BBT - basal body temperature

Eilen käytin ensimmäisen option peiton heilutukseen, kaksi jäljellä :laughing001. Tämä on siis meidän keskinäistä vitsailua siitä, että seksi on kortilla ja max 3 kertaa pystytään innostumaan yhden viikon aikana :laughing002. Mies laittaa raksia ruutuun joka kerrasta :laughing002. Nyt sit pähkäilen, että milloin ne kaksi muuta kertaa lunastaisin. Viimeksi mentiin taktiikalla su, ke ja la (oli siis ovis samalla tavalla lauantaina). Epäilen että mulla se ovis oli silloin lauantaina hyvin aikaseen aamulla, joten mietin että jos kuitenkin to ja pe tällä kertaa, vaikka kahtena päivänä peräkkäin on aika kova pyyntö, varsinkin työviikon lopuksi. Toinen vaihtoehto olis ke ja pe, mutta en tiedä uskaltaako jättää sen ekan o+ päivän hyödyntämättä, jos ovis onkin jo perjantaina? Argh, vaikeaksi menee!! :scratch:laughing002

Tsemppiä Movelle peiton heilutukseen, toivottavasti teillä ei asia ole aivan näin monimutkaista :laughing021
Hahaa, aika hyvä :laughing021 nojoo, vähän sama linja on, ei mies jaksa kyllä jos yrittää peräkkäisiä päiviä :laughing002 mä tässä oon laskelmoinut, että kun ovis on yleensä ollut kp14, mutta joskus harvoin aiemmin, että kp11 voisi yrittää ja uudelleen kp13 tai kp14 :grin sitten kp14 onkin gyne joka varmaan voi vahvistaa onko ovis jo ollut vai ei. tänään siis mennään kp9 ja eilen aloitettiin harjoittelu :smiley-angelic006 olihan siinä jo se 10 päivää erinäköisiä vuotoja, että hyvä tauko on ollut taas ennen tätä heiluttelujaksoa, piti saada siittiöihin vähän elämää :rolleyes:

ketjun teemaan liittyen tasaista 36,4 tasoa mennään :)
 
Mä taas pääsin mukaan piinaileen pitkästä aikaa :smiley-bounce012

Ja heti oikein jännään paikkaan. Ihan ihme alavatsatuntemuksia ollut eilen ja tänään - ja kyllä, eletään dpo 5-6 vasta :laughing002 Lämmöt nousi oviksen jälkeen raketin lailla 36,27 -> 37,02. Tosin edellisen illan 30v juhlilla ja alkomahoolilla oli taas pieni sivuvaikutus, koska kohmeloaamun jälkeen lämmöt vakiintuneet 36,9 aamulla...

Tänään, dpo 5-6 lämmöt droppasi 36,6 :happy7 Ja nyt en pysy housuissani. Oon pyhästi päättänyt, että testipäivä on viikon päästä keskiviikkona ja listin itteni, jos luistan siitä :violent001 Ja nyt. Nyt odotellaan. Mutta siis jos en oo täällä vielä hehkuttanut, niin loop hoito ainakin tämän kierron perusteella todella auttoi siihen vuoto-ongelmaan!! Katsellaan sitten ensi kierrossa, onko asiat vielä yhtä hyvin :thumleft Tietenkin toivon, että ei tulisi ensi kiertoa :taunt014
 
Pistetääs pitkästä aikaa omaakin käppyrää jakoon! Oireet on nimittäin nyt melkoisen mielenkiintoiset!

Dpo 5-6 oli aikamoiset ihan erikoiset alavatsatuntemukset. Nännit oli kipeät ihan oviksesta asti, niinkuin aina. Mitään verta ei kuitenkaan tiputellut.

Dpo 6-7 aamulämmöissä tuo niiaus, joka korjaantui seuraavana aamuna. Eilen illalla jäätävä palvelu ja väsymys, lämmöt illalla lähempänä 37,5.

