Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin ihan huomaamatta tuli tämä hammasjuttu. Oon keskittynyt vaan kääntymiseen ja soseisiin. Ajattelin, että hampaat tulee sitten joskus myöhemmin. Iso tyttö jo :nailbiting:

Meillä hankaa hirmuisesti ikeniä ja kuolaa, mut mitään ei miun mielestä näy. Ei pullota edes ikenet. Tosin alapuolen saa kurkattua kunnolla vaan sillon ku huutaa, ku muuten haluu vaan työntää kieltä eteen ja yrittää imee miun sormea.. mut sormella kun tunnustelin ni ei tunnu mitään.
Kait ne sieltä joskus tulee, eipähän nakerra vielä imettäessä tissiä :grin

Meillä on alaleukaan tulossa kolmas ja neljäs hammas ja voi luoja miten kiukkunen tyttö on ollut viimeiset pari päivää. Välillä kiljuu ja itkee ihan selkeetä kipuitkua. Kärjet on tullut läpi molemmista ja ikenen läpi näkyy ihan selkeesti valkoset kohdat. Ollaan annettu panadolia paristi ja tarjottu viilennettyjä puruleluja mut eipä neidille kelpaa, puree omia käsiään ja kääntää tuttia väärin päin suuhun ja puree sitä :confused: toivottavasti helpottais pian, ikävä katsoa kun toista selvästi sattuu ja on epämukava olo.

Meillä ei vielä yhtään pullottele ikenet. Esikoisellekin tuli eka hammas joskus 7kk iässä ja hän tykkäsi silloin pureskella hammasharjaa ja että pehmeällä harjalla harjattiin ikeniä.

Meidän pojalla on alhaalla yksi hammas, toisen odottelen puhkeavan tässä lähiaikoina kun ien on niin hirmuisen näköinen ja hirveä pallo. Kuolaa valuu kyllä ihan älyttömästi. Meidän kaikille lapsille on ekat hampaat tulleet 3-4 kk iässä kuten meille vanhemmillekin. Ei kyllä hampailla olisi ollut mikään kiire kun ei niille ole mitään käyttöä vielä.

Meidän pojalla on alhaalla yksi hammas, toisen odottelen puhkeavan tässä lähiaikoina kun ien on niin hirmuisen näköinen ja hirveä pallo. Kuolaa valuu kyllä ihan älyttömästi. Meidän kaikille lapsille on ekat hampaat tulleet 3-4 kk iässä kuten meille vanhemmillekin. Ei kyllä hampailla olisi ollut mikään kiire kun ei niille ole mitään käyttöä vielä.

"Joutuuki" vaan alottaan harjaamisenki ajoissa :facepalm:

Ai niin toisille tulee hampaat aiemmin :) tarkistin tän keskustelun myötä omankin vauvan ikenet, mut eipä siellä mitään vielä näy ei tunnu. Esikoiselle tuli eka hammas 9kk ja toisellekin 7 kk, joten en ole vielä edes odottamassa. Kuolaa valuu, mut onko tuo ny ihme kun on koko ajan vähintään nyrkki suussa :D

Viime viikolla pojan suussa ei näkynyt mitään eikä tuntunut.Tänään huomasin,et alhaalla vasemmalla on hampaan alku! :) Parina yönä herännyt itkemään ilman syytä tai siis niin luulin.Kuola on valunut jo pari kuukautta ja nyrkkiä on kiva syödä.Ikää nyt 5kk1vko

Isommille tuli muistaakseni n6kk.iässä ekat hampaat.Niin tarkkaa enään muista,kun ikää kohta jo 12 ja 13!

Mie oon jostai kuullu et lapset saa ensimmäisen hampaansa yleensä saman ikäsenä kun vanhempansa. Meillä ainakii esikoisen kohalla piti paikkansa kun sai 6kk iässä ekan hampaansa niinku minäkii oon saanu. Saa nähä miten tän toisen kaa käy... vielä ei näy mitään ikenissä. Mut niimpä tuo esikoinenkii yllätti hampaillaan, koskaan ei oireillu mitenkää niitä, eka hammas huomattiin kun lusikka kolahtikin suussa johonkii ientä kovempaan syöttäessä :grin

