BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tarvi ainakaan sillä niiden omalla väkisin mitata. Ei mullekaan oo vielä se saapunut, ni oon mitannut pharmacaren kaksidesimaalisella :smiling-eyes: Toi oura-homma on kyllä hieno homma, jos suoraan sitä tukee! Selvisikö lukemalla, että syöttääkö se automaattisesti ne ouran tiedot tuonne?
Kun luin tätä ketjua ja juurikin sinä, Nurppu, aloit puhumaan ourasta, niin siitä alkaen aloin haaveilemaan sen hankkimisesta! Ehkä joskus, on kovin tyyris :No Evil Monkey: Se uusin Oura ilmeisesti on jotenkin ohjelmoitu paremmin tuohon kuukautiskierron seurantaan? Se ois kyl pähee!
Joo, uudempi malli mittaa jotenkin tarkemmin lämpöjä, ja sen osalta pitäis sopia vielä paremmin kierron seurantaan :) mutta se kuukautiskierron seuranta on heillä vasta kehityksen alla, eli vielä en yhtään tiedä, millanen siitä tulee! Ja voisin kyllä kuvitella, että Ouran datat pystyy automaattisesti laittaa menemään sinne NC:lle, koska Oura tarjoaa helpot keinot automaattisesti hakea ne datat :) Pitää tosissaan miettiä tuota!

@Jossu123 näin toisessa keskustelussa kuvat plussasta, hirmuisesti onnea!! :smiling face with heart-eyes:
Itse en ole kovin paljoa tutkinut/katsellut raskauteen johtaneita lämpökäyriä, eli on tosi ”huojentavaa” ja kiva nähdä, että vaikka tulisi pudotusta lämmöissä, se ei automaattisesti tarkoita huonoa!
Varmasti paremmalla fiiliksellä osaa itsekin jatkossa katsoa omia lämpöjä kierron loppuvaiheessa, eikä huolestu jokaisesta pienestä notkahduksesta.
Laitathan tänne updatea käyrästä, näitä on mielenkiintoista katsoa!:smiling-eyes:

@Jossu123 näin toisessa keskustelussa kuvat plussasta, hirmuisesti onnea!! :smiling face with heart-eyes:
Itse en ole kovin paljoa tutkinut/katsellut raskauteen johtaneita lämpökäyriä, eli on tosi ”huojentavaa” ja kiva nähdä, että vaikka tulisi pudotusta lämmöissä, se ei automaattisesti tarkoita huonoa!
Varmasti paremmalla fiiliksellä osaa itsekin jatkossa katsoa omia lämpöjä kierron loppuvaiheessa, eikä huolestu jokaisesta pienestä notkahduksesta.
Laitathan tänne updatea käyrästä, näitä on mielenkiintoista katsoa!:smiling-eyes:

Kiitos!!! :smiling face with heart-eyes: Tässä tosiaan päivitys käyrästä. :smiling-eyes::folded:

Liitteet

• 20220212_214022.jpg
    20220212_214022.jpg
    246.4 KB · Katsottu: 157
Jossu123 kiva nähdä plussakäyriä!

Omassa saisi olla selkeämpi lämmön nousu, nyt on niin minimaalinen, etten kyllä vielä julista oviksen olleen. Jostain syystä alkukierrrossa oli vähän normaalia korkeammat lämmöt.

Liitteet

• Screenshot_20220213_085422.jpg
    Screenshot_20220213_085422.jpg
    192 KB · Katsottu: 112
Mä kans yllätyin tänään kun oli aamulla digitestissä plussa (eilen illalla oli liuskatestissä plussa) mutta lämmöt ei dipannu! Näyttäis aiemmissa käppyröissä siltä että melkeen aina on ollu dippi sinä päivänä ku liuskatesti ekaa kertaa antaa plussaa. Samoin kyllä alko limat ja halut tällä kertaa monta päivää ennen liuskaplussaa. Ehkä tuo pari päivää sit ollu dippi liitty siihen :Eyes: erikoista.

