BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli, mitä katsoin nyt ensin vierestä kun mies ja lapsi sairasti niin on erittäin lievä versio onneksi ☺️ En tiiä yhtään vaikuttaisiko jotenkin, koska tälläkin hetkellä on aika matala ruumiinlämpö, 36.2 kainalosta mitattuna vaikka on siis ihan kipeä olo muuten.
Mut hei, hienoa että nyt tuli digiin hymynaama sulla! Toivottavasti tää ois the real deal 🤞 Jospa nyt pääsisit siis piinailemaan.

@Kawa, on enemmänkin hienoa nähdä että testit tummuu ja kaikki menee tällä hetkellä hyvin. Sun tilanne antaa varmasti monelle toivoa että oikeasti voi käydä näin 🌈 Tsemppiä jatkoon ja toivotan ihanaa odotusaikaa ✨

Tosiaan täällä nyt muhun tauti iski, mutta on tauti pitää lämmöt tosi alhaalla. FF on nyt kuitenkin antanut kaksi timanttia, joten ehkä ovis muka oikeasti tapahtui sitten tiistaina 🤷‍♀️
1000002857.jpg
 
Keskusteluja hieman sivussa seuraileva täältä moikkailee 👋🏼 esikoisen yrittäminen on nyt aloitettu, ja aamulämpöjäkin lähdetty taas mittaamaan, mutta ihan lastenkengissä on vielä oma tietämys tässä asiassa. Täällä on kyllä kunnon asiantuntijoita asian suhteen, hyviä vinkkejä olen jo nyt lukenut keskusteluita seuraillessa!
Vielä mennään tosi haaleilla viivoilla, mutta katsotaan nyt, onnistunko ovulaation tässä kierrossa poimimaan tikkuun asti - viime kierrossa tein tikkutestestejä kerran päivässä, ja kahtena peräkkäisenä päivänä melko samanvahvuiset tummat, muttei testiviivaa vahvemmat viivat onnistuin poimimaan, mutta sen jälkeen viivat haalenivat taas. Joko se piikki tapahtui siellä näiden kahden testin välissä, tai kunnon nousua ei tullut ollenkaan - se jää arvoitukseksi🤷🏼‍♀️ tässä kierrossa kuitenkin meinasin testata kahdesti päivässä, kunhan viiva alkaa kunnolla tummenemaan 😊
Screenshot_2024-09-05-11-19-52-91_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
Screenshot_2024-09-05-11-16-14-91_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
 
@Kawa Niin hienosti tummuu että nyt jo uskaltaa onnitella, niin hirmuisesti onnea 💕 Ja niinku tossa aiemmin joku sanoikin jo niin tuot tänne kyllä varmasti kaikille toivoa, että voi luomunakin onnistua (tai no oli sulla letrot mut että kumminki IVF asti menty) ❤️ Minuukaan ei haittais yhtään testikuvat, lähinnä vaan odotan että niitä pääsee katsomaan mutta just ymmärrän ettei kaikki välttämättä niitä halua nähdä 🫣 Jos näin vois sanoa niin ”toivottavasti” et enää tälle puolelle palaile (jollei oo sit myöhemmin toive sisaruksesta) 😊
Ja me yritetään joo! Kesä oli sellasta rennompaa, mutta muuten ihan joka kierto yritys päällä, vaikka siittiöitä on vähän niin on niitä sielä silti toistakymmentämiljoonaa, joten koskaan ei voi tietää vaikka mitään odotuksia luomuraskauteen ei olekaan.😊

@minttutuuli Oii hyvä että nyt alkaa ovistestit vaikuttaa taas lupaavalta! Nyt on ihan ”normaali” kierron vaihekkin ovulaatiolle, eli jospa kohta piinailemaan 😊

@summerlemon Hyvä ettei tauti iskeny sen pahemmin! Ja hyvin saitte talletuksetkin oikeeseen aikaan joten sormet ristissä täällä että on teidän kierto 🫶🏻

@SilenceSing Jeee! Uusia ihmisiä, tervetuloa tänne 💕

@Misa Miten sulla menee? 🫶🏻


Omaa napaa: Kävin tänään mittauttaa ferrit, ei oo vielä tulokset tullu joten niitä ootellessa. Tänään piti lääkärin katsoa meidän tilannetta läpi ja jatkoja mutta YLLÄTYYS sieltä ei oo kuulunu yhtään mitään😭 eli ootellaan sitten taas. Tänään todnäk ovis joten yritämme kuitenkin taas ja toivotaan että ottavat pian polilta yhteyttä. Raastavaa tää odotus.
IMG_4710.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Ansq ollaan samassa sairaanhoitopiirissä kun te ja sieltä ei kyllä koskaan oo kuulunut silloin kun piti ja esim käyntiajat heittää aina häränpyllyä. Me ollaan saatu niin tylyä kohtelua sieltä että pysytään yksityisellä niin asiat ainakin etenevät 😊 musta on myös käsittämätöntä että miten siellä voi olla lääkäri vain kolmena päivänä viikossa paikalla, eikö muka olisi enemmällä tarvetta?
 
