BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei mitään erityisen jännää. Lämmöt on kyl tässä kierrossa hitusen korkeemmalla tasolla ku yleensä.

Screenshot_20220905-100055.png

Täällä ei mitään erityisen jännää. Lämmöt on kyl tässä kierrossa hitusen korkeemmalla tasolla ku yleensä.

View attachment 115712
Lupaavan kuulosta. Toivotaan, et tarkottas sitä itteään😍

Täällä alko sit kp1. Lämmöt tipahti vähäsen. Osasinkin odottaa tätä kun veti jo illasta melko kuivaks paikat. Pitkästä aikaa alko vuoto heti aamusta eikä tiputtelul. Luteliaali vaan on vähän rajoilla, et jotenkin vaan ton pms oireilun lisäks tuntuu et keltarauhases jotain häikkää. Harmi kun ei tähän hätää saa mistää lugeja kokeiluun. Jäi mietityttämään menneestä kierrosta, et olisko voinu olla jotain todella pientä yritystä kun oli erikoisia tuntemuksia ja lämpökin käväs korkeemmalla, mut ei ehtiny hcg nousta tarpeeks et olis näkyny missään. Jää toki mysteeriks. Noh, vielä tää yks kierto ainakin (kun nyt ei vielä päivämäärää sille tiputuksel oo), mut ei oo kyllä toivonkipinää et täs mikään oleellisesti itsestään muuttus/korjaantuis. Mut ainahan on joku pikkiriikkinen mahis.

Liitteet

• Screenshot_20220905-102451_FF App.jpg
    Screenshot_20220905-102451_FF App.jpg
    339 KB · Katsottu: 129
Pahoittelut @Juliet92 ♥️! Toivon kovasti, että kuluvaan kiertoon tulisi se luomuplussa!

Pahoittelut myös @Tonninseteli ♥️ Olishan se luomuplissa ollu ihana asia, mutta onneks matka ei kuitenkaan pääty tähän!

Mielenkiinnolla seurailen @Nurppu ja @Aloy teidän lämpöjä. 🧐 🙂

Jännityksellä odotan myös kuinka @Foreverfever ille käy! Oispa siellä plussa muhimassa 😍 Heti täytyy sit meille tulla kertomaan!!!

@Jossu123 n vahvistuvia testejä myös ihana nähdä. Kuinka oot nyt lämpöjä seurannu, vai jätitkö sen kokonaan nyt pois?

@Kultahippi lle tsemppiä keskiviikkoon! Haluan tietää ihan kaiken, että mikä siellä on meno milloinkin.. Perästä kun kohta tullaan hoitoihin.. 😅

ON: Ei oikeastaan ole raportoitavaa, nyt dpo3 ja aamulla unohdin mitata lämmöt. Eipä ne lämmöt tosin olis vertailukelpoisia ollutkaan, kun heräsin n. 4h aiemmin kuin normaalisti. Huomenna uus yritys 😊
Screenshot_20220905-142001_Flo.jpg

Pahoittelut @Juliet92 ♥️! Toivon kovasti, että kuluvaan kiertoon tulisi se luomuplussa!

Pahoittelut myös @Tonninseteli ♥️ Olishan se luomuplissa ollu ihana asia, mutta onneks matka ei kuitenkaan pääty tähän!

Mielenkiinnolla seurailen @Nurppu ja @Aloy teidän lämpöjä. 🧐 🙂

Jännityksellä odotan myös kuinka @Foreverfever ille käy! Oispa siellä plussa muhimassa 😍 Heti täytyy sit meille tulla kertomaan!!!

@Jossu123 n vahvistuvia testejä myös ihana nähdä. Kuinka oot nyt lämpöjä seurannu, vai jätitkö sen kokonaan nyt pois?

