BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sorry yksityiskohtaisesta kuvailusta.

Eilen aamuna alkoi tyhjennysvuoto. Se niagaravuoto, jolloin ei pääse vessasta edes pois eli verta vuotaa kuin hanasta. Tätä kesti kahdessa osassa kaiken kaikkiaan ehkä kolme tuntia. Sinä aikana tuli jotain tooosi isoa (tunsin et oli kokonainen pallomainen juttu, mut en jääny tutkii tarkemmin että mitä vaikka mieli teki) jo heti alussa ja sen jälkeen vuodon mukana enää vain isoja ja pieniä hyytymiä ja kalvoja. Muun ajan vuoto oli verrattavissa menkkoihin ja väheni koko ajan eikä yölläkään tarvinnut nousta edes sidettä vaihtamaan, vaikka nukuin 10h. Tänä aamuna lämmöt onkin jo normaalit! Ja mittasin tunti normaalia myöhemmin eli luku ois vielä alhaisempi oikeasti. Voiks tosiaan olla näin nopee ohi? 😬 Ei tuo lämpö oman kokemuksen mukaan laske ennen kuin kaikki materiaali on pois, mut tuntuu uskomattomalle että jo päivän vuodon jälkeen ois ohi. Nyt on enää kirkasta veristä tuhrua tullut pyyhkiessä, pärjäisi oikeastaan ilman sidettäkin. Ihan uskomatonta miten vaivattomasti mun kroppa hoitaa nää aina alta pois 😒

Screenshot_20221215_065919.jpg

@Juliet92 Eiköhän se ovis nyt ollut siinä. Nousu näyttää oikein hyvältä 👌🏻 Jatkuiko tänään?
@Harmi89 Pahoittelut negasta mutta jeee leikkaukselle 👍🏻🌈 Varnasti jännää, mutta tosi hyvä että saat vaivan pois alta ennen hoitoja.

@lepus timidus Kuulostaa kauheelta tuo vuoto 😔, mutta parempi että kerralla kaikki kuin että jatkuu loputtomiiin. Jospa lämpöjen putoaminen olisi merkki siitä että tyhjennys tapahtui hyvin ja uusi kierto alkoi. Oon edelleen todella pahoillani että jouduit tuon taas kokemaan ❤️ Kunpa nyt saisitte asianmukaista turkimusta, hoitoa ja tukea seuraavaan ja pikkuisen syliin asti 🙏🏻🌈

Täällä Kp5 ja ihanan normaalit menkat ollut. Vuoto kohtuullista ja kivut aivan huomattavan paljon lievemmät kuin nyt pitkään on edellisissä kierrossa ollut. Pahimmat kivut oli tuossa kp2-3, jolloin otin särkylääkettä, mutta hyvin vähällä pääsin silloinkin. Jospa tämä olisi nyt hyvä merkki 🙏🏻

Käppyrä on aivan kuten tässä kohtaa kuuluukin. Jätin mielenkiinnosta tuon leposykkeen tuohon nyt myös tähän kiertoon, kun se kätevästi tulee tähän automaattisesti kellon keräämästä datasta.

274C510B-F5F1-44F8-8BD2-21F41CB3313E.jpeg

Musta oli mielenkiintoista @lepus timidus lukea sun kuvausta! Oon todella pahoillani että meni kesken ❤️ Mun keskenmenovuoto oli ihan erilaista. Missään vaiheessa ei tullut niagaraa, oli reipasta vuotoa mut ei ees ihan niin kovaa kuin menkoissa, mut hitto sitä kesti. Meinaan kolme viikkoa. Välillä tuhrutti ja sit taas tuli kaiken näköisiä pätkiä ja ihan lopuks reilu 3 viikkoa vuoden alusta tuli sellainen puolikkaan nyrkin kokoinen klöntti ilman mitään vuotoja (jep , mä jäin kyllä sitä ihmettelemään 😂). Uskon että tuntuu ikävältä se, että ”keho hoitaa nopeasti alta pois” mut mä jotenkin omasta kokemuksesta koin että meni niin pitkään siinä alkuun jännittäessä sitä vuotoasiaa että se muu toipuminen ei päässyt alkamaan kunnolla ennen kuin vuoto loppui.

