BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Harmi89 miten mahtavia uutisia!!! Ihanaa että vihdoin pääsitte siirtoon 😍 Toivon niin kovasti, että tämä menisi loppuun asti teillä hyvin! 🌈

@Nurppu äh voi ei! Lieviä oireita, mikä tauti ikinä siellä meinaakaan puskea päälle. 😥

@anita1 kuulostaa hyvältä! Sekä rentoutuminen että asioiden eteenpäin vieminen. Toivotaan, että soittavat sieltä pian takaisin ja pääsette tutkimuksiin julkiselle.

@Summerwalk siellä on hyvin ajoitetut tallettelut alla👌 Tsemppiä piinailuun!

Mulla ei nyt tämän kierron osalta oo itellä kauheesti piinailtavaa, kun ei ole raskauden mahdollisuutta. Oon kuitenki lämpöjä seuraillu ihan vaan datan ja huvin vuoksi 😂 Mulla tässä kierrossa käynnistyi IVF pitkällä kaavalla ja nyt on oman hormonitoiminnan alasajo käynnissä. Nyt jännitetään vaan, että menkat alkais ajallaan ja päästäis pian kasvattelupuuhiin🤞
IMG_20230411_135732.jpg
 
@Harmi89 voi vitsit, ihana että siirto onnistui! Nyt paljon peukkuja että kyytiläinen pysyy 🤞😍

@Malttamaton145 näyttää kyllä lupaavalta, ensiviikon testailua odotellessaa. Ja kovasti voimia myös 🌷

@anita1 toivottavasti alkaa sielläkin jotain kautta pikkuhiljaa asiat selkenemään! Ainakin tosi hyvä, että ensimmäinen soittopyyntö jätetty 🤞

@Summerwalk jee, ovis bongattu! Sitten vain piinailemaan 🫢🤞 vitsit kyllä varmaan pakko itsekin tilata noita easy@home testejä seuraavaan kiertoon, kun niitä on nyt täällä hehkutettu 🫢

@Mimossa kuinka pitkä kierto sulla on yleensä? Toivottavasti tosiaan alkaa uusi kierto pian ja seuraava olis se teidän 🤞🌈

Täällä hyvin tylsä vaihe, odottelen perjantain vasteultraa, että näkee miten letrot lähtenyt toimimaan! En ajatellut edes ennen sitä tehdä ovistestejä. 🫢 jännittävää!
Mulla tämä alkukierron lämpö näyttää nyt kahden mittailukuukauden perusteella vetävän kyllä ihan laidasta laitaan 😂
 

Liitteet

  • 20C4203F-F0CC-4F6D-AAC9-D7A3A18BFEA3.jpeg
    20C4203F-F0CC-4F6D-AAC9-D7A3A18BFEA3.jpeg
    625.4 KB · Katsottu: 49
Vili-Verna myös täällä mielessä! :red-heart: @Harmi89

@Summerwalk Piinakaveri (toivottavasti), hienosti ootte saaneet ajoitettua pankkiin myös. Nyt pidetään sormia ristissä jälleen!

@Metu Ootkos jo siirtynyt toiselle puolelle, mitä kuuluu??

@Kwv Iiiik, jännittävää odotella mikö tilanne siellä on! Toivotaan hyvää menestystä!

Oon tässä nyt pari päivää saikulla, isän syöpäkeissi ottaa koville. @Malttamaton145 voimia sinne myös läheisen sairauden keskelle. Isoisä kuoli haimasyöpään hyvin nopealla aikataululla, ja noi syövät on kyllä niin paskoja kun ne vie kaikkien voimavarat. :red-heart:Muista huolehtia myös itsestäsi. Toivottavasti mummosi saa kokea kivuttomia hetkiä, ja otan osaa. :red-heart:

On ollut ihana olla tikuttamatta ovista. Täällä on jo kp 14 ja limojen ja kierron säännöllisyyden perusteella ovis ois tänään tai huomenna. Ollaan oltu miehen kanssa peräkkäin myös kipeinä ja haluttomuus muutenkin tosi vahvaa kaiken meneillä olevan takana, joten pankissa vaivaiset kp 13. Mutta kyllähän sekin riittää, jos ajoitus nyt osuu. :) Lämmöt heitti alkukierrosta jostain syystä, keho taisteli varmaan jotain pöpöä vastaan. Sitten kun olin kipeä niin lämmöt pysyi kiltisti alhaalla.

