BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varasin ajan gynelle. Jos kierto päättyy niinkuin viimeksi niin aika olis kp7 suunnilleen. Näkyy varmasti munasolureserviä ainakin? Tässä kierrossa sain ovisplussan jo kp10. Ja sitä edellinen oli kp13.
En oikein tiedä onks toi hyvä päivä mennä?

Löysin tällaisen alen. Mietin jo meenkö itsekin ultraan ja tutkimukseen jos ei tärppää 😊 Oon varma että mulla ois huono AMH ja myös että munasarjat alkaa piiputtaa. Musta vaan tuntuu siltä ja pelottaa. Haluaisin tietää mutta toisaalta en..

Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 sanoisin, et jos haluat AFC-luvun tsekata, niin kannattaa mennä aikaisemmin. Kp3-5 kun ovat vielä kaikki pieniä eikä selkeää johtofollia tukkimassa näkyvyyttä. Jos sulla on tulossa aikainen ovis, kuten edelliskierrossa, niin voi olla, että tossa kp7 ultrassa saadaan arvioitua paremmin sitä ovulaatiota ja et kummalta puolelta ovuloit ja minkä kokoinen on johtofolli ✨

@Mamiii AMH-mittaus on myös ihan jees, mutta sitä lukua ei kannata yksinään tuijottaa. Ehkä ottaisin sen pariksi alkukierron ultran missä näkee myös reserviä. Mulla oli AMH 0.8 viime mittauksessa, mut IVF:ssä saatiin kuitenkin 10 solua kasvamaan. Ei se luku aina siis kerro ihan koko totuutta, vaan sen avulla voidaan arvioida esim kuin tujut lääkkeet tarvitaan, että saadaan vastetta hoidoista ☺️

@Mamiksx5 sanoisin, et jos haluat AFC-luvun tsekata, niin kannattaa mennä aikaisemmin. Kp3-5 kun ovat vielä kaikki pieniä eikä selkeää johtofollia tukkimassa näkyvyyttä. Jos sulla on tulossa aikainen ovis, kuten edelliskierrossa, niin voi olla, että tossa kp7 ultrassa saadaan arvioitua paremmin sitä ovulaatiota ja et kummalta puolelta ovuloit ja minkä kokoinen on johtofolli ✨

@Mamiii AMH-mittaus on myös ihan jees, mutta sitä lukua ei kannata yksinään tuijottaa. Ehkä ottaisin sen pariksi alkukierron ultran missä näkee myös reserviä. Mulla oli AMH 0.8 viime mittauksessa, mut IVF:ssä saatiin kuitenkin 10 solua kasvamaan. Ei se luku aina siis kerro ihan koko totuutta, vaan sen avulla voidaan arvioida esim kuin tujut lääkkeet tarvitaan, että saadaan vastetta hoidoista ☺️
Mä olin silloin kun yritettiin kuopusta niin ultrassa ihan vaan tarkistettiin et mulla ei olis mitään. Niin silloin hedelmällisyyskääkäri sanoi että mulla ei tarvetta mennä amh mittaukseen. Näki silloin että munasoluja oli siellä ”jonossa ”. Mutta toi afc on mulle uusi juttu, tarkistan kohta mitä se meinaa. Silloin mä olin 39 ja nyt oon 41(muistaakseni🤣).

Ja tarkistin tuon afc, eli puhuttiin samasta asiasta . Niin ja silloin taisi olla niin että ovis kolkutteli just ovell. Jos oikein muistan niin toiselle puolelle ei niin hyvä näkyvyys ollut. Mutta joo toivotaan että tuo valittu päivä nyt olis ihan ok ja selviäis jotain kuitenkin.

IMG_7895.jpeg

Siinä olis aamun käppyrä ja testi oli nega edelleen. Nyt näin ff vielä semmosen chart like mine kohdan 🤣Hitto vielä antaa toivoa näköjään. Kivahan noita on selailla ja saada pieni toivonripe mut putooko sit korkeemmalta vaan 🫠

Kyllä mä oon tän kierron suhteen luovuttanut. Josko ens kierto? Sit olis meillä elokuinenkin, nyt löytyy touko,kesä,heinä ja syyskuinen 🥰
Iherbistä tilasin mulle ja miehelle myo inositolia d chirolla sekä ubikinolia. Suomesta tilaan ubikinolia tähän alkuun ennenku iherb tilaus kerkee tulla. Mies syö jo jotain inositolia muiden lisäravinteiden lisäksi.

