BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin tässä mietin oliko jo ovista edeltävä dippi, vai tuleeko vielä uusi. Tänään siis Flo edelleen ennustaa ovista. Limojakaan en oikein ole tässä kierrossa jaksanut kunnolla tutkia.

Liitteet

• Screenshot_20220210_100039.jpg
    Screenshot_20220210_100039.jpg
    176.5 KB · Katsottu: 114
Vihdoin!! Moi kaikki! :red-heart: Oon kuluttanut noin viikon lukiessani tämän koko yli 140-sivuisen ketjun ja vihdoin oon täällä nykyajassa, voin moikata teidät ja hypätä mukaan!
Oon myötäelänyt teidän käppyröitä täällä ihan täysiä ja mies pitää mua aivan tärähtäneenä! :rolling:
Vielä en ehkä osaa kommentoida muille kovin ammattimaisesti, mut kyl tässä maisterintutkinto BBT-hommaan on jo hyvin tekeillä tän lukemisen päätteeksi! :Relieved Face:

ON: Oon 27, mies 29, kummallakaan ei yhtään lasta. Ollaan oltu kaksi vuotta ilman ehkäisyä ajatuksella, ettei me hyvin todennäköisesti pystytä lisääntymään. Mulla 2014 kkm, 2016 tuulimuna ja nyt saatiin vuodenvaihteessa kkm :Broken Heart:. Raskaus oli iso positiivinen yllätys ja kkm tosi tosi kamala kolaus. Nyt keskenmenon (cytoteceillä käynnistettiin vuoto 12.1.) jälkeen oon tässä mittaillut. Yritys on heti päällä, vaikka aika kovin jännittääkin ja mietitytti, että oisko kuitenkin pitänyt odottaa yhdet menkat.

Osaako joku neuvoa miten saan puhelimella lisättyä kuvia tähän? Tää antaa vaan linkille paikan tota "galleriakuvaketta" painamalla..? :Face Without Mouth:

Vihdoin!! Moi kaikki! :red-heart: Oon kuluttanut noin viikon lukiessani tämän koko yli 140-sivuisen ketjun ja vihdoin oon täällä nykyajassa, voin moikata teidät ja hypätä mukaan!
Oon myötäelänyt teidän käppyröitä täällä ihan täysiä ja mies pitää mua aivan tärähtäneenä! :rolling:
Vielä en ehkä osaa kommentoida muille kovin ammattimaisesti, mut kyl tässä maisterintutkinto BBT-hommaan on jo hyvin tekeillä tän lukemisen päätteeksi! :Relieved Face:

ON: Oon 27, mies 29, kummallakaan ei yhtään lasta. Ollaan oltu kaksi vuotta ilman ehkäisyä ajatuksella, ettei me hyvin todennäköisesti pystytä lisääntymään. Mulla 2014 kkm, 2016 tuulimuna ja nyt saatiin vuodenvaihteessa kkm :Broken Heart:. Raskaus oli iso positiivinen yllätys ja kkm tosi tosi kamala kolaus. Nyt keskenmenon (cytoteceillä käynnistettiin vuoto 12.1.) jälkeen oon tässä mittaillut. Yritys on heti päällä, vaikka aika kovin jännittääkin ja mietitytti, että oisko kuitenkin pitänyt odottaa yhdet menkat.

Osaako joku neuvoa miten saan puhelimella lisättyä kuvia tähän? Tää antaa vaan linkille paikan tota "galleriakuvaketta" painamalla..? :Face Without Mouth:
Tervetuloa! Mä en kyllä varmaan oo lukenu koko tätä ketjua, että oot kyllä pidemmällä maisteritutkinnossa ku minä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Musta tuntuu, että vierailijana ei voi laittaa kuvia suoraan! Ainoastaan linkkejä! Rekisteröidy käyttäjäksi? :)

Plussatuulia Jassulle! Muillekin tietty, mut siellä näytti olevan jännät paikat!
Ja toivottavasti Nurppu sulla tulee nyt ovis lämpödropin perusteella!