Joko oon ollut nyt täysin kuuntelematta kehon signaaleja tai sit tässä kierrossa ei oo nipistelly ollenkaan kummaltakaan puolelta (mikä toki snadisti nyt mietityttää). Mutta lämmön nousuja nyt odottelen, että tuleeko ovis vai ei. Kaiken stressin takia en ihmettelisi, jos ovis jättäisi nyt tulematta. Mies on ensi kierrossa ulkomaanmatkalla, eli jos tästä ei tule tärppiä niin tulee taukokuukausi. :)

Päätin aloittaa uuden hyvin raskausystävällisen harrastuksen, nimittäin boulderoinnin. :rolling: Ensin mietin, että uskaltaakohan sitä nyt aloittaa kun sitä ei sit varmaan kandee jatkaa jossain vaiheessa, mutta totesin ettei tätä raskautumisen aikatauluakaan voi tietää.

1681234268629.png
 
@Kwv kierto mulla on noin 30 päivää eli viikon päästä pitäisi alkaa menkat. Stimulaatio alkaa kuitenkin vasta aikaisintaan kahden viikon päästä kun oon ensin käyny nollaultrassa varmistamassa munasarjojen lepotilan. Pitkät pari viikkoa vielä siis edessä 🫠

Teillä ei onneksi tarvi enää odotella pitkään, mutta ymmärrän kyllä jos päivät matelee 😅 Toivotaan, että ultrassa näkyisi hyvä vaste letroille ja kevyet hoidot toisi ratkaisun teidän tilanteeseen 🌈 Menettekö yksityiselle vasteultraan?

@Empsu94 kovasti voimia huolen ja surun keskellä! 😢❤️ Jospa se ovulaatio sieltä kaikesta huolimatta tapahtuisi ja kp 13 tallettelut osuis kohdilleen. Boulderoinnille peukku 👍😊
 
@Nurppu Toivottavasti ei nyt iske mikään tauti siellä päälle, pikaista paranemista! 🤞🤗

@anita1 Hienoa että olet saanut levättyä hyvin, ja jee soittopyynnölle. ❤️

@Summerwalk Jee ovikselle, piinailut alkakoon! Mä oon kans ihan hurahtanut tohon PreMom-sovellukseen (ja noihin tikkuihin). 😁🤩

@Mimossa Jännät ajat siellä alkamassa, toivottavasti pian tulee kp 1 ja saatte hommaa etenemään! 🤞🤗

@Kwv Jee, ihan kohta on vasteultra, toivotaan hyviä uutisia 🤞

@Empsu94 Voimia raskaaseen tilanteeseen, erittäin ymmärrettävää että muu jää taka-alalle tuossa tilanteessa. ❤️Mutta kiva että löytyi uusi kiva harrastus! 🤩

Täällä dpo 6 eli odotellaan, odotellaan. Ei kummempaa kerrottavaa. Kaikki perheessä nyt jo onneksi terveitä niin päästään pian toivottavasti taas arkiseen aherrukseen. 😅🙂

Screenshot_20230412_085522.jpg
 
Ihanaa piinailua kaikille ❤️ Kommentit tulee sekavassa järjestyksessä 😅

@Harmi89 ihanaa että sait kyytiläisen mukaan, oot ollut ajatuksissa, toivottavasti kaikki menee hyvin 😍

@Summerwalk toivottavasti lämmöt lähti nyt nousuun 🤩

@Nurppu eeeeeeiiii koronaa nyt 😫 voi mikä tuuri, toivottavasti ivf nyt kuitenkin onnistuu ajallaan!

@Malttamaton145 osanottoni mummosi puolesta, toivottavasti ehditte kaikki rakkaat käydä näkemässä häntä ja olisi paljon rauhallisia hetkiä 💔 Lämpökäyrä näyttää hyvältä, ihailen itsehillintääsi testailun suhteen jos jaksat ensi viikkoon, toivotaan että täti ei tule kylään ja olisi sen suhteen hyviä uutisia ❤️

@Magnoliae onko tauti nyt jo helpottanut, miltä käyrä näyttää? Entäs @Oikku95?