Tänään lievittää harmitusta shoppailulla 😌

Kyllä tässä alkaa hermo menemään kohta, lämmöt uudestaan nousuun, kai se on taas vklp testailtava jos ei menkkoja näy. En vaan usko että positiivista tästä kierrosta enää saa.
Kuitenkin hieman hämmentää kun ikinä ei ole näin pitkää luteaalivaihetta tai kiertoa ollut 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251031-072809_FF App.png
    Screenshot_20251031-072809_FF App.png
    217.1 KB · Katsottu: 76
Kyllä tässä alkaa hermo menemään kohta, lämmöt uudestaan nousuun, kai se on taas vklp testailtava jos ei menkkoja näy. En vaan usko että positiivista tästä kierrosta enää saa.
Kuitenkin hieman hämmentää kun ikinä ei ole näin pitkää luteaalivaihetta tai kiertoa ollut 🫣
Entä jos ovis olis ollut vasta dpo6, kun silloin lähtenyt uuteen nousuun lämmöt? Korkeammat lämmöt kuin muussa kohtaa kiertoa 🤔 kyllä mysteeri muuten 😅

@Rollo eikös sulla tullut jossain kp22 tms se toinen plussa ovistestiin? Jos se ovis olikin oikeasti vasta silloin?

Mäkin sijoittaisin käyrän perusteella oviksen tonne dpo6:n kohdalle. Alkukierrosta varmaan munarakkula on vaan antanut odottaa itseään hiukan pidempään, voi olla vaikka kysta syynä. 😊

Tsemppiä @Rollo menkkojen odotteluun ❤️ Myöhempi ovis näyttäisi kyllä käyrän perusteella todennäköiseltä selitykseltä niiden viipymiselle.

@Mamiksx5 Pahoittelut negatestistä mutta toivottavasti oli hyvät shoppailut. Täälläkin alkoi tehdä mieli pihviä 😅 vaikka yritetäänkin enimmäkseen käyttää noita soijatuotteita vaan. Ja seuraava suunniteltu liharuoka on kanaa 🐥

@dootti hyviä piinapäiviä! Ja @Mamiii samoin

@Malttamatonq onneksi olkoon letrokierron oviksesta! Levollista mittailutaukoa, tuu sit myöhemmin kertomaan miten kävi.

Täällä alkoi hassu keskikierron tiputtelu, mikähän siinä nyt... Voi tietty olla etten oo vielä ihan palautunut viimeisimmästä raskaudesta. 🫣 Ihmettelin pari iltaa sitten kumman aikaista turvotusta (usein tätä oviksen tienoilla) mutta ota ja tiedä... Olin kyllä varautunut odottelemaan ovista vielä ainakin viikon.

@Rollo, sivusta huutelen, että tää mun viimeisillä kuukausilla oleva raskaus sai huhtikuun alussa alkunsa n. kp 21 oviksesta. En tikuttanut ovista, eli ihan voinnin ja Ouran arvioiden mukaan mennään, mutta kp 14 seutuun normaalisti oleva ovis siirtyi viikolla. Todennäköisesti siksi, että flunssa iski just ennen ovulaatiota. Normaalisti mun kierto on 28-30 pv, mutta kp 31 testasin puhtaan negan, kp 34 hailura ja kp 36 selvä plussa. Mun arvion mukaan kp 34 oli dpo 13.

Olin siis ihan varma, että kierto meni harakoille ja voisko se uusi kierto sitten edes alkaa, mutta tässä sitä ollaan rv 32 🤷🏻‍♀️

Muokattu viimeksi:
Jaahas, enteileekö teidän konkareiden silmään menkkoja kuitenkin? Vai pitäiskö tulla reilumpi pudotus? Kokeilin eilen kohdunsuuta, en löydä. Sama juttu tänään, korkeella on.
Ei edes eilinen seksi saanu menkkoja alkaa .
IMG_7928.jpeg

Eilen en ottanu baby aspiriinia mutta taidan tänään ottaa ja lopetan vasta kun pyyhkäisee kunnolla punaista. No luteaali on tällä hetkellä taas sen 12 niin hyvä juttu.

Uus mittari meni tilaukseen Kärkkäiseltä kahdella desimaalin tarkkuudella.

Testiä en tehnyt kun minä testihullu sain käytettyä eilen vikat ja ennoikein usko plussaan et oisin hakenu lisää. Mut jos aamulla ei ole lämmöt tippuneet niin kaipa se sit on haettava. Pitää säästää kuppiin sit testattavaa aamusta kun neidin kans heräillään.

