BBT - basal body temperature

No toivottavasti ois tapahtunut, on se nyt kumma jos taaskaan ei :shy: Kaiken järjen mukaan se kuitenkin tapahtui. Kivut viittaisivat siihen. Viimeksi kun raskauduin, kivut olivat täsmälleen samanlaiset miinus tuota järkky vihlaisua vasemmalla puolella.

Tikutellessa sain ekan plussan lauantaina klo 12 aikaan. Vai onko tuo loppuunsa ihan plussa? Ainakin samalta näyttää kuin raskautumiskierrossa. Sunnuntaina testiviiva tummui entisestään jättäen kontrolliviivan varjoonsa. Oma tuntemus kipujen perusteella on, että ovis olisi tapahtunut kuitenkin sunnuntaina. Eilen tuli kivut, jotka miellän jälkikivuiksi ja tänä aamuna viiva jo lähtenyt vaalenemaan.
harmittaa sanoa tätä, mutta ei se auta varmasti kuin odotella :grin eli jos vielä huomennakin on lämmöt koholla alkukiertoon nähden, niin uskoisin kyllä oviksen tapahtuneen. niin on vahvat viivatkin varsinkin tuossa sunnuntain tikussa :) en mä kyllä ton lämpökäyrän perusteella tässä vaiheessa huolestuisi!
 
No toivottavasti ois tapahtunut, on se nyt kumma jos taaskaan ei :shy: Kaiken järjen mukaan se kuitenkin tapahtui. Kivut viittaisivat siihen. Viimeksi kun raskauduin, kivut olivat täsmälleen samanlaiset miinus tuota järkky vihlaisua vasemmalla puolella.

Tikutellessa sain ekan plussan lauantaina klo 12 aikaan. Vai onko tuo loppuunsa ihan plussa? Ainakin samalta näyttää kuin raskautumiskierrossa. Sunnuntaina testiviiva tummui entisestään jättäen kontrolliviivan varjoonsa. Oma tuntemus kipujen perusteella on, että ovis olisi tapahtunut kuitenkin sunnuntaina. Eilen tuli kivut, jotka miellän jälkikivuiksi ja tänä aamuna viiva jo lähtenyt vaalenemaan.

Plussa lauantaina?
View attachment 93511

Plussa sunnuntaina
View attachment 93512

Lauantainen ei ihan plussalta näytä vielä. Mulla kestää joskus 2-3 päivää lämpöjen nousta ovulaatiosta.
 
Lauantainen ei ihan plussalta näytä vielä. Mulla kestää joskus 2-3 päivää lämpöjen nousta ovulaatiosta.

Toivotaan ettei ollutkaan. Ehkä sain nousun alun juuri kiinni niin aikaisin :smiley-angelic001 Olisi sunnuntain tallettelu mennyt aika nappiin sitten :woot: La aamun eka oli tällainen, ihan selkeä nega.

20200905_125813.jpg
 
Pitänee lopettaa tää stressaaminen, ei auta yhtään :hilarious: Ei varmaan oo mitään massiivista ongelmaa kuitenkaan kropassa, kun olen jo kaksi kertaa raskautunut nopeasti. En tiedä uskallanko loppuun asti tämän kierron lämpöjä mitata :happy: Raskaustestitkin aina tehnyt niin myöhään. Enemmän tuntuu aina jännittävän onnistuuko tallettelut oikeaan aikaan. Oon ollut siitä aina niin tarkka ja nyt ei mennyt suunnitelman mukaan. Ovis sunnuntaina tai jopa maanantaina sopisi mun 30 päivän kiertoon teoriassa paremmin kuin la ovis. Tosi outoa, jos kierto lyhenee.
 
Kp1 täällä, onneks luteaali enää 15pvää :) toivotaan et tulis vielä tässä kuussa ovis, luomuna mennään, toiv pistokset seuraavaan inssiin sit

Saako kysyä mikä tilanne nyt?