Screenshot_20220213-104003.png

Hello! Mitenkäs muilla menee?
Alkoiko Jossulla menkat vai jatkuuko DPO:t?
Mites Nurpun inssi?
Varmistuiko Foreverfeverillä ovulaatio?
Joko Maakku ja Kultahippi lähenee ovista?

Mulla näyttää käppyrä tältä ja uskon, et nyt on dpo 9 tai 10, eikä 8 niinkuin tuossa on. Vähän jännittää, mut en kyl usko kovin tosissani tärppiin. Testailen to tai pe, jos sitä ennen ei kuulu menkkoja..

Liitteet

• Screenshot_20220214-080114.jpg
    Screenshot_20220214-080114.jpg
    416.6 KB · Katsottu: 130
Mites Nurpun inssi?

Mulla näyttää käppyrä tältä ja uskon, et nyt on dpo 9 tai 10, eikä 8 niinkuin tuossa on. Vähän jännittää, mut en kyl usko kovin tosissani tärppiin. Testailen to tai pe, jos sitä ennen ei kuulu menkkoja..
Toivottavasti ei ala menkat! :)

Mulla tänään se inssi ja sitä jännäilen. Viime yönä oli ovulaationippailua, toivotaan että osuu nyt täydelliseen aikaikkunaan tuo inssi! Mun lämmöissä ei tällä kertaa ollu sitä selkeetä ovulaatiodippiä, lähti tänään jo nousuun, vähän hämmentää :Eyes:

Screenshot_20220214-081847.png

Ei ne lämmöt suostu korkeammalle nousemaan, eivät tosin ole laskeneetkaan nyt välissä. Alakerta sahara, joten uskon että kyllä se ovis oli. Flo sanoio menkkohin olevan 8 päivää, joten eiköhän tuo viimeistään sitten selviä.
Edit. Niin ja mun mittaili ei kyllä ole niin kovin luotettavia, kun joka yö tulee heräilyä ja valvomista x määrä.

Liitteet

• Screenshot_20220214_085129.jpg
    Screenshot_20220214_085129.jpg
    194.3 KB · Katsottu: 116
Ei ne lämmöt suostu korkeammalle nousemaan, eivät tosin ole laskeneetkaan nyt välissä. Alakerta sahara, joten uskon että kyllä se ovis oli. Flo sanoio menkkohin olevan 8 päivää, joten eiköhän tuo viimeistään sitten selviä.
Jännää ettei meinaa nousta! Mutta periaatteessa nuo sun lämmöt on kyllä tasasemmat nyt kuin alkukierrosta mikä mulla ainakin yleensä tapahtuu just ovulaation jälkeen :) eli eiköhän se tosiaan ollut!

Mites Nurpun inssi?

Ei oo alkanut, ei edes mitään tuhruttelua. :folded: Nyt dpo 13 ja lämmöt pysyy edelleen normaalia korkeammalla. 36,6 toki vaan tänä yönä. Rinnat aristaa, heräilin yöllä vähän väliä siihen. Nippailut ja välillä menkkatuntemukset jatkuu. Pc näytti kahta viivaa, tosin vieläkin aika haalea ja eilen viikkodigi 1-2. Tänään varasin jo neuvolan rv 9+3 ja siellä kuulemma ultrataan. Mietin tässä, että jos vaan kaikki menee hyvin ja viiva vahvistuu niin jaksan sinne odotella. :folded::Two-hearts:

Hyvenen aika! Mulla on mennyt plussauutiset Jossulta ohi, tai sit ei oo muistiin asti rekisteröitynyt. Paljon paljon onnea! :red-heart: Sata paria tarrasukkia päälle! Malttia neuvolan odotteluun myös, ei oo helppo tehtävä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tsemppiä inssiin Nurppu! Muistelin jotain jostain lauantaista, mut toivottavasti nyt on ajoitus kohdillaan:folded: Ei kai ne lämmöt aina välttämättä dippaa? Eikös se droppi kerro jonkun hormoonin piikkaamisesta? Jos ei aina piikkaa hormonit niin korkealle hmm..

