Alkuraskauden ultra

Taifuuni Onhan se jo huomattavasti pienempi ja heidän tehtävä kun on kai pitää meidän jalat maassa, että en ottaisi sitä loukkaavana. :-) Nauti raskaudesta, siellä pieni ihme kasvaa. <3

Kyllä. Luin jostain ett just niillä viikoilla kun Syken pitisi näkyä on eniten keskenmenoja.

Tämäpä kiinnostaisi! Ja ne muutkin prosentit, että millainen todennäköisyys keskenmenolle milläkin viikoilla on. Tietääkö joku?

Minä kävin ultrassa. Kaikki oli niin kuin pitääkin. Mikä fiilis! Lääkäri kuitenkin sanoi, että ”Sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeenhän vasta voi huokaista.” Minusta aika erikoinen kommentti...

Sun lääkäri oli kyllä aika tökerö.. :(
Mulle on aina sanottu varhaisultrassa, että kun syke näkyy, niin keskenmenoriski tippuu jo huomattavasti.
Kyllähän nyt varmasti jokainen odottava äiti tietää, että se 12viikkoa on se riskialttein vaihe, ja jopa sen jälkeen voi raskaus mennä kesken.

Lääkäri olisi voinut vaan todeta, että tällähetkellä kaikki loistavasti! :)

Nauti siitä, että sait nähdä pikkuisella olevan kaikki hyvin! :)

Lääkärit ei oikein osaa aina käsitellä potilaita. Kauan toivoin lasta ja tulin raskaaksi se todettiin sitten tuulimunaksi niin lääkärin mielestä en olisi saanut surraan kun kyseessä oli vain kasasoluja.

Lääkärit ei oikein osaa aina käsitellä potilaita. Kauan toivoin lasta ja tulin raskaaksi se todettiin sitten tuulimunaksi niin lääkärin mielestä en olisi saanut surraan kun kyseessä oli vain kasasoluja.

Ihan kamala suhtautuminen.. :( :O

Silloin, kun itse sain kuulla lääkäriltä, ettei musta äitiä koskaan tule, niin ko. lääkäri ilmoitti asian vaan kasvotusten, ilman minkäänlaista myötätuntoa.. Lähdin huoneesta itkien, ilman mitään ohjeistusta, mitä kautta voisin esim. saada apua asian käsittelyyn. :O

Ja vaikka nyt odotankin ihan epätodellisin fiiliksin kuudetta, niin sisälläni on silti se "lapseton nainen". Samaistun lapsettomiin niin voimakkaasti, vaikka itselle on sen jälkeen suotu kuitenkin suurperhe. :)

Minäkin kävin tänään varhaisultrassa! Menin sinne tosi jännittynein mielin, koska oireet ovat olleet mielestäni aika vähäisiä ja esim. väsymystä tai pahoinvointia ei ole ollut käytännössä yhtään. Mutta siellä näkyi useamman mittauksen yhteneväisellä tuloksella täsmälleen 7+2 ihmisen alku, la 3.10. juuri niin kuin olin itsekin laskenut! Ja oli oikeassa paikassa, kohtuonkalo oikean muotoinen, ruskuaispussi oikean kokoinen, ja kaikki muutenkin kuulemma just niin kuin piti :Heartred Ja tietysti pieni sydän pomppi siellä, ja ääntä / "ääntä" saimme kuunnella myös. Kyllä vierähti kyynel silmästä :) Lisäksi kätilö totesi, että voi olla pahan olon ja väsymyksen puuttumisesta ainoastaan onnellinen, ja että monilla 7-8 viikot ovat tuollaisten oireiden kannalta usein pahimmat, ja sitten alkaa muutenkin helpottaa. Eli varovaisen toiveikkaasti voisi jo ehkä iloita ihan mahtavan helposta alkuraskaudesta!

Ja Taifuuni, outoa että lääkäri sanoi tuolla lailla, minulle sanottiin kun kysyin, että sykkeen havaitsemisen jälkeen kyllä riski jo tippuu selkeästi taas.

Onpa täällä ollut kivoja kuulumisia! :)

Mäkin sain viimein neuvolasta ajat ekalle äippäneuvolakäynnille ja ar-ultraan. Molemmat on alle kahen viikon päästä, miten jännää!

Kävin tänään myös hcg-verikokeessa, joka oli pikkasen alle 9 000 yksikköä, eli istukkahormonia on veressä oikein hyvin, kuten näillä viikoilla pitääkin. Tänään omien laskujeni mukaan oviksesta laskettuna 5+6. :)

Ultrassa kaikki hyvin... :)
Omien laskujen mukaan nyt pitäs olla 7+1, mulla on tosi lyhyt kierto joten tuo on laskettu oletetusta oviksesta ja 24 päivän kierrolla..
Pikkutyypin koko vastas monien mittailujen mukaan 6+6 tai 7+0 eli kaikki lienee tosiaan niinku pitääkin.

Neuvola vaan joutuu laskee lasketun ajan 28 päivän kierron mukaan, joten nyt ois sen mukaan vasta 6+4. Katotaan lähteekö ne sit 12viikon ultrassa muuttaa vielä sitä päivää kun selkeestihän se pitemmällä kuitenkin on.

Toisaalta nyt on ihan hyvä fiilis, mut samalla alko tuntuu siltä et sinne seuraavaan ultraan on vielä ihan tosi pitkä aika, sitten ehkä vasta voi huokasta jos siellä kaikki hyvin :confused:

Mä kävin jo viime tiistaina hetken mielijohteesta varhaisultrassa, mutta oli liian aikaista ja löydös jäi epäselväksi. Viikko mennyt tulisilla hiilillä ja nyt kontrollissa näkyi Paavo oikeassa paikassa ja syke. Koko vastasi viikkoja 6+4 eli aika tarkkaan ovistikun mukaan. :)

Takaisin