BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Voi @Nurppu, olen pahoillani 💔 On kyllĂ€ niin outoa ettĂ€ hcg noussut niin hienosti ja silti nĂ€in. Jospa kuitenkin olisi vielĂ€ pieni toivo siitĂ€ ettĂ€ vuoto olisi jotain muuta harmittomampaa đŸ™đŸ»
KyllĂ€ on yhtĂ€ piinaa teidĂ€n tilanne 😔 kovasti voimia sinne ❀

TÀÀllÀ meni toivo plussasta. Eilen illalla alkoi menkkakivut ja yöllÀ tiputtelu, lugeista huolimatta. LÀmmötkin laskusuunnassa. Mietin ettÀ olisiko ovis kuitenkin ollut kaks pÀivÀÀ aiemmin kun kp15 illalla oli eka plussa ovistestissÀ. Siihen tÀsmÀis tÀmÀ luteaalin pituus.

F8B29248-C45A-4CCF-A4EE-8F002C742011.jpeg

MikÀ tilanne @Nurppu ?
Nooh, en oikeen tiedÀ nyt. Ei ole tullut vielÀ polilta vastausta. Oletan ettÀ saattavat sanoa vaan ettÀ odotellaan ultraan kahden viikon pÀÀhÀn ja katsotaan siellÀ. Mut en tiedÀ.

Eilen ennen tuota episodia tuli polilta vastaus mun aiempaan kyselyyn progetuesta. Olin viitannut yhteen tutkimukseen missÀ progetuen hyödystÀ oli nÀyttöÀ niille naisille joilla oli ollut aiempia keskenmenoja. Sanoin ettÀ tiedÀn ettÀ voi olla sattumaa ettÀ tÀmÀ on eka raskaus mikÀ jatkuu nÀin pitkÀlle ja ettÀ on myös eka raskaus missÀ on progetuki, mutta ettÀ kun siitÀ ei ole ilmeisesti haittaakaan niin voisiko jatkaa. LÀÀkÀri sanoi ettÀ ymmÀrtÀÀ huolen, ja nosti annostusta 800mg/vrk ja vaihtoi luget cyclogesteihin. Sanoin viestissÀni ettÀ vaikka uskon ettÀ oli keskenmeno niin aion jatkaa tuolla lÀÀkityksellÀ kunnes heiltÀ tulee muunlaiset ohjeet.

Eilen kivut helpotti sen jÀlkeen kun tuli ne isot klimpit, ja vuotokin on ollut rauhallisempaa sen jÀlkeen. On mulla tÀnÀÀn tullut pieni toivon hiven, ettÀ ne hyytymÀt johtu vaan siitÀ ettÀ tÀtÀ vuotoa on niin pitkÀÀn ollut, ja kivut johtui siitÀ kun nuo hyytymÀt tuli kohdunkaulan/suun lÀpi. Mut ei sille maha mitÀÀn et merkit on kyllÀ huonot. EikÀ tÀssÀ kauheen paljon mahda nyt muuta ku seurailla.

Nyt tuli vastaus. Olivat pahoillaan, ja laittoivat lÀhetteen uuteen verikokeeseen. Ohjeistivat menemÀÀn viikonloppuna tai maanantaina, miten itselle parhaiten sopii. Ja ohjeistivat jatkamaan lÀÀkitystÀ siihen asti ettÀ tilanteeseen tulee selvyyttÀ.

Nyt tuli vastaus. Olivat pahoillaan, ja laittoivat lÀhetteen uuteen verikokeeseen. Ohjeistivat menemÀÀn viikonloppuna tai maanantaina, miten itselle parhaiten sopii. Ja ohjeistivat jatkamaan lÀÀkitystÀ siihen asti ettÀ tilanteeseen tulee selvyyttÀ.
HyvÀ kun vastasivat nopeesti ja pÀÀset edes verikokeisiin!
Niiiiiiiin toivon, ettĂ€ oot oikeessa noiden pohtimisten suhteen ja kaikki kÀÀntyy vielĂ€ parhain pĂ€in! 🙏
Ahdistavaa varmasti tĂ€mĂ€ epĂ€tietoisuus 💔