Itellä tämmöstä. Luulen tosiaan et ovis oli eilen tai tänään (Myös oireiden perusteella), pitää tarkkailla käyrää. Illalla pitäis kyllä talletella vielä varmuudeksi. :)

Nyt voisi kyllä tärpätä, näyttää lupaavalta tallettelunkin osalta! :gen014
 
Joo, odottelen vielä LOOP:in tuloksia, alunperin se tehtiin siis kohdunsuun ektopian vuoksi. Siinä siis kasvoi solukkoa, jonka pitäisi kasvaa kohdussa, eli oli todella vuotoherkkä. Ei siis pitäisi olla mitään solumuutoksia, mutta sen tietää tosiaan sitten myöhemmin. :nailbiting:

Ja juu, huonosti artikuloin, onneksi move88 ja jannn vähän korjailivat, eli siis riittää, että lämmöt ovat oletetun ovulaation jälkeen niin sanotun base linen yläpuolella. Kaikenlaisia dippejä on luteaalissa myös mahdollista saada mitattua, kunhan lämpö pysyy sen base line arvon yläpuolella. Ja mulla kans kestää lämmön nousu, nousee vasta tuon pari päivää ovulaatiosta selkeästi, ja sitten Flo piirtääkin ovisviivan lämpökarttaan. :thumleft Tää on vähän tällaista ydinfysiikkaa, mutta oikein mielenkiintoista. :whacky011
 
Saako kysyä mikä tilanne nyt?



Nyt voisi kyllä tärpätä, näyttää lupaavalta tallettelunkin osalta! :gen014

Lämpöjä en ole nyt oikein katsellut, kun flunssa ja kuume alkoi lauantaina. Viikon päästä pitäis menkat alkaa, ja sit toiv mahdun pistoshoitoon. Nyt siis dpo9, rtestit negaa.
 
Noita estrogeeni(?)piikkejä eli lämmön laskuja tulee usein pari kierrossa, n. dpo3-4 ja n. dpo8-9. Ilmankin kiinnittymistä.

Äh itsellä aamulämpö 36.61 eikä tunnu raskautuneelta..dpo10 ja kohta teen taas negan..no kunhan mahtuisi ensi kierrossa inssiin..
juuri näin, mulla monesti on varsinkin tuo dpo3-4 droppi ollut nähtävissä tosi selkeänä (jopa asteen vähemmän kuin luteaalin perustaso).

tsemppiä jannn!! :Heartred

täällä nousi lämmöt tänään kp14, vielähän se pari päivää kestää jotta sen varmistaa, mutta olojen pohjalta oon kyllä aika satavarma että ovis meni :)
 
Vaikken kirjaa oo pitänyt, niin silti joka aamu mitannut ennen töihinlähtöä (koska korona :hilarious:) ja tänä aamuna hieeeeenosti näkyi lämmöistä, että menkat ajallaan alkamassa. Sieltä löpsähti eilisestä 36,8 tämän aamuiseen 36,3.

Nyt jos ne menkat irrottaisi sen LOOP ruven, niin olisin SUPER kiitollinen :smiley-bounce012
 
Ihanaa kun vastailette :joyful::love017 Mä jo luulin, että nyt tuli huono, kun putosi alas lämmöt.

Toivottavasti mahdut inssiin/pistohoitoon jannn! Tai sitten jos nyt olisikin tärpännyt :love017 Mikähän tuossa on ettei sitten mahtuisi sinne?

Move, eiköhän se ovis tullut! Jotenkin tuntuu, että nyt teillä voisi tärpätä :joyful:

Nukahdin uudestaan ja nukuin 2,5h. Mittasin huvikseen lämmöt ja on 36.7. Hyvä merkki? En toki käyrälle merkitse. Ovulaation aikaan nukuin huonosti, onko muilla samaa? Ja jäätävä nälkä jatkunut ovulaatiosta asti.

Nyt taas pari parempaa yötä. Mietin voiko liittyä korkeaan estrogeenitasoon, kun mitä oon kaksi kertaa ollut raskaana, niin sama juttu. Ei siis sillä että nyt raskaana olisin. Alkuraskaudessa varsinkin pyörin vaan öisin :playful: Ja miksi koko ajan yöllä pyöriessä päähän livahtaa se kuva munasolusta ja sitä tavoittelevista siittiöistä?
 
