BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Aloy :sad-face:

Eipä näköjään tarvi täälläkään testata... Eilen vielä oli toiveet korkealla ja nyt näin :crying-face:

View attachment 111384

Että menkkoja ootellessa ja kai se pitää taas soitella klinikalle seuraavasta inssistä... Toivoin niin paljon, että me oltaisiin sittenkin saatu luomuplussa :sad-face:

Siis, voi ei! Mä olin ihan varma, että nyt on plussa käppyrä siellä :loudlycrying:. Toivotaan, että pääsette pian inssiin, jos tää ei nyt tästä tosiaankaan plussaksi muutu :folded:

Ei oo menkkoja näkyny vielä, nyt kp29 ja dpo 15. Lämpöjen lasku ja seilaaminen ees taas kyllä lannisti testaushaluja. Nyt ne lämmöt on laskusuunnassa, mutta vähän koholla kyllä edelleen.

Screenshot_20220309-100229.jpg

Ei oo menkkoja näkyny vielä, nyt kp29 ja dpo 15. Lämpöjen lasku ja seilaaminen ees taas kyllä lannisti testaushaluja. Nyt ne lämmöt on laskusuunnassa, mutta vähän koholla kyllä edelleen.

View attachment 111420

Oliskohan siellä nyt kuitenkin joku yrittänyt tarttua mukaan? Oi jospa olisi pitänyt kovasti kiinni :red-heart:

Ei siellä taida ketään olla, tänään testasin ja nega oli :loudlycrying: Lämmöt samaa kuin eilen eli 36,5.

Edit. Illalla alkoikin sitten menkat, onneksi ei enempää kierto venynyt.

Muokattu viimeksi:
Minzku pahoittelut menkoista :crying-face:

Mä luulen että sain oviksen oireista bongattua, tällä kertaa lämmötkin tukee sitä ja lähti nousuun. Eilen oli vatsakipuja, mutta tosiaan en kyllä tiedä tarkalleen milloin on ollut. Tulee kyllä lyhyt kierto, jos ei plussaa tule.

Liitteet

• Screenshot_20220311_064417.jpg
    Screenshot_20220311_064417.jpg
    149.3 KB · Katsottu: 113
Muokattu viimeksi:
Minzku höh, näytti niin hyvältä! :(

Foreverfeverillä hyvä (ja selkeä) nousu :)

Mä vielä odottelen ovista, mutta näytän ny silti käyrää: meillä oli torstaina illanvietto työkaverien kanssa, jossa illan mittaan join 3 lonkeroa. Ei mitään muutakaan selitystä sille, että ny kaks yötä ollu sit lämmöt koholla! En kyllä usko että olis vielä ovis ollu, ei se ihan näin aikasin ikinä oo ollu :D ei mulla mitään kuumettakaan tms oo. En sit tiiä voisko joku lievä oireeton flunssa näkyä kuitenkin yölämmön lievänä nousuna :Eyes:

Screenshot_20220312-130103.png

Mites Nuppu jäikö lämmöt korkeammalle vai palautuuko normaaliin?

Mulla nyt melkovarmasti ovis oli ja meni. Jos ovis oli jo kp 14 niin sitten meni talletukset aika nappiin, jos taas pari päivää myöhemmin, niin sitten en kyllä kovin suuria toiveita elättele kun vain kerta sopivassa aikaikkunassa. Flo sanoo menkkoihin olevan 8 päivää, joten eipä onneksi tarvitse kovin kauaa odotella mitä tulee lopputulokseksi.

Liitteet

• Screenshot_20220314_123758_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20220314_123758_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    285.7 KB · Katsottu: 117
Mites Nuppu jäikö lämmöt korkeammalle vai palautuuko normaaliin?

Mulla nyt melkovarmasti ovis oli ja meni. Jos ovis oli jo kp 14 niin sitten meni talletukset aika nappiin, jos taas pari päivää myöhemmin, niin sitten en kyllä kovin suuria toiveita elättele kun vain kerta sopivassa aikaikkunassa. Flo sanoo menkkoihin olevan 8 päivää, joten eipä onneksi tarvitse kovin kauaa odotella mitä tulee lopputulokseksi.
Näyttää kyllä lupaavasti että oli kp 14! :smiling face with heart-eyes:

Oikeen hyvältä näyttää Foreverfever! :)

Mulla putos viel takasin alemmas lämmöt, mut tänään näyttää ovistesti olevan plussa! Nyt ei kyl oo jotenkin edes kauheen polttava tarve yrittää tässä kierrossa kun kohdusta löytyi polyyppi, ja tuntuu että ei tässä kauheesti saumoja varmaan oo mihkään ennen ku se poistetaan. Mut kyl tässä haluja olis, eli katotaan jos tuon miehen vielä sais tänään kerran kellistettyä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Screenshot_20220314-131232.png

