Alkuraskauden-Ultra

Koska olen raskautunut hoitojen avulla, meille kuului varhaisultra joka tehtiin juuri ennen joulua. Siinä kaikki hienosti, sykettä en saanut kuulla mutta näin pikkuisen! Hintaa siis olimalsun verran, oliskohan se n.37e.

Viikko siitä eteenpäin niin alkoi kirkas verenvuoto, tuli melko runsaasti ja tiputteli pyttyynkin. Loppui illan aikana, mutta alkoi seuraavana päivänä illalla uudelleen, sillä kertaa mukana rämmäleitä ja hyytymiä. Olin varma että kesken meni. Ainoa paikka jonne sain ajan seuraavalle päivälle oli Mehiläinen, hintaa tutkimuksella liki 250 euroa. Siinä kohtaa tietty aivan sama, oli pakko saada tietää mitä meneillään.

Yllätys oli suuri ja ihana, kun sikiöllä kaikki hienosti!! Sykkeenkin sain kuulla ensimmäistä kertaa. Vuodon syytä ei keksitty, lääkäri epäili isomman laskimon katkenneen kun kohtu venyy ja paukkuu. Seksiä ei ollut edeltävästi.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Valtava pelko jäi ja tutkin paperin aina kun käyn vessassa. Pääasia että nyt tähän hetkeen tiedän toukan olevan elossa ja voivan hyvin! <3

Meillä ar-ultra ylihuomenna, vähän jo jännittää :) Onko muita joilla lapsi ollut mukana ultrassa? Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, niin otettava esikoinen mukaan ultraan. Toivottavasti ei mene ihan säätämisesti :confused:

Meillä ar-ultra ylihuomenna, vähän jo jännittää :) Onko muita joilla lapsi ollut mukana ultrassa? Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, niin otettava esikoinen mukaan ultraan. Toivottavasti ei mene ihan säätämisesti :confused:

Ei millään pahalla, Mut meijän sairaalan odotustilassa on ainaki lappu et ei lapsia ultra huoneeseen. Mut etteköhän te tiedä parhaiten miten oma lapsi käyttäytyy ja ottaa sen lääkärin ja ultran vastaan :)

Mulla järjestyi niin että esikoinen menee päiväkotiin ja menen yksin sinne ultraan perjantaina. Sieltä pitääkin sitten singahtaa töihin. Odotustiloissa on yleensä joku lasten leikkinurkka mutta munkaan mielestä sinne vastaanottohuoneeseen eivät lapset ole tervetulleita. Mä olin mun kälyn mukana silloin ku sillä oli eka ultra ja odotin heidän esikoisen kanssa siellä odotushuoneessa. Kyllä jolleki kannattaa kertoa että ei mene elämä liian hankalaksi.

Joo, lapsia ei saa ottaa ultraan mukaan. Ei varsinkaan ala kautta tehtävään, se olis aika ronskia katteltavaa lapselle.

Kiitos tiedosta :) Mies saa sitten jäädä tytön kanssa odottamaan, ei siinä sen kummempaa. Alakautta tehtävää ultraa en ottaisikaan mukaan katsomaan, mutta ainakin varauksen tiedoissa luki, että ultra tehtäisiin mahan päältä, jonka takia rakon tulisi olla täynnä :)

Meillä sai olla mukana. Tosin paikka yksityinen että en tiedä vaikuttaako. Alakautta tehtiin mutta pyyhe laitettiin päälle miestä ja lasta varten. Kunnan kautta tehtäviin ultriin ei saa ottaa täällä. Kaikkialla tietysti eri käytännöt.

Eikai ar- ultraa koskaan tehdä mahan päältä? Meillä vielä nt- ultrakin oli alakautta.

Kuulemma jossain jo tehdään. Ihmettelen kyllä miksi kun ei välttämättä näy mitään ja joudutaan joka tapauksessa tekemään sit ala kautta. Eiks täälläkin joku kertonut, että ensin kokeiltiin mahan päältä?

Miulla tehtiin sekä alakautta että päältä 7+3, molemmilla näky yhtä hyvin.. eli ei juurikaan merkitystä jos hyvä näkyvyys.

Mulla tehtiin ensin mahan päältä ja ei näkynyt mitään. Alakautta näkyi sitten hyvin.

Mulle tehtiin muistaakseni viime raskaudessa ar-ultra päältä sekä alta Aavassa ja nyt mennään Kiehtoon, jossa tosiaan luki, että mahan päältä ultraus. Ylihuomennahan sen sitten näkee :)

Meillä katsottiin mahan päältä. Aloittelin jo melkein riisumista, mutta täti kehotti vaan käydä pötköttämään :). Hyvin näkyi ja kuului!

Meillä (kunnallisella) ilmeisesti tehdään mahan päältä, koska käski olla käymättä pissalla ennen ultraa. Mietin vaan, että näkyykö tän rasvakerroksen läpi muka jotain...

Esikoisesta ar- eli nt-ultra tehtiin vatsan päältä (kunnallinen), mutta varhaisultra alakautta.

Sama. Varhaisultra alakautta ja sitten se nt-ultra vatsan päältä. Yksityisellä puolella en ole ultrissa käynyt.

Mulla kans kunnallisessa varhaisultra alakautta, nt ja rakenne vatsan päältä :)

No tota mä kyllä ihmettelinkin, sillä pojista yksityisellä varhaisultrassa käydessäni (ekasta rv 7+2 ja tokasta 6+5), ei gyne edes yrittänyt vatsan päältä tutkia. Nyt sit ultra on 7+0 ja ohjeisti tosiaan, että ultraava hoitaja päältä ultraa. Jotenkin olisin kuvitellut yksityisellä laitteiden olevan uudempaa mallia ja synnytyslääkärillä taito niin, ettei ous tarvinut alapäätä ropata. Nooh, näkee sit ens vkolla kuka näkee ja mitä näkee.

Ehdittiin yrittää puoli vuotta ja sinä aikana yksi kemiallinen raskaus. Niinpä kun nyt plussattiin marraskuun lopulla, haluttiin varata aika yksityiselle varhaisraskauden ultraan.

Omat laskelmat osui hyvin nappiin ja niinpä rv 5+6 näkyi jopa syke ja muutenkin kaikki hyvin. Oli kyllä koko rahan arvoinen (110€)!

Mulla PerheArtessa kokeiltiin mahan päältä ja hyvin näkyi, 7+2. Olin käynyt just pissallakin ennen sitä. Oltais kyllä lennosta kokeiltu alakautta, jos ei olis näkynyt. Mutta siellä olikin kuulemma tosi tehokas ultra ja siltä näyttikin.

Takaisin