Nyt dpo 7-8 koko rintakehä kihelmöi ja aamulämpö korkeammalla kuin aiemmin tässä kierrossa. Ovistesti (mitä ei missään nimessä pitäisi käyttää tässä tilanteessa, mutta koska niitä on ja lupasin itselleni, että raskaustestin teen vasta ensi keskiviikkona :hilarious:) alkaa taas lähestyä positiivista...

Screenshot_20201002-092935_Flo.jpg

Ollaan siis jännän äärellä. Tai sit mulla on korona :confused005
 
Ah joo ja piti sanomani, että tuntemusten (ja oman kiertohistorian) mukaan ovis todennäköisesti oli taas jo tuolloin torstai-perjantai välisenä yönä, heti plussatestin jälkeen. Ne tuppaa mulla tulemaan silleen heti, eikä hetken päästä :hilarious: Eli käyrä on käytännössä oviksen kanssa päivän myöhässä.
 
Pistetääs pitkästä aikaa omaakin käppyrää jakoon! Oireet on nimittäin nyt melkoisen mielenkiintoiset!

Dpo 5-6 oli aikamoiset ihan erikoiset alavatsatuntemukset. Nännit oli kipeät ihan oviksesta asti, niinkuin aina. Mitään verta ei kuitenkaan tiputellut.

Dpo 6-7 aamulämmöissä tuo niiaus, joka korjaantui seuraavana aamuna. Eilen illalla jäätävä palvelu ja väsymys, lämmöt illalla lähempänä 37,5.

Nyt dpo 7-8 koko rintakehä kihelmöi ja aamulämpö korkeammalla kuin aiemmin tässä kierrossa. Ovistesti (mitä ei missään nimessä pitäisi käyttää tässä tilanteessa, mutta koska niitä on ja lupasin itselleni, että raskaustestin teen vasta ensi keskiviikkona :hilarious:) alkaa taas lähestyä positiivista...

View attachment 94337

Ollaan siis jännän äärellä. Tai sit mulla on korona :confused005
Onpas hieno käppyrä ja mielenkiintoiset oireet! :cool: keskiviikkoon on kyllä pitkä aika, tsemppiä odotteluun :hilarious: käy raportoimassa miten lämmöt ja oireet etenee :thumright
 
Täällä kp11, lämmöt tasaista 36,4 ja ovista ootellaan. eggikset alkoi eilen, kera parin rusehtavan vuototipan (ennenkuulumatonta!). saa nähdä mille päivälle se ovis nyt asettuu :)
 
@Tonninseteli, olet kyllä tosiaan jännän äärellä, hieno käppyrä ja lupaavat oireet! Keep us posted!

@move88, onpas outoa että uudenlaista vuotoa, mutta onneksi sullahan on se gyne tulossa aivan pian. Toivotaan että on täysin harmitonta/normaalia, vaikka onkin uusi oire! Talletusonnea sinne :thumleft

Omasta tilanteesta sen verran, että tiistaina tuli siis eka vilkkuva hymy testiin ja arvelin, että menee samalla aikataululla kuin viimeksi. Näyttää kuitenkin siltä että itseasiassa joka toinen kierto on vähän lyhyempi, ja näemmä ovulaatiokin on tehokkaampi: ovistesti nimittäin yllätti positiivisuudellaan jo keskiviikkona ja tänään lämmötkin pompsahti, että aika varmasti ovis tapahtui eilen. Tallettelujen suhteen venyttiin aivan urotekoihin, oli nimittäin ma, ke ja vielä to. Eli parhaamme ollaan tehty ja nyt siis dpo1 ja jännitys alkakoon!

Viime kierrossa rinnat kipeytyi jo dpo1 ja unettomuus alkoi joskus dpo3 tienoilla :hungover:. Kovasti toivon että tässä kierrossa aloitetut siveydenpuu kapselit auttaisi ainakin tohon unettomuuteen, jos vaikka ei luteaalin pituuteen tai tuhrutteluun auttaisikaan...
 
