Mulla on parissa kierrossa noita ollu, vaikka raskautta ei oo tullu. Erityisesti, mulla oli tossa kaks kiertoa joissa mulla oli lapsettomuushoitojen takia lääkitykset jotka vaikuttaa estrogeeniin ja progesteroniin, ja molemmissa noissa se dippi oli tosi selkeä.Hei, mielenkiinnosta teille jotka olette seuranneet lämpöjä taulukoilla ja raskautuneet. Oletteko huomannut niissä kierroissa ns.kiinnittymisdippiä? Että lämmöt olisi hetkellisesti vuorokaudeksi notkahtaneet kiinnittymisen aikoihin? Olen kuullut tuollaisesta puhuttavan niin siksi kiinnostaa onko joku huomannut käytännössä![]()
Noilla dipeillä ei kai oo löytyny suoranaista yhteyttä kiinnittymiseen. Mutta niillä on kyllä osotettu sellanen ominaisuus, että kierrossa jossa sellanen on, on suurempi todennäkösyys päätyä raskauteen. Asiantuntijat on epäilly, että syy vois olla estrogeenissa. Estrogeeni alentaa lämpöjä, sekä vahvistaa kohdun limakalvoa. Teoria kai on, että jos sulla sattuu tulee vahvempi estrogeeniryöpsähdys noilla main, niin on paremmat mahkut kiinnittyä, jos siellä on hedelmöittyminen onnistunut.
Mutta noita tosiaan tulee myös kierroissa, jotka ei johda raskauteen. Jos siellä esim ei hedelmöittyminen sattunut siinä kierrossa onnistumaan, niin ei se auta että kiinnittymismahdollisuudet on otolliset. Tai esim jos ne sukusolut jotka toisensa kohtas sattuukin olemaan sellaiset, jotka ei ehjää lasta rakenna, niin silloinkin voi olla että kiinnittyminen ei onnistu.
Noista dipeistä usein käytetään myös termiä estrogeenidippi, siitä ite tykkään ja sitä käytän :)

on kyllä lyhyt luteaali. Oliko ennen lastakin lyhyt vai reippaasti pidempi?

Yks kaveri on just myös parhaillaan raskaana ja joutuu sitä piikittelemään, kun viime raskaudessa lapsi kuoli kohtuun n. 1kk ennen laskettua istukan tukkeutumisen takia
. Tekee kuulemma tosi kipeetä ja pahemmaksi vaan menee mitä enemmän sitä tekee. Ei tosiaan pistä pelkästään mahaan, vaan kaikkialle mihin vain suinkin pystyy. Olis kuulemma aivan hurjaa joutua pistämään pelkästään yhdelle alueelle, kun ei ehdi mustelmat ja kivut paranemaan tarpeeksi nopeesti. Etukäteen jo tsemppiä sulle Nurppu tuohon hommaan, kun aika joskus koittaa!!
Ärsyttävää jos lämmöt taas vaan sahailee! Ei auta muu kuin mittailla ja seurailla 

sit mulla on ilmeisen tasanen estrogeenin nousu tässä, ei ollenkaan mikään piikki!