Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
onko täällä vielä muita mittailevia?
alkukierrossa mennään joten käyrässä ei sikäli ole mitään nähtävää, mutta mietin vaan kun lämmöt on ollu tavallista korkeammat kuin yleensä tässä vaiheessa kiertoa, että mistä johtuu tietääkseni en ole kipeä, mutta yleensä kun nuo on ~36,3, niin nyt on ollu ~36,5. luteaalivaiheessa ne on yleensä siellä ~36,8 tasolla. että pitääkö tästä huolestua vai voiko ne vaan vaihdella
onko täällä vielä muita mittailevia?
alkukierrossa mennään joten käyrässä ei sikäli ole mitään nähtävää, mutta mietin vaan kun lämmöt on ollu tavallista korkeammat kuin yleensä tässä vaiheessa kiertoa, että mistä johtuu tietääkseni en ole kipeä, mutta yleensä kun nuo on ~36,3, niin nyt on ollu ~36,5. luteaalivaiheessa ne on yleensä siellä ~36,8 tasolla. että pitääkö tästä huolestua vai voiko ne vaan vaihdella
Käyn välillä täällä juu, omia lämpöjä olen mittaillut mutta en niin "vakavasti". On myös ollut vähän outoja tuloksia, en tiedä sitten onko unen määrä tai laatu tmv vaikuttanut niihin, koitan olla stressaamatta. Tässä on ollut myös hiiva viikon, tärkeämpää on ollut saada se hoidettua. Eikä vieläkään ole täysin ohi
Tämmöiseen infoon törmäsin ihan äsken, kuva liitetty. En tiedä kuinka faktaa on, mutta mielenkiintoista. Jos kuva näkyy muutakin kuin mössönä..siinä puhutaan fahrenheiteissa lämpötiloissa, mutta 97,40F on 36,33C ja 98,40F on 36,80-90C. Eli yleisesti ottaen, jos lämpötila ennen luteaalia on alle 36,30 ja luteaalin jälkeen alle 36,80, on korkeat estrogeenitasot ja alhaiset progesteronitasot..
Itselläni harvoin menee yli 36,70 lämmöt, ehkä ihan loppukierrossa 36,80... Ennen luteaalia ovat about 36,30.
Mutta joo, en tiedä mitä ajatella tästä, mutta laitan jos jotakuta kiinnostaa
Mielenkiintoinen kyllä! Eli tuo omakin korkeampi alkukierron lämpö olis siis positiivinen asia toivotaan et olis näin eilen ja tänään oli droppia lämmössä, katotaan tuleeko jo huomenna nousuKäyn välillä täällä juu, omia lämpöjä olen mittaillut mutta en niin "vakavasti". On myös ollut vähän outoja tuloksia, en tiedä sitten onko unen määrä tai laatu tmv vaikuttanut niihin, koitan olla stressaamatta. Tässä on ollut myös hiiva viikon, tärkeämpää on ollut saada se hoidettua. Eikä vieläkään ole täysin ohi
Tämmöiseen infoon törmäsin ihan äsken, kuva liitetty. En tiedä kuinka faktaa on, mutta mielenkiintoista. Jos kuva näkyy muutakin kuin mössönä..siinä puhutaan fahrenheiteissa lämpötiloissa, mutta 97,40F on 36,33C ja 98,40F on 36,80-90C. Eli yleisesti ottaen, jos lämpötila ennen luteaalia on alle 36,30 ja luteaalin jälkeen alle 36,80, on korkeat estrogeenitasot ja alhaiset progesteronitasot..
Itselläni harvoin menee yli 36,70 lämmöt, ehkä ihan loppukierrossa 36,80... Ennen luteaalia ovat about 36,30.
Käyn välillä täällä juu, omia lämpöjä olen mittaillut mutta en niin "vakavasti". On myös ollut vähän outoja tuloksia, en tiedä sitten onko unen määrä tai laatu tmv vaikuttanut niihin, koitan olla stressaamatta. Tässä on ollut myös hiiva viikon, tärkeämpää on ollut saada se hoidettua. Eikä vieläkään ole täysin ohi
Muuten, miten korkealle/paljon tuon lämmön on noustava oviksen jälkeen, että raskaus on mahdollinen/nousu on normaali? Vai onko mitään merkitystä? Jos nousee dipistä vaikka 0,7C tai alle asteen, niin onko normaalia? Milloin pitäisi nousta maksimiin asti?
Itse olen tässä mittaillut oletetun oviksen jälkeen ja on noussut kyllä, muttei ole kovin korkea vielä. Viime yön vaan nukuin tosi huonosti, niin mitenköhän se vaikuttaa? Onko mun käyrä muuten ihan pätevän oloinen? No nyt tuli paljon kysymyksiä!