Foreverfeverin käyrä näyttää omaankin silmään siltä, että ovis oli kp14, koska siitä lähti niin selkeään nousuun. :Smiling Face With Sunglasses:

Nurppu, melkosta että voi kahdenkin aamun lämmöt nousta parista lonkerosta. Mielenkiintoista! Toivottavasti polyyppi poistetaan pian ja toki toivon tärppiä teille polyypista huolimatta! :red-heart:

Täällä tämmöistä käyrää. Oli se ovis ilmeisesti ajoittunut testin mukaan. :Ok Hand Sign:

Edit. Miten teillä ajoittuu ovulaation todellinen ajankohta lämpöjen nousuun/laskuun nähden? Fertility friends tuntuu aina laittavan oviksen siihen, kun lämmöt dippaa matalimmillaan. Tuntemusten, testin ja natural cyclesin mukaan ovis itellä ainakin ois vasta, kun lämmöt on jo lähteneet kapuamaan ylöspäin. Miten teillä, ootteko tutkaillut asiaa?

Liitteet

• Screenshot_20220315-073837.jpg
    Screenshot_20220315-073837.jpg
    414.5 KB · Katsottu: 119
Muokattu viimeksi:
Foreverfeverin käyrä näyttää omaankin silmään siltä, että ovis oli kp14, koska siitä lähti niin selkeään nousuun. :Smiling Face With Sunglasses:

Nurppu, melkosta että voi kahdenkin aamun lämmöt nousta parista lonkerosta. Mielenkiintoista! Toivottavasti polyyppi poistetaan pian ja toki toivon tärppiä teille polyypista huolimatta! :red-heart:

Täällä tämmöistä käyrää. Oli se ovis ilmeisesti ajoittunut testin mukaan. :Ok Hand Sign:

Edit. Miten teillä ajoittuu ovulaation todellinen ajankohta lämpöjen nousuun/laskuun nähden? Fertility friends tuntuu aina laittavan oviksen siihen, kun lämmöt dippaa matalimmillaan. Tuntemusten, testin ja natural cyclesin mukaan ovis itellä ainakin ois vasta, kun lämmöt on jo lähteneet kapuamaan ylöspäin. Miten teillä, ootteko tutkaillut asiaa?
Mulla ainakin ovulaatio on sen dipin jälkeinen päivä. Just noin kun sanoit, kun lämmöt lähtee kipuamaan :smiling-eyes::thumbs-up:

Mul kans yleensä ollu sen dipin jälkeen :) tammikussa oli jopa ultralla vahvistus asiaan: torstaina selvä lämpödippi ja illalla ovisplussa (liuskatestiin), perjantaina lämmöt oli jo noussu, sillon inseminaatio jossa ultrassa nähtiin, ettei ollut vielä ollu ovulaatio. Pe iltana/pe-la yöllä oli voimakkaat nippailut, oletan että joskus siinä oli sit ovis :)

Nyt mulla oli eilen aamulla ovisplussa liuskatestiin, viime yönä oli lämmöt dipannu. Eilen ja tänään on ollu nippailua. Katotaan, voi olla että tänään osuukin tälle päivälle se ovis, eli sille lämpödippipäivälle.

Kiitos näistä! :Person With Folded Hands: Mun (oikeastikin) kevyesti aspergeriset aivot vaatii tarkkuutta ja täsmällisyyttä tämmösissä.. :No Evil Monkey::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nurpulle täsmentävä kysymys, et oliko ne perjantain lämmöt (kun ovista ei vielä ollut tapahtunut) vasta "matkalla ylös", vai jo ihan siellä luteaalivaiheen normaalitasolla?

Tässä sen kuun lämmöt, tässä on FF piirtäny oviksen siihen perjantaille:

Screenshot_20220315-163233.png

Eli ei vielä ollut kunnolla ylhäällä, vaan matkalla!

Tässä taas sitä seuraava (eli viime) kierto. Tässä sain liuskatestiin ovisplussan lauantai-iltana, digitestiin plussa sunnuntai aamuna, ja inseminaatio oli maanantaiaamuna, jolloin ultrassa todettiin että ovis oli jo menny. Tässä siis noi lämmöt droppas merkittävästi ennen ovista. Eli valitettavan hajanaista on ainakin mulla :D

Screenshot_20220315-163300.png

Ookei, kiitos vielä! :folded::smiling-eyes:

Edit. Nää tiedot sai mut ajatuksissani siihen lopputulemaan, et jos jossain vaiheessa "uskaltais" luopua ovulaatiotesteistä, ni pelkkien lämpöjen perusteella menis kutakuinkin näin:
Kun tulee follivaiheen keskiarvoon nähden selkeä notkahdus lämmöissä alaspäin, alkaisi armoton seksimaratooni, joka jatkuisi aina siihen asti, kunnes lämmöt on parina päivänä selkeästi luteaalivaiheen puolella. Vie se sitten päivän tai kolme :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mitäs muiden käyriin kuuluu? :smiling face with heart-eyes:

Muokattu viimeksi:
Nooh tylsä vaihe tässä mutta laitan silti kuvaa :D oletan että eilen oli ovis nyt, koska toissapäivän aamuna plussa liuskassa, ja eilen oli nippailuja :)

Screenshot_20220316-214825.png

Mulla aiemmin lämmöt lähtenyt nousuun ovisplussaa seuraavasta päivästä. Nyt en ole vielä tikutellut, niin en varmaksi tiedä toimiiko enää samalla tavalla.