@Kultahippi lle tsemppiä keskiviikkoon! Haluan tietää ihan kaiken, että mikä siellä on meno milloinkin.. Perästä kun kohta tullaan hoitoihin.. 😅

ON: Ei oikeastaan ole raportoitavaa, nyt dpo3 ja aamulla unohdin mitata lämmöt. Eipä ne lämmöt tosin olis vertailukelpoisia ollutkaan, kun heräsin n. 4h aiemmin kuin normaalisti. Huomenna uus yritys 😊
View attachment 115716
Oon jättänyt nyt lämpöjen seurannan pois, välillä päivällä testannut että huitelee siellä 36,8 tai 36,9. 😊
Tsemppiä piinailuun!

Täälläpä on useita lupaavia lämpöjä nyt, pidän hirveesti peukkuja 👍👍❤️

@Harmi89 Kiitos!! Oon nyt ollu vähän kurjassa tilanteessa kun tulin heti punktion jälkeen kipeeksi ja oon edelleen yskäinen ja kurkkukipuinen 😅 en oo nukkunu kunnon unia ke-to yön jälkeen ja tuntuu että tilanne alkaa parantua vasta kun saan nukuttua. Lämpöjäkään en oo pystyny mittaamaan kun joko nenä tukossa tai yskittää. Soitin aamulla klinikalle ja oon oottanu koko päivän soittoa takasin hoitajalta että saanko mennä keskiviikon siirtoon vai en, no eihän sitä soittoa oo tullu 😩 eli huomenna kai vasta selviää, ärsyttää! Töissäki stressaava viikko ja sinne mun on ainakin pakko selvitä huomenna, hohhoijaa. Itse punktiosta toipuminen meni ihan ok mut kun päälle tuli flunssaki niin se meni yli 🤨 en oo kuullu la aamun jälkeen meidän alkioista mitään, toivon että neljä hedelmöittynyttä edelleen porskuttaa eteenpäin ❣️

Täälläpä on useita lupaavia lämpöjä nyt, pidän hirveesti peukkuja 👍👍❤️

@Harmi89 Kiitos!! Oon nyt ollu vähän kurjassa tilanteessa kun tulin heti punktion jälkeen kipeeksi ja oon edelleen yskäinen ja kurkkukipuinen 😅 en oo nukkunu kunnon unia ke-to yön jälkeen ja tuntuu että tilanne alkaa parantua vasta kun saan nukuttua. Lämpöjäkään en oo pystyny mittaamaan kun joko nenä tukossa tai yskittää. Soitin aamulla klinikalle ja oon oottanu koko päivän soittoa takasin hoitajalta että saanko mennä keskiviikon siirtoon vai en, no eihän sitä soittoa oo tullu 😩 eli huomenna kai vasta selviää, ärsyttää! Töissäki stressaava viikko ja sinne mun on ainakin pakko selvitä huomenna, hohhoijaa. Itse punktiosta toipuminen meni ihan ok mut kun päälle tuli flunssaki niin se meni yli 🤨 en oo kuullu la aamun jälkeen meidän alkioista mitään, toivon että neljä hedelmöittynyttä edelleen porskuttaa eteenpäin ❣️
Onpas kertakaikkiaan kökkö tilanne! 😖
Nyt taudit hus pois ja hyviä uutisia alkioista ja keskiviikon siirrosta, kiitos! Ollaan hengessä mukana!

Juuri kun päivällä infosin, ettei ole juurikaan raportoitavaa, niin tilanne illalla hieman muuttui.. Sinänsä turhaa haihattelua vasta näin dpo3 illalla, mutta uusi luteaalioire ilmestyi ihan yllättäin. 😳
Mulla ei siis ole ikinä ollut luteaalissa missään vaiheessa nännit kipeät/arat, vaikka oon niitä kuinka yrittäny puristella oireita tutkaillessa... Mutta nyt ne sitten on kipeät ilman puristeluitakin! 😱

Eli mieli tekee taas tepposia elätellen toiveita, vaikka järki tietää tässä kohtaa oireet mahdottomiks.. 😒

