BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle kävi just tässä kierrossa niin! Selvittelin mahdollisia syitä: a) on ns slow riser, eli progesteronipitoisuus nousee hitaasti b) siihen kohtaan ajoittuu sekundäärinen estrogeenipiikki (secondary estrogen surge) joka voi vähän sekoittaa pakkaa c) virheet mittauksessa d) ei ovulaatiota

Muokattu viimeksi:
Ite en oo kahteen päivään saanu ollenkaan mittadataa kun tyttönen tekee poskihampaita niin eipä oo tullu sitä 3 tunnin yhtäjaksoista unta mitä luotettavaan mittaukseen tarvittaisiin :/

Heippa! Välillä käynyt täällä kurkkimassa muiden charteja, mitään en oo jaksanut kommentoida, oksentelu ja väsymys vienyt veronsa, tänään kävin varhaisultrassa ja viikot oli samat kuin oviksesta laskien eli 7+6, hyvin lämmöt kertoneet oviksen ajankohdan ja Natural cycles ja fertility friend lasketun ajan arvioivat oikein :) Vähän kahteli ihmeissään kätilö kun kerroin että ovista tikuttelin ja varmistin aamulämpöjä mittaamalla, ei mitään kuitenkaan kommentoinut :D

Jotenki erikoinen käyrä. Kaippa tuo lämpö on nousussa. Yleensä dippi dpo4 eli tänään. Mut voihan nämä vaihdella. Tylsää

Liitteet

• Screenshot_20180404-143446.jpg
    Screenshot_20180404-143446.jpg
    577.4 KB · Katsottu: 243
Jotenki erikoinen käyrä. Kaippa tuo lämpö on nousussa. Yleensä dippi dpo4 eli tänään. Mut voihan nämä vaihdella. Tylsää
mille päivälle siis sijoitat ovulaation tuossa? Ei ole FF vielä antanut viivoja?

Täällä tylsää vaihetta kp11 ja oviksen metsästys aloitettu. En tiedä johtuuko macasta vai mistä, mutta nyt jo runsasta ja ihan kirkasta eggwhitee havaittavissa. Lupaileeki sitten hyvää vai huonoa, ken tietää :grin lämmöt kyllä erikoisen matalat. Todella huonosti saanut mitattua samaan aikaan tässä kierrossa.
Tässä käyrää:
F710AA83-6BD1-4515-8353-4326C15CD4DD.jpeg

mille päivälle siis sijoitat ovulaation tuossa? Ei ole FF vielä antanut viivoja?

Tuolloin kun on o-kivut. Tuommonen beessi neliö. Tänään dpo4. Sikäli jos ovis on just silloin kun kivut on. Mulla vain n 20min.

Tuolloin kun on o-kivut. Tuommonen beessi neliö. Tänään dpo4. Sikäli jos ovis on just silloin kun kivut on. Mulla vain n 20min.
Okei! Mä oisin veikannut vasta tohon kp17 dippiin ovista.. :grin jospa se pian ne viivatkin sulle antaa!

Mitä mieltä: heräsin klo 5.00 ja olisin kyllä jatkanut unia helposti mutta mittasin lämmön 36.15.
Jatkoin unia ja heräsin normaaliin aikaani tuntia myöhemmin ja lämpö 36.50.

Kumpi arvo teistä on oikea?

Pohdin tätä siksi, että 36.15 on niin matala, että mulla ei oo niin matalia ku kuukautisten alkupäivänä. Ja mulla ei oo alkanu menkat.

Vaiana FF:kin oli eri mieltä vielä. Laitto päivän aikaisemmaksi ku mä vaikka o-kipuja oli seur päivänä. Mutta eipä tuolla niin väliä.

Liitteet

• Screenshot_20180405-111451.jpg
    Screenshot_20180405-111451.jpg
    598.5 KB · Katsottu: 224
Vaiana FF:kin oli eri mieltä vielä. Laitto päivän aikaisemmaksi ku mä vaikka o-kipuja oli seur päivänä. Mutta eipä tuolla niin väliä.
Mullakin oli viime kierrossa oviskivut vasta FF:n ehdottaman päivän jälkeen :D

Mrs.Smith, mä oon yleensä laittanut sen ensimmäisen. Jos on ollut n. 3h unta seuraavaan heräämiseen, niin sitten oon saattanut laittaa sen seuraavan vasta :D

Tänään mittasin klo 5.25 36.18 ja sitten klo 7.25 36.48 :D laitoin tuon ekan kuitenkin

Tämmöstä käppyrää täällä, täti ei ole vieläkään ilmaantunut ja lämmötkin on sen verran korkealla etten usko menkkojen ihan heti alkavan. Tänäänkin mittasin 2 tuntia normaalia aikaisemmin ja silti oli 36.65 :confused:

Liitteet

• Screenshot_20180405-133333.png
    Screenshot_20180405-133333.png
    153.5 KB · Katsottu: 255
Tämmöstä käppyrää täällä, täti ei ole vieläkään ilmaantunut ja lämmötkin on sen verran korkealla etten usko menkkojen ihan heti alkavan. Tänäänkin mittasin 2 tuntia normaalia aikaisemmin ja silti oli 36.65 :confused:
On kyllä korkealla! Eikä ovista todettuna? Erikoista kyllä o_O mulla ovuloimattomat kierrot olleet tosi matalalämpöisiä.. Hmm.
Täytyy kyllä lähettää kaikki tsempit siulle! Sen verran pitkää kiertoa siellä :shifty:

On kyllä korkealla! Eikä ovista todettuna? Erikoista kyllä o_O mulla ovuloimattomat kierrot olleet tosi matalalämpöisiä.. Hmm.
Täytyy kyllä lähettää kaikki tsempit siulle! Sen verran pitkää kiertoa siellä :shifty:
Ei oo mitään varmaa tietoa oviksesta, näin jälkeen päin ajatellen epäilen että olis voinut ehkä olla tuolla kp 39 paikkeilla kun sillon tuli törkeä määrä kananmunalimoja. Alan kyllä pikkuhiljaa kääntymään oviksen tikutuksen kannalle :grin

Ei oo mitään varmaa tietoa oviksesta, näin jälkeen päin ajatellen epäilen että olis voinut ehkä olla tuolla kp 39 paikkeilla kun sillon tuli törkeä määrä kananmunalimoja. Alan kyllä pikkuhiljaa kääntymään oviksen tikutuksen kannalle :grin
Mä tulisin varmaan hulluksi, jos en tikuttaisi:hilarious:

Takaisin