Joo, odottelen vielä LOOP:in tuloksia, alunperin se tehtiin siis kohdunsuun ektopian vuoksi. Siinä siis kasvoi solukkoa, jonka pitäisi kasvaa kohdussa, eli oli todella vuotoherkkä. Ei siis pitäisi olla mitään solumuutoksia, mutta sen tietää tosiaan sitten myöhemmin. :nailbiting:

Ja juu, huonosti artikuloin, onneksi move88 ja jannn vähän korjailivat, eli siis riittää, että lämmöt ovat oletetun ovulaation jälkeen niin sanotun base linen yläpuolella. Kaikenlaisia dippejä on luteaalissa myös mahdollista saada mitattua, kunhan lämpö pysyy sen base line arvon yläpuolella. Ja mulla kans kestää lämmön nousu, nousee vasta tuon pari päivää ovulaatiosta selkeästi, ja sitten Flo piirtääkin ovisviivan lämpökarttaan. :thumleft Tää on vähän tällaista ydinfysiikkaa, mutta oikein mielenkiintoista. :whacky011

No toivottavasti ei nyt oo mitään muutoksia siellä! :happy: Toivon mukaan auttaa tuo LOOP noihin vuoteluihin! Ja nyt tärppionnea! :happy:
 
Ihanaa kun vastailette :joyful::love017 Mä jo luulin, että nyt tuli huono, kun putosi alas lämmöt.

Toivottavasti mahdut inssiin/pistohoitoon jannn! Tai sitten jos nyt olisikin tärpännyt :love017 Mikähän tuossa on ettei sitten mahtuisi sinne?

Move, eiköhän se ovis tullut! Jotenkin tuntuu, että nyt teillä voisi tärpätä :joyful:

Nukahdin uudestaan ja nukuin 2,5h. Mittasin huvikseen lämmöt ja on 36.7. Hyvä merkki? En toki käyrälle merkitse. Ovulaation aikaan nukuin huonosti, onko muilla samaa? Ja jäätävä nälkä jatkunut ovulaatiosta asti.

Nyt taas pari parempaa yötä. Mietin voiko liittyä korkeaan estrogeenitasoon, kun mitä oon kaksi kertaa ollut raskaana, niin sama juttu. Ei siis sillä että nyt raskaana olisin. Alkuraskaudessa varsinkin pyörin vaan öisin :playful: Ja miksi koko ajan yöllä pyöriessä päähän livahtaa se kuva munasolusta ja sitä tavoittelevista siittiöistä?

Tänään aivan blanco nega dpo10. Menkkoja odotellessa.. HUSilla on kovasti tunkua, niin ei aina mahdu hoitoon..mutta saatan sitten kysäistä pääseekö yksityiselle tekemään inssin..

Tsemppiä ja pikaisia plussia!
 
Tänään aivan blanco nega dpo10. Menkkoja odotellessa.. HUSilla on kovasti tunkua, niin ei aina mahdu hoitoon..mutta saatan sitten kysäistä pääseekö yksityiselle tekemään inssin..

Tsemppiä ja pikaisia plussia!

No eikä :sorry: Miten voikin olla noin, että ei mahtuisi. Jotenkin uskomatonta ja harmittavaa. Jos hoitosuhde on kuitenkin jo alkanut. Sanotaanko muille muuta hoitoa tai leikkausta odottavaa, ettet sä nyt mahdukaan :sad001 Minkäs tietty teet, mutta kyllä hoitojen pitäisi onnistua nopeammin ja paremmin ihan kaikilla osa-alueilla. Tsemppiä!
 
No eikä :sorry: Miten voikin olla noin, että ei mahtuisi. Jotenkin uskomatonta ja harmittavaa. Jos hoitosuhde on kuitenkin jo alkanut. Sanotaanko muille muuta hoitoa tai leikkausta odottavaa, ettet sä nyt mahdukaan :sad001 Minkäs tietty teet, mutta kyllä hoitojen pitäisi onnistua nopeammin ja paremmin ihan kaikilla osa-alueilla. Tsemppiä!

Niinpä, siellä on vaan liian huonot resurssit..varsinkin korona-aikaan.. ivf jono on 6kk.. jne.. mutta pidän toivoa yllä ajattelemalla, että viim ensi vuonna olen raskaana, ja menen ivf hoitoon mahd yksityiselle jo alkuvuodesta :joyful:
 
Ihanaa kun vastailette :joyful::love017 Mä jo luulin, että nyt tuli huono, kun putosi alas lämmöt.

Toivottavasti mahdut inssiin/pistohoitoon jannn! Tai sitten jos nyt olisikin tärpännyt :love017 Mikähän tuossa on ettei sitten mahtuisi sinne?