@Mamiksx5 vaikea sanoa tuosta käyrästä mitään, kun ei ole lämpödataa ennen ovista. Ei saa verrattua follivaiheen ja luteaalivaiheen lämpöjä. Alkavat menkat pudottaa lämmöt sinne follivaiheen lämpöjen liepeille. Joskus voi toki tulla asteittain alas, joskus isompi pudotus kerralla. Hyvä idea tuo uusi mittari, etenkin jos edellinen temppuili 😆

Mä odottelen menkkoja, olettaisin että alkaa maanantaina. Nyt on jo kosteus lisäytynyt. Normisti kuivahtaa täysin oviksen jälkeen ja vv vetistyy vähän ennen menkkoja. Ehkä kuitenkin dpo13 menossa nyt 🤔
IMG_1473.jpeg

Täällä taas hurjasti keskustelua, pahoittelen jos unohdan jollekin kommentoida, aivan kaikkia ei nyt millään ehdi ajatuksella lukemaan uudelleen ja kommentoimaan. 🙈 Oon kyllä käynyt lukemassa ja hengessä mukana jokaisen polulla! 🤗

@Pikkuvarpunen Mielenkiintoinen tarina. Kaikki on mahdollista kyllä ja siksi niitä iloisia yllätyksiä tulee aina välillä, kun odotukset on jotain ihan muuta. ☺️ Hyvää loppuodotusta sinulle! 🥰

@Yrttiteetä tekisi mieli Höh, harmillista tuollainen ylimääräinen tiputtelu.. Voihan se tietysti olla, että toipuminen vielä vähän vaiheessa. 😔 Toivotaan, että bongasit oviksen kuitenkin nyt tai myöhemmin. 🙏

@Rollo Mielenkiinnolla seurataan, miten siellä tilanne kehittyy..! 🙏

@Mamiksx5 Vielä on kaikki mahdollista tuolla käyrällä. ☺️ Näyttäisi siltä, että vielä olet hyvin korkeampien lämpöjen puolella. Seuraava mittaus kertoo taas vähän lisää.

@Ness Mielenkiintoinen käänne loppuluteaalin käyrässä..! 🌈 Vai onko tuollainen lämpönousu tyypillistä sinulle? Toki sahausta on varmaan itse kullakin.

Oma napa: Ilahduttavan vahva luteaalin alku lämpöjen osalta, paras koko mittausaikana. Ja pari hedelmälliseen ikkunaan osuutta talletteluja nostaa toiveita. Musta tuntuu, että kroppa on nyt vasta palautunut/palautumassa kunnolla kierukan poiston jälkeen, muuta selittävää en keksi näille vahvistuville luteaaleille.. 🤔

Liitteet

• Screenshot_2025-11-01-11-04-06-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-11-01-11-04-06-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    230 KB · Katsottu: 35
Ihailen teitä jotka kommentoitte monelle samaan aikaa,itsellä jotenkin ihan laho pää etten muista kenellä tapahtuu ja milloin 🤭😅 Hyväkun omat kiemurat muistaa, niitäkin tarttee välillä uusiks katella 😇

No omat kiemurat muuttui nyt vaan silleen että peruin sen gyne ajan kuitenkin. Rupesin laskee mitä tulee maksaa, öööh, ei oikein ole nyt semmosta summaa heittää tarkastaa tilannetta. Joten toivotaan että asiat olis kunnossa.

Ja mitä muuta muistin, mulla on rfsu weeks testi, tekiskö illalla sen pois? En kyl tiedä. Tai sit kauppareissulla vaan nappaan pc paketin mukaan, illalla yks ja aamulla toinen jos ei oo menkat alkaneet.

Huomenta. Vähän mieli maassa kun taitaa tää päivä kääntyä kp1. Jos mitää positiivista tästä nyt haetaan niin luteaali tällä kierrolla sit 13päivää. Joten mahdollisuudet on sitten kiinnittymisen hyvät.
IMG_7935.jpeg

Tänään sitten rauhallista puuhaa. Ja elokuista yrittämään 🥰 Tänään masentaa varmasti,mutta yritän kovasti löytää nyt asioista hyvää. Viime kierron päättyminen löi kovasti ja olin monta päivää maissa. Nyt yritän keskittyä siihen mitennitse pystyn vielä vaikuttaa parantavasti asioihin. Uudet lisäravinteet. Ruokavaliolla jatkaminen (-7,7kg /3kk) , toimet tehtävä ennen uuden lääkkeen aloittamista ja Toivittavasti sillä reumakivut aisoihin ja töihin pääseminen sitä kautta.

Ja ihana kuopus nukkui tänään seiskaan asti 🥰 Luksusta! Yritän kuuden aikoihin nyt jatkossa mitata mun lukemat.

Hyvä tästä tulee ja kohti uutta kiertoa 🥹

@Ness pidetään peukkuja sulle! 🤗 Nyt harmittaa etten keskenmenoa kahdesti ultratessa pyytänyt katsomaan manasarjoja tarkemmin.. Vai näkyykä siellä silloin mitään munarakkuloita?

