BBT - basal body temperature

^ saahan se tuossa vaiheessa ollakin :)

mä olen huomannut, että mulla on johdonmukaisempi mitata aina samaan aikaan vaikka olisin vähän heräillytkin, kuin mitata silloin herätessä ekan kerran monta tuntia ennen normaalia heräämisaikaa. yleensä mittaan aina siinä seiskan aikaan, ja tulokset on ollu järkeviä (melkein aina). aina välillä lapsen takia joutuu heräämään kertaalleen 5-6 aikaan, mutta en ole huomannut merkittävää vaikutusta tohon seiskan mittaustulokseen.

täälläkin lämmöt pysyttelee koholla, laitan käyrää sitten lähempänä kierron oletettua loppua :pompus:
 
Kiitos kysymästä:Heartred Pahin on selätetty kyllä :wink
Hyvin menee muutoin! Täällä porskutetaan jo 15+5 viikoilla ja masu kasvaa:)
Tänään käyty koronatestissä, kun sairastan lasten kanssa jotain flunssan tapaista. En usko olevan koronaa kyllä.. Toivotaan parasta :grin

Sulla oli se loop-hoito ollut eikö?! Voi, kunpa se nyt auttaisi niihin vuotoihin! Lähetän superisti plussatuulia ja vuodottomia päiviä sinne :happy093.

Ihanaa :love017

Joo täällä oli loop, ja nyt tän viikon perjantaina tulee siitä se kolme viikkoa ja pääsee taas tositoimiin :sex
 
^ saahan se tuossa vaiheessa ollakin :)

mä olen huomannut, että mulla on johdonmukaisempi mitata aina samaan aikaan vaikka olisin vähän heräillytkin, kuin mitata silloin herätessä ekan kerran monta tuntia ennen normaalia heräämisaikaa. yleensä mittaan aina siinä seiskan aikaan, ja tulokset on ollu järkeviä (melkein aina). aina välillä lapsen takia joutuu heräämään kertaalleen 5-6 aikaan, mutta en ole huomannut merkittävää vaikutusta tohon seiskan mittaustulokseen.

täälläkin lämmöt pysyttelee koholla, laitan käyrää sitten lähempänä kierron oletettua loppua :pompus:

Joo, jännä juttu, niin täälläkin näyttää olevan, että johdonmukaisempaa mitata aamulla klo6-7 välillä. Oon nyt viimeiset kolme yötä herännyt joskus klo3-3.30 aikaan ja silloin mitattuna lämmöt on ollut 36.1, mutta sit ihan muutama tunti myöhemmin vaikka on nukkunutkin hyvin rikkonaisesti sen ekan heräämisen jälkeen, lämmöt olleet sen 36.5-36.7.
 
"Vauvakuume" kasvaa :shy: En kyllä usko edelleenkään tähän kiertoon. Onko ilman selkeetä dippiä mahdollista olla raskaana? Loppukiri lämmöissä? Nyt kp 24/30 ja dpo9. Testejä en uskalla esille kaivaa, kun on selvä fiilis että nyt ei. Ei kuumota testit sittenkään :joyful:

20200915_073800.jpg
 
"Vauvakuume" kasvaa :shy: En kyllä usko edelleenkään tähän kiertoon. Onko ilman selkeetä dippiä mahdollista olla raskaana? Loppukiri lämmöissä? Nyt kp 24/30 ja dpo9. Testejä en uskalla esille kaivaa, kun on selvä fiilis että nyt ei. Ei kuumota testit sittenkään :joyful:
onhan se mahdollista, ei läheskään kaikille tuu dippiä ja jos tuleekin, ei se välttämättä viittaa kiinnittymiseen vaan esim toiseen estrogeeniryöppyyn :) hyvältä näyttää ja toivotaan parasta, tuntemuksista huolimatta!! kuinka pitkä luteaali sulla on yleensä?

täällä lämmöt tasaisesti ylhäällä dpo7.
 
onhan se mahdollista, ei läheskään kaikille tuu dippiä ja jos tuleekin, ei se välttämättä viittaa kiinnittymiseen vaan esim toiseen estrogeeniryöppyyn :) hyvältä näyttää ja toivotaan parasta, tuntemuksista huolimatta!! kuinka pitkä luteaali sulla on yleensä?

täällä lämmöt tasaisesti ylhäällä dpo7.

No viikon päästä ollaan varmaan viisaampia :happy: Oon aika varma, ettei meidän yk1 onni voi saada enää jatkoa, tuntuu mahdottomalta. Luteaalin pituutta en tiedä. Viime vuonna raskautuessa en tikuttanut ja raskauduin yk1, tänä vuonna juuri tikuttelukierrosta raskauduin. Tyhjennyksen jälkeen ei tullut ovulaatiota, niin en tiedä. On kai se nyt ainakin 13 päivää. Oviksia ollut kp25, kp17 ja nyt kp15. Kiertoa tänä vuonna sekoitettu urakalla kaikkine synnytyksineen, jälkivuotoineen, ovuloimattomuuksineen ja tyhjennyksineen.
 