Okei, kiitos, hyvä pointti! Voisin rekisteröityä ni saan heittää omatkin käppyrät näytille

Tervetuloa! :smiling face with heart-eyes: Ikävä tausta, mutta toivotaan että pyörähdys täällä jää hyvin lyhyeksi ja saisitte viimein vauvan syliin. :red-heart:

Tänään folliultrassa paljastu että ei tuo kyl varmaan vielä ollut ovista edeltävä dippi! Kaikesta päätellen pitäs vielä pari päivää mennä ovikseen. Eli joku muuten-vaan-dippi oli tämä :Eyes: tai kyl kai siel jotain tapahtuu kun eilen alko halut ja limat. Ja estrogeeni piikkaa ennen ovista ja laskee lämpöä. Eli ehkä nyt kuitenkin aiheeseen liittyvä dippi vaikkei vielä täysin tarkottas että ovis olis ihan holleilla :Eyes:

Nnooniin! Käyttäjä dones! Kiitos tervetulotoivotuksista ja tsempeistä :folded:
Kieltämättä vähän kurja taival takana ja olinkin jo useamman vuoden ajaksi käytännössä luopunut vauvahaaveesta, epäonnistuminen ei oo yhtään mun juttu... Mut nyt kun tulikin raskaaksi, niin kaikki on ihan levällään ja auki. Nyt oon sitä mieltä, et luovuttaminen ei oo mun juttu :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Eli teen siis kaikkeni, että onnistuisi.
Nyt menee rautaa, deetä, sinkkiä, macaa, mucunaa, vehnänalkioöljyä, greippimehua, ananasmehua, b-vit, nac, q10, jnejne. Oon siis pitkään muutenkin syönyt säännöllisesti vitskuja, mut täsmänä tuli yritykseen mukaan nyt maca, mucuna, vehnänalkioöljy, mehut ja iso fokus rautaan.

Lämpökäppyrän saan nyt toivottavasti liitettyä tähän. Missasin ovistestit tietty tuolta tärkeimmästä välistä.... :Smirking Face: Eniten positiivinen noista testeistä on ollut eka tosta neljän päivän putkesta, eli uskon ja toivon että se ois ollut positiivinen, jos oisin vaan noina päivinä tajunnut testata. Tää tosiaan suoraan kkm jälkeinen kierto, niin vielä varmasti hakee tilaansa.

Jee, oon ihan intona täällä, kun liityin piinajengiin!
Screenshot_20220210-085825.jpg

Edit! Nurppu, josko sieltä tulis vielä toinen dippi ja sit nousis ylös? Näitäkin oon nähnyt, kun tän maratoonin läpi selasin Jännä muutenkin miten nyt itse ainakin päivittäin tuijotan ja analysoin käppyrää, vaikka muiden karttoja paljon katsoneena oon vaan ajatellut, että kaikista paras ja selkein kuva tulee, kun tosiaan katsoo etäältä - suuria linjoja! Mut ei vaan osaa olla spekuloimattakaan :No Evil Monkey:

Nnooniin! Käyttäjä dones! Kiitos tervetulotoivotuksista ja tsempeistä :folded:
Kieltämättä vähän kurja taival takana ja olinkin jo useamman vuoden ajaksi käytännössä luopunut vauvahaaveesta, epäonnistuminen ei oo yhtään mun juttu... Mut nyt kun tulikin raskaaksi, niin kaikki on ihan levällään ja auki. Nyt oon sitä mieltä, et luovuttaminen ei oo mun juttu :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Eli teen siis kaikkeni, että onnistuisi.
Nyt menee rautaa, deetä, sinkkiä, macaa, mucunaa, vehnänalkioöljyä, greippimehua, ananasmehua, b-vit, nac, q10, jnejne. Oon siis pitkään muutenkin syönyt säännöllisesti vitskuja, mut täsmänä tuli yritykseen mukaan nyt maca, mucuna, vehnänalkioöljy, mehut ja iso fokus rautaan.

Lämpökäppyrän saan nyt toivottavasti liitettyä tähän. Missasin ovistestit tietty tuolta tärkeimmästä välistä.... :Smirking Face: Eniten positiivinen noista testeistä on ollut eka tosta neljän päivän putkesta, eli uskon ja toivon että se ois ollut positiivinen, jos oisin vaan noina päivinä tajunnut testata. Tää tosiaan suoraan kkm jälkeinen kierto, niin vielä varmasti hakee tilaansa.

Jee, oon ihan intona täällä, kun liityin piinajengiin!
View attachment 110776

Edit! Nurppu, josko sieltä tulis vielä toinen dippi ja sit nousis ylös? Näitäkin oon nähnyt, kun tän maratoonin läpi selasin Jännä muutenkin miten nyt itse ainakin päivittäin tuijotan ja analysoin käppyrää, vaikka muiden karttoja paljon katsoneena oon vaan ajatellut, että kaikista paras ja selkein kuva tulee, kun tosiaan katsoo etäältä - suuria linjoja! Mut ei vaan osaa olla spekuloimattakaan :No Evil Monkey:
Joo, sulla on raskas taival taustalla :( mutta niinpä - ei luovuteta! Meilläkin nyt siis 2,5v yritystä taustalla. Ei kyllä yhtäkään "onnistumista" - yhdessä kierrossa sain haamuja, ja merkkasin sen tuonne FF:ään kemialliseksi, mutta todellisuudesta en ole ihan varma kun testit oli heikkolaatusia.

