BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pieni tauko tuli täällä tarpeen, vaikka olenkin päivittäin juttujanne täällä seuraillut. :red-heart: Täällähän on kunnon piinapäivät meneillään @Summerwalk , @lepus timidus ja @Evanel, jännittelen teidän puolesta täällä 🌈

Pahoittelut uudeen kiertoon joutumisesta @Malttamaton145 . Hienoa kuitenkin, että nyt oot saanut dataa ekasta luteaalista. Ja tosiaan, aika oppikirjan mukainen lämmön lasku juuri ennen kuukautisia! Tonne raskaaksi -23 ketjuun on tullut toinen henkilö nickillä "malttamaton" niin tässä saa jo olla varovainen, että tägää oikean malttamattoman :D

@Nurppu Ja taas siksakkaillaan! Voi hyvinkin olla, että siellä joku yritti tarttua kiinni, ja aiheuttaa nyt tuota menoa. Saitko jo AMH-tulokset?

@Metu Mites siellä voidaan? Hyvään aikaan iski sairastupa. Ja onpas ärsyttävää, että se Ouran kokomitta antaa odotuttaa. On jo tarpeeksi odotettavaa kun elää näissä meidän 2 viikon sykleissä, nyt vielä joku Ouran odotussykli. :D

Täällä tänään kp11 ja kierto kemiallisen jälkeen siinä mielessä erilainen, että lämmöt sahaavat paljon ja alakerta on @lepus timidus :ta lainatakseni "kuiva kuin saharassa". :rolleyes: Ei minkäänlaista valkovuotoa, eikä mitään halukkuutta muutenkaan. Tässähän pitää kohtaa kaivaa esille jotain seksinovelleja (oikeasti), että saisi halut ylös ja saharaan vähän virtausta. Eli saas nähdä onko ovis tulossa, vai jääkö anovulaatioksi. Ovis yleensä kp 14-15, joten ei sinne enää pitkä matka ole. Valkovuodon poissaolo tuntuu vaan huonolta. Nipistelyjä on silti tuntunut sekä vasemmalla että oikealla puolella tässä kierrossa, mikä snadisti jännittää.

Liitteet

• ADCEDE4E-952B-477E-B3DC-852E908DB065.jpeg
    ADCEDE4E-952B-477E-B3DC-852E908DB065.jpeg
    504 KB · Katsottu: 73
Muokattu viimeksi:
Minäkin liityn tähän keskusteluun, olen jo pidempään seurannut täältä menoa taustalla ja opiskellut tätä asiaa. Nyt kun oma uusi kierto vihdoin alkoi niin on itsellekin vihdoin ajankohtaista lämpöjen seurailu 😇
Vielä ei oo mitään juuri tapahtunut, mutta luulisin että nuo lämmöt on ok follivaiheeseen? Mulla valitettavasti käytössä vaan perus kuumemittari.
En usko, että ovista tapahtuu ollenkaan, en usko että on tapahtunut viimeisen 10kk aikana montakaan kertaa jos ollenkaan mutta nyt lämpöjen avulla kiva nähdä pitääkö oma ajatus paikkansa.

Terolutilla käynnistettiin tämä kierto, ja ainakin nyt erona se että menkat kesti normaalin 3-4 päivän sijaan 6 päivää. Jännä nähdä mitä tapahtuu.
B30E9632-2CAD-4520-87F2-8995FDE295E3.jpeg

Hei,
Minäkin voisin liittyä tähän keskusteluun. Käytössä on vain tavallinen digikuumemittari - seuraavaan kiertoon jotain muuta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
En osaa omia sik-sakkejani sen ihmeemmin arvioida, toki vertaillut muiden FF:n käyttäjien käyrään ja lueskellut BBT:n liittyviä juttuja. Tädin tuloon on vielä 5 päivää.

Liitteet

• Screenshot 2023-03-11 16.19.45.png
    Screenshot 2023-03-11 16.19.45.png
    55.7 KB · Katsottu: 90
@Evanel jäin miettimään tuota sun käppyrää, kun siellä näkyy nuolet lämpöjen kohdilla niin jos on iso heitto mittausajassa ettei joka aamu ota samaan aikaan niin se voi vaikuttaa noihin eroihin. Siihen myös löytyi jostain se nettisivu laskuri millä pystyi muuntamaan lämmön vastaamaan sitä mitä se olisi eri kellonaikaan. Esim tänä aamuna samaan aikaan kuin joka aamu mitattu menee oma käppyrää mukaan sopivasti mutta kun mittasin pari tuntia myöhemmin on lämpö jo noussut +0.2 ja nouse iltaa kohden koko ajan. Itse mittaan tosi ajoissa aamulla ja jos jään nukkumaan viikonloppuisin niin en luota enää siihen mitä se näyttää herätessä myöhemmin
Mielenkiintoinen huomio ja myönnän että herätysajat eivät olleet samat joka päivä, ja välillä unohdin mitata heti heräämisestä. Voi tosiaan olla että osa mittauslämpötiloista vois olla erilaiset, jos olis mitannut samaan aikaan.