Muokattu viimeksi:
Noniin, mahtavaa! Sitten vaan peitot heilumaan !
:smiley-angelic006


Plussatuulia teille kaikille!
:wav

Hei! Olitko muuten ennen plussaa jo mittaillut lämpöjä edellisessä kierrossa? Muistelisin tosin, että teillä tärppäsi yk1. Jos mittasit, niin oliko jotain normaalista poikkeavaa tässä plussauskierron lämmöissä, kiinnostaa :joyful::wink?
 
onhan se mahdollista, ei läheskään kaikille tuu dippiä ja jos tuleekin, ei se välttämättä viittaa kiinnittymiseen vaan esim toiseen estrogeeniryöppyyn :) hyvältä näyttää ja toivotaan parasta, tuntemuksista huolimatta!! kuinka pitkä luteaali sulla on yleensä?

täällä lämmöt tasaisesti ylhäällä dpo7.

Jännittää kuinka teidän käy :happy::joyful: Tää on hauskaa kyllä tää lämpöjen mittailu, etenkin kun on eka kierto jota koskaan mittaan. Kiehtovan näköisiä käppyröitä. Jos nyt en tuu raskaaksi, niin jännä nähdä kuinka identtiset käyrät tulee vai onko ihan erilainen. Tän kierron käppyrä on jo melkein ulkomuistissa :laughing002:whacky011

Nyt ne pms-oireetkin näköjään hävis, kun sain eilen ukon vieteltyä.
 
Hei! Olitko muuten ennen plussaa jo mittaillut lämpöjä edellisessä kierrossa? Muistelisin tosin, että teillä tärppäsi yk1. Jos mittasit, niin oliko jotain normaalista poikkeavaa tässä plussauskierron lämmöissä, kiinnostaa :joyful::wink?
Tämä kolmas tosiaan tarttui heti yk1 kyytiin, niin en ennen sitä mittaillut:)
Sen kierron käyrä näytti tältä:
20200915_202106.jpg


Toista yrittäessä mittailin useamman kuukauden. Silloin ensimmäinen (kemialliseksi päättynyt) plussakierto näytti tältä:
20200915_202019.jpg


Pysyvä plussakierto näytti taas tältä:
20200915_202042.jpg


Minulla on siis ollut jokaisessa plussakierrossa melko selkeät kiinnittymisdipit lämmöissä. Myös ollut kiinnittymisvuotoa ja/tai jomotusta samaan aikaan. Pysyvissä raskauksissa ollut myös voimakas dippi tuossa dpo4 estrogeenin rysähtäessä :D

Tässä vielä kaikki plussakierrot päällekkäin:
Screenshot_20200915-202313_FF App.jpg

Hyvin samoissa lämmöissä liikuttu.
Negakierroissa ei ole ollut oviksen jälkeen juurikaan dippejä lämmöissä yms. Mutta vaihtelevasti joko tosi matalaa (juuri ja juuri coverlinen yllä) tai korkeaa (tasaista) lämpöä.

Näin on mennyt minulla :grin eipä juuri auta, kun yksilöllistä on, mutta onhan tämä hirmuisen mielenkiintoista!
 
Kiva nähdä käppyröitä, Vaiana! ja mielenkiintoista huomata, että sullakin muutamassa käyrässä tuo menkkojen aikainen lämpö on aika korkea :) oon miettinyt kuinka poikkeus olen, kun monesti sanotaan että lämmöt tippuu ennen menkkoja, kun mulla ne taas tipahtaa yleensä vasta menkkojen aikana. eli siitä ei voi oikein tärpin suhteen ennustaa mitään. hienot dipit kyllä noissa plussakierroissa :thumleft
 
Pannaan nyt tämä omakin käyrä pitkästä aikaa näytille. Eipä tästä vielä tiedä yhtään, muuta kun että kaikissa mittailluissa kierroissa aiemmin on joku dippi tullut luteaalissa, mutta tässäpä ei ole vielä näkynyt. alkukierron lämmöt oli myös vähän korkeemmat kun yleensä, aiemmissa kierroissa pyöriny enemmän 36,3-36,4 -tasolla.
 

Liitteet

  • 6D2E071B-64E9-41DE-A7AD-F2E9A729F620.png
    6D2E071B-64E9-41DE-A7AD-F2E9A729F620.png
    66.3 KB · Katsottu: 143
Kiva nähdä käppyröitä, Vaiana! ja mielenkiintoista huomata, että sullakin muutamassa käyrässä tuo menkkojen aikainen lämpö on aika korkea :) oon miettinyt kuinka poikkeus olen, kun monesti sanotaan että lämmöt tippuu ennen menkkoja, kun mulla ne taas tipahtaa yleensä vasta menkkojen aikana. eli siitä ei voi oikein tärpin suhteen ennustaa mitään. hienot dipit kyllä noissa plussakierroissa :thumleft

Ja tämä! Mähän menin koronatestiin kun menkkojen alettua oli lämmöt vielä iltapäivisin päältä 37 :hilarious: No, ei ollu koronaa.
 
