovistestien ja lämpöjen kanssa :D kp3:ssa kun kaavittiin pieni istukan palanen lääkäri ultrasi kohdun tyhjäksi sen päätteeksi ja jälkivuoto kesti kaikkinensa vain 5 päivää niukkana, eli toisaalta saattaisi uusi kierto alkaakin ihan fiksuun ajankohtaan.

Keltainen tähti testissä meinaa että r-testi näytti vielä jotain ja "<3" oli makkarissa eloa. Kp5:n ovistesti reagoi selkeesti vielä raskaushormoniin, mutta on lähtenyt siitä haalentumaan kuten näkyy.

Voiskohan kp14 ip:n testi olla kuitenkin jo uusi ovisplussa? Tai ainakin yritys olla sellainen. Kp13 tuli se karsee dippi, mut toisaalta lähti lämmöt takas nousuun kp14. Raskaustestejä tein tässä männäpäivinä ja tänäänkin varuilta ja negaa ne on näytellyt pitkään jo paitsi se kp12:sta omituinen haamu. Ens viikolla vasta labra, mutta en jaksa uskoa että hcg ois koholla enää, kun ei raskaustestitkään enää reagoi mihinkään.
Toki ei tässä voi kuin odotella miten hommat etenee, mutta täti Malttamattomasti Kaiken Analysoiva täällä anteeksi :tears:

ovistestit-kp5-kp15.jpg

Oijoijoi tää sun chart on mahtava, tosin itsekin olisin tuon perusteella veikannut ovista tiistaille! Oot varmaan merkannut ovisplussan tonne, entä jos poistat sen kokonaan niin siirtääköhän FF silloin oviksen tiistaille? En tiedä miten orjallisesti FF merkkaa oviksen ovistestin plussan perusteella. Että jos sen merkkaa, niin ajatteleeko se heti, että juu tässä sopiva droppi niin ovis on siinä, vai että osaako se ajatella että ehkäpä kuten sun tapauksessa se ovis kuitenkin olisi vasta myöhemmin vaikka ovistesti näytti plussaa aikaisemmin.

Minä heitän vähän off topic mun ovistestit tänne ihmeteltäväksi, sori mun jankkaus ja paint-hommelit ja koiran karvat, mut ois kiva kuulla ihmettelyjä ja mielipiteitä näiden ovistestien ja lämpöjen kanssa :D kp3:ssa kun kaavittiin pieni istukan palanen lääkäri ultrasi kohdun tyhjäksi sen päätteeksi ja jälkivuoto kesti kaikkinensa vain 5 päivää niukkana, eli toisaalta saattaisi uusi kierto alkaakin ihan fiksuun ajankohtaan.

Keltainen tähti testissä meinaa että r-testi näytti vielä jotain ja ":Heartred" oli makkarissa eloa. Kp5:n ovistesti reagoi selkeesti vielä raskaushormoniin, mutta on lähtenyt siitä haalentumaan kuten näkyy.

Voiskohan kp14 ip:n testi olla kuitenkin jo uusi ovisplussa? Tai ainakin yritys olla sellainen. Kp13 tuli se karsee dippi, mut toisaalta lähti lämmöt takas nousuun kp14. Raskaustestejä tein tässä männäpäivinä ja tänäänkin varuilta ja negaa ne on näytellyt pitkään jo paitsi se kp12:sta omituinen haamu. Ens viikolla vasta labra, mutta en jaksa uskoa että hcg ois koholla enää, kun ei raskaustestitkään enää reagoi mihinkään.
Toki ei tässä voi kuin odotella miten hommat etenee, mutta täti Malttamattomasti Kaiken Analysoiva täällä anteeksi :tears:

View attachment 112193
Hmm, jotenkin ajattelisin että kun ovistesti ja raskaustesti ollut selvästi negaa välissä, niin tuo yksi raskaustestin plussa kuulostaa tosi oudolta. Kun tyhjennyskin meni niin hyvin. Voisikohan olla että raskaustesti on reagoinut ovikseen?

Keltainen tähti testissä meinaa että r-testi näytti vielä jotain ja ":Heartred" oli makkarissa eloa. Kp5:n ovistesti reagoi selkeesti vielä raskaushormoniin, mutta on lähtenyt siitä haalentumaan kuten näkyy.

