BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omaanapaa. No mittausolosuhteet on muuttuneet ja kellot siirtyneet, niin en taida varmaksi saads tietää irtosiko munasolu.

Mulla joku ihme kutina, että munasolu irtosi tosi nopeasti tai sit ei irronnut ollenkaan. Oltiinko liian myöhässä? Eikö toi kartta vähän näytä siltä, että nopeasti irtosi? Ja oon todella tarkkaan testaillut, ihan su illalla vielä tein eikä ollut plussa ja ma aamuna oli. Voiko se jotenkin erittyä virtsaan viiveellä?

Tosin juuri tänään meni monella tavalla mönkään lämpöjen mittaus. No miehen aloitteesta vielä kaksi talletusta tänään, mikäs siinä 😆 Nyt ollaan kyllä aivan kaikki voitava tehty. Varmaan mulla alkaa kohta bakteerivaginoosi tai pissatulehdus 🤣
Anteeks nyt vähän naurattaakin viimeinen kommentti 🤣 kyllä kaikkenne ootte tehnyt 🥰

Tässä olis käppyrä, tänään heräsin vähän myöhemmin ja sit olis tiirattavaa. Nyt on haettava ultra koska ajattelen et se on herkempi ku wondfo vaikka milemmat taitaa olla 10 herkkyys.

Näättekö mitään?

Liitteet

• IMG_0E09B7A9-2B8F-4285-8BBF-14C41452E158.jpeg
    IMG_0E09B7A9-2B8F-4285-8BBF-14C41452E158.jpeg
    4 MB · Katsottu: 84
  • IMG_7856.jpeg
    IMG_7856.jpeg
    2.5 MB · Katsottu: 83
  • IMG_7858.jpeg
    IMG_7858.jpeg
    174.6 KB · Katsottu: 83
Tässä olis käppyrä, tänään heräsin vähän myöhemmin ja sit olis tiirattavaa. Nyt on haettava ultra koska ajattelen et se on herkempi ku wondfo vaikka milemmat taitaa olla 10 herkkyys.

Näättekö mitään?

Ehkä olen turhan optimistinen, mutta silmäni näkevät aivan alkukantaisen hailuran tossa ekassa. Voi olla viivanpaikkakin.. Toivotaan parasta, jos vaikka olisi myöhään kiinnittynyt 🤗

Enkä halua turhaa toivoa antaa. Yleensä kai dpo10 olisi havaittavissa, mutta ovulaation ja kiinnittymisen ajnkohtaa voimme vain veikata.

Anteeks nyt vähän naurattaakin viimeinen kommentti 🤣 kyllä kaikkenne ootte tehnyt 🥰
Siltä mustakin tuntuu 🤣

Valtava pettymys jos ovista ei tapahtunutkaan. Siksi olisi kiva ultralla katsoa. Pitääkö perustaa oma ultrausasema, jossa yrittävät ja raskaana olevat ravaavat ultrassa ilman ajanvarausta 🤣

Ja nyt ihan oikeasti on vähän vti oireita 🤣 Mulla nyt iän myötä tullut herkkyys saada tulehduksia ja siksi seksin jälkeen makoilu ja virtsan pidättäminen ja juomisien rajoittaminen ovistestien takia ei sovi yhtään mulle. Ehkä ensi kierrossa en testaa tai ainakaan rajoita juomista.

Muokattu viimeksi:
@Rollo miltäs lämmöt näytti tänään? Onko menkoista tietoakaan?

@Mamiii vaikea vielä sanoa, että onko ovis tapahtunut. Joskushan se voi tulla toi pian plussan jälkeen ja joskus mennä parikin päivää. Kolmena päivänä peräkkäin kun on lämmöt koholla, niin FF piirtää oviksen käyrälle :) Toivottavasti bakteerivaginoosi tai virtsisym. pysyisi poissa inhottava vaiva! Mä sain punktion jälkeen orastavan vti:n kuriin kun join pullon karpalomehua 😆 Ja kiitos kysymästä, rauhallisesti menee täällä, menkkoja odotellessa 😆

@Mamiksx5 mä en kyllä valitettavasti näe mitään ☹️ Toki mun viivatutka ei liene ihan huippuunsa viritetty 😁

Tässä vielä päivän käppyrää. Eipä paljon poikkea edellisistä joten ihan perus meno. Jos menkat alkais su tai ma 🤞🤞
IMG_1448.jpeg

@Ness ei se varmaan ollutkaan ku mun joku oma mielenhäiriö 🫠 Tein samasta aamuisesta apteekin ultran ja mitään ei näkynyt.
@Rollo päivitystä mäkin odottelen, 🤞🤞🤞

Itseni kyllä tiedän et eihän tää aamun testi mulle riitä. En jaksa edes yrittää olla testaamatta. Ens kiertoon suunnitelmissa mennä tarkistaa omatkin paikat. Mites jos ei ole tietoa omasta progesteroni tasosta, voiko sitä ottaa varalta. Mulla meinaan tulee tänäänkin tiputtelua, ei joka vessaköynnillä mut alkoiko tää dpo8 jo? Eiks se vähän viittaa et proget ei olis riittävät? Jos siis ei ole kiinnittymisvuodosta kyse.