Kiva nähdä käppyröitä, Vaiana! ja mielenkiintoista huomata, että sullakin muutamassa käyrässä tuo menkkojen aikainen lämpö on aika korkea :) oon miettinyt kuinka poikkeus olen, kun monesti sanotaan että lämmöt tippuu ennen menkkoja, kun mulla ne taas tipahtaa yleensä vasta menkkojen aikana. eli siitä ei voi oikein tärpin suhteen ennustaa mitään. hienot dipit kyllä noissa plussakierroissa :thumleft
Se on muuten totta! Ei minulla kovinkaan usein lämmöt tippuneet heti ennen menkkoja, vaan vasta pikkuhiljaa niiden aikana.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä joku tilasto, että kuinka yleistä se todellisuudessa on o_O tuntuu monilla menevän tällä kaavalla kuitenkin!
 
Tämä kolmas tosiaan tarttui heti yk1 kyytiin, niin en ennen sitä mittaillut:)
Sen kierron käyrä näytti tältä:
View attachment 93790

Toista yrittäessä mittailin useamman kuukauden. Silloin ensimmäinen (kemialliseksi päättynyt) plussakierto näytti tältä:
View attachment 93791

Pysyvä plussakierto näytti taas tältä:
View attachment 93792

Minulla on siis ollut jokaisessa plussakierrossa melko selkeät kiinnittymisdipit lämmöissä. Myös ollut kiinnittymisvuotoa ja/tai jomotusta samaan aikaan. Pysyvissä raskauksissa ollut myös voimakas dippi tuossa dpo4 estrogeenin rysähtäessä :D

Tässä vielä kaikki plussakierrot päällekkäin:
View attachment 93793
Hyvin samoissa lämmöissä liikuttu.
Negakierroissa ei ole ollut oviksen jälkeen juurikaan dippejä lämmöissä yms. Mutta vaihtelevasti joko tosi matalaa (juuri ja juuri coverlinen yllä) tai korkeaa (tasaista) lämpöä.

Näin on mennyt minulla :grin eipä juuri auta, kun yksilöllistä on, mutta onhan tämä hirmuisen mielenkiintoista!

Kiitos että laitoit, ihan mahtavat käppyrät sulla! :happy::joyful: Aikaslailla stabiilia ja samankaltainen rytmi joka kierrossa. Mulla näyttäisi olevan tuo sama ryöpsähdys dpo3 :happy: Tässä muuten päivän jatkot, aika omituinen eka käyrä tulossa, mitähän tästä ajattelisi :playful::laughing002 Tosi paljon on noita, että peräkkäisinä päivinä on täsmälleen sama lämpö.

20200916_174617.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Vaiana kun jaoit käppyröitä, tosi mielenkiintoista!

Täällä näyttäisi siltä, että dpo11 onkin kp1, tai ainakin tuhru vuoto alkoi siis tänään kera hirmuisten kramppien :sorry:

Lämmöt oli koholla vielä tänään, mutta varmaan tästä laskee, eli eka käppyrä jäi nyt siis tällaiseksi. Ei kun uutta kiertoa kohden! Mamilikselle pidän vielä sormet ja varpaat ristissä, toivottavasti nappasi! :hello2
 

Liitteet

  • Screenshot_20200916-204051.png
    Screenshot_20200916-204051.png
    40.9 KB · Katsottu: 129
Kiitos Vaiana kun jaoit käppyröitä, tosi mielenkiintoista!

Täällä näyttäisi siltä, että dpo11 onkin kp1, tai ainakin tuhru vuoto alkoi siis tänään kera hirmuisten kramppien :sorry:

Lämmöt oli koholla vielä tänään, mutta varmaan tästä laskee, eli eka käppyrä jäi nyt siis tällaiseksi. Ei kun uutta kiertoa kohden! Mamilikselle pidän vielä sormet ja varpaat ristissä, toivottavasti nappasi! :hello2

Pahoittelut! Jos tuhruttelet kesken luteaalia sekä lyhyt luteaali, voi olla että keltarauhastuki auttaisi saamaan pienen! Kannattaa kysyä vaikka terolutit lääkäristä tukemaan luteaalia :)
 
Voitteko kertoa mitä mulle tapahtuu!? Kp26 ja dpo11. Kuukautisia odotan, mutta aamulämmöt tässä. Aamupäivällä mittauksen jälkeen kauhee hikoilu ja nyt päivälämpö 35,5C. Normaalisti päivällä satunnaisesti mitattuna ollut asteen korkeampi nyt oviksen jälkeen. Kohdunnapukka täysin ylhäällä ja kirkas veri värjäsi spermat pinkiksi? :wtf Sanooko kroppa kaput.. Menkkoja kuitenkin odotan, raskauteen en usko. Keltarauhanen surkastui?

20200917_122251.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut! Jos tuhruttelet kesken luteaalia sekä lyhyt luteaali, voi olla että keltarauhastuki auttaisi saamaan pienen! Kannattaa kysyä vaikka terolutit lääkäristä tukemaan luteaalia :)

Kiitos! Joo, aion soitella tänään lääkäriin ja lähteä selvittämään asiaa. Toivottavasti sais tähän jotain apua tosiaan!
 
Takaisin
Top