BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille ❤️ palailen tänne ajatuksella vanhojen ja uusien käyrien kanssa enemmän, kunhan saan keskenmenon jonkinlaiseen päätökseen tai kunnolla ees alkaneen. Se eka lääke ei vielä ole aiheuttanut mitään, mut jos vanhat merkit pitää paikkansa, huomen illalla alkanee tyhjennysvuoto ennen kuin kerkeän edes cytotecit aloittaa. Onneks saa olla nyt kotona lomilla tekemättä mitään, niin voi potea rauhassa.. Jos jotain hyvää keksii, niin pienessä ei näkynyt mitään rakenteellista vikaa eli km:n syy ei ollut myöhäisen kiinnittymisen, eikä tartte odotella kolmatta keskenmenoa vaan saatiin jo nyt verikokeisiin aika kuukauden päähän ja jälkitarkastuksessa saadaan heti perään kuulla tulokset ja jatkotoimenpiteet. Toivottavasti vika löytyy helposti ja on yhtä helposti korjattavissa, ja kerkeis vielä saada ens vuonna edes yhden syliin asti ❤️

@Nurppu eikä! 😭 mä niin toivoin ja uskoinkin, että sulla ei ole hätää. Sanattomaksi vetää tää päivä 😔 Rutistaisin nyt lujasti jos vaan voisin ❤️

Muokattu viimeksi:
No nyt tuli tuomio täälläkin, kesken on mennyt. HCG 163,6. Viime viikon keskiviikkona oli 3663. Eli ihan tehokkaasti näyttää putoavan omatoimisesti.
Elämä on niin julmaa💔 toivoin kans viimeseen asti et vuoto olis ollu viatonta. Valtavasti haleja ja voimia sinne❤ suakaan en tänne enää yrittäjänä halunnu palaavan.

Melkoisten ikävien uutisten päivä tänään sitten😔

Kun tätä aikaa täs nyt on ja odottelen jotain tapahtuvan.. niin tässäpä tämän kierron käppyrä tähän mennessä kokonaisuudessaan jos jotakuta kiinnostaa, miten lämmöt raskaudessa käyttäytyy. Eipä osu omaan silmään mitään sellaista, joka kertoisi keskenmenon tapahtuneen (joka tapahtui siis 6.12. eli kp66)!

Mun oma analyysi tästä käppyrästä kokonaisuudessaan on, että kun kp43 tippui lämpö omaan silmään aika selkeästi ja alkoi tuhruvuoto, ja kun vähän lämmöt hieman laski loppumatkan aikana vielä siitä, että lämpöjen käyttäytymisestä voisi olla tästä löydettävissä syy sille, miksei raskaus jatku ja alkion koko aina jätättää. Lisäksi mulla nousee hitaasti aina oviksen jälkeen lämpö, että voisikohan kieliä keltarauhasen ongelmista? Tosin ei mulla ole koskaan tiputteluvuotoja, jotka kai siihen liittyy..? 🤔 Sori vähän ot, mutta onko teillä kokemuksia mitä kaikkea niistä lapsettomuustutkimuksien tms. "ensi"verikokeista selvitetään? Ainakin kilpparit, kromosomijutut jne. mut selviääkö siitä esim toi keltarauhasjuttu?

Mut joo. Tää käppyrä todistanee sen, että lämpöjä ei kannata plussan jälkeen mittailla, koska ei ne kerro päättyykö raskaus vai ei. Ens raskaudessa jos siihen vielä pääsee, voikin suosiolla unohtaa lämpöjen mittailun plussaan. Nyt jatkan mittailua jotta näkee koska lämmöt romahtaa ja sais bongattua seuraavien menkkojen tulon.

oct-02-2022.jpg

@lepus timidus on kyllä informatiivinen käppyrä. Mulla ei ainakaan HUSin puolesta oltu tekemässä mitään keltarauhaseen liittyviä kokeita, mutta kun tuli yks välikierto viime keväänä ja pyysin että mitattais luteaalissa se arvo niin lääkäri suostui sanoilla "ai eikö sulla ole vielä mitattu" 🤷🏼 mutta mun ymmärtääkseni yhden kierron yksittäinen mittaus ei paljasta välttämättä sitä että onko siinä häikkää. Taitaa olla vaikeasti diagnosoitava vaiva, en tiedä.

Mä oon omalla kohdalla huomannu Ouran arvoista että lämpöä paremmin mulla kertoo tilanteesta hengitystiheys. Mulla on kyllä diagnosoitu astmakin, vaikka onkin oireeton tällä hetkellä enkä käytä jatkuvaa lääkitystä, eli voi olla että nää liittyy toisiinsa eikä ole yleismaallinen totuus. Mutta hengitystiheys nousi mulla sekä tässä että heinäkuisessa raskaudessa, ja tässä meni alaspäin viime torstaina. Se tais olla ainut noista mittareista missä se näky selkeemmin sillon torstaina. Nostin sillon progesteroniannosta ja siitä se vähän nousi ylöspäin mutta ei yhtä korkeelle ku oli aiemmin ollu. Eli tuo on mulle henk koht paras mittari nykytiedon valossa.