@anita1 toivottavasti pääsisitte perhesuunnitteluneuvolan kautta helposti ❤️

@Empsu94 osanottoni kuluttavaan tilanteeseen, tosi hyvä että pystyt ottamaan sairaslomaa ja toivottavasti pystyt antamaan ittelles armoa ❤️ täällä mä edelleen luen teidän viestejä, mutta lopetin sunnuntain jälkeen lämpötilojen seuraamisen ja viimeisen viivatestin tein maanantaina, ja ajattelin nyt olla tekemättä kun ei kumpikaan oikein anna vastauksia tällä hetkellä 😅 Lopullinen kuvaaja on tän näköinen:

Screenshot 2023-04-12 at 8.55.45.png

Noin muuten kuulumiset on että olotila on hyvin tasainen, tissit aivan hiton kipeet ja turvonneet ja välillä on hieman etovaa oloa, mutta ei pahemmin. Oon normaalistikin hyvin suuritunteinen niin vaikea sanoa mielialasta yhtään mitään 😅 Puoliso arveli että aika samanlaista kuin yleensä, ehkä hieman terävämmät piikit ylös ja alas.

Pitkään aattelin että mun pitäis nyt vaan jaksaa ja selvitä siihen kunnalliseen ultraan saakka (neuvolan ensikäynti 5.5. jolloin 8+6, nt-ultra oletettavasti siitä 2-3 vkon päähän), mutta päätin nyt lopulta eilisen itkun jälkeen että varasin ultran Helsinkiin kun maksaa kuitenkin vaan ~90€ ja sillä saa jotain mielenrauhaa siitä että onko siellä jotain kehittymässä ja oikeassa paikassa. Varhaisultra ois nyt 24.4., jolloin menossa 7+2.
 
Ihanaa piinailua kaikille ❤️ Kommentit tulee sekavassa järjestyksessä 😅

@Harmi89 ihanaa että sait kyytiläisen mukaan, oot ollut ajatuksissa, toivottavasti kaikki menee hyvin 😍

@Summerwalk toivottavasti lämmöt lähti nyt nousuun 🤩

@Nurppu eeeeeeiiii koronaa nyt 😫 voi mikä tuuri, toivottavasti ivf nyt kuitenkin onnistuu ajallaan!

@Malttamaton145 osanottoni mummosi puolesta, toivottavasti ehditte kaikki rakkaat käydä näkemässä häntä ja olisi paljon rauhallisia hetkiä 💔 Lämpökäyrä näyttää hyvältä, ihailen itsehillintääsi testailun suhteen jos jaksat ensi viikkoon, toivotaan että täti ei tule kylään ja olisi sen suhteen hyviä uutisia ❤️

@Magnoliae onko tauti nyt jo helpottanut, miltä käyrä näyttää? Entäs @Oikku95?

@anita1 toivottavasti pääsisitte perhesuunnitteluneuvolan kautta helposti ❤️

@Empsu94 osanottoni kuluttavaan tilanteeseen, tosi hyvä että pystyt ottamaan sairaslomaa ja toivottavasti pystyt antamaan ittelles armoa ❤️ täällä mä edelleen luen teidän viestejä, mutta lopetin sunnuntain jälkeen lämpötilojen seuraamisen ja viimeisen viivatestin tein maanantaina, ja ajattelin nyt olla tekemättä kun ei kumpikaan oikein anna vastauksia tällä hetkellä 😅 Lopullinen kuvaaja on tän näköinen:

View attachment 121108
Noin muuten kuulumiset on että olotila on hyvin tasainen, tissit aivan hiton kipeet ja turvonneet ja välillä on hieman etovaa oloa, mutta ei pahemmin. Oon normaalistikin hyvin suuritunteinen niin vaikea sanoa mielialasta yhtään mitään 😅 Puoliso arveli että aika samanlaista kuin yleensä, ehkä hieman terävämmät piikit ylös ja alas.