@Kuuttituutti Ei voi olla totta😢 Mulla on niistä hoitajista jääny tosi hyvä fiilis ja tähän asti asiat sujunu tosi hyvin mutta voi itku jos ne oikeesti alkaa nyt takkuamaan 😭 Ja sanoppa, miekin ajattelin samaa miten ei oo lääkäri paikalla joka päivä 🙄
 
@summerlemon no onneks noin! Toivottavasti ei myöskään sotke sit kiertoa jos on vaan lievänä päällä, oon muutamilta kuullut et korona on saattanu hetkellisesti sekoittaa. Jospa ovis ois siellä ollut ti niin hyvinhän ootte saanu kuitenkin hyödynnettyä ✨ en tiiä miks mut jostain syystä vierastan sitä tallettelu-sanaa ihan yli paljon ja yritän välttää sen käyttöä 😆

@SilenceSing tervetuloa! ❤️ Tää ketju on kyllä ollu aivan ihana. Seurailen vasta toista kiertoa itse lämpöjä eli aika uus myös näissä jutuissa. Toivottavasti saat oviksen napattua kiinni!

@Ansq no niinpä! Oon niin iloinen, jos ovis nyt tulis edes päivän myöhemmin ku se on ollut aina niin aikaisessa. Ja voi ei, toivottavasti saatte pian sen yhteydenoton! Inhottavaa tuollainen kun kovasti sitä odottaa varmasti 🙁 ilmoittele sit mikä tulos tulee ferritiinistä kun sen saat! Kävin ite jo ostaa rautaa...
 
@Kuuttituutti Ei voi olla totta😢 Mulla on niistä hoitajista jääny tosi hyvä fiilis ja tähän asti asiat sujunu tosi hyvin mutta voi itku jos ne oikeesti alkaa nyt takkuamaan 😭 Ja sanoppa, miekin ajattelin samaa miten ei oo lääkäri paikalla joka päivä 🙄
Joo hoitajat siellä on kyllä ihania! Lääkäri ei saa multa hurraa huutoja 😅 ehkäpä siksi kun hän ei vastannut yhteenkään meidän Kysymykseen vaikka toistin niitä ja totesin että anteeksi mut nyt sä et kyllä vastaa meille 😅
 
@minttutuuli Voi harmi, että tulokset oli ferrin ja amh osalta noin matalat. Onneksi ferri nyt on korjattavissa helposti raudalla, ja ehkä tuon amh:n osalta vielä gyne osaa sanoa paremmin. 😊 Ja hyvä jos ovis on tulossa vähän myöhemmin 🤞

@summerlemon Voi harmi jos ovis tulee nyt väärään aikaan 😓

@Ansq Jee ovis+! Onko teillä nyt kuitenkin yritystä vaikka odottelettekin hoitoja? 😊

@Unitupuna tottakai 😬🤗 laitan tähän alle

Nyt siis dpo13, ja testit edelleen vaan vahvistuu hyvää vauhtia. Ihan uskomatonta.. Olin niin rikki ja sydän särkyneenä kun alkionsiirto peruuntui viikonlopun takia vain kaksi viikkoa sitten, ja en voinu mitenkään uskoa että tämä on nyt kuitenkin se kierto. Olin ihan varma, että ilman siirtoa meille ei plussaa enää tule. En toki tähän vielä pysty luottaa täysin mutta pikkuhiljaa, jos vaan tyyppi pysyy mukana.
En viitsi tänne ehkä tämän enempää spämmätä testikuvia koska usealle voi olla kipeä aihe. Josko pikkuhiljaa siirrän kimpsuni plussanneisiin ja jatkan tän seuraamista sivulta. Täällä niin monta joiden puolesta pidän käsiä ristissä ja toivon🤞🩷 Ja toki tänne palaan jos huonosti käy.

View attachment 136641

Tässä vielä eteneminen kuivuneena 🥺

View attachment 136642

Tulin kans kattoo kuulumisia tänne, ku sekotan sut aina Kannaan 😁 mut ihana ylläri! Oiskohan tullu kaksoset jos oisitte päässy siirtoon 🤭 toivotaan että tää pieni pysyy kyydissä! En oo kyllä noin vahvaa viivaa nähnyt ainakaan kemiallisissa koskaan 🤞
 
Tervetuloa @SilenceSing!

