BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahaa hei, täähän on selvä homma sit! Teidän elimistöt meinas siellä ovuloida mutta tajus että minä meinasin jäädä jälkeen, niin ne sit otti vähän takapakkia että mä ehdin kyytiin :Relieved Face:

Ahaa hei, täähän on selvä homma sit! Teidän elimistöt meinas siellä ovuloida mutta tajus että minä meinasin jäädä jälkeen, niin ne sit otti vähän takapakkia että mä ehdin kyytiin :Relieved Face:

No ihan selkeesti! :rolling: kyllä kamu pitää odottaa mukaan! :Two-hearts:
Olisko meillä sitten huomenna joukkonousut lämmöissä? :folded:

Huomenta!

Täällä nyt kp 19,aamulämpö 36,49 eli nousi eilisestä hiukan ja FF-sovellus merkkasi nyt oviksen olleen kp 16. Eli tänään olisi dpo 3.

Toivoisin jos uskaltaisin,mutta enpä tiedä kun amh arvo oli 0,20.Ikää tulee 39 tiistaina ja mitä katsoin netistä arvoja niin tuo taitanee olla 45-50(?)vuotiaan arvo lähinnä. :loudlycrying:Aika hurjan matala ja en ymmärrä miksi.
Olen ollut todella hedelmällinen vielä 35 vuotiaana,jolloin tulin raskaaksi yhdestä kerrasta,sekä 37v myös yhdestä kerrasta.(kesken meni heti)

Nyt en halua ymmärtää mikä tuon amh arvon noin alas on vetänyt,olisiko tupakoinnilla yhteyttä?

Aloitin eilen lämpöjen mittailun. Tai oikeastaan jo toissa päivänä kurkkasin mitä näyttää, oli silloin selkeästi koholla vielä. Eilenkin oli koholla puolisen astetta mutta oli alaspäin tulossa ja tänä aamuna oli jo oikeastaan normaali aamulämpö. R-testitkin näytti negaa eli taidampa alkaa tiirailemaan ovista ja jatkaa mittailun tiellä :Eyes:

Onneksi tuli opeteltua lämpöjen mittailu, koska nyt menisi täysin arvailuksi miloin olisi seuraava ovis tai menkat. Nyt jos hyvällä tuurilla bongaisi oviksen lämpöjen ja o-testien avulla niin osaisi oottaa menkkojakin (tai miksei ehkä uutta posia r-testiäkin..).

Muokattu viimeksi:
Hahah :rolling: Mähän sanoin että te synkkaannutte!! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Voi Emilia :Yellow Heart: Voihan tupakointikin vaikuttaa, mutta niin voi kyllä tosi moni muukin asia! Onko lääkäreillä jotain sanottavaa tai mahdollista hoidettavaa tuohon asiaan?

Tsemppiä Lepus Timidus! Mulla viimeisimmän kkm jälkeen ovis bongaantui joskus n. "kp" 25 juurikin lämpöjen perusteella. Ja plussa heti siitä seuraavasta kierrosta. Onnea koitoksiin! :Green Heart::folded:

ON: huoli nousee taas, kun oireet laskee. Tissikipu yhtäkkiä pitkälti tipotiessään, lisäksi hiukan rusehtavaa limaa tullut pyyhittäessä paperiin. Tosi huonot vibat ja aavistus tästä kaikesta. :Grimacing Face::sad-face: Vähän kurkkaamassa käynyt pahoinvointikin poistui yhtä nopeasti kuin ilmestyikin. Varhaisultra siirtyikin jo huomiselle, niin eipä kauaa tarvi enää jännäillä onneksi... Oivoivoivoi

Emilia: hyvältä kuulostaa lämmöt, hienoa että se ovis löytyi! :) Mulla on hatara kuvitelma että AMH arvoon ei kauheasti voisi vaikuttaa. Mut tupakoinnista ainakin meidän polilla oli selvä viesti, että molempien pitää lopettaa. Meillä mies on joskus harvoin alkoholia nauttiessa tupakoinut, ja siitä saatiin pitkä keskustelu lääkärin kanssa aikaseks, lopputulema oli se että jos se harvakseltaan tupakointi tekee miehen onnelliseks ni ok. Mutta esim lääkäri mainitsi, että turussa eivät suostu tekemään hoitoja ollenkaan, jos kumpikaan tupakoi yhtään. Eli on tarpeeksi näyttöä tupakoinnin haitoista molempien lisääntymiskykyyn, että julkisella vaativat sen lopetusta joissain sairaanhoitopiireissä ennen kuin suostuvat hoitamaan.