@lepus timidus ikävää niagara vuoto, mut toisaalta sit hyvä jos kroppa tehokkaasti tyhjenee ja pääsee normalisoitumaan. Toivottavasti ei vuoto pitkity ja voimia sinne toipumiseen❤

@Summerwalk noh, ff merkkas oviksen maanantaille, millon oli ne kovemmat toosa ja mahakivutkin. Vähän ehkä vaan matalammat luteliaalilämmöt tässä kohtaa kuin yleensä🤔 eikä luget oo nostanu itel. Mut toivotaan et nyt tosiaam sit oli.
Siellä sit menkat taputeltu ja lämmöt näyttää tasaselta👌

Liitteet

• Screenshot_20221215-074137_FF App.jpg
    Screenshot_20221215-074137_FF App.jpg
    366.5 KB · Katsottu: 59
@lepus timidus ikävää niagara vuoto, mut toisaalta sit hyvä jos kroppa tehokkaasti tyhjenee ja pääsee normalisoitumaan. Toivottavasti ei vuoto pitkity ja voimia sinne toipumiseen❤

@Summerwalk noh, ff merkkas oviksen maanantaille, millon oli ne kovemmat toosa ja mahakivutkin. Vähän ehkä vaan matalammat luteliaalilämmöt tässä kohtaa kuin yleensä🤔 eikä luget oo nostanu itel. Mut toivotaan et nyt tosiaam sit oli.
Siellä sit menkat taputeltu ja lämmöt näyttää tasaselta👌

Hyvältä näyttää ja ihan loogiseen kohtaan sijoitti ff sulle oviksen. Varmaan se ovisplussa olis ollut silloin sunnuntaina. Ja hei, erinomaiset tallettelut 👌🏻 Eiku piinailemaan ja joulua odottamaan. Toivotaan sitä parasta joululahjaa teille 🌈

@lepus timidus Kuulostaapa ikävältä tollanen vuoto 😱 Onneksi on vähenemään päin.
Itse myös yhden keskenmenon kokeneena muistan, että se vuoto oli runsasta, mutta ei ihan noin hullua.

Omat käyrät, vähän taas huonosti nousi lämmöt oviksen jälkeen, niinku aina. 😪

Liitteet

• Screenshot_2022-12-15-09-19-41-284-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-12-15-09-19-41-284-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    244.2 KB · Katsottu: 75
@lepus timidus "hyvä" että näyttäisi olleen noin helppo tyhjennys. Toivotaan tosiaan että oli, ja kierto normalisoituu pian.

@Harmi89 ihanaa että pian on leikkaus ja pääset toipumaan!

@Summerwalk ihanaa kuulla että kivut on ollut matalammat!

@Juliet92 sul kyl jännä käyrä joo! Ilman sitä alkoholi-discardia saattais merkata aiemmakski? Katotaan miten etenee!

@NM90 hyvältä näyttää sielläkin! Aika henkilökohtasia tuntuu olevan toi et miten kovaa se nousee se lämpö.

Mulla tänään vihdoin laski lämpö kunnolla alas. Eilen nousi vielä uuestaan. Vuoto jatkunu tähän asti samanlaisena. Katotaan tuleeko nyt sit viel runsaampana tänään vai mitä, jos tänään "alkaa menkat" 🤷🏼 toivottavasti ei, pitää taas mennä toimistolle tänään, äh. Ja pitää päättää jossain vaiheessa että mihin mä merkkaan että tää kierto loppu, ku vuodosta ei voi päättää selvästi. Joko viime viikon to kun tuli kivut ja hyytymät tai tänään kun lämmöt putos.

Screenshot_20221215-103628.png

Hyvältä näyttää ja ihan loogiseen kohtaan sijoitti ff sulle oviksen. Varmaan se ovisplussa olis ollut silloin sunnuntaina. Ja hei, erinomaiset tallettelut 👌🏻 Eiku piinailemaan ja joulua odottamaan. Toivotaan sitä parasta joululahjaa teille 🌈
Joo ei ainakaa sit talletteluista jääny kii😁 toivotaa nyt vaan et hyvä siittiö ja munadolu kohtais. Dpo12 olis jouluaatto🙈 varmaan pe dpo 11 testailen pettymyksen pois alta. Saattaa olla sit joo sunnuntaina ollu ovisplus.