En enää eilen illalla laittanu lugeja ja näky heti käyrässä (ja muissa Ouran arvoissa).

Screenshot_20221213-111333.png

Kiitos näistä käppyröistä @Nurppu ja @lepus timidus Ei voi tosiaan kyllä mitään selviä merkkejä pelkistä lämmöistä nähdä. Taitaa siis todella olla plussan jälkeen aika turha mittailla lämpöjä. Onkohan se keltarauhanen vai hcg joka pitää kuitenkin lämmöt ylhäällä plussan ja km jälkeen 🤔 Ehkä keltarauhanen kun @Nurppu lla dippas heti lämmöt kun lopetit luget.

Mä näin sattumoisin tänään kun selailin charts like mine käppyröitä että jollakin oli leposykekäyräkin siinä lämpöjen rinnalla. Se tuntuu mulla olevan se parhaiten ennustava arvo ja kun hetken säätämisen jälkeen sain sen tuohon omaan taulukkoon näkyviin niin aika hyvinhän se myötäilee lämpöjä, ainakin muodoltaan ja luteaalissa.
Saisinkohan sä @Nurppu sun hengitystiheyskäyrän lisättyä tuohon myös?

Kiitos kun jaksoitte jakaa käppyränne ❤️ Ne on hirmu mielenkiintoisia vaikka merkkien etsiminen niistä ei mitään hyödytäkään eikä tapahtunutta saa tapahtumattomaksi .

12DA7718-D79C-46F0-AD60-435F0F3D4E19.jpeg

@Summerwalk mielenkiintoinen tuo rinnakkaischartti! Laitoin tälle kierrolle nyt hengitystiheyden ja näytti tältä:

Screenshot_20221213-130121.png

Mä pistän vielä mielenkiinnosta johkin negacharttiin sekä heinäkuun charttiin niin näkee miltä näyttää niissä!

@Summerwalk mielenkiintoinen tuo rinnakkaischartti! Laitoin tälle kierrolle nyt hengitystiheyden ja näytti tältä:

View attachment 117750

Mä pistän vielä mielenkiinnosta johkin negacharttiin sekä heinäkuun charttiin niin näkee miltä näyttää niissä!
Jännän näköinen käyrä! Olisipa kyllä mielenkiintoista tietää mitä tuossa tapahtuu kun hengitystiheys nousee hurjasti ja jää ylös ja sit romahtaa. Olisiko se tosiaan ollut se varsinainen raskausoire sit ja olis jäänyt ylös jos olis jatkunut 🤔

Vähän innostuin tästä tuplachartista nyt kun tänään oon saikulla (iski flunssa vielä päälle vaikka aattelin kyllä että eilisten uutisten jälkeenkin ihan oikeutettua saikuttaa) ja aikaa on räpeltää.

Tässä negachartti, jännää tässä että samalla kun hengitystahdissa on pudotus kp22-23 niin on tiputtelua.

Screenshot_20221213-131113.png

Tässä ovuloimaton chartti missä siirrettiin vaan menkkoja suun kautta otettavalla progesteronilla. Selvästi siis progesteroni nostaa hengitystiheyttä. Kp11 aloin syömään progesteronia eli näkyy tässä nopeammin hengityksessä kuin lämmöissä.

Screenshot_20221213-133519.png

Tässä heinäkuun plussachartti. Vasta plussan jälkeen lähtee nousuun.

Screenshot_20221213-135708.png

Tässä viimevuoden joulukuun chartti missä hetken aikaa näkyi hailakoita haamuja testeissä, mutta eivät koskaan kunnolla vahvistuneet. Tässäkin näkyy hengitystahdissa pudotus kp21 samalla kun oli tiputtelua.

Screenshot_20221213-134059.png

Näitä kun kattoo niin tuo tämän kierron chartti oli aika erikoinen kun ei lähtenyt kunnolla nousuun tuo hengitystahti kuin vasta myöhemmin. Toki tässä kierrossa oli myös IVF mikä on melkonen myllytys hormoneille, voi vähän selittää sitä.

Olispa hienoa jos joku kerta vielä tulisikin onnistunut raskaus (mieluusti ilman eeppisiä vuotoja jos toivoa saa) niin vois verrata että miten siinä sitten käyttäytyy nää.

On kyllä tosi mielenkiintoisia noi @lepus timidus ja @Nurppu käyrät!
Mä jossain vaiheessa merkkasin sykkeen tuplacharttiin lämpöjen rinnalle mut se oli niin työlästä nii en jaksanu jatkaa 😅
ja mä siis lopetin lopulta lämpöjen mittailun noin viikko plussauksen jälkeen ja oli kyllä fiksu veto, kun yöt ollu niin haastavia ja rikkonaisia muutenkin niin ei niihin kuitenkaan olis pystyny täysillä luottamaan. Samoin sykettä ja hengitystiheyttä mittaavan kellon oon ottanu yöksi pois koska en jaksanu enää katsella sitä kuinka huonot arvot oli. Parempi näin ainaki itelle!