@Harmi89 Testipäivä on vasta 17.3, eli siihen on vielä aikaa. Pari kemiallista kun on ollut niin ei enää uskalla uskoa ensimmäistä esihaamua tai haamua vaan pitää ainakin se viikko vahtia vahvistumista.

@Empsu94 Mulla oli kans ennen ovista niin kuivaa etten sellaista muistakaan. Oviksen tuntumassa löytyi vasta limat. Toivottavasti ne siis lähempänä viimeistään ilmestyy!

Ohoh onpa monta uutta mittailijaa! Tervetuloa, toivottavasti visiitit jäävät lyhyiksi!

@Malttamaton145 täälläkin VIP, ostin ihan kannatuksenkin kannalta kun arvostan että tarjoavat tärkeää palvelua vuosikymmenien ajan ja ilmaiseksikin saa hyvän version eikä data lähde heti jakoon :)

@Kuuttituutti hyvä että on noin selkeät suunnitelmat jatkolle! Toivottavasti sieltä lääkäristä tulee sitten apuja ja seuraavaan kiertoon saatte tukea ja seuraava plussa jäis pysyväksi :red-heart:

@Harmi89 jeee onneks se munasolu vihdoin sitten irtosi vaikka tarvitsikin suostuttelua :tears: toivotaan yllätystulosta!

@Empsu94 ihan hyvin menee, puolisokin hiljalleen toipuu eikä bonuslapsikaan onneksi oo niin pahasti kipeänä niin ollaan kaikki ihan hyvällä mielin :) Sovitussetin kuljetusstatus ei oo päivittynyt keskiviikon jälkeen, jospa se sit ensi viikolla....... Mutta voi harmi että sun valkovuodot nyt puuttuu! Auttaiskohan se greippimehu lyhyellä aikavälillä vai tarviiko sitä kitata viikkotolkulla 🤔

@Kwv mä epäilin pitkään anovulaatiota ja nyt lämpötilamittauksella sain sen vahvistettua viime kierrossa. Tähän kiertoon olin onneksi saanut jo lääkäriltä reseptin letrozoliin, niin josko tästä sais munasolun irtoomaan niin ois mahis raskautua 🤞

@Tindra voin suositella easy@homen ei-bluetooth lämpömittaria, halpa ja hyvä ja mittaa suht nopeasti (90s)! Niitä saa saksan amazonista tilattua.

@Evanel joo lämpötilat ovat valitettavasti superkranttuja sen suhteen että jos ei oo mitannut heti herättyään :/ Vaatii tiettyä säännöllisyyttä elämänrytmiltä tää mittailu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä lämmöt koholla, mutta oli aamusta vähän nuhantapaistakin. Toivotaan että nyt pysyn tästä kodin tautipesäkkeestä huolimatta terveenä 🤞 Letrozol-kuuri loppui eilen eikä tuntunut mitään pahoja sivuvaikutuksia, joten se on jees.

Screenshot 2023-03-11 at 16.54.14.png

@Harmi89 nythän tuo näyttää ihan siltä ku olis noussu jo pidemmän aikaa 😄 ny mua kiinnostaa kyl et millon sulla sit alkaa menkat!

@Empsu94 kiva kuulla että pieni tauko toi helpotusta ❤️ ei oo viel tullu AMH tuloksia kantaan, en tiiä kauan niissä sit menee 🤔 mut kuulostaapa inhottavalta tuo saharameininki 😩 ja siis, mun vähän tekee mieli sanoa että jos löydät jonku hyvän novellin ni laita linkkiä kehiin 🤣

Tervetuloa uusille! @Kwv, katotaan jännityksellä miltä näyttää lämpöjen perusteella! Meinaatko käyttää myös ovistestejä apuna? Ja @Tindra sulla meneekin jännästi tollee siksakkia koko matka! Toivotaan että se täti ei nyt tuliskaan 😄

@Metu voi kunpa nyt letrot sais sieltä solun pullautettua! 🌈👌 Kiva kuulla että ei iskeny sivuvaikutuksia! :) Ja voi kun ei tauti iskis!