Kp10 ja lĂ€mmöt nous tĂ€nĂ€ aamuna, mut en jaksa uskoa vielĂ€ oviksesta johtuvan. Normaalihkoon aikaan mittasin, mut oli kyl jotenki kuuma herĂ€tessĂ€. Yhden siiderin eilen join, minkĂ€ en usko viel nostavan lĂ€mpöi. Huomen sit voiki enempi nostaa ku tĂ€nÀÀn nautiskelen enempi😁 vĂ€hĂ€n mietityttÀÀ ku ovista ennakoivat kipuilut puuttuu, jotla yleensĂ€ alkanu jo viikkoa ennen... limoja kyllĂ€ on. VĂ€hĂ€n on tĂ€ssĂ€ kohtaa tunne, et menee tĂ€n kierro ovis harakoille, mut sen nĂ€kee sit jĂ€lkikĂ€teen vasta ja koitan olla ottamatta asiasta stressiĂ€. Silti taas mietin seksiajotuksia tÀÀlđŸ€Ł tiistaina tosiaan oli toimintaa, sit eilen illalla. Mies lupaili et voitas tĂ€s nyy vaikka pĂ€ivittĂ€i, mut mietin sit liikaa, et onko sperman laatu ja mÀÀrĂ€ mikĂ€ joka pĂ€ivĂ€sel tallettelul.

Liitteet

• Screenshot_20221210-093806_FF App.jpg
    Screenshot_20221210-093806_FF App.jpg
    333.1 KB · Katsottu: 54
@Juliet92 katotaan miltĂ€ nĂ€yttÀÀ huomenna lĂ€mmöt sit jos ees jaksat mittailla 😆 jĂ€nnĂ€ nousu kyl tĂ€nÀÀn jo! Toivotaan ettĂ€ ajotukset menis nappiin ilman sen kummempia stressejĂ€ :)

MÀ oon vÀhÀn toiveikas nyt siitÀ ettÀ ehkÀ vielÀ onkin kyytilÀinen mukana kaikesta kohdun sekoilusta huolimatta. Ourassa nuo mielenkiintoset arvot (lÀmpö, leposyke, HRV ja hengitystiheys) nÀyttÀis vielÀ puoltavan sitÀ. Ainakin kesÀllÀ nÀkyi ihan selvÀ droppi sillon kun vuotokin alkoi. Eli luulen kyl et jos se torstainen olis ollut oikeasti se tyhjennys, niin nÀÀ arvot ei nÀyttÀis tÀltÀ tÀnÀÀn. Mut kyllÀ tÀnÀÀn pelotti kattoa Ourasta tiedot kun pelkÀsin ettÀ siellÀ olis ollut romahdus. Piti vÀhÀn herÀillÀ ensin rauhassa ennen ku uskalsin kattoa. TÀllÀinen tuo lÀmpökÀyrÀ tÀllÀ hetkellÀ.

Screenshot_20221210-111803.png

@Juliet92 katotaan miltĂ€ nĂ€yttÀÀ huomenna lĂ€mmöt sit jos ees jaksat mittailla 😆 jĂ€nnĂ€ nousu kyl tĂ€nÀÀn jo! Toivotaan ettĂ€ ajotukset menis nappiin ilman sen kummempia stressejĂ€ :)

MÀ oon vÀhÀn toiveikas nyt siitÀ ettÀ ehkÀ vielÀ onkin kyytilÀinen mukana kaikesta kohdun sekoilusta huolimatta. Ourassa nuo mielenkiintoset arvot (lÀmpö, leposyke, HRV ja hengitystiheys) nÀyttÀis vielÀ puoltavan sitÀ. Ainakin kesÀllÀ nÀkyi ihan selvÀ droppi sillon kun vuotokin alkoi. Eli luulen kyl et jos se torstainen olis ollut oikeasti se tyhjennys, niin nÀÀ arvot ei nÀyttÀis tÀltÀ tÀnÀÀn. Mut kyllÀ tÀnÀÀn pelotti kattoa Ourasta tiedot kun pelkÀsin ettÀ siellÀ olis ollut romahdus. Piti vÀhÀn herÀillÀ ensin rauhassa ennen ku uskalsin kattoa. TÀllÀinen tuo lÀmpökÀyrÀ tÀllÀ hetkellÀ.