@Nurppu ja @lepus timidus kiitoksia mielenkiintoisista käyristä. Eipä juu voi mitään juuri päätellä niistä. Voimia vielä teille ja pikaista fyysistä toipumista. Henkinen voikin sitten ottaa enempi aikaa.

Mulla on nyt toistaseks epäselvä tilanne ovikse suhteen. Kp13 ja lämmöt ei viel kyl kerro mitää. Vaikkei pitäny niitä ovistestei tehdä, niin tein sit kuitenkin la, eilen ja tänään. Sunnuntao jäi välistä. La ja tänään oli tosi hailakat mut eilen viit vail plussa. Et onpi saattanu sunnuntaina tai tässä eilisen ja tän päivän völissä olla jos lämmöt huomenna lähtee koholle.

Tai sit on vielä tulematta ja kenkkuilee, kyl nyt ärsyttää et ehtiikö ovis silleen, et huomenna vikoista talletteluista on iloa🙈 viimeks ovis olis kp12. En tiiä sekottaako nyt toi visureiden poisto ja buranat pakkaa😔

Liitteet

• Screenshot_20221213-172702_FF App.jpg
    Screenshot_20221213-172702_FF App.jpg
    375.7 KB · Katsottu: 63
Muokattu viimeksi:
@Nurppu ja @lepus timidus kiitoksia mielenkiintoisista käyristä. Eipä juu voi mitään juuri päätellä niistä. Voimia vielä teille ja pikaista fyysistä toipumista. Henkinen voikin sitten ottaa enempi aikaa.

Mulla on nyt toistaseks epäselvä tilanne ovikse suhteen. Kp13 ja lämmöt ei viel kyl kerro mitää. Vaikkei pitäny niitä ovistestei tehdä, niin tein sit kuitenkin la, eilen ja tänään. Sunnuntao jäi välistä. La ja tänään oli tosi hailakat mut eilen viit vail plussa. Et onpi saattanu sunnuntaina tai tässä eilisen ja tän päivän völissä olla jos lämmöt huomenna lähtee koholle.

Tai sit on vielä tulematta ja kenkkuilee, kyl nyt ärsyttää et ehtiikö ovis silleen, et huomenna vikoista talletteluista on iloa🙈 viimeks ovis olis kp12. En tiiä sekottaako nyt toi visureiden poisto ja buranat pakkaa😔
Jospas se plussa tosiaan on ollut su-ma akselilla ja ovis nyt tai huomenna? Lämmöt sen sit kertoo, mutta outoa olis että olis vasta tulossa jos ma Ovistesti oli jo selvästi tumma ja sit haaleni. Voipi olla että tallettelut meni/menee juurikin nappiin siis 👌🏻🌈

Nyt sormet ristiin, et lämmön nousu johtuu siitä, et ovis oli jo👌💪 seuraavat lämmöt sit kertoo. Perjantain lämpö voi tosin vähän alhasempi olla, koska joudun herää toosi aikasi.

Liitteet

• Screenshot_20221214-072641_FF App.jpg
    Screenshot_20221214-072641_FF App.jpg
    353.5 KB · Katsottu: 47
Tuun tänne omanapaileen pikaisesti ennen töihin lähtöä..
Eli tänään dpo11 ja r-testit näyttää luonnollisesti negaa, mikä nyt toisaalta onkin tässä kohtaa ihan hyväkin asia.

Eilen kävin kirurgin luona ja ens tiistaina sit selkä leikataan 😬
Jännittää, ja pitkä sairasloma tulossa, mutta onpa vaan hyvä että saadaan tää nyt tehtyä ennen tammikuun hoitoja!! 😁

Käppyrä vielä jakoon (eilen en mitannut lämpöjä kun oli tositosi aikainen herätys).
Screenshot_20221214-090004_Flo.jpg

Tuun tänne omanapaileen pikaisesti ennen töihin lähtöä..
Eli tänään dpo11 ja r-testit näyttää luonnollisesti negaa, mikä nyt toisaalta onkin tässä kohtaa ihan hyväkin asia.

Eilen kävin kirurgin luona ja ens tiistaina sit selkä leikataan 😬
Jännittää, ja pitkä sairasloma tulossa, mutta onpa vaan hyvä että saadaan tää nyt tehtyä ennen tammikuun hoitoja!! 😁

Käppyrä vielä jakoon (eilen en mitannut lämpöjä kun oli tositosi aikainen herätys).
View attachment 117775
Tsemppiä leikkaukseen ja toipumiseen! Parempi tosiaan ennen hoitoja.

Takaisin