Alkuraskauden-Ultra

Noniin ultrassa käyty. Luulin, että mulla on menossa 7+1 ja olin siitä lähes varma, koska mulla on säännöllinen kierto ja olin testannut ovulaation. Päiviä olikin 6+4, joten onneksi ei menty yhtään aiemmin. Syke näkyi ja alkio oli oikeassa paikassa huh. Voiskohan tästä tehdä päätelmän, että vähintäänkin ovulaatio on tapahtunut 48 tuntia plussan jälkeen vasta? Ja siitä vasta vuorokausi eteenpäin on munasolu ja siittiö törmänneet.

Hiljanen, pientä alkiota on vaikea mitata täsmällisesti. Siihen voi tulla 1-3 päivän heitto, jos mittaus tapahtuu vinosta kulmasta. Mutta noinkin on voinut käydä, kuten arvelit.

Ja koska LA on vain suuntaa antava (LASKETTU aika, ei syntymäaika) niin ei ole haittaa, vaikka heittäisi todellisesta 40+0-päivästä päivän tai pari. Tärkeintä on tietää SUUNNILLEEN milloin vauva syntyy, virallisella lasketulla ajalla ei ole sen kummempaa merkitystä. :)

Näinhän se on. Ite sitä vaan ihmettelee, että MIKSI neljä päivää pienempi. Tuo oli hyvä huomio, että mittauskulmahan voi tosiaan olla mitä sattuu. Tärkeintä tietysti, että kaikki vaikutti olevan toistaiseksi hyvin :-)

LA voi vielä seuraavassa ultrassa tarkentua. :) tosin usein on sääntönä, että (3-)5 päivän heittoa LA:ssa ei edes korjata, vaan annetaan raskauden edetä virallisissa papereissa alkuperäisellä LA:lla. :rolleyes:

Sit mun kannattanee pysyä toistaiseksi tossa 3.8. eikä 7.8., koska kuukautisten alkamispäivän, kierron pituuden ja mitatun ovulaation perusteella se on 3.8., joten neuvola varmaan sanoo sen saman :) (kierron pituus sattuu olemaan just keskimäärin 28)

Muokattu viimeksi:
Miulla muuten kakkosesta ar-ultrassa omien laskujen mukaan rv6+ alkio vastas viikkoa pienempää. Kuitenkin nt-ultrassa vastas melkein päivälleen miun omia laskuja. Eli kyllä noissa ar-ultrissa tulee helposti heittoa kun alkio on vielä niin pieni..

Jep. Jos äiti itse tietää tarkemman ajankohdan niin kannattaa pitäytyä siinä. :) (vaikka neuvolakaan ei lähtisi päiviä enää muuttelemaan.)

Miulla huomioivat sen ar-ultran arvion, joten pääsin nt-ultraan vasta 13+ :rolleyes:

Eilen käyty yksityisellä ultrassa, joten nyt voi taas hengittää kun tietää kaiken olevan hyvin.
Kierto itsellä ollut niin epäsäännöllinen(19-32pv) joten ei ollut mitään tietoa millä viikoilla mennään. Lääkäri kuitenkin mittasi et olisi ollut rv 7+1 ja näytti miten pienen sydän tykytti kauheeta kyytiä :happy:

Kävin eilen ekan neuvolakäynnin ja samalla ultrattiin. Pikkuinen papu pötkötteli masussa, ja kun oikein yritettiin niin saatiin sydämen tuikkiminenkin näkyviin. :) Keskiviikkona on uusi käynti, josko papu olisi vähän isompi ja helpommin nähtävissä, niin varataan sen perusteella sitten seula ja nt-ultra. Arvio oli et mentäis 7+0, (eli LA 3.8.) mutta se nyt voi vielä muuttua.

Ihania uutisia olette kaikki saaneet! Toivottavasti pääsen maanantaina niitä kertomaan myös. Aika jännää, että meillä kaikilla olis LA 3. elokuuta tienoilla :)

Jeee ekoja ultrakuulumisia <3 miten mä muka jaksan oottaa 3,5viikkoa omaa aikaa? :(

Ihanaa, että moni on jo saanut hyviä uutisia ultrasta. :) Me päästään neuvolaan ultraan ensi viikon keskiviikkona ja vähän jo jännittää.

Kävin varhaisultrassa viime viikolla, kun tuli edeltävänä päivänä vähän verta.
Puolen tunnin ultrauksen jälkeen ei löytynyt kuin raskauspussi, Ultrasivat alakautta, sitten päältä ja lopulta vielä alakautta, ja sitten löytyi syke!

Viikkoja oli ultran mukaan 6+1, vaikka omien laskujen mukaan 6+5. Otin ensi viikolle uuden käynnin, koska ei jäänyt ihan varma olo kaikesta.

No huh hu, onneksi ultrasivat monta kertaa kirppu! Tätä mä just pelkäsin silloin kun mulla todettiin se tm/kkm, että oletteko nyt ihan varmoja...ja tän takia en nyt ole ihan varma menenkö ylinääräiseen varhaisultraan, vaikkakin jos kaikki hyvin ja syke löytyy, niin sit se on palkitsevaa :)

Takaisin