Meen ehkä asioiden edelle kun tässä on mahdollisuudet vielä tähänkin kiertoon plussata mut tykkään suunnitella ajoissa.

Moi kaikille! En ole hetkeen päivitellyt mitään, kun koittanut ottaa rennommin. Tsemppiä kaikille piinailuun!

Omaa napaa: Hetken jo ajattelin ettei tämä letrokierto tuo positiivista ovulaatiotestiä, mutta kiertopäivänä 23 sellaisen sain. Käyrä on kyllä todella sekalainen, ei ollenkaan niin selvä kuin viime kierrossa. Nyt en ajatellut enää kiinnittää lämpöihin huomiota, toki Ouraa aion öisin pitää, mutta aion olla tarkastelematta lämpötiloja, jotten stressaisi liikaa.

1000022701.jpg

Täällä alavatsa hieman parempi, jotenkin uskon että minulla puhkesi kysta eilen kun oli niin kova kipu.
Menkkoja ei näy mutta ei ole kyllä raskaudesta nyt toivoa enää 😁🙈

Liitteet

• Screenshot_20251029-085635_FF App.png
    Screenshot_20251029-085635_FF App.png
    209.5 KB · Katsottu: 49
En ole tänne aikaisemmin kirjoitellut, vaikka seurailen keskustelua ja lämpöjä kellolla.
En saanut viime kierrossa ovulaatiota tikutettua, joten aloitin aikasin tässä kierrossa, kp 9. Toissa päivänä oli rinnat oudon kipeät ja eilen illalla oli kunnon vasemman puoleinen alavatsakipu. Googlailinkin jo, et mitä muuta se voi olla ku ovulaatio, kun eihän nyt näin aikasin vielä.... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt FF väittää löytäneensä ovulaation jo kp8. Olen taas hämmentynyt.

Liitteet

• IMG_8876.jpg
    IMG_8876.jpg
    300.8 KB · Katsottu: 44
En ole tänne aikaisemmin kirjoitellut, vaikka seurailen keskustelua ja lämpöjä kellolla.
En saanut viime kierrossa ovulaatiota tikutettua, joten aloitin aikasin tässä kierrossa, kp 9. Toissa päivänä oli rinnat oudon kipeät ja eilen illalla oli kunnon vasemman puoleinen alavatsakipu. Googlailinkin jo, et mitä muuta se voi olla ku ovulaatio, kun eihän nyt näin aikasin vielä.... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt FF väittää löytäneensä ovulaation jo kp8. Olen taas hämmentynyt.

On kai se mahdollista, mutta hyvin aikaista kyllä. Sulla ollut lyhyt vuoto? Toivon mukaan munasolu oli tarpeeksi kypsä. Milloin sulla normaalisti olisi ovulaatio? Oletko aiemmin saanut testeillä kiinni? 😊

Noh.. Tosi huonosti ja katkonaisesti nukun ja joka heräämiskerralla olen mitannut ja tätä näyttää.. silti tunne että kellojen siirton ja nukkumisten vuoksi mittailu ei ihan täysin onnistunut tässä kierrossa. Vieläkin skeptinen ovulaation suhteen.

Hitsi arvasin että ois pitänyt jo lauantaina tallettaa.. Mutta ei ollut mahdollista.. Maanantain talletukset varmaan siinä ja siinä kerkesivätkö? Että vaan sunnuntain talletukset ok kartalla 🥲

Liitteet

• Screenshot_20251030_064551_FF App.jpg
    Screenshot_20251030_064551_FF App.jpg
    165.9 KB · Katsottu: 40
Muokattu viimeksi:
Huomenna ei tartte varmaan testata jos lämmöt tipahtaa tuosta edelleen. Itsellä vahvasti olo että tää kierto meni nyt näin ja seiuraava odottaa varmaan lauantaina 😞 Siitä sit menee hetki että saa taas itsensä kasattua ja kohti uutta yritystä.
Jotenkin oli taas toiveet niin korkealla. Talletukset oli onnistuneet, mutta ei niin ei. Pitäisi saada ajatuksia paremmin pois tästä. Varsinkin oviksen jälkeen en osaa muuta miettiäkään. Dpo10 on aina paras päivä kun silloin saanut plussaa. Eilen jo tilasin testejä seuraavia kiertoa varten.

No katsotaan nyt huomisen lämpö vielä ja synkistellään sit lisää.Tänään tavoite olla googlailematta dpo11 nega dpo12 posi juttuja 😅kuka muu myöntää? Tiktokissa näitä tulee ihan jatkuvasti, ihan koukussa siihenkin 😅🫠

Liitteet

• C358C3C8-81AB-4067-AF82-5239E925B1F0.jpeg
    C358C3C8-81AB-4067-AF82-5239E925B1F0.jpeg
    384.6 KB · Katsottu: 33
@dootti voihan se olla jo tuolloin ovis, itselläni kp11-13 normaalisti ovis..

