Alkuraskauden-Ultra

Kiitokset, muiden kuulumisia odotellessa! :) Ja tiiän varsinkin kun sitä odottaa niin kovasti, pyörii koko ajan mielessä, mut kyllä se sieltä vielä tulee tilulilulaa :) Ei enää kauaa!

En malttanut kuitenkaan olla testaamatta vielä digillä niin tein tänään cb digitestin joka näytti raskaana 2-3. Viikkoja ois mun laskujen mukaan 5+2, voi heittää kyllä parilla päivällä suuntaan tai toiseen ja nyt ton testin mukaan olis siis vähemmän. Mulla on viikon päästä varattu varhaisultra niin mitä luulette että onkohan liian aikasin? Mulla on ollut tosi luottavainen olo koko ajan tähän raskauteen mut en haluais kuitenkaan ultraan mennä liian aikasin.. Miten aikasin teillä muilla on siellä näkynyt syke?

Täällä meiän kaupungissa saa varhaisultran maksutta neuvolassa. :) pitäis soittaa neukkulaan, että sais ajan......!! Ootan, että plussa vähän vahvistuu ennen kuin rimpasen.

Soitin just neuvolaan ja varasin ajan ensimmäiselle käynnille, mainitsin että ensi viikolla menen yksityiselle varhaisultraan niin neuvola täti yllätykseksi sanoi ettei tarvitse mennä sinne, koska heillä on käytäntönä ottaa rv7 tienoilla lääkärille ultraan jossa tarkistetaan näkyykö syke ja onko oikeassa paikassa yms :)
Ihan huippujuttu (ainakin kukkarolle)!
Nyt asutaan eri paikkakunnalla kun aikaisemmissa raskauksissa, niin jotenkin oletin että ultrausta ei tule neuvolan puolesta.
Ainut miinus on että ultra-aika siirtyi 22.päivästä 27.päivään, mutta ehkä sitä jaksaa odottaa muutaman extra päivän :)

Ihanaa, että jotkut saavat ilmaisen ultran, mutta vähän kyllä mielestäni epäreilua, että kaikki eivät sellaista saa. :smiley-ashamed008

Niinhän se on... Meiän neuvolassa on kivikautinen ultra millä tsekataan alkuraskaus ja toisen kerran raskauden loppupuolella. Ultrauslaitetta ei kaikissa neuvoloissa ole. (Tosin joillain paikkakunnilla neuvolan kautta pääsee muualle ar-ultraan!)
Toisaalta taas jossain ultrat on 4D-tasoa, meillä ei.
Vaihtelua on paljon. Kuin myös siinä kuinka usein neuvolaläyntejä on.
Mua harmittaa kun kuntalisää ei ole, se olis kyllä mukava plussa... :bag:

Ihanaa, Neiti26 ja MiuMau79 :). Tirautin teille hormonaalisen onnenkyyneleen, olkaa hyvät xD.

Viikko pitäisi vielä odottaa omaa varhaisultraa. Odottavan aika on pitkä.

Kiitos Tilulilulaa symppiskyyneleistä, kohta se on sullakin edessä! Hyvin se menee :)

Mä varasin mehiläiseen ajan varhaisultraan, onhan se pirun kallista mut haluun mennä. Halvempaan paikkaan ei saanu aikaa. Mulla viikkoja silloin 7+1. Pitäis riittää.

Eikö nyt soteuudistuksen myötä saa hakea paikkaa myös eri kuntien neuvoloista? Sit vaan jos sinne neuvolaan mahtuu, niin vaihto onnistuu. Eli jos olis oikein ”vaativa” asiakas vois katsoa mitä lähikuntien neuvolat tarjoaa ja sit valita. Itse en jaksais kulkea jonnekkin kauas neuvolaan, mun neuvola on alle kilsan päässä työpaikasta ja kodista:grin

Mulla varhaisultra ma 18/12, jolloin pitäis olla kasassa 7+2. Olen edelleen ihan hysteerinen (ravaan vessassa, koska koko ajan olo että verta lorahtanut), koska menkkamainen ja masentunut olo vaan jatkuu ja kaikki kivat raskausoireet (etova ja pinkeä olo) katosivat n. viikko sitten. Jos mulla siis on vielä jotain hyvää kerrottavaa maanantaina, niin sitten on kaikilla muillakin täällä...

Laitan kyssärini vielä tähän ultraosioon: tietääkö joku viisas progesteroniarvosta viikolla 5? Sain seuraavat arvot verikokeessa 4.12., jolloin olin siis viikolla 5+2: HCG 2589, oestradiol 490, progesterone: 23. Voisiko se keltarauhasarvo olla jotenkin matala? Tosi järkevää analysoida näitä arvoja ja pelätä pahinta, mutta yritän valmistautua mahdolliseen pettymykseen.

En malttanut kuitenkaan olla testaamatta vielä digillä niin tein tänään cb digitestin joka näytti raskaana 2-3. Viikkoja ois mun laskujen mukaan 5+2, voi heittää kyllä parilla päivällä suuntaan tai toiseen ja nyt ton testin mukaan olis siis vähemmän. Mulla on viikon päästä varattu varhaisultra niin mitä luulette että onkohan liian aikasin? Mulla on ollut tosi luottavainen olo koko ajan tähän raskauteen mut en haluais kuitenkaan ultraan mennä liian aikasin.. Miten aikasin teillä muilla on siellä näkynyt syke?

Siirsin itse varhaisultra-ajan rv:lle 7+2 juuri siksi, että varmasti syke näkyy jos siellä ylipäätään on mitään nähtävää. Ajattelin, että jos menen viikolla 6 ja mitään ei näy, niin sitten ainakin heitän kirveen lopullisesti kaivoon.....

Noihin labra-arvoihin on aika vaikea ottaa kantaa. Eri laitteilla/menetelmillä tehdyillä tutkimuksilla saattaa olla eri viitearvot. Parhaan vastauksen saa hoitavalta taholta.

Voi kääk, mulla huomenna tämä ja hirvittää miten käy! Tehdäänkö tää muuten miten ja sattuuko?

Täällä ainakin tehdään ala kautta, luulisin että ar-ultra tehdään muuallakin siten (nt-ultra voi olla jo vatsanpeitteiden läpi tehtävä, mutta täällä sekin on tehty vielä ala kautta. Kohtu on alkuraskaudessa vielä niin alhaalla lantioluiden suojissa, ettei vatsan päältä saa näkymään (oletettavasti?)). Onhan se jokseenkin epämiellyttävää, muttei satu.

Takaisin