Pitkään aattelin että mun pitäis nyt vaan jaksaa ja selvitä siihen kunnalliseen ultraan saakka (neuvolan ensikäynti 5.5. jolloin 8+6, nt-ultra oletettavasti siitä 2-3 vkon päähän), mutta päätin nyt lopulta eilisen itkun jälkeen että varasin ultran Helsinkiin kun maksaa kuitenkin vaan ~90€ ja sillä saa jotain mielenrauhaa siitä että onko siellä jotain kehittymässä ja oikeassa paikassa. Varhaisultra ois nyt 24.4., jolloin menossa 7+2.
Nopee välikommentti tähän, perhe Arte tuolla Malmissa maksaa 69€ + toimistokulut (?), mutta en tiedä onko kummempaa eroa sun nykyiseen ~90€ 😊 ❤️ Mielirauhan takia kuulostaa hyvältä mennä ❤️
 
Nopee välikommentti tähän, perhe Arte tuolla Malmissa maksaa 69€ + toimistokulut (?), mutta en tiedä onko kummempaa eroa sun nykyiseen ~90€ 😊 ❤️ Mielirauhan takia kuulostaa hyvältä mennä ❤️
Joo Perhe Arte oli 69€+17€ eli 86€ 😄 Halvin minkä löysin oli Kaunis Odotus keskustassa– 85€ jos menee 10-14 välillä ja 89€ jos muina aikoina, joten mennään muina aikoina :D

Mut noissa on kyl ihan kamalat erot kun Terveystalo/Mehiläinen on jotain 300€ 😵
 
Muokattu viimeksi:
@Metu Perhe-Arte oli kyllä hyvä, mä en olis millään kestänyt odottaa nt-ultraan. 🙈🤪 Muistaakseni 7+0 tms käytiin siellä ihmettelemässä cashewpähkinän kokoista ja muotoista tyyppiä jolla sydän lyödä läpätti. ❤️ Toivotaan että teillä kaikki hyvin ja saat mielenrauhaa. ❤️🤞😍

@Oikku95 tsemppiä sinne, ei enää montaa piinaavaa päivää enää sulla edessä! Hyvä että tauti kukistettu! 👌
 
Muokattu viimeksi:
@Malttamaton145 ja @Empsu94 oon tosi pahoillani teidän tilanteista 😔💔 @Empsu94 hyvä että otit ja sait töistä saikkua.

Sori, pää ei pysy tällee kipeenä sillä lailla kärryillä että sais kaikkia kommentoitua 🙈 mut piinailijoille pitkiä hermoja ja oviksen metsästäjille ja hyödyntäjille onnekasta pupustelua! Ja @Metu lle tsemppiä VU:n odotteluun, kohta se aika jo on! ☺️

Mä huomasin tänään että olin rapsannu lämmöt jotenki hassusti väärin, onneks Ouran kanssa ne voi käyä jälkikäteen tarkastamassa ja korjaamassa. Ny kai pitäs olla oikein. Tai sit kipeyshourin täällä ja parannuttuani korjaan taas 😄 ei niissä mitään isoa virhettä ollu mutta jotenki olin skipannu jonkun päivän ja väärille päiville merkkaillu.

Screenshot_20230412-110859.png
 
@Harmi89 Vili-Vernalle onnea matkaan 😍

Ultrista, jos teillä on epassi, niin Kaunis Odotuksessa voi maksaa ultran myös sillä. ☺️

Tänne ei mitään uutta, piinapäiviä vietetään. Käyrä näyttää samalta, kun plussa ja ei-plussa kierroissa. Eli ei edes osaa mitään ennustaa. 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-04-12-12-23-15-237-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-04-12-12-23-15-237-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    382.5 KB · Katsottu: 59
@Mimossa Toivotaan että menkat alkaa nyt ajallaan 🤞🏻

@Empsu94 Voimia sinnekin vaikeaan tilanteeseen, hyvä että otit vapaata ja huolehdit omasta jaksamisesta 🥰
Toivottavasti se ovis kuitenkin tuli tai on tuloillaan ja kp13 osui ihan hyvin kohdilleen. Kerta-annoskin siimahäntiä riittää hyvin kun vaan ajoitus kohdillaan 🌈