@NM90 on yksilöllistä kui paljo oviksen jälkee nousee. Ja samal ihmiselki vaihtelee. Kuitenki tunnistanu oviksen. Eikä itellå toisaalta ainakaa oo tulosta tullu paremma nousu kierroissakaa.

@Nurppu mä itse merkkasin kp1 keskenmenovuodon ekan päivän. Lämpöjä en sillo mittaillu ni niiden perusteel en olis voinukaa. Mut jotenki omasta mielesyä selkeempää. Mut teet miltä parhaalta tuntuu.

@Nurppu ja @Juliet92 Joo näköjään, oon kattonut muiden käyriä googlella. 🤭

Tällä hetkellä ero muihin omiin kiertoihin on se, että tollasta dpo 7 tai lähitienoon dippiä ei oo tullut, vaan on sit ollu melko tasasta viivaa, kunnes tippuu päivää ennen ku menkat alkaa.

@Nurppu ja @Juliet92 Joo näköjään, oon kattonut muiden käyriä googlella. 🤭

Tällä hetkellä ero muihin omiin kiertoihin on se, että tollasta dpo 7 tai lähitienoon dippiä ei oo tullut, vaan on sit ollu melko tasasta viivaa, kunnes tippuu päivää ennen ku menkat alkaa
Yksi mahdollinen selitys tuolle tilapäiselle dipille voi toki olla implantation dip, eli kun munasolu n 7-8 päivää ovulaation jälkeen kiinnittyy 😊 Aiheuttaa ilmeisesti joillain tuollaisen dipin, ja sitten palaa taas sinne luteaalilämpöihin.

@EmpsuH Juu, ja toiveet nousi taas vähän, kun lämmöt pompsahti tänä aamuna vielä ylemmäs. 😶

On kyllä vähän flunssanen olo, lapset on koko viikon sairastaneet, että saa nähdä johtuuko lämpö siitä. Eilen illalla kylkeä kääntäessä tuli jäätävä repäsykipu, mutta näitä on tullut välillä muutenkin.

Liitteet

• Screenshot_2022-12-16-09-47-06-835-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-12-16-09-47-06-835-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    265.4 KB · Katsottu: 76
Mä jouduin nyt tosiaan reilu tuntia aikasemmin mittaamaan lämmön ja mittari näytti 36.5. Ff siirsi tolla lukemalla oviksen tiistaille, en tiiä miks? Mut laitoin nyt lämmön 36.6 mikä ollu pari päivää ja uskon vahvasti et olis ollu toi lukema normaaliin aikaan, niin pisti takas maanantaille. Ja olotkin viittaa vahvemmin sille maanantaille. Noh, ei se nyt tässä kohtaa ole päivän päälle.

@NM90 oi vitsi sun käyrä ja repäsykivut samaan syssyy näyttää js kuulostaa lupaavilta👌

Itsellä odotukset aivan kuopassa epämäärästen kipujen vuoks mitä aina täs kohtaa ja yhdistän ne mielessäni jotenkin tähän tärppäämättömyyteen. En siis tarkota perus keltarauhasjomotteluja.

Liitteet

• Screenshot_20221216-055511_FF App.jpg
    Screenshot_20221216-055511_FF App.jpg
    371.3 KB · Katsottu: 62
Nyt nous lämmöt selvästi korkeemmalle. Kattelin aikasempia kiertoja, ni lugettomissa kierroissa ollu tämmöstä lukemaa vasta myöhemmil dpo päivil, luge kierrois jo tässäkin kohtaa. Nyt siis lugeton kierto. Tiedä sit kertooko mistää😁