Foreverfeverin käyrä näyttää omaan silmään siltä, et on ollut ovulaatio kyllä, mut alkukierto vaan sahannut vähän suuremmin.:Smiling Face With Halo:

Huomaan että on keskenmenon käsittely itselläni pahasti vaiheessa. On helppo kiinnittää huomio tähän yrittämisen suorittamiseen, mut heti kun rauhoittuu ja rupeaa miettimään mahdollista raskautta, niin pelko, ahdistus ja masennus puskee päälle. Haluaisi vain sen oman pienen, mutta tie sinne on niin pitkä ja kivinen :Grimacing Face: Tuntuu epätoivoiselta, vaikkei vielä oo ees ekat menkat kerennyt tulemaan..

Mites Nurpun inssi?

Sulla alkaa olla jännät päivät, peukut pystyyn :smiling-eyes:

Mulla ovis vasta loppuviikosta, nyt en ole viitsinyt lämpöjä mittailla kun yöt olleet niin risaisia ja koitan olla ajattelematta liikaa. Varmaan mie sitä loppukiertoa taas vahtaan :tears:

Hyvenen aika! Mulla on mennyt plussauutiset Jossulta ohi, tai sit ei oo muistiin asti rekisteröitynyt. Paljon paljon onnea! :red-heart: Sata paria tarrasukkia päälle! Malttia neuvolan odotteluun myös, ei oo helppo tehtävä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tsemppiä inssiin Nurppu! Muistelin jotain jostain lauantaista, mut toivottavasti nyt on ajoitus kohdillaan:folded: Ei kai ne lämmöt aina välttämättä dippaa? Eikös se droppi kerro jonkun hormoonin piikkaamisesta? Jos ei aina piikkaa hormonit niin korkealle hmm..

Foreverfeverin käyrä näyttää omaan silmään siltä, et on ollut ovulaatio kyllä, mut alkukierto vaan sahannut vähän suuremmin.:Smiling Face With Halo:

Huomaan että on keskenmenon käsittely itselläni pahasti vaiheessa. On helppo kiinnittää huomio tähän yrittämisen suorittamiseen, mut heti kun rauhoittuu ja rupeaa miettimään mahdollista raskautta, niin pelko, ahdistus ja masennus puskee päälle. Haluaisi vain sen oman pienen, mutta tie sinne on niin pitkä ja kivinen :Grimacing Face: Tuntuu epätoivoiselta, vaikkei vielä oo ees ekat menkat kerennyt tulemaan..
Kiitos paljon! :Two-hearts: Tsemppiä sulle omaan tilanteeseen:folded::Two-hearts:

Aloin tässä inssikierrossa mittailla nyt inssipäivästä eteenpäin. Ja näyttää oudolta. Päivää ennen plussaa oli 36,29 ja plussapäivän aamuna 36,43 (mutta siis inssissä sanottiin, että rakkula ei ollut vielä puhjennut, tiedä sitten miksi lämpö nousi jo plussapäivän aamuna.)

Muuten on jotenkin todella maltillinen ollut lämmön nousu. Joo, on sen saanut sinne 36,60 suunnilleen, mutta en sen ylemmäs. Kiinnostelee mitä torstain progesteroni verikoe näyttää.

Siis apua. Mulla oli siis kp 15 ovistestissä selvä plussa ja oletin oviksen sitte tuon käyrän mukaankin tapahtuneen kp16. No tuo kp 17 ihan oikeaoppisesti nousikin, mutta mitä tänää. Pelottaa onko ovulaatio sittenkään tapahtunut kun tuo lämpö ei tuon korkeampi ollut. Onko kellää tämänkaltaisesta tietoa/ kokemusta?

Liitteet

• ED6DD753-9AA1-4399-8467-C62DDBDCE11C.png
    ED6DD753-9AA1-4399-8467-C62DDBDCE11C.png
    658.2 KB · Katsottu: 119
Aloin tässä inssikierrossa mittailla nyt inssipäivästä eteenpäin. Ja näyttää oudolta. Päivää ennen plussaa oli 36,29 ja plussapäivän aamuna 36,43 (mutta siis inssissä sanottiin, että rakkula ei ollut vielä puhjennut, tiedä sitten miksi lämpö nousi jo plussapäivän aamuna.)