View attachment 93496
kuten Tonninseteli sanoi niin 0,3-0,5 nousu on normaali oviksen jälkeen :) ja monestihan sanotaan että jos on raskaana, niin luteaalivaiheen lopulla tulee vielä toinen nousu, mutta tää ei ole mitenkään pakollista (eli muutenkin voi olla raskaana).Muuten, miten korkealle/paljon tuon lämmön on noustava oviksen jälkeen, että raskaus on mahdollinen/nousu on normaali? Vai onko mitään merkitystä? Jos nousee dipistä vaikka 0,7C tai alle asteen, niin onko normaalia? Milloin pitäisi nousta maksimiin asti?
Itse olen tässä mittaillut oletetun oviksen jälkeen ja on noussut kyllä, muttei ole kovin korkea vielä. Viime yön vaan nukuin tosi huonosti, niin mitenköhän se vaikuttaa? Onko mun käyrä muuten ihan pätevän oloinen? No nyt tuli paljon kysymyksiä!
Eri lähteistä riippuen nousu on yleensä 0,3-0,5. Itellä se tosiaan on enemmän, tuolta 36,25 aamulämmöt harppaa melkein sinne 36,80 - joskus 37,0. Iltalämpöjähän ei kuulu mitata mutta pidän niistäkin jonkinmoista kirjaa, ja ne on sitten puolisen astetta aamulämpöa aina korkeammalla.
Takana ei mulla ole yhtään onnistunutta raskautta vielä, kemiallisessa lämmöt nousi normaalisti ja päätyi sinne 37 tuntumaan, ei siitä ylemmäksi. Ja siis oviksen jälkeen tosiaan tärkeintä on, että lämmöt nousee kolmen päivän ajan, se varmistaa ovulaation tapahtuneeksi. Tämä käppyräsi näyttää oikein hyvältä, siellä on tuolla pohjalla ovulaatio, ja nyt kahden päivän nousujohde jo mittaustuloksissa
Alan itekin aktivoitua tässä ryhmässä varmaan taas ensi kierrosta. Nyt meni kesä ilman mittailuja ja tämä kierto harakoille sen LOOP hoidon takia. Jos tämä toosa siitä nyt paranee niin ensi kierrossa pääsee taas peliin mukaan
mä en olisi yhtään huolissani, kun lukema on kuitenkin keskimääräistä tasoa korkeammalla. ei sen lämmön tarvii jatkuvasti siis nousta, vaan kolmen mittauksen peräkkäin tulisi olla alkukierron normaalitasoa korkeampia, jotta voi todeta ovulaation tapahtuneen. ja välttämättä ne lämmöt ei myöskään kohoa tappiin heti, vaan siinä voi mennä pari päivää. lämpömenetelmällä on siis aika vaikea sanoa tarkka ovispäivä, koska jokaisen keho menee omaa tahtia ja lämmöt ei välttämättä edes droppaa tai sitten nouse heti merkittävästi seuraavana päivänä. voi hyvin olla että sulla on ollu jo ovis, mutta lämmöt ei vaan ehtiny vielä kunnolla mukaan :) milloin tikuttelun mukaan olis ollu ovis?Muuten.. Pieniä muuttuvia tekijöitä oli tässä aamulla ja ei ollut paras mittaus, mutta lämmönnousu ilmeisesti tyssäsi! En millään saanut korkeampaa tulosta. Onko mitään toivoa enää? Myös ovistestin viiva alkaa vaalentua, ei ole enää plussa. Eilen illalla tuli tosi kova vihlaisu vasempaan munasarjaan. Eikö munasolu irronnutkaan vai mikä mättää (taas)?
kuten Tonninseteli sanoi niin 0,3-0,5 nousu on normaali oviksen jälkeen :) ja monestihan sanotaan että jos on raskaana, niin luteaalivaiheen lopulla tulee vielä toinen nousu, mutta tää ei ole mitenkään pakollista (eli muutenkin voi olla raskaana).
huonosti nukutut yöt voi vaikuttaa lämpöihin, samoin kuin vaatetus, huonelämpötila, stressi, sairastelu, vaihteleva unirytmi jne - you name it mutta vähän aikaa kun seurailee niin aika hyvin alkaa oppia sen oman kehon toiminnan ja miten paljon siihen mikäkin tekijä vaikuttaa :) . ihan nätti käyrä sulla on, onko nousu jatkunut?
mä en olisi yhtään huolissani, kun lukema on kuitenkin keskimääräistä tasoa korkeammalla. ei sen lämmön tarvii jatkuvasti siis nousta, vaan kolmen mittauksen peräkkäin tulisi olla alkukierron normaalitasoa korkeampia, jotta voi todeta ovulaation tapahtuneen. ja välttämättä ne lämmöt ei myöskään kohoa tappiin heti, vaan siinä voi mennä pari päivää. lämpömenetelmällä on siis aika vaikea sanoa tarkka ovispäivä, koska jokaisen keho menee omaa tahtia ja lämmöt ei välttämättä edes droppaa tai sitten nouse heti merkittävästi seuraavana päivänä. voi hyvin olla että sulla on ollu jo ovis, mutta lämmöt ei vaan ehtiny vielä kunnolla mukaan :) milloin tikuttelun mukaan olis ollu ovis?
Ihan nätti käyrä sulla on, onko nousu jatkunut?