Joo mullakin on noita esidippejä joskus ollut, eli kattellaan :D kyl se sieltä tulee, toivottavasti ei tuu lauantaina että päästäis inseminaatioon :Grimacing Face:

Sulla näyttää oikeen lupaavalta! Toi on mulle vieras appi! Näyttäkö tuo niinku ennustuksen tuossa? Käyttääkö edellisiä kiertoja sen luomiseen? Jännä!

Onhan 2,5 vuotta aktiivista yritystä hirvittävän pitkä aika! Meillä toi pari vuotta meni semmosissa ajatuksissa, et ei me saada lapsia ja nyt vasta tosiyritys päällä, niin ihan eri on kyllä piina ja paine...
Ois kyllä huonoa tuuria, jos just inssiin sit pärähtäisi ovis! Toivottavasti ei niin onnettomasti käy!!:folded:

Valitsin ton natural cyclesin, kun on FDA:n virallisesti hyväksymä ehkäisymenetelmä! Käsittääkseni sen algoritmin pitäis olla tosi kehittynyt ja fiksu, oppii tyypin henkilökohtaisesti ja sen mukaan ennustelee. Eikä ennustele varmaksi mitään ennen kuin on tarpeeksi tietoa. Ehdottelee kyllä. Käyttää edellisiä kiertoja (tää mulla vasta eka toki), ovulaatiotestejä, limoja, lämpöjä, oireita. Algoritmi huomioi siis kaiken. Ja ihmeen tarkkaan olikin oviksen mulle ennustanut tälleen kkm kiertoon (senkin tiedon pystyi johonkin syöttämään), vaikkei mulla ollut mitään käsitystä miten kierto tulee menemään!

Ps! Yritin löytää nimenomaan ovulaatiotesteille aktiivista "plussa vai ei" -ketjua tuloksetta. Jos joku on bongannut, niin olisin linkistä kiitollinen

Edit. Kun tuo NC bongasi oviksen, niin heitti tuon luteaalivaiheen "tämänsuuntaisesti pitäisi mennä" -arvauskäyrän tuonne. Muuttuu käyrä sitä mukaa kun lyön lämpöjä sisään

Toi natural cycles kuulostaa varsin pätevälle sovellukselle! Hitsit kun jaksais niin naputtelis sen kokeeks puhelimeen mutta vuoden ajalta tiedot jo flossa (joka sekin ihan ok appi) niin ei jaksais vaihtaa.. tässä samalla toivon rippeitä ettei tarvis enää hirveen montaa kiertoa näppäillä yhtään mihinkään! :tears:

Nyt on tylsät päivät kp 4 vasta, mutta ovistestit ja greipit varastoon täydennettynä ja petipuuhasteluja vartoomaan! Kovasti tsemppiä kaikille muillekin kierron vaiheesta riippumatta :Two-hearts: Paljon on ollut nyt onnistujia, onnea myös heille :red-heart:

Paljos maksaa tuo natural cycles, ja voiko sinne helposti syöttää vanhaa dataa? Terveisin toivon siitä menettänyt että tässä oltas missään lyhyessä aikataulussa mittailuja lopettamassa :Nerd Face:

Tervetuloa Laurenski!! :smiling-eyes: Tosi hyvän näköinen käppyrä, pidetään peukkuja kovasti :thumbs-up::thumbs-up:
Toi Natural Cycles kuulostaa kyllä hyvälle!

Ja Nurpulle toivon hirmuisesti ovisplussaa nyt mille tahansa päivälle paitsi lauantaille!!

Mä elelen edelleen vähän tylsää aikaa kans vielä, kp7 vasta! Jännitän muiden puolesta senkin edestä!

Nojoo, dpo 10 ja lämmöt laskusuunnassa ja testi negaa. Eiköhän ne menkat ala huomenna. Rintojen aristaminen alkanut toissapäivänä ja pienet menkkajuilinnat eilen.