Muuten on jotenkin todella maltillinen ollut lämmön nousu. Joo, on sen saanut sinne 36,60 suunnilleen, mutta en sen ylemmäs. Kiinnostelee mitä torstain progesteroni verikoe näyttää.
Mulla oli mun mielestä koko viime kierron oudon matalat lämmöt. En tiiä voisko syyllinen sit olla se lugesteron mun kohalla. Katotaan mitä tällä kertaa käy :Eyes:

Anmi-83: onpa kyllä mysteeri! Voihan se olla että yritti vasta ovuloida, ja tulee kohta uus piikki vielä? Mulla kävi yks kuukausi niin, että oli melkein LH piikki testeissä, ja lämmöt droppas, mutta ei tullu ovulaatioo. Mulla oli siinä kohtaa just töissä yks tosi stressaava monen päivän juttu. Sit kun se meni ohi ja sain vähän levätä niin tuli uus piikki ja sit lähti lämmöt nousuun :) mutta ehkä sulla vielä nouseekin ne, ja tän päivän droppi oli vaan joku hassu ailahtelu!

Kiitos toivotuksista! Joo, mä pelkäsin että ovulaatio osuis lauantaille, jolloin ei olis päästy inssiin, mutta onneksi se jaksoi odottaa sen yli ja tänään päästiin! :) Ja joo, monilla ei tuu niitä ovista edeltäviä lämpödroppeja, eikä mullakaan varmaan aina! On vaan viimeaikoina aina ollu, niin hämmensi :D

Huh, on kyllä vielä eri tason tuska tuo keskenmenon tuoma, kuin tämä lapsettomuuden :( meillä kun ei kertaakaan ole ollut edes varmaa plussaa. Itse alunperin liityin tänne foorumille kun kaipasin vertaistukea lapsettomuuteen, kun se alkoi käydä liian raskaaksi henkisesti. On auttanut kyllä huimasti. Täällä on tuo menetyksen kokeneiden puoli, ja erityisesti suosittelen tutustumaan siellä salaiseen puoleen, jos et siellä vielä ole. Ainakin omalla kohdalla vertaistuki on ollut todella arvokasta!

Mulla oli mun mielestä koko viime kierron oudon matalat lämmöt. En tiiä voisko syyllinen sit olla se lugesteron mun kohalla. Katotaan mitä tällä kertaa käy :Eyes:

Anmi-83: onpa kyllä mysteeri! Voihan se olla että yritti vasta ovuloida, ja tulee kohta uus piikki vielä? Mulla kävi yks kuukausi niin, että oli melkein LH piikki testeissä, ja lämmöt droppas, mutta ei tullu ovulaatioo. Mulla oli siinä kohtaa just töissä yks tosi stressaava monen päivän juttu. Sit kun se meni ohi ja sain vähän levätä niin tuli uus piikki ja sit lähti lämmöt nousuun :) mutta ehkä sulla vielä nouseekin ne, ja tän päivän droppi oli vaan joku hassu ailahtelu!
Mulla oli jo hyvin varhaisilla kp:llä plussaksi luultu ovistesti kp8.. mut ei mitään muuta ovis tuntemuksia/oireita eikä lämmötkään sitä tukenut. Siksi aloin aikaseen tikuttaa ovista kun viime kierrossa ovis oli jo ko9. Jatkoin sitte tikuttelua ja kp 15 tuli kirkuvan punanen plussa, ne testit tuossa välillä haalenikin tuosta ko 8:sta. Lisäksi nippailua ja jomotukseen muniksissa kp15-16.

Nurppu hyvältä näyttää!

Mullakin nyt vihdoin nousi normaalin oviksen jälkeiseen lämpöön

Liitteet

• Screenshot_20220215_132208.jpg
    Screenshot_20220215_132208.jpg
    197.4 KB · Katsottu: 109
Takaisin