Mä sain kuningasajatuksen soittaa sinne naistentaudeil ja kysyä saisko aikaa siirrettyä aikaisemmaks. Sain jopa 19.9 eli olis sillon kp14 ja ehtis mahdollisesti saada ruinattua keltarauhastukea (jos siitä olis jotain apua) jo tähän kiertoon. Mulla edellinen ovis kp14 ja sitä edellinen kp12 et toivoa olis jos ei mega-aikasta ovista pukkaa ja lääkäri vaan suostus kirjottaa. Kun ei luomusti enää kauaa kerkii yrittää. Niin olishan toi ees joku apukokeilu tässä kohtaa. Otti vaan aivoon sihteeri joka vastas, kun selitin lyhyesti tän meidän tilanteen ja miksi haluan kiirehtiä niin valitti "tää sun lähetehän on alavatsakivun takia". Kyllä, senkin takia, mut olisin tietty samal ottanu nää asiat puheeks. Eikös se olis resurssien tuhlaust varata miljoona eri aikaa kun samalla polilla kuitenkin kummatkin asiat selvitetään ja hoidetaan.🙄

@Juliet92 hyvä! Toivotaan että tulis tuki, ei siitä haittaakaan oo!

@Kultahippi täällä odotetaan kovasti tuloksia ja toivotaan hyviä uutisia! ❤️

Tääl pysyy lämmöt aika korkeella. Pienellä siksakilla. :D Vanha kunnon siksak. Mut ei tullu lämpödippiä! Harmi. Liekö lämmöt ylempänä nyt kun oli se megaovis? 😆

Screenshot_20220906-091749.png

Jaa, vois vielä mainita, että sykkeessä, HRV:ssä tai hengitystahdissa ei näy yhtään mitään epänormaalia. Mut kävin kattomassa vkm kierron datoja, sielläkin alko sykkeessä ja HRV:ssä näkyä vaihtelu vasta dpo9 vaikka dpo8 illasta näky haamu testissä. Hengityksessä näky pieni nousu sillon jo dpo8. Niin, ja lisätään vielä että raskaudettomissa kierroissa on ollu vielä selvempiä muutoksia näissä arvoissa luteaalissa kuin vkm kierrossa. Eli tiivistettynä: turha viesti oli, ite en näistä arvoista voi mitään päätellä. 😆

Jaa, vois vielä mainita, että sykkeessä, HRV:ssä tai hengitystahdissa ei näy yhtään mitään epänormaalia. Mut kävin kattomassa vkm kierron datoja, sielläkin alko sykkeessä ja HRV:ssä näkyä vaihtelu vasta dpo9 vaikka dpo8 illasta näky haamu testissä. Hengityksessä näky pieni nousu sillon jo dpo8. Niin, ja lisätään vielä että raskaudettomissa kierroissa on ollu vielä selvempiä muutoksia näissä arvoissa luteaalissa kuin vkm kierrossa. Eli tiivistettynä: turha viesti oli, ite en näistä arvoista voi mitään päätellä. 😆
Näköjään mikä vaan muutos voi olla merkki tai sit ei😁 ota näistä selvää. Mä en enää jatkos ota mistään muutoksesta päätelmiä, et joko nyt😁 varmaa täys oireettomuus vois jo pistää miettii et mistäpäin nyt tuulee🤣

Juu ei siiä nyt mitää haittaakaa oo. Toivottavasti olis järkevä ja symppis lääkäri joka ottais tosissaan meiän tilanteen ja kiireen. Säästäishän se hemmetisti resursseja puolin sun toisin jos noin pienellä avulla olis vaikutus raskautumiseen.

Hei lugejen yms. Käyttäjät, millä dpo teillä ohjeistettu noiden tukien aloitus?