Arviolta dpo 7, taidan varmuuden vuoksi laskea, että vasta dpo 5 ja sen perusteella dpo 10 sitten testailla, niin ainakin testissä sitten näkyy jos on näkyäkseen, eikä tarvitse miettiä jos ovis olikin myöhemmin.

Liitteet

• Screenshot_20220317_062532.jpg
    Screenshot_20220317_062532.jpg
    160.3 KB · Katsottu: 106
Eli voi se ovis olla siellä dipin pohjallakin. Ei kai tässä auta kun jatkaa syvempää tutustumista juuri omaan kehoon ja sen "aikatauluun". Vaikka mielenkiintoista myös saada todennäköisyyksiä tietoon toisten kiertojen perusteella.

Foreverfever, ite tykkään myös testailla vasta tosi myöhään tai jos/kun maltan, niin vasta kun menkat tosiaan myöhästyy. Niin eri tavalla harmittavaa nähdä niitä negatiivisia tuloksia. :Smirking Face: Ymmärrän taktiikan!

Itellä nyt dpo8 ja kyllä nää nimensä mukaisesti on todellakin piinapäiviä! Eilen ja edellispäivänä nippaili/menkkajomotteli ja nyt ei taas mitään. Voi tämmöistä ylispekulointiin taipuvaisuutta. :No Evil Monkey:

Foreverfever, hyvältä näyttää! Ja sulla tossa esim on suoraan dipistä pompannu tonne korkeelle arvot! Mulla ne tapaa hitaasti matkustaa ylös!

Laurenski: miltä sun lämmöt näyttää? :)

Mulla ny tällästä rauhallista nousua tosiaan.

Screenshot_20220317-102901.png

Mulla kans viime kierrossa, kun ovis oli mun ”hitaalta” puolelta, lämmöt näytti lähtevän nousuun jo ennen ovista. Nyt tässä kierrossa oletettavasti ovis on ”nopealta” puolelta, ja hittolainen, taitaa olla niin nopea tällä kertaa, että ei ehditä edes mukaan :loudlycrying:. Tänään kp12, ja Flo on ennustanut ovista kp19, eli oletin, että tää viikko on aivan tylsä viikko, enkä ole ollenkaan testaillut vielä. Sunnuntaina tuntui pientä jomotusta, mutta ajattelin, että ei se nyt vielä voi olla kasvukipuja, tai vaikka olisikin, niin ei tässä mitään tapahdu vielä viikkoon. Lämmöt on ollut tosi tasaista myös. Eilen sit illalla just ennen nukkumaan käymistä vessassa käydessä huomasin sit valkuaislimaa, jossa hieman rusehtavaa (verta) ja sit samalla havahduin, että niin, mullahan on ollut koko illan hirmuinen alavatsan turvotus ja pistely. Tänä aamuna lämmöissä dippi ja testinkin tein, mutta se oli aivan haalea :Grimacing Face:.

Mietin, että tässä on nyt varmaan 3 vaihtoehtoa:

a) ovis oli eilen illalla
b) ovis on tänään
c) eilinen oli vaan todella voimakasta kasvukipua, ja ovis on seuraavan 7 päivän sisään

Valkuaislimat (sorry, TMI) mulla yleensä on ollut päivää tai paria ennen O+, mutta nää alavatsatuntemukset on lähempänä ovista kuin kasvukipuja. Voi olla, että on jo liian myöhäistä (tai sit liian aikaista), mutta pitänee vielä tänä iltana yrittää talletella, niin olis sit edes teoreettinen mahdollisuus mitä piinailla.

Ärsyttävää, mutta selkeesti hormonitoiminta vielä palautumassa raskauden jälkeen, toivottavasti seuraava kierto olis sit parempi. Mutta siis, mun kokemus on, että eri puolet voi tuottaa erilaiset ovisoireet, joten tosiaan pitää useampi kierto seurata, että oppii tulkitsemaan omaa kehoaan. Ja sittenkin mukaan voi mahtuu jokunen aivan erilainen kierto, vaikka olisi ns säännöllinen.

Liitteet

• B27E546A-C3B7-4C56-96D2-FA252476E263.png
    B27E546A-C3B7-4C56-96D2-FA252476E263.png
    355.1 KB · Katsottu: 105
Takaisin