Liitteet

• Screenshot_20221217-082433_FF App.jpg
    Screenshot_20221217-082433_FF App.jpg
    362.4 KB · Katsottu: 71
Nyt nous lämmöt selvästi korkeemmalle. Kattelin aikasempia kiertoja, ni lugettomissa kierroissa ollu tämmöstä lukemaa vasta myöhemmil dpo päivil, luge kierrois jo tässäkin kohtaa. Nyt siis lugeton kierto. Tiedä sit kertooko mistää😁
Hyvän näköinen pomppaus ylös 😃 Jospa se tietäisi jotain hyvää lugettomassa kierrossa 🌈
@NM90 lupaavan näköistä käyrää sielläkin, dippeineen kaikkineen 🌈

Täällä tylsä vaihe taas. Kp7 Menkat ohi, lämmöt alhaalka ja ovista saa vielä ainakin viikon odotella. Kaksi päivää ollut tosi kova päänsärky ja annoin periksi eilen ja otin Buranaa. Tuskinpa sillä tässä vaiheessa mitään merkitystä on mihinkään. Mutta vähän helpotti päänsärky ✌🏻

Hyvän näköinen pomppaus ylös 😃 Jospa se tietäisi jotain hyvää lugettomassa kierrossa 🌈
@NM90 lupaavan näköistä käyrää sielläkin, dippeineen kaikkineen 🌈

Täällä tylsä vaihe taas. Kp7 Menkat ohi, lämmöt alhaalka ja ovista saa vielä ainakin viikon odotella. Kaksi päivää ollut tosi kova päänsärky ja annoin periksi eilen ja otin Buranaa. Tuskinpa sillä tässä vaiheessa mitään merkitystä on mihinkään. Mutta vähän helpotti päänsärky ✌🏻
Lämmöt elää kyl joka kierros omaa elämäänsä, mut eihän noist koskaa tiiä😁 yllätti kyl melkone pomppu ylös.

En ny usko et tos kohtaa buranasta taikka parista on haittaa, itsekin otin kp7 ja 8 yhdet ja ovis sit oli kp12.

Lämmöt aika korkeella, ei oo kyllä kipee olo. Väsynyt kyllä. Ja oli mulla viime kierrossa dpo8 kans yks noin korkee. Sillon koronassa oli pari 37.3 lämpöjä. Saapi nähä tuleeki mitän dippiä ja missä kohtaa. Monessa kierrossa ollu dippejä tarkottamatta mitää😁 alakerta pysyny kosteena ja valkkaria tuntuu tulevan, mut tääkin on ollu ihan yleistä itellä.

Liitteet

• Screenshot_20221218-091911_FF App.jpg
    Screenshot_20221218-091911_FF App.jpg
    390.6 KB · Katsottu: 65
Lämmöt aika korkeella, ei oo kyllä kipee olo. Väsynyt kyllä. Ja oli mulla viime kierrossa dpo8 kans yks noin korkee. Sillon koronassa oli pari 37.3 lämpöjä. Saapi nähä tuleeki mitän dippiä ja missä kohtaa. Monessa kierrossa ollu dippejä tarkottamatta mitää😁 alakerta pysyny kosteena ja valkkaria tuntuu tulevan, mut tääkin on ollu ihan yleistä itellä.
On kyl aikaisin lämmöt korkealla 🌈 jos nyt vielä lähipäiville heittäis dipin niin näyttäis kyllä aika täydelliseltä 👌🏻 tai sit tasaisesti vaan pysyttelisi tuolla ylhäällä 👍🏻

@Juliet92 ihanan lupaava dippi, voi kun olisi joulun ihmeen merkki 😄

@Summerwalk miten siellä etenee lämmöt? Entä @NM90 ? :)

@Kultahippi mä tajusin just että missasin sun varhaisultran omassa kuopassani rypiessä!! En löytäny sulta mitään viestiä aiheeseen liittyen! Miltä siellä näytti?! :)

Mulla lämmöt sekoilee huolella. Ehkä selitettävissä kuitenki sillä että perjantaina oli pikkujoulut missä nautittii jonkun verran alkoholia (lauantaina lämmöt koholla) ja eilen ja tänään on ollu vähän kipee olo (tänään lämmöt koholla). Tai sit km jälkeistä sekoilua. Mut päädyin merkkaa kierron alun siihen päivään ku oli se km, ehkä selvempää näin.

Screenshot_20221219-163651.png

Takaisin