@Mamiii hyvin ajoitettu talletukset, olen itse ajatellut että en turhaan stressaa niistä päivistä jos ei vain yksinkertaisesti ole ollut mahdollista tai jaksamista talletella. Sitten mennään niillä mitä on 💞🤞

@Mamiksx5 itselläkin häviää aina enin toivo kun aiemmista raskauksissa dpo10 ollut selkeä plussa testissä 🫣 Ja sitten Google pauhaamaan aina menkkoihin asti 😂

Lämmöt tippui, jospa pääsisin vihdoin uuteen kiertoon nyt.

Liitteet

• Screenshot_20251030-071050_FF App.png
    Screenshot_20251030-071050_FF App.png
    209.8 KB · Katsottu: 35
On kai se mahdollista, mutta hyvin aikaista kyllä. Sulla ollut lyhyt vuoto? Toivon mukaan munasolu oli tarpeeksi kypsä. Milloin sulla normaalisti olisi ovulaatio? Oletko aiemmin saanut testeillä kiinni? 😊
Mulla on aina ollut 3-4 päivää niukka vuoto. Tämän kolmannen yrityksessä en ole saanut testillä ovulaatiota kiinni, tosin vasta toinen kierto kun yritän sitä. Aiemmin on löytynyt testeilläkin. Piti ihan tarkistaa, näemmä kuopusta yrittäessä ovuloin kp 11-13, viime kierrossa oli 16.

Nyt en pysty kuromaan aiempia keskusteluja kiinni mutta hei kaikille ja onnea plussanneille!

Täällä kipeilyn jälkeen lämmöt tasoittuneet oikein mainiosti alkukiertoon. Kuin yö ja päivä edellisen kierron vuoristorataan verrattuna. Syön nyt melatoniinia poikkeuksellisen stressikauden ajan (päättyy tänään) ja voi olla että sen seurauksena oon ollut sikeämmässä unessa ennen kuin herätyskello soi ja on aika mitata.

Liitteet

• IMG_20251030_070839.jpg
    IMG_20251030_070839.jpg
    142.8 KB · Katsottu: 35
Mulla on aina ollut 3-4 päivää niukka vuoto. Tämän kolmannen yrityksessä en ole saanut testillä ovulaatiota kiinni, tosin vasta toinen kierto kun yritän sitä. Aiemmin on löytynyt testeilläkin. Piti ihan tarkistaa, näemmä kuopusta yrittäessä ovuloin kp 11-13, viime kierrossa oli 16.

Meinaatko vielä tikuttaa ovista tässä kierrossa? Mutta näyttää kartalla ovulaatiolta ja talletukset tosi hyvät! 😊

Kävin jo hakemassa kaupasta vähän herkkuja (mun ketoiluun sopivia)ja sit kun menkat alkaa niin ketoon jätskiä ja kunnon pihvit kermakastikkeella. Lakritsi jätskiä koska pystyn🤭 lisäksi pistän Kärkkäiselle vaippatilauksen yhteyteen ubikinolin kun täällä ollut siitä puhetta. Lueskelen tätä ketjua tällä hetkellä siellä kohtaa missä @Nurppu on saanut ”Saagan” kyytiin
🥰 Ja pc tikkuja uitellaan.

Tosi mielenkiintoista lukea tätä bbt ketjua vähän pidemmältä.

Meinaatko vielä tikuttaa ovista tässä kierrossa? Mutta näyttää kartalla ovulaatiolta ja talletukset tosi hyvät! 😊
Varmaan pari aamua katson vielä, kun on utelias luonne... mut kaipa se sitten on aloitettava piinailu.

@Mamiksx5 Toi onkin erinomainen tapa aloittaa uusikierto ja quiltfree kun sopii ruokavalioon. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Varasin ajan gynelle. Jos kierto päättyy niinkuin viimeksi niin aika olis kp7 suunnilleen. Näkyy varmasti munasolureserviä ainakin? Tässä kierrossa sain ovisplussan jo kp10. Ja sitä edellinen oli kp13.
En oikein tiedä onks toi hyvä päivä mennä?

Varasin ajan gynelle. Jos kierto päättyy niinkuin viimeksi niin aika olis kp7 suunnilleen. Näkyy varmasti munasolureserviä ainakin? Tässä kierrossa sain ovisplussan jo kp10. Ja sitä edellinen oli kp13.
En oikein tiedä onks toi hyvä päivä mennä?

Kuulostaa mun korvaan hyvältä ajankohdalta. Toista yrittäessä kävin gynellä juurikin kp7 (ovulaatio oli kp11) ja näki hyvin, että yksi munasolu on selvästi ”lähdössä” ja toinen vähän pienempi, joka ehkä myös voisi ehtiä. Katsoi limakalvoakin muistaakseni. Munasolureservistö en kyllä muista et olisi ollut puhetta…

Takaisin