Näköjään mikä vaan muutos voi olla merkki tai sit ei😁 ota näistä selvää. Mä en enää jatkos ota mistään muutoksesta päätelmiä, et joko nyt😁 varmaa täys oireettomuus vois jo pistää miettii et mistäpäin nyt tuulee🤣

Juu ei siiä nyt mitää haittaakaa oo. Toivottavasti olis järkevä ja symppis lääkäri joka ottais tosissaan meiän tilanteen ja kiireen. Säästäishän se hemmetisti resursseja puolin sun toisin jos noin pienellä avulla olis vaikutus raskautumiseen.

Hei lugejen yms. Käyttäjät, millä dpo teillä ohjeistettu noiden tukien aloitus?
Mulla cyclogest oli kolmantena päivänä positiivisesta ovistestistä. Eli dpo 2 👍🏻

@Nurppu Megaoviksen jälkeen megalämmöt, kuulostaa ihan loogiselta! 😄

Noh, se alkionsiirto nyt peruttiin meiltä 😞 toisaalta ihan ok kun on vielä kipee olo mutta hitto kun harmittaa. Eikä vieläkään tiedetä alkioiden tilannetta kun biologi ei oo päivittäny! Hoitaja lupasi erikseen kysellä niiden perään. Niistä kaikki selvinneet pakkaseen ja luonnolliseen kiertoon siirto sit, mut en tiiä yhtään voidaanko se tehdä jo ens kierrossa vai meneekö myöhemmäksi 🤷🏻 tarkemmat ohjeistukset tulee kuulemma myöhemmin.
Oon hitto vie niiiin poikki tästä kaikesta 😅 ja nythän mulla ei oo minkäänlaista hajua milloin menkat vois alkaa kaikkien lääkkeiden yms takia, mut en tiiä jaksanko ees jatkaa lämpöjen mittailua tervehtymisen jälkeenkään 🤔 no, katotaan mikä fiilis muutaman päivän päästä!

@Kultahippi, voi harmi että ette pääse tuoresiirtoon! Pikaista paranemista ja pikaista uutta kiertoa sinne! 🧡

@Juliet92, pahoittelut kp1:stä, mutta hienoa, että sait aikaisemman ajan, toivottavasti sieltä tulee apua jo tähän kiertoon!

@Nurppu, vähän on joo siksakkia, mutta hyvältä näyttää! 🤞

Mitenkäs @Foreverfever, joko olet testaamassa? Kuullostaa, että siellä on kovin jännät paikat 🤞

Täällä hyvän alun jälkeen täysi mahalasku: tänään kp2 jo. Mulla oli niin isot toiveet ja odotukset tässä km:n jälkeen, mutta ehkä kaikkein eniten silti harmittaa se, että luteaali oli näin olen vain 7 päivää 😳😬. Fine, en tullut raskaaksi heti uudelleen, mutta olis nyt edes ollut kohtuullisen mittainen luteaali, mutta ei. Mitenköhän monta kiertoa menee taas tässä, että luteaali palautuisi normaaliksi 🤬. Tässä vielä toi edellisen kierroksen käppyrä.
91356EC8-6606-47AE-9F1A-CC6BB5E28FF3.png

@Kultahippi, voi harmi että ette pääse tuoresiirtoon! Pikaista paranemista ja pikaista uutta kiertoa sinne! 🧡

@Juliet92, pahoittelut kp1:stä, mutta hienoa, että sait aikaisemman ajan, toivottavasti sieltä tulee apua jo tähän kiertoon!

@Nurppu, vähän on joo siksakkia, mutta hyvältä näyttää! 🤞

Mitenkäs @Foreverfever, joko olet testaamassa? Kuullostaa, että siellä on kovin jännät paikat 🤞

Täällä hyvän alun jälkeen täysi mahalasku: tänään kp2 jo. Mulla oli niin isot toiveet ja odotukset tässä km:n jälkeen, mutta ehkä kaikkein eniten silti harmittaa se, että luteaali oli näin olen vain 7 päivää 😳😬. Fine, en tullut raskaaksi heti uudelleen, mutta olis nyt edes ollut kohtuullisen mittainen luteaali, mutta ei. Mitenköhän monta kiertoa menee taas tässä, että luteaali palautuisi normaaliksi 🤬. Tässä vielä toi edellisen kierroksen käppyrä.
View attachment 115729
Pahoittelut menkoista :sad001 Sulla oli kyllä tosi lyhyt luteaali, onkohan tuohon mahdollista saada jotain apua?