Tonninsetelillä kyllä hieno nousu lämmöissä! Ja oireetkin kuulostaa hyvältä ja tuo ovistestien tummuminen. Itse en oo niitä kokeillut ikinä loppukierrosta, pitäisköhän koittaa kun raskaustestiä en vielä uskalla tehdä. :woot:

Move88:lle talletteluiloa! :grin Onko sulle tavallista, että saat noin tasaista lämpöä? Mulla harvoin on edes kahta päivää peräkkäin samat lämmöt, voi tosin olla että mittaustavoissa olisi parantamisen varaa.

Aloy, toivotaan että urhoollisuus tallettelujen suhteen tuottaa nyt teille tulosta!! :hello2 Tsemppiä piinailuun!

ON: En nyt ehkä viikonloppuna saa lainkaan mitattua lämpöjä, kun meillä on vieraita ja tuo mittari oon niin perhanan kovaääninen, että ei pysty salassa mittaamaan. laughing7 Nyt tod. näk. dpo 9 eli piinailu alkaa käydä pahaksi. Toisaalta hyvä, että on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.

Olisiko teillä muuten antaa suosituksia hiljaisesta/äänettömässä lämpömittarista, joka näyttäisi mielellään 2 desimaalin tarkkuudella? Nyt mulla on vain ihan perus digitaalinen kuumemittari käytössä.
 
Kiitos molemmille! :)

Aloy, vau mitkä tallettelut :hello2 nyt vaan piinailun iloa :smiley-angelic006

Siena, harvemmin on näin tasaista, mutta toisaalta mulla on vaan yksdesimaalinen mittarikin käytössä :) en siis osaa suositella :p mun on siis äitiyspakkauksen mukana tullut, sitä ei kyllä kuule jos painaa syvälle kainaloon. Nimimerkillä ihan ohjeiden mukainen mittaaja :hilarious: ei kielen alta, eikä kahta desimaalia :laughing002 no, hyvin oon tästäkin saanu oviksen bongattua :rolleyes:
 

Liitteet

  • F3299580-6E57-45FA-9C91-CF1F3BCA0FB4.png
    F3299580-6E57-45FA-9C91-CF1F3BCA0FB4.png
    48 KB · Katsottu: 145
Tonninsetelillä kyllä hieno nousu lämmöissä! Ja oireetkin kuulostaa hyvältä ja tuo ovistestien tummuminen. Itse en oo niitä kokeillut ikinä loppukierrosta, pitäisköhän koittaa kun raskaustestiä en vielä uskalla tehdä. :woot:

Move88:lle talletteluiloa! :grin Onko sulle tavallista, että saat noin tasaista lämpöä? Mulla harvoin on edes kahta päivää peräkkäin samat lämmöt, voi tosin olla että mittaustavoissa olisi parantamisen varaa.

Aloy, toivotaan että urhoollisuus tallettelujen suhteen tuottaa nyt teille tulosta!! :hello2 Tsemppiä piinailuun!

ON: En nyt ehkä viikonloppuna saa lainkaan mitattua lämpöjä, kun meillä on vieraita ja tuo mittari oon niin perhanan kovaääninen, että ei pysty salassa mittaamaan. laughing7 Nyt tod. näk. dpo 9 eli piinailu alkaa käydä pahaksi. Toisaalta hyvä, että on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.

Olisiko teillä muuten antaa suosituksia hiljaisesta/äänettömässä lämpömittarista, joka näyttäisi mielellään 2 desimaalin tarkkuudella? Nyt mulla on vain ihan perus digitaalinen kuumemittari käytössä.