Lepus timidus: hyvältä kuulostaa lämmöt! Toivotaan että kierto ny tasaantuu pian ja ovulaatiokin sieltä napsahtaa! :)

Laurenski: oivoi, ymmärrän huolen! :( Voi kunpa olis vaan luonnollista oireiden heittelyä! :red-heart:

Mulla oli vielä koko eilisen ihan negoja ovistestin, eikä lämmöissäkään ollu vielä merkittävää nousua. Toivotaan nyt että tänään tulis ees plussa :Eyes:

Aloitin eilen lämpöjen mittailun. Tai oikeastaan jo toissa päivänä kurkkasin mitä näyttää, oli silloin selkeästi koholla vielä. Eilenkin oli koholla puolisen astetta mutta oli alaspäin tulossa selkeästi ja tänä aamuna oli jo oikeastaan normaali aamulämpö. R-testitkin näytti negaa eli taidampa alkaa tiirailemaan ovista ja jatkaa mittailun tiellä :Eyes:

Onneksi tuli opeteltua lämpöjen mittailu, koska nyt menisi täysin arvailuksi miloin olisi seuraava ovis tai menkat. Nyt jos hyvällä tuurilla bongaisi oviksen lämpöjen ja o-testien avulla niin osaisi oottaa menkkojakin (tai miksei ehkä uutta posia r-testiäkin..).
Mulla ainakin uusi kierto alkoi kkm n. 2 viikkoa siitä kun raskaustesti muuttui negaksi, eli ihan hyvin voi ovis tehdä tuloaan. Kierto oli siis keskeytyksestä laskettuna 31 päivää.

Mulla eilen oli illalla omasta mielestä selkeitä ovikseen liittyviä kipuja, mutta ei nuo lämmöt silti suostunut ylöspäin yhtään liikahtamaan! Ehkä sitten huomenna. Taitaa olla kp 19 jo.

Eli Nurppu koitahan jo pian ovuloida niin päästään me muutkin eteenpäin :rolling:

Hyvä että ovis löytyi Emilia! :smiling-eyes: ei oo niin tietoa miten tupakointi voisi vaikuttaa suoraan AMH arvoon, mutta tosiaan kyllähän on selvää viestiä tullut klinikalla että jos tupakoisi niin pitäisi lopettaa.

Tsemppiä lämpöjen mittailuun Lepus timidus! Hyvältä vaikuttaa :smiling-eyes:

Voi Laurenski, toivotaan nyt kovasti että olisi vain normaalia alkuraskauden vaihtelua :Two-hearts: ja hyvä että pääset jo huomenna sinne ultraan!!

Edit. Painoin liian aikaisin lähetä :tears: Noniin ja ON: lämmöt droppasi, oliskohan tänään sit ovispäivä? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220410-104137.jpg
    Screenshot_20220410-104137.jpg
    182.8 KB · Katsottu: 119
Hahah :rolling: Mähän sanoin että te synkkaannutte!! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Voi Emilia :Yellow Heart: Voihan tupakointikin vaikuttaa, mutta niin voi kyllä tosi moni muukin asia! Onko lääkäreillä jotain sanottavaa tai mahdollista hoidettavaa tuohon asiaan?

Tsemppiä Lepus Timidus! Mulla viimeisimmän kkm jälkeen ovis bongaantui joskus n. "kp" 25 juurikin lämpöjen perusteella. Ja plussa heti siitä seuraavasta kierrosta. Onnea koitoksiin! :Green Heart::folded:

ON: huoli nousee taas, kun oireet laskee. Tissikipu yhtäkkiä pitkälti tipotiessään, lisäksi hiukan rusehtavaa limaa tullut pyyhittäessä paperiin. Tosi huonot vibat ja aavistus tästä kaikesta. :Grimacing Face::sad-face: Vähän kurkkaamassa käynyt pahoinvointikin poistui yhtä nopeasti kuin ilmestyikin. Varhaisultra siirtyikin jo huomiselle, niin eipä kauaa tarvi enää jännäillä onneksi... Oivoivoivoi
Toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa! Onneksi huomiseen ei pitkä aika.

Noooniin! Jospa Nurpun tahdissa nyt kaikki loputkin sitten ovuloisi :rolling: Hyvin huvittavaa kyllä!:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja hei antoisia tallettelluja kaikille ovulaation nurkilla oleville! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Onneks ei oo huomiseen tosiaan pitkä aika. Mä tosi kovasti toivon, että ois jotain normia vaan, mutta kyllä kovin huolettaa muut skenaariot. Oireiden häviäminen ja rusehtava pieni satunnainen vuoto on olleet ainoita oireita aiemmissa keskeytyneissä. :Grimacing Face::Grimacing Face: lisäksi nyt on 6+4, ja kaikki on menneet kesken 6+0-6+3... Täsmäisi siihenkin. Hitto jos mun alitajunta ja kroppa tekee tämmösiä jekkuja mulle, ni en ala! Mut en ala kyllä enää keskenmenoonkaan :sad-face: Noh. Tuun sit heti kertoilemaan aamupäivällä miten käy... :Two-hearts:

Noooniin! Jospa Nurpun tahdissa nyt kaikki loputkin sitten ovuloisi :rolling: Hyvin huvittavaa kyllä!:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja hei antoisia tallettelluja kaikille ovulaation nurkilla oleville! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Onneks ei oo huomiseen tosiaan pitkä aika. Mä tosi kovasti toivon, että ois jotain normia vaan, mutta kyllä kovin huolettaa muut skenaariot. Oireiden häviäminen ja rusehtava pieni satunnainen vuoto on olleet ainoita oireita aiemmissa keskeytyneissä. :Grimacing Face::Grimacing Face: lisäksi nyt on 6+4, ja kaikki on menneet kesken 6+0-6+3... Täsmäisi siihenkin. Hitto jos mun alitajunta ja kroppa tekee tämmösiä jekkuja mulle, ni en ala! Mut en ala kyllä enää keskenmenoonkaan :sad-face: Noh. Tuun sit heti kertoilemaan aamupäivällä miten käy... :Two-hearts:
Joo, sun historialla pelko on luonnollinen ja väistämätön seuralainen tässä kohtaa :( mut voi että miten toivon että huomenna on kaikki hyvin! :red-heart: kyllä täällä nyt jännitetään sun puolesta ja odotetaan raporttia!

Kiitos :red-heart::red-heart::folded: Sellainen lisätieto, että kohdunnapukka on ihan pehmeä ja alhaalla. Kyllä me aikalailla odotetaan kuulevamme huonoja uutisia.. :Broken Heart:

Vielä omaa napaa sen verran, että meillähän tallettelut on nyt viikonlopun ajan ollu mahdottomia koska ollaan eri kaupungeissa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: olin jo onnellinen kun luulin että ovis olisi ollut jo silloin pe niin olis ollu paremmat mahikset, viimeinen tallettelu to illalla ja seuraava mahdollisuus aikaisintaan huomenna illalla :Smiling Face With Halo: mutta ei se mitään, kerään aamulämpödataa muuten nyt näistä luomukierroista :Smiling Face With Smiling Eyes: ja jännitän teidän puolesta sit vielä enemmän!

Vielä omaa napaa sen verran, että meillähän tallettelut on nyt viikonlopun ajan ollu mahdottomia koska ollaan eri kaupungeissa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: olin jo onnellinen kun luulin että ovis olisi ollut jo silloin pe niin olis ollu paremmat mahikset, viimeinen tallettelu to illalla ja seuraava mahdollisuus aikaisintaan huomenna illalla :Smiling Face With Halo: mutta ei se mitään, kerään aamulämpödataa muuten nyt näistä luomukierroista :Smiling Face With Smiling Eyes: ja jännitän teidän puolesta sit vielä enemmän!
Jos vaikka tänään olis ovis, niin eihän tuo ajotus oo ollenkaan huono :) riippuen kellonajasta niin sehän olis ehkäpä jossain dpo -2,5 / dpo -3 mailla, mikä on oikeen hyvä! :) Täs taas tää naistalon taulukko:

Muokattu_Raskaus yhdyntäpäivä.jpeg

Jos vaikka tänään olis ovis, niin eihän tuo ajotus oo ollenkaan huono :) riippuen kellonajasta niin sehän olis ehkäpä jossain dpo -2,5 / dpo -3 mailla, mikä on oikeen hyvä! :) Täs taas tää naistalon taulukko:

View attachment 112060

Nojoo on se oikeesti ihan totta, jotenki vaan ajattelee niin pessimistisesti kun kahden vuoden aikana ei oo tärpänny kaikista optimaalisimmilla ajoituksillakaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: oikeesti sanon ääneen että nyt ei oo mahiksia enkä toivo mitään mut sit sisäisesti toivon sitäkin enemmän :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Nojoo on se oikeesti ihan totta, jotenki vaan ajattelee niin pessimistisesti kun kahden vuoden aikana ei oo tärpänny kaikista optimaalisimmilla ajoituksillakaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: oikeesti sanon ääneen että nyt ei oo mahiksia enkä toivo mitään mut sit sisäisesti toivon sitäkin enemmän :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
No niinpä! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: helpottaa paljon mieltä sanoa että eihän tässä mitään mahista ole! Kyl mäki toitotan kokoajan että ei mul mitään uskoo oo tärppiin ny ennen IVF:ää. Ja silti täällä mittailen ovista ja ajotellaan yhdyntöjä ja todellaki kaikesta huolimatta tuun piinailee. Et joo, ymmärrän täysin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Takaisin