View attachment 117691
Voi kumpa olisi kyytilĂ€inen mukana! ❀❀❀

Toivotaan! Sun plussa anto mulle voimat katsoa Ouran datat, oli niin hyvĂ€ mieli ettĂ€ ajattelin ettĂ€ nyt pystyn kestĂ€mÀÀn omat huonot uutiset kun oon niin ilonen sun puolesta 😆 mut onneks ei ollutkaan huonot arvot!
Ihanaa!!! 😍😍😍

View attachment 117691
Kattelin tossa et ollu muissakin kierroissa nĂ€illĂ€ paikkeilla korkeempia lĂ€mpöjĂ€, mut kattellaan ja seuraillaan😁 torstaihin asti aikaa talletel. Jos eilen olis jo ollu ovis ni toivottavasti siittiöt tiistailta malttanu sinnitel🙈 ei oo kyl mahatuntemukset yhtÀÀ sen puolel et olis ollu jo. Huominen lĂ€mpö ei tosiaan viel kerro mitÀÀ, mut jos maanantaina ja tiistainaki korkeemmat ni sit varmaan meni jo. Olis mulla tuol ovistestejĂ€ viimekierrost, et nĂ€kishĂ€n toki niistĂ€ jos pari pĂ€ivÀÀ seurailis, et tummuuko vai vaaleneeko. Mut kun ei pitĂ€ny niihin koskee tĂ€s kierros😁

LĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ sulla hyviltĂ€ ja jos muuutkin arvot puoltaa. JĂ€nniĂ€ pĂ€iviĂ€ sulla, hirmuisesti tsemppiĂ€ ja toivottavasti saat muuta ajateltavaa. ❀

Äh. Ei olis pitĂ€ny uittaa ovistestiĂ€. Aika blanco oli. Nyt stressaan et mahtaako ovista ollu tulossakaa lĂ€hiaikoina🙈 mahtokoha se visureiden poisto ja kaks buranaa sitteki vaikuttaa😔

HyviĂ€ merkkejĂ€ nuo Ouran arvot @Nurppu đŸ˜đŸ‘đŸ» Jospa nyt kuitenkin 🌈 Onko sulla vielĂ€ menkkajomottelua?

@Juliet92 Toivotaan ettÀ sulla ovis oli jo tai sitten heti alkuviikkoon tulee. Mulla viivat vahvistui puolessa pÀivÀssÀ melkein blancosta plussaksi tÀssÀ kierrossa. Joten hyvin ehtii sullakin vielÀ tummua.
Nuo seksin ajoittamiset on kyllĂ€ aina yhtĂ€ stressaavaa. Meille lapsettomuuslÀÀkĂ€ri sanoi lokakuussa ettĂ€ joka toinen pĂ€ivĂ€ -taktiikka on vanhentunut ohje. ”Niin uisein kun jaksatte oviksen ympĂ€rillĂ€â€ oli hĂ€nen ohjeensa. Kuulemma hyvĂ€ vaan ettĂ€ on tuoretta tavaraa koko ajan. Hauskoja kemuja ja onneksi olkoon sulle đŸ„łđŸŽ‚đŸ„‚đŸč