Dpo 11, lämmöt edelleen korkealla, ehkä aavistuksen noussut entisestään. Ei (vielä) merkkejä alkavista menkoista, huomenna tosin pitäisikin vasta alkaa. Aamulla töihin mennessä ostan testin, ellei vuoto ehdi alkaa, eiköhän se tule myös sitten heti tehtyä. Lopetin edellisessä kierrossa imetyksen, joten tietysti pelkään että se vaan pidentää luteaalivaihetta kun lämmöt ei ole tippunut. Se kun on ennenkin vaihdellut 11-15 välillä. Nyt melkein vuoden ollut tuon 11 päivää. Edelleen ärsyttävän positiivinen olo, joten nega kyllä tuntuu taas ikävämmältä.

@Nurppu Megaoviksen jälkeen megalämmöt, kuulostaa ihan loogiselta! 😄

Noh, se alkionsiirto nyt peruttiin meiltä 😞 toisaalta ihan ok kun on vielä kipee olo mutta hitto kun harmittaa. Eikä vieläkään tiedetä alkioiden tilannetta kun biologi ei oo päivittäny! Hoitaja lupasi erikseen kysellä niiden perään. Niistä kaikki selvinneet pakkaseen ja luonnolliseen kiertoon siirto sit, mut en tiiä yhtään voidaanko se tehdä jo ens kierrossa vai meneekö myöhemmäksi 🤷🏻 tarkemmat ohjeistukset tulee kuulemma myöhemmin.
Oon hitto vie niiiin poikki tästä kaikesta 😅 ja nythän mulla ei oo minkäänlaista hajua milloin menkat vois alkaa kaikkien lääkkeiden yms takia, mut en tiiä jaksanko ees jatkaa lämpöjen mittailua tervehtymisen jälkeenkään 🤔 no, katotaan mikä fiilis muutaman päivän päästä!
Voi ei, toivottavasti saatte edes paljon alkioita pakkaseen!

Pahoittelut menkoista :sad001 Sulla oli kyllä tosi lyhyt luteaali, onkohan tuohon mahdollista saada jotain apua?

Dpo 11, lämmöt edelleen korkealla, ehkä aavistuksen noussut entisestään. Ei (vielä) merkkejä alkavista menkoista, huomenna tosin pitäisikin vasta alkaa. Aamulla töihin mennessä ostan testin, ellei vuoto ehdi alkaa, eiköhän se tule myös sitten heti tehtyä. Lopetin edellisessä kierrossa imetyksen, joten tietysti pelkään että se vaan pidentää luteaalivaihetta kun lämmöt ei ole tippunut. Se kun on ennenkin vaihdellut 11-15 välillä. Nyt melkein vuoden ollut tuon 11 päivää. Edelleen ärsyttävän positiivinen olo, joten nega kyllä tuntuu taas ikävämmältä.
Testikuvia odotellessa!! 🤞