Mun pitää kans mennä aina aamulla vessaan mittaan kun miehellä menee hermo siihen piipitykseen :hilarious: oon kyllä huomannut, että peiton alta se ei kuulu ja kylppärissä ei kaiu kun kiepauttaa jonku käsipyyhkeen siihen päälle. Jaa mitennii välineurheilua :hilarious:
 
Mun pitää kans mennä aina aamulla vessaan mittaan kun miehellä menee hermo siihen piipitykseen :hilarious: oon kyllä huomannut, että peiton alta se ei kuulu ja kylppärissä ei kaiu kun kiepauttaa jonku käsipyyhkeen siihen päälle. Jaa mitennii välineurheilua :hilarious:
Eiks jossain ollu ohje et mitataan heti kun silmät aukeaa, sängyssä? Siten sais tarkimman? Tai niin ymmärsin aikoinani? Ite selvisin piippailun kanssa siten ett heti ku se alkaa niin sammutan mittarin. Ikänä kun nousen ylös, menin vessaan tilastoimaan numeron kun sehän on mittarissa tallessa. Ainakin mun mittari säilyttää viimeisen numeron muistista.

Ja tuli mieleen kans et jos ei vauvaa ala kuulumaan niin mitattuka käppyröitä varmaan kandee näyttää gynelle. Lienee helpompaa lekurille lähteä mittausfaktasta kuin tyhjältä pöydältä. Noin niinkuin keskustelunne tueksi.
 
Mulla on toi keskimmäinen. Joustavuus oli hyvä ominaisuus suusta mitattaessa. Ja ainakin mun yksilö oli suht luotettava. Äp tullut näyttää jotenkin ihan mitä sattuu. No, muutostahan tässä nyt oikeastaan mitataan, joten ei kai sillä väliä. Tosin tarkkuus on eri.
 
jannn, kiitos suosituksista! :)

Mä mittaan juurikin heti herätessä sängyssä, nykyistä mittaria ei voi sammuttaa kun se ei tallenna lukemia niin sellainen ominaisuus olisi kyllä hyvä! Mies ei oo valittanut, mutta tosiaan jos meillä on vieraita yötä tai jos itse ollaan kylässä niin silloin en oo kehdannut mittailla, ettei tarvitse muille selitellä piippausta.:biggrin
 
Mä en usko että toi piippaus edes kovin kauas kuuluu, itselle tietty kuulostaa kovalta korvan vieressä :grin mutta mä mittailenkin tosi harvoin :)
 
Mä pidän aina niin syvällä, etten itekään kuule piippausta :laughing001 toisaalta se on hyvä, niin tulee ainakin pidettyä tarpeeks kauan, kun noissa perusmittareissahan se lukema muuttuu aika pitkään senkin jälkeen :)
 
Muokattu viimeksi:
Juu ei tätä hommaa niin vakavasti tartte ottaa :hilarious: Tottakai ohje on, että aamulla heti kun saa silmät auki ja aina samaan aikaan. Sellaisia hienoja rannekeitakin on, jotka mittaa jo nukkuessa, juuri ennen heräämistä, mikä siis on todellinen BBT.

Itse olen huomannut, että ero sängyssä mitatun ja vessaan kävellyn välissä on maksimissaan 0,03 astetta, eli huomaan kyllä ovulaation tapahtuneen, kun oma lämpö nousee silloin keskimäärin 0,7 astetta. Itse käytän charttia vain ovulaation tapahtumisen vahvistamiseksi tietenkin yhdessä tikkujen ja tuntemusten kanssa :confused005
 
Mä oon vielä hakenut vähän mittausrutiinia ja viime kierrossa vielä mittasin kainalosta ja olohuoneessa. Nyt tässä kierrossa siirryin mittaamaan suusta ja vielä sängyssä ollessa. Suhteellisesti molemmilla tavoilla näkee kyllä eri kierron vaiheet, mutta toisiinsa noita kiertoja ei tietenkään nyt voi verrata. Mutta täällä siis yksi äänestä valittava aviomies lisää! :laughing002
 
Takaisin
Top