No voihan pöh @Ansq. Toivottavasti ottavat pian yhteyttä. Onneksi ferrit näyttää hyvältä 👏

@minttutuuli, juurikin näin! On nyt kaikkemme annettu taas tässä kierrossa ja veikkaan ettei korona nyt sekoita tätä pakkaa enempää. Heh, suositko jotain muuta sanaa tallettelun tilalla? Aikuisiahan me ollaan, joten tietenkin voidaan ihan seksistä puhua 😄 Tuolla enkkufoorumeilla kutsutaan vauvatanssiksi 👀
 
Tulin kans kattoo kuulumisia tänne, ku sekotan sut aina Kannaan 😁 mut ihana ylläri! Oiskohan tullu kaksoset jos oisitte päässy siirtoon 🤭 toivotaan että tää pieni pysyy kyydissä! En oo kyllä noin vahvaa viivaa nähnyt ainakaan kemiallisissa koskaan 🤞

Minäkin mietin tätä @Kawa 🤭 ihanasti tummuu testit! 💕💕
 
Te joilla on tukilääke: pysyykö lämmöt ylhäällä siihen asti, että lopetatte tukilääkkeen? Mulla on nyt ekaa kertaa terolut ja cyclogest käytössä ja mietin että tuleeko lämmöissä näkymään sitä droppia mikä yleensä olis ennen kuukautisia. Loogisesti ajateltuna lämmöt laskis vasta sillon kun lopettaa tukilääkkeet ja alkaa odottaa menkkoja.
 
@Ansq jee onnea hienosta noususta! Mitä rautaa söit? Tuntuu, et joka paikassa suositellaan eri merkkejä ja toisaalla et joka päivä iso annos, toisaalla et joka toinen päivä, ja sit näin myös et monta kertaa päivässä pieni annos 🫣 pysy tässä nyt kärryillä...

@summerlemon joo se babydancing on lähes yhtä kauhea 😅 kyllä mie tykkään puhua asioista niiden oikeilla nimillä!

Lämmöt täällä edelleen alhaalla enkä saanut eilenkään liuskatesteihin ovista kiinni. Huoh. Kerkesin testata vaa aamulla ja klo 17 jälkeen, et onhan se tietysti voinut siinä välissä nopeasti peakata. Vähän jomottelua kyllä ollu ja ovislimoja. Mulla ku on jääny pyörii kaks noita digilaitteita, nii toi toinen näytti tänään nyt sit tyhjää rengasta. Katotaan minne suuntaan lämmöt lähtee viikonloppuna, luulis huomenna olevan jo nousussa jos ovis meni.

Ens kierrossa mietittiin miehen kanssa että jättäisin ovistestit tekemättä. Meillä on seksiä kuitenkin pitkin kiertoa tiheästi joka tapauksessa, niin ehkä ne aiheuttaa vaa ylimääräistä stressiä, ainakin jos on tämmöistä tää tikuttelu.

Screenshot_2024-09-06-06-35-02-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
@minttutuuli ei ole kovin usein onneksi tällaisia ovuloimattomia, viimeksi oli viime vuoden lokakuussa... Kyllä tympii kun kroppa ei kykene yhteen ovulaatioon 😐 Mun mielestä kuulostaa hyvältä että jätät tikuttelut väliin, koska tosiaan kun teillä on noin tiheästi kuitenkin seksiä, ei sillä tikuttelulla ole merkitystä! Meillä on paljon harvemmin, niin helposti menisi mahkut ohi, jos en yhtään tikuttelisi 😅

@Ansq kiitos kysymästä ❤️ Eipä kummemmin, vähän tylsiä alavatsakipuja mutta ovis loistaa poissaolollaan, joten veikkaan että on kysta tai jopa molemmin puoliset kystat 😒 Ei voi tietää kun en nyt ultraan pääse, mutta toivon vaan että jo pääsisi uuteen kiertoon...
Voi ei, kuulostaa niin kurjalta toi polin toiminta, että luvattu olla yhteydessä mutta mitään ei sitten kuulunut 😩

@M3tti en ole nyt tän yrityksen aikana käyttänyt tukilääkkeitä niin pitkään että voisin tähän vastata kunnolla, mutta esikoista yrittäessä alkoi kyllä ainakin menkat tukilääkkeiden läpi, kun käytin niitä ohjeen mukaan viralliseen testipäivään asti.

Täällä tosiaan ei kummempaa, odottelen että koska vuoto alkaisi vai pitääkö tässä odotella vielä viikkoja. Jos 19.9. ensikäynnillä ei ole vielä uusi kierto alkanut niin pyydän reseptin Primoluteihin (terot mulla on aina aiheuttanut vaan pitkällisen tiputtelun, primot toimineet sen sijaan hyvin) niin pääsee sitten edes joskus eteenpäin taas. Mutta toivon että alkaisi itsestään.