Km:n yhteydessä juttelin tästä raskauden jälkeisestä lyhyestä luteaalista gynen kanssa, ja ainakaan häneltä ei ihan hirveästi sympatiaa herunut. Sanoi vaan, että sellaista se on synnytyksen jälkeen ja että ettehän te edes kauaa yrittänyt kun jo tärppäs. Täällä ei ole yksityistä sairaanhoitoa, joten lähete pitäis saada omalta lääkäriltä, ja tässä tapauksessa jollekin toiselle gynelle siis, ja aikojen saamisessa kestää kuukausia. Mullahan oli aika varattuna just tästä syystä gynelle, mutta ennen kuin se aika tuli, ehdin tulla raskaaksi ja se aika muuttui ensimmäiseksi neuvola-ajaksi, paitsi että sit just edellisenä päivänä todettiin sikiön kehityksen loppuneen, ja sit keskusteltiinkin lähinnä miten km hoidetaan… Jotenkin lannistunut olo lääkärien suhteen, kai mä nyt sit vaan katselen taas pari kuukautta miten tää tästä kehittyy.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille... ❤ oon ajatuksella kyllä lukenut jokaisen viestin ja reagoinut niihin ja nyt kun olis aikaa vastata niin en pysy enää kärryillä mitä oli tapahtunut kenellekkin! Anteeksi siitä. ❤ pitäis aina vastata HETI viestiin kerrallaan kun jotain lukee! 😅 Mutta @Kultahippi puolesta olen kyllä todella pahoillani ettei tuoresiirto nyt onnistu... 😔 Toivotaan että pakkaseen saitte useamman ja sitten ensimmäinen siirto jo toisi toivotun tuloksen kunhan sen aika on... ❤ Voisko tän pakollisen tauon ajatella myös jotenkin päätä lepuuttavana taukoa tästä kaikesta, joka tekisikin hyvää... En tiedä, mutta toivon niin. ❤

Omaa napaa: jokohan sitä uskaltais uskoa? En oo koskaan aiemmin saanut kontrolliviivaa vahvempaa viivaa. Nyt dpo 18. Mulle tuli vähän jo jopa fiilis että mitä jos siellä on kaksi. 😱 kaikesta olen kiitollinen, mutta olishan se hurjaa.
20220907_063824.jpg

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille... ❤ oon ajatuksella kyllä lukenut jokaisen viestin ja reagoinut niihin ja nyt kun olis aikaa vastata niin en pysy enää kärryillä mitä oli tapahtunut kenellekkin! Anteeksi siitä. ❤ pitäis aina vastata HETI viestiin kerrallaan kun jotain lukee! 😅 Mutta @Kultahippi puolesta olen kyllä todella pahoillani ettei tuoresiirto nyt onnistu... 😔 Toivotaan että pakkaseen saitte useamman ja sitten ensimmäinen siirto jo toisi toivotun tuloksen kunhan sen aika on... ❤ Voisko tän pakollisen tauon ajatella myös jotenkin päätä lepuuttavana taukoa tästä kaikesta, joka tekisikin hyvää... En tiedä, mutta toivon niin. ❤

Omaa napaa: jokohan sitä uskaltais uskoa? En oo koskaan aiemmin saanut kontrolliviivaa vahvempaa viivaa. Nyt dpo 18. Mulle tuli vähän jo jopa fiilis että mitä jos siellä on kaksi. 😱 kaikesta olen kiitollinen, mutta olishan se hurjaa. View attachment 115733
Hyvältä näyttää, oikein paljon onnea!!! Kyllä nyt kovasti uskon, että teille tulee toukokuussa vauva! Tai kaksi 🙊. Ootko digejä tehnyt yhtään? Näyttäisi varmaan jo 3+.

Hyvältä näyttää, oikein paljon onnea!!! Kyllä nyt kovasti uskon, että teille tulee toukokuussa vauva! Tai kaksi 🙊. Ootko digejä tehnyt yhtään? Näyttäisi varmaan jo 3+.
Kiitos!! Näin uskotaan. ❤ En oo uskaltanut kun viimeksi km raskaudessa sain niillä paniikin aikaan kun 3+ ei koskaan ruutuun ilmestynyt. Nyt toki näyttää jo hyvältä ja aamupahoinvointi on seurana. Voisin viikonloppuna uskaltaa vielä loppukaneetiksi tehdä digin. ❤ olishan se ihana nähdä siinä se 3+. 😍

Takaisin