MĂ€ pÀÀtin jatkaa vielĂ€ lugeja ja piinailua, koska toissapĂ€ivĂ€nĂ€ alkaneet menkkakivut hĂ€visi ja vuoto vaan tiputtelua edelleen. Tissikipu katosi myös kokonaan torstaina ja lĂ€mmöt lĂ€hti laskuun, mitkĂ€ oli kyllĂ€ ihan selvĂ€t merkit siitĂ€ ettĂ€ uusi kierto alkaa. Mutta tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt oli taas korkealla ja ff:kin pisti merkille luteaalidipin. Tosin viime kierrossa lĂ€mmöt nousi myös vielĂ€ samana pĂ€ivĂ€nĂ€ kun menkat alkoi, joten đŸ€·â€â™€ïž Voi olla ettĂ€ vuoto ei ala kunnolla koska vielĂ€ luget kĂ€ytössĂ€, mutta koska eilinen r-testi oli kyseenalainen, eikĂ€ aivan blanco niin en uskaltanut lopettakaan niitĂ€ đŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž Tein eilen aamulla raskauskeijun herkĂ€n liuskan, sen semmosen todella Ă€rsyttĂ€vĂ€n kapean tikun ja siihen tuli jotain, mutta niin haaleaa ettei voi haamuksikaan tulkita.
Niin tai nĂ€in..mieli ei nĂ€köjÀÀn suostu uskomaan ettĂ€ tĂ€mĂ€ oli taas tĂ€ssĂ€, koska mitÀÀn menkkoja edeltĂ€vÀÀ masennuskohtausta ja itkuisuutta ei ole ilmaantunut. SitĂ€ pidĂ€n ehkĂ€ isoimpana ”oireena”, koska se tulee takuuvarmasti dpo11-13 aina. TĂ€nÀön ei ollut enÀÀ testejĂ€ mitĂ€ tehdĂ€ . EhkĂ€ kĂ€yn kaupasta pari pc hakemassa. Huomenna pitĂ€isi menkkojenkin jo alkaa.

95E535A5-1255-4820-84A9-7B43B9D561B7.jpeg

@Summerwalk oi, sÀ saitkin vielÀ jÀnnitysnÀytelmÀn aikaseks, jee! Pc on ainakin hyvÀ, varmasti nÀyttÀÀ jotain jos se raskauskeijun viiva oli oikeasti jotain! :) Mulla oli eilen vÀhÀn menkkakipuja sen jÀlkeen kun oltiin kÀvelyllÀ, mutta helpotti kyl kun istuin rauhassa eikÀ tullu mitÀÀn merkittÀvÀÀ vuotoa sen kanssa. TÀnÀÀn ei oikeastaan ole ollut, vaan sellasta "normaalia" pientÀ tunnetta. Eli sekin positiivista!

@Summerwalk oi, sÀ saitkin vielÀ jÀnnitysnÀytelmÀn aikaseks, jee! Pc on ainakin hyvÀ, varmasti nÀyttÀÀ jotain jos se raskauskeijun viiva oli oikeasti jotain! :) Mulla oli eilen vÀhÀn menkkakipuja sen jÀlkeen kun oltiin kÀvelyllÀ, mutta helpotti kyl kun istuin rauhassa eikÀ tullu mitÀÀn merkittÀvÀÀ vuotoa sen kanssa. TÀnÀÀn ei oikeastaan ole ollut, vaan sellasta "normaalia" pientÀ tunnetta. Eli sekin positiivista!
No hyvĂ€! Voihan nuo jonottelut olla kohdun kasvukipujakin đŸ‘đŸ»đŸŒˆ. Mulla ainakin alkuraskaudesta aina reipas liikkuminen sai aikaan jomottelua alapÀÀssĂ€ ja alaselĂ€ssĂ€, mut meni levossa ohi. Mietin olisiko ollut ihan vaan verenkierron vilkastumisesta kyse.

HyviĂ€ merkkejĂ€ nuo Ouran arvot @Nurppu đŸ˜đŸ‘đŸ» Jospa nyt kuitenkin 🌈 Onko sulla vielĂ€ menkkajomottelua?

@Juliet92 Toivotaan ettÀ sulla ovis oli jo tai sitten heti alkuviikkoon tulee. Mulla viivat vahvistui puolessa pÀivÀssÀ melkein blancosta plussaksi tÀssÀ kierrossa. Joten hyvin ehtii sullakin vielÀ tummua.
Nuo seksin ajoittamiset on kyllĂ€ aina yhtĂ€ stressaavaa. Meille lapsettomuuslÀÀkĂ€ri sanoi lokakuussa ettĂ€ joka toinen pĂ€ivĂ€ -taktiikka on vanhentunut ohje. ”Niin uisein kun jaksatte oviksen ympĂ€rillĂ€â€ oli hĂ€nen ohjeensa. Kuulemma hyvĂ€ vaan ettĂ€ on tuoretta tavaraa koko ajan. Hauskoja kemuja ja onneksi olkoon sulle đŸ„łđŸŽ‚đŸ„‚đŸč