No ekassa ultrassa oikea munasarja piilotteli suolen mutkan takana.. siitä kirjoitettiin "ei ihmeempiä" jos muistan oikein.. vasemmalla näkyi keltarauhanen ja kysta.. 2cm? Onkohan kuitenkin oikea huonompi.. Kai ne olisi sanoneet, jos siellä olisi vaan tyyliin yksi rakkula puolellaan? Kun kerroin että yritys on päällä.. Näitä vaan mietin usein nyt..

@Puolikuu toivottavasti tärppää! 🤗

@Pikkuvarpunen ihanaa loppuodotusta, hauska tarina onnellisella lopulla ❤️

@Rollo tsemppiä odotteluun.

@Yrttiteetä tekisi mieli hamittavaa tollainen tiputtelu, toivottavasti loppuu niin ei tarvitse miettiä ❤️

Tässä vielä omanapa. Tuntuu turhalta mitata, koska nyt miehen luona on niin kuuma nukkua, että tää varmaan heittää. Ja lisäksi mittari hajosi ja nyt mittaan toisella. Tosin ihan hyvä toi Bauerin mittari on 😊 Vaikuttaako illalla saunominen aamun lämpöihin?

Mulla on pieniä oireita, mutta varmaan johtuu siitä että niin kovasti haluan olla taas raskaana 😅 Esim. huono olo, huimaus, huutava nälkä heti aamulla. Tuntuu että pökerryn jos en saa heti aamupalaa. Eli varmasti kuvittelen kaiken, koska tänään vasta Dpo6.. 😁Voi toki olla myös dpo5-7 periaatteessa.

Heti kierron alussa ajattelin että ei varmasti tule ovulaatiota eikä tärppää taatusti. Viimeksi kun tärppäsi, tuntui heti kierron alussa että nyt tärppää. Uskon asioita kai nämäkin.

Huono kartta, kun heräilen aamuyöllä nyt kellojen siirron jälkeen ja nyt on kuuma nukkua täällä ja sit mittarikin meni rikki. Tää ei todennäköisesti vastaa todellisuuttaa ja näyttää ihan hassulta. Ei voi varmaksi päätellä mitään mutta mittaan silti. 😅 Ensi viikolla sit varmaan testit kehiin koska menkkoja voi joutua siirtämään.

Oispa kaksi ovista kuussa, kun tallettelut on jatkuneet tähän malliin 🤣 En tiiä mikä meihin on mennyt. Oltiin tossa yksi päivä erossa, niin silloin ei tietty ollut. Nyt tosin tulee pitkä tauko ettei nähdä, kun ollaan etäsuhteessa.

Liitteet

• Screenshot_20251102_080056_FF App.jpg
    Screenshot_20251102_080056_FF App.jpg
    174.4 KB · Katsottu: 51
Muokattu viimeksi:
@Rollo miltäs siellä käyrä näyttää?

@Puolikuu hienoa, että luteaalit alkavat selvästi vahvistua! Indikoisi, että keltarauhanen toimii oikein 🙏 Ehkäisyn jättämisen jälkeen voi mennä kyllä pitkäänkin, ennen kuin kierto palautuu normaaliksi. Toivottavasti tämä olisi teidän kierto ✨Ja joo, pienet lämpöpomput luteaalissa ihan normia. Tän päivän käyrä näyttää jo ihan eriltä 😆

@Mamiksx5 pahoittelut ettei tärppi käynyt tässä kierrossa. Jos jotain positiivista niin nyt tuo pitkä luteaali, oikein sopiva kiinnittymisen kannalta. Ens kierrossa sulla sit eka kunnon mittailukierto ✨

@Mamiii no voihan, onpas siellä tapahtumaa. Ehkä jatkaisin silti mittailuja vaikka onkin eri mittari ja lämpimämmät nukkumisolosuhteet. Oireet kuulostaa lupaavilta ✨ Tuosta ultrasta, se voi olla, etteivät ole edes ajatelleet tuota munasarjojen reserviä noissa km-ultrissa, kun tarkastelevat ihan eri asiaa siinä. Sitä täytyisi varmaan itse kysellä, että pystyykö AFC:n edes kunnolla laskemaan tuossa kohtaa.

Noniin, tässä selkeä lämpödroppi niille, jotka pohtineet, et millainen se droppi luteaalivaiheesta menkkoihin on. Todennäköisesti huomenna sukeltaa lämmöt vielä vähän lisää (tää mun tän kierron alku oli omituisen korkeilla lämmöllä, mutta johtui varmaan munasoluastimulaation lääkkeistä ym… ) Nyt vaan menkkoja odottelemaan, vähän jo tuli hennon punaista pyyhkiessä. Jee, pääsee suunnittelemaan uuden kierron jutut 🌈✨
IMG_1479.jpeg

Muokattu viimeksi:
Takaisin