Mä en laittanukaa tänään viel lämpöjä! Oli kauheen reipas päivä tänään, meijän työpaikka heittää roskiin kauheen kasan vanhoja kaappeja jne roinaa, vuokrattii sit paku kympillä ja tungettii se täytee lipastoja ja kaappeja ja tuotii kotii 😆 ja mä olin kuskina ja paku oli vähä rämä ja sää oli ihan kauhee lumimyrsky ja paku ei meinannu päästä meijän kotitiellä mäkeä ylös ja argh, vähän oli stressaava reissu se! Nyt ihan puhki olo, onneks on ohi 😄 mutta palatakseni lämpöihin, näyttää siksak nyt rauhottuvan hitaasti! Mikähän lie ollu syy siihen!

Screenshot_20230311-184823.png

@Harmi89 nythän tuo näyttää ihan siltä ku olis noussu jo pidemmän aikaa 😄 ny mua kiinnostaa kyl et millon sulla sit alkaa menkat!
No niin näyttää.. 😅 Mutta lämpöjen nousun lisäks tänään ilmaantu mun normaalit luteaalin oireet; järkky kylmyys ja rintojen kipu. Toki myös Ovitrellen sivuvaikutuksia ovat, mutta nyt tuntuu ihan luteaalivaiheelta 😄
Jännä tosiaan nähdä, millon menkat tulee, ja toisaalta; tuleeko ne ollenkaan? 🤣

Dodiin, yökyläläinen lähtenyt. Kerron eka tän päivän uutiset ja palaan myöhemmin hurjan moneen saapuneeseen uuteen kommenttiin mitä tänne tullu :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Kierto ollut aika tasan 29 päivää ja luteaali sen 14. Lämmöt näyttää tältä. Missähä vaiheessa vois menkkojen olettaa alkavan? Paintilla väkersin vaaleanpunaisella ne päivät käppyrään kun söin Terolutia :tears: Jätin niiden syönnin kahdeksaan päivään ihan vaan siks, ettei menisi hirmu kauaksi normaalista menkkojen alku, lukenut kauhutarinoita miten uuden kierron alku saattaa venähtää.
Muutaman päivän oon tosiaan testaillut halpiksilla, tänä aamuna tuli eka jossa voisi jotain olla mutta luultavasti viivanpaikka, vaikea sanoa onko väriä vaiko harmaa. Livenä näkyy tihrustamatta. Yks viikkodigi on, teen sen ehkä ylihuomenna jos ei lämmöt romahda ennen sitä. Mitään oireita ei ole, edes pms :Relieved Face:
feb-14-2023.jpg
Mitäh, livenä ja puhelimessa näkyy ihan selkeästi toinen viiva, eihän tässä tänne laitetussa samassa kuvassa näy juuri mitään :rolling: noh viivanpaikaksi itse enivei tulkitsen nää testit tuntien. Mut näkyisköhän tässä toisessa kuvassa yhtää paremmin.
Screenshot_20230312_085351_com.android.gallery3d.jpg

Muokattu viimeksi:
@Metu Toivottavasti taudit pysyy niin kaukana kuin mahdollista!

@Nurppu Siksak näyttäisi tasoittuvan. :thumbs-up:

@lepus timidus Kyllä mä näen siinä haamun! Ja samanlainen dippi kuin mulla mutta vähän myöhemmin!

Täällä lämmöt pysyneet samana ja esihaamu vahvistui kunnon viivaksi.:loudlycrying:

Liitteet

• Näyttökuva 2023-03-12 085238.jpg
    Näyttökuva 2023-03-12 085238.jpg
    123.9 KB · Katsottu: 114
  • WhatsApp Image 2023-03-12 at 08.51.49.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-12 at 08.51.49.jpeg
    33.2 KB · Katsottu: 106
@lepus timidus kyllä näkyy! Ja lämmötki näyttää kovin optimistisilta! Nyt toivotaan kovasti parasta! 🌈😍

@Evanel no nyt ei kyllä tarvi arvuutella, ihanaa!! 😍❤️ Nyt pienelle Tarmolle kaikki liimat sinne että jää kyytiin!!

Täällä pieni siksak jatkuu, ensimmäinen viikko nyt tätä kiertoa takana. Viimeks oli nii varhanen ovis, mielenkiintosta nähä mihin nyt sijottuu!

Screenshot_20230312-113145.png

Tervetuloa ketjuun @Kwv ja @Tindra , säännöllistä mittausta kehiin, niin opitte huomaamaan miten lämpönne toimivat. :red-heart:

Ai ai nyt jännitellään @lepus timidus , tarrasukkia!! :smiling face with heart-eyes: Ja nyt on kyllä niin selkeä viiva @Evanel, onnea!! Nyt pikkuinen saa pitää kovasti kiinni!