MĂ€ pÀÀtin jatkaa vielĂ€ lugeja ja piinailua, koska toissapĂ€ivĂ€nĂ€ alkaneet menkkakivut hĂ€visi ja vuoto vaan tiputtelua edelleen. Tissikipu katosi myös kokonaan torstaina ja lĂ€mmöt lĂ€hti laskuun, mitkĂ€ oli kyllĂ€ ihan selvĂ€t merkit siitĂ€ ettĂ€ uusi kierto alkaa. Mutta tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt oli taas korkealla ja ff:kin pisti merkille luteaalidipin. Tosin viime kierrossa lĂ€mmöt nousi myös vielĂ€ samana pĂ€ivĂ€nĂ€ kun menkat alkoi, joten đŸ€·â€â™€ïž Voi olla ettĂ€ vuoto ei ala kunnolla koska vielĂ€ luget kĂ€ytössĂ€, mutta koska eilinen r-testi oli kyseenalainen, eikĂ€ aivan blanco niin en uskaltanut lopettakaan niitĂ€ đŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž Tein eilen aamulla raskauskeijun herkĂ€n liuskan, sen semmosen todella Ă€rsyttĂ€vĂ€n kapean tikun ja siihen tuli jotain, mutta niin haaleaa ettei voi haamuksikaan tulkita.
Niin tai nĂ€in..mieli ei nĂ€köjÀÀn suostu uskomaan ettĂ€ tĂ€mĂ€ oli taas tĂ€ssĂ€, koska mitÀÀn menkkoja edeltĂ€vÀÀ masennuskohtausta ja itkuisuutta ei ole ilmaantunut. SitĂ€ pidĂ€n ehkĂ€ isoimpana ”oireena”, koska se tulee takuuvarmasti dpo11-13 aina. TĂ€nÀön ei ollut enÀÀ testejĂ€ mitĂ€ tehdĂ€ . EhkĂ€ kĂ€yn kaupasta pari pc hakemassa. Huomenna pitĂ€isi menkkojenkin jo alkaa.

View attachment 117700
Joo tĂ€ytyy toivoo et joko nyt pÀÀl tai ens viikol viimestÀÀ to tai pe niin keskiviikon vika tallettelu viel riittĂ€s. Jos nyt sit oliki eilen tai tĂ€nÀÀ ni toivottavasti tiistain ja eilisen tallettelut sit riitti. No jos ei ni uudeks vuodeks sit pÀÀstÀÀ helsinkii viihteelle aikuisten kesken ku mun vanhemmat luvannu olla lapsenvahtina😍👌 vĂ€hĂ€n rentoutusta sit ennen ivf.
TĂ€nÀÀn kyl nyt toi alakerta tuntunu aralta sil viisii ku oviksen aikoihi yleensĂ€đŸ€” nooh alkuviikon lĂ€mmöt tosiaan kertoo. Toi ovistesti on kyl ollu jossain kierrossa ton nĂ€könen ovisplussan jĂ€lkeisen pĂ€ivĂ€n. TĂ€ytyy nyt sit ahkerast heiluttaa peittoi😁 tĂ€nÀÀn oli neidin pĂ€ikkĂ€riaikaa. Ja kiitos onnitteluista👌

Lupaava kĂ€yrĂ€ sul kyl ja kuulostaa muutenkin ettei peli olis menetetty👌

Mun illan pc on kyllĂ€ ihan nega. Ne raskauskeijun liuskat on siis vaan kelvottomia. Kai se on nyt uskottava ettĂ€ kohti uutta kiertoa mennÀÀn. Iltalugen laitan vielĂ€ mut sitten annan menkkojen tulla ja suuntaan ajatukset kohti uutta ovista. Se sattuukin oikein sopivasti joulun lomareissun aikaan. Ollaan miehen kanssa kaksistaan niin mitĂ€ muutakaan tekemistĂ€ voi reissussa olla kun heilutella peittoja oikein urakalla 😅đŸ’ȘđŸ»đŸŒˆ
Jostain syystĂ€ ei vielĂ€kÀÀn masenna đŸ€”. Ihme juttu! EhkĂ€ se alakulo huomenna sitten iskee 😭

No nyt mĂ€ suostun jo uskomaan, se oli siinĂ€ 😁 LĂ€mmöt laski nĂ€tisti ja runsaampi vuoto alkoi ajallaan. TĂ€nÀÀn siis kp1. Tulipahan nyt todettua ettĂ€ mun kohdalla menkat tulee lugejen lĂ€pi jos on tullakseen, joten eipĂ€hĂ€n tarvi sitĂ€ jatkossa arpoa milloin lopettaa luget vaan voi jatkaa varuilta menkkoihin asti tĂ€rpin toivossa. Laitoin siis eilen vielĂ€ yöksi lugen eikĂ€ nĂ€köjÀÀn vaikuta mihinkÀÀn, edes lĂ€mpöihin.

