Alkuraskauden-Ultra

Tänään varhaisultraan katsomaan onko mahassa elävää asukasta. Uutta verenvuotoa ei ole tullut ja närästys, etova olo sekä jäätävä väsymys ollut kaverina edelleen joten ihan oireetonta ei oo ollut.
Jännittää ihan sairaasti ja ei tullut yöllä ees nukuttua.
Toivon niin hartaasti että mahasta löytyisi elävä kaveri viikoilta 7+6. Onneksi oon vielä joululomalla tän viikon niin ei tarvi töissä asiaa murehtia.
 
Just soittelin neuvolaan ja tehdään lähete ultraan. Menkoista laskettuna olisin rv 7+0, mutta koska viikkoa ennen plus testiä tein vielä negan testin, niin epäilys on ettei ole niin pitkällä.
 
Kaikki oli hyvin :happy: Ihana pieni sydän lepatti ja vastasi 7+4. Miten ihminen voikin tulla niin onnelliseksi kun näki ruudulla pienen myttysen ja oon vaan kotonakin katsellu kuvia. Huoli vähän helpotti vaikka vielähän ollaan matkan alkuvaiheessa.
Oma sydän vähän lepatti enemmänkin maksaessani 217e maksua mutta oli sen arvoista.
 
Kaikki oli hyvin :happy: Ihana pieni sydän lepatti ja vastasi 7+4. Miten ihminen voikin tulla niin onnelliseksi kun näki ruudulla pienen myttysen ja oon vaan kotonakin katsellu kuvia. Huoli vähän helpotti vaikka vielähän ollaan matkan alkuvaiheessa.
Oma sydän vähän lepatti enemmänkin maksaessani 217e maksua mutta oli sen arvoista.
Ihania uutisia! Missä kävitte ultrassa? Me ollaan varattu mehiläiseen torstaille aika ja pahoin pelkään että 160€ ei riitä...
 
Ohhoh, ompa hintaa Mehiläisessä :eek: Itse maksoin tänään 123 eur ja risat ja paikka oli Terveystalo Helsingissä.
 
Perhe Artessa mäkin kävin varhaisultrassa. Jännitti, koska ennen esikoista oli keskeytynyt keskenmeno, joka tuli myöhään ilmi, ja mietin kovasti onko siellä masussa tälläkään kertaa ketään. Mutta oli siellä :) Alkio vastas viikkoja 7+2 ja sydän jumpsutti. Vatsan päältä multa kans ultrattiin ja esikoinen 2v oli mukana. Hirmu ihanasti hänetkin otti tämä kätilö huomioon :)
 
Laskettu aika oli tän perusteella 19.8. mutta epämääräinen kierto eikä ovulaation ajankohdasta pienintäkään aavistusta, joten muuttuahan se vielä voi, kun pientä mittaa yritti ultrassa ottaa.

Hinta tuolla Perhe Artessa oli 85,50e.
 
Laskettu aika oli tän perusteella 19.8.

Hyvä päivä - mulla itsellä sama :)

Mä uskon, että tää Tyyppä tulee ennen mun omia synttäreitä, ja toivon, ettei tulis esikoisen kanssa samalle päivälle. Tosin jos aiemmista mitään johtopäätöksiä voi vetää, tää tulee jo heinäkuun puolella...
 
Ohhoh, ompa hintaa Mehiläisessä :eek: Itse maksoin tänään 123 eur ja risat ja paikka oli Terveystalo Helsingissä.

Eilen pääsin itsekin vihdoin pyörähtämään ultrassa ja tyytyväisenä siellä möllötteli viikkoja vastaten (6+6) pieni möykky, jolla sydän jo pamppaili :Heartred

Kävin itse Ison Omenan Terveystalossa, siellä riipaisivat 220€ tuosta huvista. Huikea ero hinnoissa eri paikkojen välillä o_O
 
Noilla yksityisillä lääkäriasemilla hinnat taitaa määräytyä sen mukaan miten lääkärit itse ne haluaa. Siellä lääkärit ovat itsenäisiä ammatinharjoittajia jotka hinnoittelee itse hintansa.
 
Käytiin varhaisultrassa mekoista lasketun la mukaan.. mutta koska ehti tulla vasta kahet menkat pillereiden lopettamisen jälkee, sikiö olikin vasta 5+ eikä 7+niinkuin kuviteltiin. Olin aivan paskana, koska olinvarm ettei sikiö kehitykään.

Meni pari päivää ja alko jäätävät pahoinvoinnit.. mentiin parin viikon päästä (ennen joulua jo..) toiseen varhaisultraan ja siellä sydän löi ja laskelmat piti paikkansa ekan ultran jäljiltä. Onneksi.

Kävin mehiläisessä ja ekalla kerralla gyne halus tehdä myös jonku tutkimuksen, ja maksoi yli200€ vaikka saatiin kelakorvaus.
Toisella kerralla pelkkä ultra ja kelakorvaus ni maksoi alle 100€. Onneksi ei tarvinnut toista kertaa niin paljoa maksaa.. vaikka olihan tuo tärkeä tieto meille, että pieni kehittyy.
 
Multa se lääkäri tutki kyllä kohdun ja ettei ole tulehduksia ja ultralla raskauden varmistamisen lisäksi myös, että munasarjat on ok. Olin varautunut kalliimpaan laskuun, mutta olikin iloinen yllätys, että selvisin 20min erikoislääkäriaikamaksulla + polimaksulla.
 
Tänään käyty ultrassa ja siellä se pieni sydän hienosti pamppaili :Heartred Viikkoja olikin 8+3 eli 4 päivää pidemmällä kuin mitä menkoista laskin. Käytiin Kiehto äitiyspalvelussa ja maksoi vain 75e :) Ultrattiin mahan päältä ja meidän neiti sai olla mukana katsomassa. Ultrakuvat saatiin sähköpostiin. Kaikinpuolin hyvä kokemus tuosta paikasta :)
 
Mulla PerheArtessa kokeiltiin mahan päältä ja hyvin näkyi, 7+2. Olin käynyt just pissallakin ennen sitä. Oltais kyllä lennosta kokeiltu alakautta, jos ei olis näkynyt. Mutta siellä olikin kuulemma tosi tehokas ultra ja siltä näyttikin.

Mä kävin myös PerheArtessa. Katsoit alakautta, päältä ja alakautta. Hinta oli muistaakseni 80€ ja yliajasta ei laskuttanut.
 
Onks kukaan saanut aikaa kunnalliseen ultraan tarkistuttamaan viikkoja? Meille on tulossa, kun epäilys et viikkoja olisi vähemmän kuin menkoista laskettuna. Mulla tuli siis vain yhdet menkat esikoisen syntymän jälkeen. Tein vielä jouluaattona negan testin ja sit siitä 29. pvä positiivisen. Menkat olleet viimeksi marraskuun puolessa välissä, joten testien olisi kaiken järjen mukaan pitänyt näyttää plussaa jo aiemmin, jos viikkoja olisi menkoista laskettu määrä eli nyt 7+2.

Musta tehtiin lähete ultraan mut mietin ettei kai se nyt voi ihan tosi pitkälle mennä koska johan sit tulee nt-ultra.
 
Takaisin
Top