BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On kyllä outoa siksakkia. Ootko kokeillut (tyhmä kysymys, tottakai oot kokeillut 😂) Charts like mine -toimintoa. Antaako paljon samantyyppisiä raskauskäyriä?

Mä olin ajatellut testaa keskiviikkona dpo10, mutta melko varmasti huomenna vapaapäivän kunniaksi uitan jonkun tikun 😆 Tulis vaan nyt edes joku merkki siitä että voisi olla edes toivoa plussasta 🙏🏻💫 Mutta ei mitään. Jospa oireettomuus olis sitte hyvä enne 😬
Hehee joo oon kokeillu, mut ei ne muut tallenna noin pitkiä chartteja vaan kai lopettavat tarkkailun plussan jälkeen pian 🙈 vaikee löytää mitään pitkiä raskauschartteja verrokiks! Toivotaan et sinne tulis jotain oireita tai sit just oireettomuus oliskin paras oire :) mulla vasta tänään kipeyty rinnat uuestaan muuten! Mietin että ehkä se irrotuspiikki sillon totutti ne niihin tunteisiin tai jotain, kun sillon sen jälkeen oli tosi kipeet ja näin kauan kesti että tuli takas 😅

Hehee joo oon kokeillu, mut ei ne muut tallenna noin pitkiä chartteja vaan kai lopettavat tarkkailun plussan jälkeen pian 🙈 vaikee löytää mitään pitkiä raskauschartteja verrokiks! Toivotaan et sinne tulis jotain oireita tai sit just oireettomuus oliskin paras oire :) mulla vasta tänään kipeyty rinnat uuestaan muuten! Mietin että ehkä se irrotuspiikki sillon totutti ne niihin tunteisiin tai jotain, kun sillon sen jälkeen oli tosi kipeet ja näin kauan kesti että tuli takas 😅
Nii joo, kai ne normaalit ihmiset tekee noin, et ottaa chillisti ja lopettaa mittaamiset kun saavat plussan 🤣 No ei vaan, ehkä ne vaan lopettaa raportoinnin ff:iin. Itse varmaan mittailen lämpöjä vielä sittenkin kun on vaihdevuodet ja kuukautisia ei enää ole odotettavissakaan 😆
Mut toivottavasti rintojen kipeytyminenkin uudelleen kertoo nyt siitä että homma etenee 🌈

Oijoiii verikoetulos lauantailta tuli, 465 IU/l eli tuplaantumisvauhti koin 32 tuntia, oikeen vauhdilla kasvaa kakspäinen siel 😭❤️
No ei enää epäilystäkään etteikö kaksipäinen tarrannut kiinni jäädäkseen 😍 Voi miten ihanaa!!! Ja varmasti iso helpotus ❤️

Eilen täällä toivoin edes jotain merkkiä siitä että jotain olis tapahtumassa ja siitä parin tunnin päästä alkoi eggismäinen vv ja todella outo nipistely kohdun alueella ja nivusten jomottelu joka säteili reisiin. Ja sitä kesti koko illan. Nyt se on tosin jo kadonnut, mutta oli kyllä sen verran erilainen ja outo oire että väkisinkin herätti vähän toiveita. Tosin heti kun tämän näin ”ääneen” sanoo, tulee epäuskoinen ja pessimistinen olo. Ja ärsyttää jo valmiiksi ajatella että tämä onkin taas joku uusi luteaalioire. En vielä aamulla tehnyt testiä mutta ehkä illemmmalla teen. Vasta kuitenkin dpo9 niin ei kauheasti odotuksia testin suhteen.
Lämmöt näyttää hyviltä, mutta ihan samanmuotoinen käyrä kuin viime kierrossakin.

150DBD78-8373-4CDC-9828-20C80CBC8250.jpeg

Täällä menossa dpo5 ja käytössä letrot ja cyclogestit, jotka jäi hoitokierrosta käyttämättä.

Seksielämä säästeltiin oviksen ympärille näitten mun kipujeni takia, muuten ei kyllä inspiroi yhtään mikään pupustelu 😖 onneks onnistu!!
Ens viikolla tapaan jo kirurgin ja sit vaan ootan, että millon tulee leikkuupäivä.

Screenshot_20221207-112733_Flo.jpg

@Harmi89 huhhuh, toivotaan että mahdollisimman pian saat sit leikkausajan! Oot kyl ihan hullu sissi kun töissäkin pystyt käymään!