@Kwv Pian pääset jo ultraan tarkistamaan tilanteen. Toivotaan että siellä on ovis tuloillaan silloin 🌈

@Magnoliae Siellä on jo piinailut pitkällä 🤩 Hyvä että taudit väistyi niin on helpompi kuulostella tuntemuksia 🦻🏻

@Oikku95 Hyvå että sielläkin tervehdytty. Hyvältä näyttää käppyrä 🌈

@Metu Hyvä sijoitus tuo varhaisultra jos sillä saa mielenrauhan 🥰 Onneksi on noita kohtuuhintaisia vaihtoehtoja. Kiva kuulla että voit hyvin! Varsinkin BBT-käyrä näyttäö hyvän tasaiselta ja pysyy nätisti luteaalitasolla.

@Nurppu Voihan tauti 🥵 Toivottavasti menee nyt äkkiä ohi eikä vaikuta hoitoihin 🤞🏻

@NM90 Kärsivällisyyttä piinapäiviin 🤪

Täällä ovistestit haalenee ja lämmöt vähän nousi, aika maltillisesti kyllä, mutta oikeaan suuntaan ainakin 😅 Ovistuntemukset ja limailut loppui joten eiköhän se nyt ohi ole ja voi alkaa piinailemaan ✌😎
Piti vielä laittaa tuohon tuo testin vahvuutta kuvaava käyrä, kun rakastan kaikkia näitä käppyröitä mitä sovelluksista irti saa 😆

71E8CE51-56C3-44CB-AC60-6B8C3741B2C9.jpeg
066F970A-84EF-4683-9ED9-527DF996AA4A.jpeg
87C455E4-D464-40E5-987D-8732F9D9ED9E.jpeg
 
Pikapäivitys: kp11, eggiksiä bongattu, ja nyt kun katson lämpököyrää, on se jo ylöspäin. 🤨 Kovin on aikaista nyt, mutta olisiko kierto muuttunut vitamiinien ja kehon tasapainottumisen myötä. Tiedetään mitä tänään tehdään ja toivotaan parasta 😄 joko tässä joutuu piinailemaan pian. Vai onko väärä hälytys. Eilen oli kyllä muniskipuja ja ihmettelin sitä.

Screenshot_20230412_165511.jpg
 
@Metu tsemppiä ultraan! Me kävimme silloin Artessa ja oli oikein hyvä kokemus, vaikka tulos olikin huono, mutta positiivinen olo jäi siitä ja mahdollisesti jatkossa käymme myös. Juuri mielenrauhan takia ❤️
 
Kiitos kaikille ❣️

Ja @Empsu94 sinne myös paljon voimia ja jaksamista tilanteeseen. Täytyy olla kiitollinen jokaisesta uudesta päivästä mitä saa yhdessä viettää aikaa 💓 Ja hyvä että otit sairaslomaa, töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin. 🙏
 
@Empsu94 paljon voimia sinne kaiken keskelle ❤️ syöpää on täälläkin lähipiirissä, ja onhan se surullista katsoa ystävien sairastamista ja toivoa parasta, ja olla itse aivan avuton siinä tilanteessa kun ei pääse mitenkään arjessakaan auttamaan välimatkojen vuoksi.

Piti ihan katsoa mitä on boulderointi 😄 hauskaa uuteen harrastukseen, vaikka se jäisikin lyhyeksi. Ehkä se keho kaipaa jotain muunlaista tekemistä tähän väliin 😊 jos aina jättää asiat tekemättä sen vuoksi että "mitä jos" jää monesta paitsi ja alitajuntaisesti stressaa tilannetta.

Juteltuani perhesuunnitteluneuvolan tädin kanssa minulle tuli rauhallinen ja hyvä olo, vaikka tutkimuksiin pääsisimmekin vasta loppukesästä. Hän kehotti välillä unohtamaan sen lapsihaaveen ja elämään nykyhetkeä, ei tikuttaa ovista ja pettyä joka kierron eka päivä. Rentoutumaan täysin. En tiedä mutta jos tästä kierrosta tärppää ja se ovis tänään on niin kuin tuntemuksista epäilen niin halleluja tuo neuvolan täti on mun päiväuni 😄 hän oli aivan ihanan ja positiivisen kuuloinen, toiveikas ja realisti. Ei vähätellyt, kävi läpi faktoja ja vaihtoehtoja, kehotti odottamaan, keho tarvitsee aikaa ja lepoa.
 