Eilen päästiin taas hommiin miehen kanssa, vaikka haluttomuus aika vahvaa. Jännästi sitä silti lämpenee kun vaan yrittää. Ja onneksi on liukuvoiteet olemassa, ei siitä ois tullut muuten mitään. @Metu käytiin miehen kanssa lähikaupassa pari päivää sitten ja siellä ohimennen kommentoin, että oispa greippimehua, jos se vähän irrottaisi limoja. Mutta ei ollut. No, tänään aamulla mies oli käynyt hakemassa ihan greippejä ja puristanut niistä mulle aamumehun :crying-face: :red-heart: Olipa taas tärkeä ele, että toinen on myös tässä mukana.

Tänään kp12, tosi epävrma olo minne ovis tulee. Kaivan kyllä niitä seksinovelleja esille (ja jaan @Nurppu sit tänne jos tulee hyvä vastaan :rolling:), että saisi lähipäivät jatkettua tätä menoa. Äänikirjasovelluksista löytyy myös noita 20 minuutin erotiikkanovelleja. :No Evil Monkey:

Liitteet

• 5B4B956E-97E7-4629-97EB-AED2F7D55191.jpeg
    5B4B956E-97E7-4629-97EB-AED2F7D55191.jpeg
    533.6 KB · Katsottu: 60
@Nurppu kyllä se siksak näyttää hiljalleen tasoittuvan, jos se kohta putoaisi alas se lämpö ovista varten :)

@Harmi89 hyvä että luteaalioireet saapuivat, oli siitä tai ovitrellesta tai muuten ☺️ toivotaan että menkat eivät saapuisikaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@lepus timidus kyyyllä siellä jotain pientä haamua näkyy, toivottavasti hän lähtisi vahvistumaan!

@Evanel oooh ihanan selkeä viiva :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: tarrasukkia matkaan!!

@Empsu94 Onpa ihanasti tehty sun mieheltä!! Tosi suloista ja ajattelevaista häneltä :smiling face with heart-eyes::red-heart: Mmmm erotiikkanovelleja, pitäis ittekin kaivaa joitain esille vaikka ihan omaan kivaankin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällä ei oo tullut pahempaa tautia, se on hyvä. Lämpö vielä pysyttelee korkealla mutta en oo vielä huolissaan, ehtiihän se tässä vielä ovista ennen hyvin laskeutua. Puolisokin on nyt ollut paremmalla tolalla niin tallettelu taas kiinnostaa :Smiling Face With Halo:

Screenshot 2023-03-12 at 12.52.54.png

Oon täällä seuraillut teidän keskustelua ja yrittänyt oppia mitä nämä lämmöt merkitsee. Tuntuu että ihan kujalla ollaan edelleen enkä tiedä miten näitä omiakaan tulkita. Tosin olen mitannut lämpöjä vasta noin viikon verran. Ei mitään tietoa mikä on mun normaali ruumiinlämpö. 🤔 no ehkä nää asiat selviävät tässä ajan kanssa.😅

Liitteet

• 735F59B3-1737-4979-88F8-C108BC1BFDE7.jpeg
    735F59B3-1737-4979-88F8-C108BC1BFDE7.jpeg
    258.3 KB · Katsottu: 79
@Oikku95 noi kolmiot sun käyrässä tosiaan kertoo että oot mitannut aiemmin (tai myöhemmin) kuin "yleensä", ja se heikentää käyrän luettavuutta. Tätä laskuria voi esim käyttää että ne muuttaa siihen muotoon mikä vastais yleistä heräämisaikaa, ja sit koettaa muuten muistaa ottaa mahdollisimman samaan aikaan ja heti herättyä :red-heart: Mutta tota käyrää kattoen toi eilinen dippi näyttää aika tyypilliseltä dpo4-5 lämpötiladipiltä mikä johtuu estrogeenin noususta, eli siitä en ois huolissaan – toivottavasti lämpötila pysyy nyt ylhäällä tai jatkaa nousua :)

@Oikku95 noi kolmiot sun käyrässä tosiaan kertoo että oot mitannut aiemmin (tai myöhemmin) kuin "yleensä", ja se heikentää käyrän luettavuutta. Tätä laskuria voi esim käyttää että ne muuttaa siihen muotoon mikä vastais yleistä heräämisaikaa, ja sit koettaa muuten muistaa ottaa mahdollisimman samaan aikaan ja heti herättyä :red-heart: Mutta tota käyrää kattoen toi eilinen dippi näyttää aika tyypilliseltä dpo4-5 lämpötiladipiltä mikä johtuu estrogeenin noususta, eli siitä en ois huolissaan – toivottavasti lämpötila pysyy nyt ylhäällä tai jatkaa nousua :)
Kiitos selvennyksestä👍🏼😇

Takaisin