@Jossu123 kiitos kysymästä, tänään HUSin määräämä verikoe mistä näkee sit taas miten on kehittyny tilanne viime lauantailta. Eilen illalla oli vähän sellasta etäistä menkkamaista jomotusta ja samoin tänään aamulla välillä ollu, ei yhtään niin kovaa ku menkoissa mut samanlaista kuitenki, se tietty heti pelottaa. Vuoto pysyny pari päivää taas samanlaisena, ei ihan yhtä voimakasta ku siin välissä oli, mut aika normaalia menkkamaista vuotoa kuitenki vielki. Mietin et kohtahan mulla loppuu rauta tätä menoa. Mut katotaan miltä näyttää verikoe, sen tulos varmaan tulee kuitenki tän päivän aikana sit! Ja huomenna lääkäri kommentoi sitä kans. Jos se näyttää viel tänään siltä että kehitys jatkuu ni aattelin ehottaa et saisko siihen lugeen lääkäriltä jatko-ohjeet.

Muokattu viimeksi:
@Harmi89 huhhuh, toivotaan että mahdollisimman pian saat sit leikkausajan! Oot kyl ihan hullu sissi kun töissäkin pystyt käymään!

@Jossu123 kiitos kysymästä, tänään HUSin määräämä verikoe mistä näkee sit taas miten on kehittyny tilanne viime lauantailta. Eilen illalla oli vähän sellasta etäistä menkkamaista jomotusta ja samoin tänään aamulla sillon tänään aamulla välillä ollu, ei yhtään niin kovaa ku menkoissa mut samanlaista kuitenki, se tietty heti pelottaa. Vuoto pysyny pari päivää taas samanlaisena, ei ihan yhtä voimakasta ku siin välissä oli, mut aika normaalia menkkamaista vuotoa kuitenki vielki. Mietin et kohtahan mulla loppuu rauta tätä menoa. Mut katotaan miltä näyttää verikoe, sen tulos varmaan tulee kuitenki tän päivän aikana sit! Ja huomenna lääkäri kommentoi sitä kans. Jos se näyttää viel tänään siltä että kehitys jatkuu ni aattelin ehottaa et saisko siihen lugeen lääkäriltä jatko-ohjeet.
Tuun sivusta huutelee et mulla ainaki oli pitkää raskaana tota menkka oloa ja silti vauva saatiin. Oon kuullu muutenki et ois yleistä alussa. Totta kai silti säikäyttää kaikki tommoset ♥️ tsempit verikokeen ootteluu

Kiitos @Pikkupikkupikkunen ❤️ joskus tuntuu hölmöltä miten hyvä mieli tulee kun kuulee muiden tarinoita samoista kokemuksista missä lopputulos on ollut onnellinen! Mulla tuntuu jääneen nyt tuo jomottelu taas pois. Mulla on teoria mut en tiiä miten totuuspohjanen se voi olla... Mul oli eilen liian vähän lugeja, oon kolme kertaa päiväs laittanu ni eiliselle oli vaan kaks ja venytin sitä illan laittoa myöhään... Ne jomottelut alko pari tuntia siitä ku olisin normaalisti laittanu sen päivälugen, ja helpotti vähän pari tuntia siit ku laitoin. Todennäkösesti ihan puhdasta sattumaa, mut iskihän siinä pelko että voiko olla noin herkkä meno muka 👀

Äsken tuli tän päivän hCG tulos, kasvu oli melkeen tasan samana pysyny, tuplaantumisaika noin 32 tuntia! Ja tän päivän luku oli jo 3663. Ihan uskomatonta!! Mä kuvittelen jokasen oireen kohalla että tuo oli nyt merkki siitä että se lopetti kasvun ja tässä se nyt oli 🙈 pitää alkaa harjottaa jotain mentaaliharjotteita tässä että pääsee yli tästä pelosta, ei tästä oo mitää hyötyy kellekää!