Liitteet

• 20220211_063057.jpg
    20220211_063057.jpg
    239.3 KB · Katsottu: 125
Nojoo, dpo 10 ja lämmöt laskusuunnassa ja testi negaa. Eiköhän ne menkat ala huomenna. Rintojen aristaminen alkanut toissapäivänä ja pienet menkkajuilinnat eilen.
Voi höh! On kyl niin lupaavasti eka alempi ja sit korkeempi lämpö tossa, että mietityttää olisko siellä kuitenkin ollut joku yritys kiinnittyä. Jos sulla alkais menkat päivän kaks myöhässä niin epäilisin sitä :Eyes: mulla oli sillon pari kiertoa sitten, sillon kun sain haamuja raskauskeijun herkkiin, sellaset kunnon siksaklämmöt loppukierrosta, ja menkat 1-2 päivää myöhässä. Tuossa sun käppyrässä on jotain samaa.

Mulla tänään aamulla vielä digitaalinen ovistesti sano selvää negaa, ja lämmöt ei jatkanu laskua, minkä perusteella on hyvin epätodennäköstä että olis ovis huomenna, jeejee!

Niin ja sillon kun sain haamuja, ne alko ilmestyä vasta dpo11! Eli kyllä sulla vielä on toivoa! :)

Nurppu mulla muistaakseni joskus muinoin oli kp 14 ultrassa 18mm folli ja hymynaama ilmestyi vasta kp 18. Tuolloin lääkäri epäili että seuraavana päivänä jo olisi ovisplussa tulossa ja mä olin ihan epätoivoinen kun tuntui ettei sitä ovisplussaa tule ikinä. Joten toivottavasti teille ovisplussa tulisi juuri sopivalle päivälle inssin kannalta!

Luulen että ovis meni jo, eilen oli jotain ovikseen viittaavia kipuja havaittavissa, näitä ei joka kierrossa kyllä ole, enkä tiedä liittyykö kivut follin kypsymiseen, irtoamiseen vai keltarauhaseen.. Kierto alkaa siis ilmeisesti taas vähän lyhentyä aina yksi päivä kerrallaan.

Liitteet

• Screenshot_20220211_122243.jpg
    Screenshot_20220211_122243.jpg
    178.5 KB · Katsottu: 114
Nurppu mulla muistaakseni joskus muinoin oli kp 14 ultrassa 18mm folli ja hymynaama ilmestyi vasta kp 18. Tuolloin lääkäri epäili että seuraavana päivänä jo olisi ovisplussa tulossa ja mä olin ihan epätoivoinen kun tuntui ettei sitä ovisplussaa tule ikinä. Joten toivottavasti teille ovisplussa tulisi juuri sopivalle päivälle inssin kannalta!

Luulen että ovis meni jo, eilen oli jotain ovikseen viittaavia kipuja havaittavissa, näitä ei joka kierrossa kyllä ole, enkä tiedä liittyykö kivut follin kypsymiseen, irtoamiseen vai keltarauhaseen.. Kierto alkaa siis ilmeisesti taas vähän lyhentyä aina yksi päivä kerrallaan.
Kiitos, oli kiva kuulla toi sun kokemus follin matkasta kohti ovista! Mä oon nyt kyllä oikein luottavainen siihen, että ei osu huomiselle! :)

Kiitos "tervetuloista"! Alkukierrot on kyllä ihan tylsää ja piinaavaa odottelua. Toki sit voi ovista alkaa tikuttelee jossain vaiheessa, et on ees jotain tekemistä, mut kierron the endiin on vielä niin piinaavan pitkä aika.

Foreverfever, mäkin oon hirveesti miettinyt et mistä noista voi mitenkään tietää, et mitkä tuntemukset on just itse ovulaatio, eikä jotain sen oheistoimintaa. Melekonen tämmönen naiskeho. :red-heart:

Toivottavasti Jassulla pomppaisi vielä lämmöt takaisin ylös :folded: Jos ei, niin tsemppiä ja suklaata alkukiertoon!

Toi Natural Cycles maksaa vissiin n. 65e/vuosi + niiden oma BBT-lämpömittari 11,50e. Mut niillä on kokoajan kaikenmaailman tarjouksia, et saa halvemmalla ja lämpömittarin ilmaiseks.
Flo oli mullakin ohessa hetken, mut toi Natural Cycles on mielestäni paljon asiantuntevampi esim epäsäännöllisten kiertojen ja ovulaation & menkkojen arvioidun ajankohdan määrittämiseen. Flo tuntui olevan omiin tarpeisiin liian normatiivinen. (Mulla normisti pcos-tyyppisiä pitkiä kiertoja esim) Syötin lähtötiedot NC:iin, että oli just keskenmeno ja kiertojen keskiarvo pitkähkö, ni se osas jotenkin ihan mind blown -tasoisesti veikata ovulaation ilman lisätietoja tonne about paikalleen. Mulla ei ois ollu hajuakaan, enkä uskonutkaan ensin, mut nappiin näemmä meni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja voi lisätä menneisyyden tietoja! Pääsee heti paremmin kiinni se algoritmi henkilöön, kun on enemmän dataa!