Move, eiköhän se ovis tullut! Jotenkin tuntuu, että nyt teillä voisi tärpätä :joyful:

Nukahdin uudestaan ja nukuin 2,5h. Mittasin huvikseen lämmöt ja on 36.7. Hyvä merkki? En toki käyrälle merkitse. Ovulaation aikaan nukuin huonosti, onko muilla samaa? Ja jäätävä nälkä jatkunut ovulaatiosta asti.

Nyt taas pari parempaa yötä. Mietin voiko liittyä korkeaan estrogeenitasoon, kun mitä oon kaksi kertaa ollut raskaana, niin sama juttu. Ei siis sillä että nyt raskaana olisin. Alkuraskaudessa varsinkin pyörin vaan öisin :playful: Ja miksi koko ajan yöllä pyöriessä päähän livahtaa se kuva munasolusta ja sitä tavoittelevista siittiöistä?

Kiitos, toivotaan parasta :smiley-angelic003

Mä oon nukkunut nyt ovulaation aikaan ihan sairaan sikeästi. toki voi vaikuttaa, kun lauantaina oli piiiitkästä aikaa juhlat ja unirytmi meni siinä pyllylleen :whacky011 viimeksi raskaana mulla oli unettomuutta varsinkin alkuraskaudessa - ja unentarve oli selvästi normaalia vähäisempi (kukuin illalla, pyörin sängyssä ja silti olin aamulla pirteä). se oli mukavaa vaihtelua :woot: varsinkin kun on enemmän kuullu näistä tapauksista että raskaana väsyttää ihan sikana.
 
Kiitos, toivotaan parasta :smiley-angelic003

Mä oon nukkunut nyt ovulaation aikaan ihan sairaan sikeästi. toki voi vaikuttaa, kun lauantaina oli piiiitkästä aikaa juhlat ja unirytmi meni siinä pyllylleen :whacky011 viimeksi raskaana mulla oli unettomuutta varsinkin alkuraskaudessa - ja unentarve oli selvästi normaalia vähäisempi (kukuin illalla, pyörin sängyssä ja silti olin aamulla pirteä). se oli mukavaa vaihtelua :woot: varsinkin kun on enemmän kuullu näistä tapauksista että raskaana väsyttää ihan sikana.

No sullakin! Välillä tuli mentyä tyyliin kahdelta yöllä nukkumaan, kun ei huvittanut pyöriä sängyssä :playful: Aamulla tosin joskus saatoin sitten nukkua yöunien päälle. Silloin oli unet sikeimmillään :playful: Kaiken otan vastaan, jos vaan saan olla uudestaan raskaana. Tosi vähäoireista oli ylipäätään, mutta tulee tällä kertaa mikä on tullakseen :hilarious:
 
Täällä uusi lämpöjenmittailija :greet025

Tulin tänne kyselemään neuvoa dpo4 lämpöjen laskuun, mutta näemmä Mamiliksilla oli aivan sama juttu tänään, niin tämä asia selvisi sitten samalla :thumleft

Ryhdyin mittailemaan lämpöjä viime kierroksen lopussa, ja silloin oli lämmöt reilusti yli 36, kun mun normaali ennen ovulaatiota on aika matala 35+. Jään siis odottamaan että nuo tuosta taas nousisi :smiley-angelic001
 

Liitteet

  • Screenshot_20200909-065949.png
    Screenshot_20200909-065949.png
    37.5 KB · Katsottu: 112
Täällä uusi lämpöjenmittailija :greet025

Tulin tänne kyselemään neuvoa dpo4 lämpöjen laskuun, mutta näemmä Mamiliksilla oli aivan sama juttu tänään, niin tämä asia selvisi sitten samalla :thumleft

Ryhdyin mittailemaan lämpöjä viime kierroksen lopussa, ja silloin oli lämmöt reilusti yli 36, kun mun normaali ennen ovulaatiota on aika matala 35+. Jään siis odottamaan että nuo tuosta taas nousisi :smiley-angelic001

Tervetuloa mukaan Aloy! :) No niinpäs onkin näköjään sama juttu sulla :happy: Mulla tuo fertility friend kyllä huomautti, että mun ovulaatiosta ei ole varmuutta, ellei lämmöt nyt oikeasti nouse pysyvästi ylemmäs. Hain sieltä samanlaisia käyriä kuin itsellä ja ekana se ehdottaa ovuloimattomia kiertoja, koska niissä lämmöt voivat heitellä paljon. En tiedä onko sitten näin vai mikä on homman nimi :happy:
 
Takaisin
Top