Meillä on melkein viikko oltu ilman isiä kun mies lähti työreissulle. Myö oltii pari päivää miun äidin luona ja nyt eilisestä oltu tytön kans kahestaa kotona. Alkuun jotenkin jännitin että mitenhän pärjätään kun ekaa kertaa ollaa yötä kahdestaan mutta hyvinhän tää on menny. Minuu nyt vaa vähä pelottaa nukkuu ku ei oo miestä turvana :D Viime yönä nukuin kyllä tosi sikeesti ja tyttöki nukku hyvin. Taisi reissu väsyttää kumpaakin. Onneks mies tuleekin kohta jo takas :)

Oi, lähtispä mies vaan kotoo vaikka viikonlopuksi edes pois ni sais tyssin kanssa ihan kaksinkeskistä aikaa. Oikeestaan sillä, et saatas nukkuukin paremmin, minä ainakin, kun sohvalla vielä nukutaan ja kun mies ei oo kotona ni päästään makkariin ja sänkyyn yöunille ..
Ja ei tarviis kinastella koiran kynsien rapinasta, miten roskapussi on taas väärin laitettu roskapönttöön tai jostain muusta yhtä rakentavasta :meh::grin

Meillä mies lähtee sunnuntaina viikoksi työreissuun. Ekaa kertaa jään kolmen lapsen kanssa keskenään noin pitkäksi aikaa; lähinnä illat vähän jännittää kun kaikki kolme menee samaan aikaan nukkumaan ja mies yleensä laittaa kaksi isointa nukkumaan tai siis hoitaa heidän iltatoimet yms, ei heitä nukuttaa tarvitse. Eikä miehestä ole kuljetusapuakaan eli kaikki kerhosta haut yms on yksin mun vastuulla, samoin eläimet. On se kyllä helpompaa kun on joku jonka kanssa jakaa näitä asioita.

Meillä oli neiti sitä mieltä et äitikin tarvii tutin :hilarious: : makoiltiin sängyllä syötön jälkeen ja tyssi hipelöi omaa tuttiaan, pyöritteli käsissä ja osutti omaan suuhun. Kohta työns tutin miun suun eteen, höpötteli omiaan, takas omaa suuta kohti, sit taas miun suuhun ja omia höpinöitä :hilarious: (en siis tietenkään omaan suuhuni tuttia ottanut)

Nyt on täälläkin vauvalla 1 hammas tullut läpi. Yhtäkkiä oli koko hampaan kärki näkyvissä. Ei ole oireillut sitä yhtään, en ainakaan ole huomannut. 2,5-vuotias oli löydöstä yhtä innoissaan kuin äitikin, ja on kokeillut monesti miltä pikkusiskon eka hammas tuntuu. Nyt ei muuta kuin hammasharjan ostoon. :brushteeth

Meilläkään ei vielä hampaita näy, tänään koitin katsella :D

Mulla mies poissa muutaman päivän ja jännittää ens yö vauvan kanssa ja muutenkin, ehkä eniten se että joudun olee yksin ja pelkään yöllä kun joutuu heräilee vauvan kanssa pimeessä ypöyksin haha onpa järkevää kun pitäisi olla aikuinen :D

Meilläkään ei vielä hampaita näy, tänään koitin katsella :D

Mulla mies poissa muutaman päivän ja jännittää ens yö vauvan kanssa ja muutenkin, ehkä eniten se että joudun olee yksin ja pelkään yöllä kun joutuu heräilee vauvan kanssa pimeessä ypöyksin haha onpa järkevää kun pitäisi olla aikuinen :D

Krhm.. meillä on yövalo joka yö, valkoisen sävyiset jouluvalot lyhdyssä :hilarious::oops:

No daa, mä pelkään kotona yksin (tytön kans kaksin ja koirat) eli jos mies reissussa nii nukun ku kirkossa. Kaikki valot päällä :hilarious: nyt naurattaa mut eipä naurata ku yksin jään :facepalm:

Mäkin pelkään aina öisin kun mies poissa, esim. yövuorossa! :hilarious: Mutta jos poikani on silloin meillä eikä isällään niin silloin en pelkää niin paljoa. :wideyed:

Meillä on mies ja koirat kotona ja nukun valot päällä.. :grin minkäs sille voi että pelottaa :hilarious::bored: eikä auta yhtään et ykskin yö joku kattila piti kettiössä omaa elämäänsä, kilahteli monta kertaa yön aikana. Ja joka kerta paskat housussa minä kattelen ympärilleni et mikä mikä mikä...:bored:
Tai sit koira käy kattoo yöllä yhtäkkiä eteiseen ja ite et kuule mitään ääniä. Koira vaan tuijottaa jonkun aikaa ja käy takas nukkuu. :nailbiting: ja minä en nuku sit vähään aikaan. Taas kerran.

Takaisin