IMG_1531.jpeg
 
@minttutuuli, onneksi sentään täällä ei ole vakiintunut baby dancing-termi 😂
Sulla on vielä hyvin aikaa oviksen tapahtua, mut kylläpäs nyt on kumma että digi sekoilee noin pahasti 🤔 Toivottavasti nyt lämmöt lähtee nousuun 🤞

@Misa, millä annostuksella syöt letroja? Toimiikohan clomid paremmin, vai antaako ne enää siihen reseptiä? Kunpa nyt sieltä menkat tulisi tai edes ovis 😟
 
@summerlemon mulla toimii Gonal F parhaiten, joten eiköhän hoidot sitten HUS:lla tehdä sillä, kun joskus päästään aloittamaan 🙂 Letroja oon kokeillut kaikilla annoksilla, toimii näköjään satunnaisesti ja toisinaan ei.
 
@minttutuuli No voihan 😐 Ehdottomasti kannattaa kokeilla jos se tuo jonkunlaista stressiä! Miekin kokeilin, totesin että tuo mulle itelle enempi stressiä olla tikuttamatta kun mun lämmöistä ei aina tiedä milloin ovis on ollu😅 yleensä mulla on tosi hidas ovisnousu, satunnaisesti sit sellain räjähtävä. Jatkatko kuitenkin tikuttamista vielä tässä kierrossa, jos ei LH piikki oliskaan vielä tullu? 😊

@Misa Toivottavasti sielä nyt alkaisi sitte pian uusi kierto😩Voin kuvitella että tympii, onneksi ei kuitenkaan usein oo noita ovuloimattomia kiertoja.


FF veikkaa jo ovisnousua, mutta tosiaan ite luulen edelleen että ovis ollu eilen kp14 eikä lämmöt oo kerenny nousemaan / nousee hitaasti. Lääkärillä kuulemma vielä meidän asiat käsittelyssä, niin katsotaan milloinka sieltä meille asti kerrotaan mitä tapahtuu.
IMG_4719.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Misa no onneksi ei oo sit kovin usein. Uskon että turhauttaa. Tsemppiä ❤️ toivottavasti vuoto alkaa pian tai sit ovis vielä yllättää.

@summerlemon nojoo, sehän tässä on hassua et ns. normaaliin ovisajankohtaan nähden en oo edes mitenkään myöhässä 😅 mut kun ovis on tullut kp 10 joka kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen niin kyllä se vähän stressaa et mitä nyt tapahtuu. Vaikka tietysti hyvä jos tulis nyt vähän myöhemmin!

@Ansq joo, ehkä sitä voisi kierron-pari testata. Katsoa just, että stressaako se vaan enemmän 😅 kyllä mie varmaan tän kierron tikuttelen, et on joku käry tilanteesta ku ens viikolla menee sinne gynelle. Toivottavasti saatte pian lääkäriltä tietoa tilanteesta!
 
@Ansq Pidetään siis sormia ristissä, josko sieltä yksi hyvä siittiö jossain kohtaa löytäisi perille ja ette tarvitsisi hoitoja. 🤞 Toki ymmärrän ettei odotukset ole korkealla kun tekin jo niin pitkään yrittäneet.

@jamm Samaa mietin itsekin, että oisko tärpännyt kaksi sitten 😶 😅 Mutta eiköhän siellä nyt vain yksi majaile 😌

@minttutuuli Tuo on varmasti super hyvä jos pystyy olemaan testaamatta ovista ja yrittämään muuten. Vähentää varmasti stressiä asian suhteen. 🤞

@Misa Voi miten harmi, että nyt näyttää ovuloimattomalta. 😥 Toivottavasti nyt ei tarvi vuotoa enää kauaa odotella jos sieltä ei ovista ole tulossa. Voi kun teillä on nyt takapakkia 😥

Täällä kuitenkin vielä vähän heilun taustalla, nyt dpo15, ei kyllä oireita edelleenkään rintojen arkuuden lisäksi. Nyt lopetan joka päivä testaamisen, meinasin tänään saada jo itkupotkuraivarit kun näytti ettei oo yhtään vahvistunut testi, mutta kuivuneena taitaa sittenkin olla ihan vähän tummempi kun dpo13 testi. 🥲 lämmöt vielä kivasti tasaiset, mutta kohta täytyy kellokin laittaa varmaan hetkeksi tauolle ettei tule vaan ylimäärästä paniikkia.

IMG_0394.jpeg

IMG_0396.jpeg
 
Takaisin
Top