Jos jotakuta kiinnostaa sitä kokeilla eikä parempaa tarjousta tuu muualla vastaan, ni jos liitytte jonkun jo-käyttäjän linkin kautta, saa 20% pois hinnasta ja ilmaiseksi sen lämpömittarin. Laitan alle mun linkin, jos jotakuta kutkuttaa.
https://www.naturalcycles.com/refer...=&code=referralid20&referral=dvfixdh7jzsidr4y

Kiitos "tervetuloista"! Alkukierrot on kyllä ihan tylsää ja piinaavaa odottelua. Toki sit voi ovista alkaa tikuttelee jossain vaiheessa, et on ees jotain tekemistä, mut kierron the endiin on vielä niin piinaavan pitkä aika.

Foreverfever, mäkin oon hirveesti miettinyt et mistä noista voi mitenkään tietää, et mitkä tuntemukset on just itse ovulaatio, eikä jotain sen oheistoimintaa. Melekonen tämmönen naiskeho. :red-heart:

Toivottavasti Jassulla pomppaisi vielä lämmöt takaisin ylös :folded: Jos ei, niin tsemppiä ja suklaata alkukiertoon!

Toi Natural Cycles maksaa vissiin n. 65e/vuosi + niiden oma BBT-lämpömittari 11,50e. Mut niillä on kokoajan kaikenmaailman tarjouksia, et saa halvemmalla ja lämpömittarin ilmaiseks.
Flo oli mullakin ohessa hetken, mut toi Natural Cycles on mielestäni paljon asiantuntevampi esim epäsäännöllisten kiertojen ja ovulaation & menkkojen arvioidun ajankohdan määrittämiseen. Flo tuntui olevan omiin tarpeisiin liian normatiivinen. (Mulla normisti pcos-tyyppisiä pitkiä kiertoja esim) Syötin lähtötiedot NC:iin, että oli just keskenmeno ja kiertojen keskiarvo pitkähkö, ni se osas jotenkin ihan mind blown -tasoisesti veikata ovulaation ilman lisätietoja tonne about paikalleen. Mulla ei ois ollu hajuakaan, enkä uskonutkaan ensin, mut nappiin näemmä meni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja voi lisätä menneisyyden tietoja! Pääsee heti paremmin kiinni se algoritmi henkilöön, kun on enemmän dataa!

Jos jotakuta kiinnostaa sitä kokeilla eikä parempaa tarjousta tuu muualla vastaan, ni jos liitytte jonkun jo-käyttäjän linkin kautta, saa 20% pois hinnasta ja ilmaiseksi sen lämpömittarin. Laitan alle mun linkin, jos jotakuta kutkuttaa.
https://www.naturalcycles.com/refer...=&code=referralid20&referral=dvfixdh7jzsidr4y
Mielenkiintosta! Onko pakko heidän omaa mittaria käyttää, vai saako käyttää omaa? Mulla kun Oura mittailee automaattisesti lämmöt, niin en haluaisi erikseen alkaa mittaamaan jollain muulla, kun on niin kätevä :P

EDIT: ...Luin että tuo tukee suoraa Ouran käyttöä!!

Ei tarvi ainakaan sillä niiden omalla väkisin mitata. Ei mullekaan oo vielä se saapunut, ni oon mitannut pharmacaren kaksidesimaalisella :smiling-eyes: Toi oura-homma on kyllä hieno homma, jos suoraan sitä tukee! Selvisikö lukemalla, että syöttääkö se automaattisesti ne ouran tiedot tuonne?
Kun luin tätä ketjua ja juurikin sinä, Nurppu, aloit puhumaan ourasta, niin siitä alkaen aloin haaveilemaan sen hankkimisesta! Ehkä joskus, on kovin tyyris :No Evil Monkey: Se uusin Oura ilmeisesti on jotenkin ohjelmoitu paremmin tuohon kuukautiskierron seurantaan? Se ois kyl pähee!

Takaisin