@anita1 Ihana keskustelu sulla hoitajan kanssa 🥰 on tärkeää että tulee kuulluksi ja ymmärretyksi ja ei ainakaan vähötellyksi. Ja on kyllä ollut ihminen oikeassa ammatissa jos on saanut sun olon noin hyväksi. Toivotaan että ovis nyt oli niin kuin arvelet ja pääset piinailemaan.. tai siis ottamaan rennosti ja rauhallisesti 🤪

Täällä on nyt kerrankin varma olo oviksen suhteen. Noiden testien, lämpöjen ja oireiden perusteella ei voi olla muuta vaihtoehtoa kuin että tiistaina oli ovis ja tänään on dpo2. Huomenna luultavasti myös FF vetää viivan siihen. Oon miettinyt tuota keltarauhasen toimintaa taas, kun epäilys on että siinä on mulla vajaatoimintaa ja siksi mulla lugetkin on. Mutta täytyyhän sen nyt kuitenkin jotenkin toimia kun ovis on mulla niin selvästi todennettavissa yleensä lämmöistä. Ei ne lämmötkääm nousisi jos keltarauhanen vei toimisi. Odotan vielä FF:n todentavan oviksen ennen kuin aloitan luget. Tekis kyllä mieli kokeilla ilman niitä tämä kierto, mutta luulen että mieli muuttuu taas jos/kun tiputtelu alkaa.
Tästä tuli (koronan seuraksena?) taas vähän normaalia pidempi kierto, mutta ei onneksi mikään megapitkä.

98D031D0-EFF4-4DFD-8372-4C795A2C75A1.jpeg
 
Huomenta!

Täällä ei hyvältä näytä..eilen jo pienen pientä tuhrua tuli paperiin joten eiköhän kp1 ala tässä kohta. Ei tule jouluvauvaa meille ja tuntuukin jotenkin oudolta että se on sitten 2024 seuraava mahdollinen 😳

Fiilis silti melko ok, oon huomannut että tämä lämpöjen mittailu ja tulkinta auttaa koska pystyy jo hieman ennustamaan tulevaa ennen kuin hanat aukeaa 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_20230413_072102_edit_146062355322770.jpg
    Screenshot_20230413_072102_edit_146062355322770.jpg
    198.6 KB · Katsottu: 61
Tsemppiä piinailuihin @NM90 ja @Summerwalk , toivottavasti selkeentyy Summerwalkin keltarauhaskuviot. ❤️ Kyllähän se tosiaan siltä näyttää että keltsi toimii kun lämmöt nousee mutta ymmärrän että mietityttää.

@Malttamaton145 harmi että kp1 kolkuttaa, pahoittelut. 😔 Mutta hyvä että mieli suht rauhallinen 🤗

@anita1 onpa sattunut teille ihana ihminen vastaan. 😍 Tosi hyvä kuulla että oli noin mainio kokemus. Ja toivotaan että nyt olis the kierto aikaisesta oviksesta (?) 🤩👌🤞

@Nurppu pikaista paranemista sinne, on kyllä kauheasti nyt tauteja kyllä liikkeessä!

Täällä lämmöt pomppasi ylöspäin dpo 7. Ja minä pälli en ole tajunnut et tottahan mullakin on se VIP-kokeilu automaattisesti päällä FF:ssä, syötin siis tässä taannoin ihan pajunköyttä kun selitin että ei mulla näy ne ominaisuudet. 😅🤪 En vaan osannut käyttää! 🙈

Munista/keltarauhasta vihloo välillä kuten aiemmissa negakierroissa, ei mitään uutta siis auringon alla. Su eli dpo 10 ajattelin testata, jos en sitä ennen nyt sorru.

Screenshot_20230413_082456.jpg
 
Takaisin
Top