Kiitos @Pikkupikkupikkunen ❤️ joskus tuntuu hölmöltä miten hyvä mieli tulee kun kuulee muiden tarinoita samoista kokemuksista missä lopputulos on ollut onnellinen! Mulla tuntuu jääneen nyt tuo jomottelu taas pois. Mulla on teoria mut en tiiä miten totuuspohjanen se voi olla... Mul oli eilen liian vähän lugeja, oon kolme kertaa päiväs laittanu ni eiliselle oli vaan kaks ja venytin sitä illan laittoa myöhään... Ne jomottelut alko pari tuntia siitä ku olisin normaalisti laittanu sen päivälugen, ja helpotti vähän pari tuntia siit ku laitoin. Todennäkösesti ihan puhdasta sattumaa, mut iskihän siinä pelko että voiko olla noin herkkä meno muka 👀

Äsken tuli tän päivän hCG tulos, kasvu oli melkeen tasan samana pysyny, tuplaantumisaika noin 32 tuntia! Ja tän päivän luku oli jo 3663. Ihan uskomatonta!! Mä kuvittelen jokasen oireen kohalla että tuo oli nyt merkki siitä että se lopetti kasvun ja tässä se nyt oli 🙈 pitää alkaa harjottaa jotain mentaaliharjotteita tässä että pääsee yli tästä pelosta, ei tästä oo mitää hyötyy kellekää!
Hei ymmärrän tosi hyvin että kaikki säikäyttää. ♥️ Se on niin kauan odotettu ja tärkeä asia. Ja ihanaa et hän kasvaa siellä noin hyvin. Milloin teillä olikaan se ultra

Hienolta kuulostaa @Nurppu hcg:n kasvuvauhti 😍 Loppuisi se vuoto niin saisit alkaa kunnolla nauttimaan kakspäisen matkasta 🥰

Mulla eilen ja tänään testit (pc) olleet negoja. En silti ihan täysin ole toivoa heittänyt tän kierron suhteen. Eilen oli jo kirves kaivossa mutta tänään jostain syystä vähän toiveikkaampi.
Lämmöt on aika tavanomaiset 👌🏻

AC9E81F4-30CD-46CF-82FD-82AF2F2FE35B.jpeg

@Nurppu ihanaa, että hcg nousee tasasesti! Yritä nauttia, vaikka ymmärrän sen olevan haastavaa monestakin syystä❤

@Summerwalk lämmöt ainakin nätisti vielä ylhäällä! Toivotaan, että plussa vielä pärähtäis sinne!

Mulla ei vielä oviksesta tietoa. Ei oo vahvoja oloja ollut vielä, enkä nyt tikkuja uittele tässä kierrossa. Lämmöt kertoo sit jälkikäteen. Oon nyt eilen ja tänään joutunu ottaa yhteensä kaks kpl 400mg buranaa eilisen visureiden poiston jäljiltä. Toivotaan, ettei kauheesti vaikuttais ovikseen. Toivon et ovis tosiaan viimeistää viikon päästä tai sit on hukkaan menny kierto.

Liitteet

• Screenshot_20221208-205026_FF App.jpg
    Screenshot_20221208-205026_FF App.jpg
    363.5 KB · Katsottu: 57
Pitää tännekin kertoa, että luulen että tämä meni tänään kesken. Toimistolla ollessa alkoi kuukautiskivut ja vuodon seassa hyytymiä. Kotona illemmalla vessassa tuli vielä pari isompaa klönttiä. Soitin naikkarin päivystykseenkin, koska en ole varma missä vaiheessa kannattaa huolestua kohdunulkoisen mahdollisuudesta. Sieltä rauhoiteltiin että hCG on verikokeissa noussut niin hyvin että ei ole syytä tässä vaiheessa pelätä kohdun ulkoista raskautta, sekä sanoi että tässä vaiheessa ei edes ultrassa vielä näkyisi onko raskaus oikeassa paikassa.

En tiedä vielä jatkosta. Laitoin polille viestiä. Jatkan lugeilla niin kauan kunnes tulee toisenlaista ohjeistusta lääkäriltä.

Pitää tännekin kertoa, että luulen että tämä meni tänään kesken. Toimistolla ollessa alkoi kuukautiskivut ja vuodon seassa hyytymiä. Kotona illemmalla vessassa tuli vielä pari isompaa klönttiä. Soitin naikkarin päivystykseenkin, koska en ole varma missä vaiheessa kannattaa huolestua kohdunulkoisen mahdollisuudesta. Sieltä rauhoiteltiin että hCG on verikokeissa noussut niin hyvin että ei ole syytä tässä vaiheessa pelätä kohdun ulkoista raskautta, sekä sanoi että tässä vaiheessa ei edes ultrassa vielä näkyisi onko raskaus oikeassa paikassa.

En tiedä vielä jatkosta. Laitoin polille viestiä. Jatkan lugeilla niin kauan kunnes tulee toisenlaista ohjeistusta lääkäriltä.
Toivottavasti kuitenkin olis edelleen harmitonta vuotoa!! 🙏🙏
Kaikki positiiviset ajatukset teille! 💕💕

Takaisin