View attachment 112193
Hmmhmm! Mäkin mietin et olisko toi kp14 ip. Se on vähän siinä rajalla. Eli veikkaisin vähintäänkin että yritys olis! :Eyes:

Oijoijoi tää sun chart on mahtava, tosin itsekin olisin tuon perusteella veikannut ovista tiistaille! Oot varmaan merkannut ovisplussan tonne, entä jos poistat sen kokonaan niin siirtääköhän FF silloin oviksen tiistaille? En tiedä miten orjallisesti FF merkkaa oviksen ovistestin plussan perusteella. Että jos sen merkkaa, niin ajatteleeko se heti, että juu tässä sopiva droppi niin ovis on siinä, vai että osaako se ajatella että ehkäpä kuten sun tapauksessa se ovis kuitenkin olisi vasta myöhemmin vaikka ovistesti näytti plussaa aikaisemmin.
Otin ny kokeeks pois sieltä tiedot ovistestistä ni sit tosiaan siirsi siihen tiistaille! :D eli antaa sit ny täs kierrossa olla merkkaamatta ovistestiä sinne ettei se hämmenny siitä. Ja niinpä, mulla on yleensä rauhallisempi lämpöjen nousu alussa, piristävän reipas nousu tällä kertaa! :) Veikkaan et ne lisäravinteet on ehkä jotain ny tehny ja hormonit on paremmassa ryhdissä :D

Hmm, jotenkin ajattelisin että kun ovistesti ja raskaustesti ollut selvästi negaa välissä, niin tuo yksi raskaustestin plussa kuulostaa tosi oudolta. Kun tyhjennyskin meni niin hyvin. Voisikohan olla että raskaustesti on reagoinut ovikseen?
Joo se oli jotenkin tosi outo miten ihan selkeä haamu tuli yks kaks! Ois ehkä pitänyt tehdä varuilta vielä toinen r-testi mitä se ois näyttänyt, kun toisaalta nuo halpis one stepit voi vääriäkin positiivisia antaa, joskaan ite en oo koskaan saanu koskaan sellaista.

Edit: löysinkin nyt tällaisen tiedon: "Ei voida siis täysin poissulkea sitä mahdollisuutta, että ovulaation aikaan tehty raskaustesti antaisi aivan haalean viivan luteinisoivan hormonin vuoksi.” Eli ehkä se r-testi reagoi siis tosiaan lh:n?

Otin ny kokeeks pois sieltä tiedot ovistestistä ni sit tosiaan siirsi siihen tiistaille! :D eli antaa sit ny täs kierrossa olla merkkaamatta ovistestiä sinne ettei se hämmenny siitä. Ja niinpä, mulla on yleensä rauhallisempi lämpöjen nousu alussa, piristävän reipas nousu tällä kertaa! :) Veikkaan et ne lisäravinteet on ehkä jotain ny tehny ja hormonit on paremmassa ryhdissä :D

Eli FF ei ehkä osaa siis ajatella täysin itsenäisesti :D muistelisin että se vaatii 3 lämpöä putkeen yli peruslämmön jotta merkkaa oviksen ylipäätään tapahtuneen. Ja kun tuon sun chartin perusteella oli vaan 1 lämpö yli peruslämmön sunnuntain jälkeen ennen uutta dippiä, niin sekin tukisi sitä että ehkä ovis tuli kuitenkin vähän myöhemmin. Testailitkos ovista vielä plussan jälkeen, että lähtikö viivat haalenemaan? Toisaalta ei ovistesti välttämättä "väärin" ole silti näyttänyt, vaikka plussa tulikin sunnuntaina.
Mut toi on semmonen chart että aivan selkeesti on kunnon kiinnitymisdippi tuloillaan :Face Throwing A Kiss::folded:

Muokattu viimeksi:
Joo se oli jotenkin tosi outo miten ihan selkeä haamu tuli yks kaks! Ois ehkä pitänyt tehdä varuilta vielä toinen r-testi mitä se ois näyttänyt, kun toisaalta nuo halpis one stepit voi vääriäkin positiivisia antaa, joskaan ite en oo koskaan saanu koskaan sellaista.

Edit: löysinkin nyt tällaisen tiedon: "Ei voida siis täysin poissulkea sitä mahdollisuutta, että ovulaation aikaan tehty raskaustesti antaisi aivan haalean viivan luteinisoivan hormonin vuoksi.” Eli ehkä se r-testi reagoi siis tosiaan lh:n?

Eli FF ei ehkä osaa siis ajatella täysin itsenäisesti :D muistelisin että se vaatii 3 lämpöä putkeen yli peruslämmön jotta merkkaa oviksen ylipäätään tapahtuneen. Ja kun tuon sun chartin perusteella oli vaan 1 lämpö yli peruslämmön sunnuntain jälkeen ennen uutta dippiä, niin sekin tukisi sitä että ehkä ovis tuli kuitenkin vähän myöhemmin. Testailitkos ovista vielä plussan jälkeen, että lähtikö viivat haalenemaan? Toisaalta ei ovistesti välttämättä "väärin" ole silti näyttänyt, vaikka plussa tulikin sunnuntaina.
Mut toi on semmonen chart että aivan selkeesti on kunnon kiinnitymisdippi tuloillaan :Face Throwing A Kiss::folded:
Jätin sillon testailut siihen sunnuntai-iltaan ku oli selkee plussa :D eli jää tällä erää siis hieman avonaiseksi mysteeriksi! Näkee sit menkkojen alkaessa että kumpi oli oikee :D jännityksellä seuraillaan tuleeko dippiä!

Takaisin