4E330835-72CB-42F9-84D2-6E2954763BBC.jpeg

No nyt mĂ€ suostun jo uskomaan, se oli siinĂ€ 😁 LĂ€mmöt laski nĂ€tisti ja runsaampi vuoto alkoi ajallaan. TĂ€nÀÀn siis kp1. Tulipahan nyt todettua ettĂ€ mun kohdalla menkat tulee lugejen lĂ€pi jos on tullakseen, joten eipĂ€hĂ€n tarvi sitĂ€ jatkossa arpoa milloin lopettaa luget vaan voi jatkaa varuilta menkkoihin asti tĂ€rpin toivossa. Laitoin siis eilen vielĂ€ yöksi lugen eikĂ€ nĂ€köjÀÀn vaikuta mihinkÀÀn, edes lĂ€mpöihin.

View attachment 117718
TsemppiÄ kp1. JÀnnÀ miten eri tavoin luget toimii eri ihmisil. Mulla luget ei kyl yleensÀ oo pitÀny lÀmpöi vaan lÀhtee jo pienesti alaspÀi ennen lopetusta.

TÀÀl selvĂ€st kohol lĂ€mpö, mut valvoin myöhÀÀn ja tosiaan tuli alkomahoolia otettua😅 huominen ja tiistai kertoo et onko lĂ€mmöt nyt lĂ€hteny muutenki nousuu. Toistaseks laitan dischargelle tĂ€n pĂ€ivĂ€ lĂ€mmön.

Liitteet

• Screenshot_20221211-115220_FF App.jpg
    Screenshot_20221211-115220_FF App.jpg
    333.8 KB · Katsottu: 56
Äh @Summerwalk otan osaa kp1:stĂ€. Mulla piti kevÀÀn insseissĂ€ luget menkat poissa ja lĂ€mmöt ylhÀÀllĂ€ niin kauan ku kĂ€ytin niitĂ€. Nyt sit raskaana vuotaa lugeista huolimatta. MysteerejĂ€ on nĂ€mĂ€ ja eri ihmisillĂ€ vaikuttaa erilailla.

@Juliet92 toivottavasti ei oo liian paha darra 😅 lĂ€mmöt on sulla tosiaan nyt jĂ€nnĂ€t ku ei tiiĂ€ et onko oviksesta kyse vai ei! Oliko teillĂ€ muuten jo tiedossa se miehen hoitopĂ€ivĂ€?

Mulla on taas ollu tÀssÀ pienet kauhun hetket kun tein eilen kaapista rfsu:n ja se oli haalistunu. Mut luin sit illalla ettÀ on periaatteessa mahdollista ettÀ 5. viikon jÀlkeen hCG alkaa olee sil tasolla ettÀ testit reagoi huonommin. Sen nÀkee siitÀ ettÀ viivat tulee vahvemmiks jos lisÀÀ pissan sekaan vettÀ. EhkÀ kokeilen tÀnÀÀn tota. Tai sit odotan vaan huomista verikoetta niin ei jÀÀ epÀselvÀks. Ouran arvot meni kaikki taas tÀnÀÀn "raskaana olevampaan" suuntaan. Jotenkin tuntuu siltÀ et olis kuulunu mennÀ eri suuntaan jos olis noin paljon jo laskenu hormonitasot. Ja oireet jatkuu, tissit on vielÀ kipeet ja pientÀ ajoittaista etomista on. Ja vuotokin jatkuu mutta torstain jÀlkeen ei oo tullu hyytymiÀ enÀÀ. Voi olla toiveajattelua, pitÀÀ vaan ootella huomista!

Takaisin