Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää niin haluisin mennä, mutta jotenkin 150-200 e tuntuu kovin isolta summalta :sorry:

Jos täällä joku käy Tampereella niin kerrotteko vähän hintoja?

Meri-Oulussa tänään käyty ja kaikki oli ultraajan mukaan niin mallikkaasti, kun vaan voi olla. :Heartred Vahvat sykkeet näkyi ruudulta, mutta toisella laitteella ei saatu kuulumaan. Laskujen mukaan oli päivän edellä omista laskelmista eli 8 + 5. :)

Siis eikö siellä kuunnella sillä ultralla niitä sydänääniä? Vai millä se kuunteli? Nimimerkillä huomenna meen samaan paikkaan :D

Aika jännä, että ultrassa suurimmalla osalla viikkoja oli vähemmän mitä oli ensin laskettu. Itse pohdin myös edelleen viitsinkö laittaa pitkälti toistasataa euroa ultraan. Toisaalta haluaisi tietää varhaisessa vaiheessa, jos onkin väärässä paikassa tai ei sydän lyö...

Danski, onnea kivoista kuulumisista :)
Ai että maanantaihin asti pitäis odottaa että pääsee samaan paikkaan..

Onitus: eri laitteella kuunteli, oisko ollu jonku sortin doppleri sitte, en osaa sanoa? :wideyed:

Kiitos Hirmu. :) Äkkiä se maanantai tulee!

Scarlet_89 saako kysyä että silloin kun sinulla oli tuo keskenmeno niin oliko oireet loppuneet vai jatkuiko ne?
Ite oon onnellinen että oireita on vankasti, etoo koko ajan ja oon jopa oksentanut, jospa se ois merkki että raskaushormoneita on hyvin ja asiat hyvin.... Vähän vaan pelottaa tuo ettei oikein vastannut viikkoja... mutta näillä mennään :)

Ja ihana että sullakin oli nyt kaikki hyvin <3

Mulla ei ollut juurikaan alkuvuodesta mitään oireita, ehkä just ennen plussaa ja plussan jälkeen, mutta sitten ne loppuivat kokonaan. Myös koko ajan tuli ruskeaa tuhrua ja lopulta ihan punaista verta vessa. Tuosta oireettomuudesta en vielä ollut niinkään huolissaan sillä eka raskaus vuonna 2013 oli kans suht oireeton, mutta jatkuva tuhru vuoto oli sellainen merkki, että osasin odottaa jo tuomiota.

Minuakin mietityttää paljon, että sai vähemmän päiviä mitä omien laskujen mukaan. Mutta uskon, että aika vaikeeta mitata ihan kunnolla alle sentin pituista ja sehän on aika kippuralla muutenkin vielä. Muistaakseni silloin 2013 alkuraskauden ultrassa myös ultraaja sai 2-3pv vähemmän mittaustulokseksi ja niin vaan tuossa nyt on 2,5 vuotias neiti :)

Kaikki on varmasti hyvin Mymmeli <3

Tuohon ylempään keskenmenokysymykseen…
Mulla raskausoireet jatkuivat ihan normaalisti muutaman viikon, vaikka alkio olikin jo menehtynyt. Keskenmeno aiheutti kovat vatsakivut (joita luulin ihan tavallisiksi raskauteen kuuluviksi kivuiksi) ja turhruvuotoa, joka myöhemmin muuttui vereksi. Tuhruvuotoa luulin valemenkoiksi ja lääkärikin sanoi, että on ihan normaalia. Sitten kun alkoi verta vuotamaan, soitin neuvolaan ja kerroin epäilyni keskenmenon suhteen. Pyysivät soittamaan viikon päästä uudestaan ja seuraamaan tilannetta :banghead: En tietenkään jäänyt odottelemaan, koska tiesin mikä tilanne on. Menin sitten yksityiselle ja maksoin itseni kipeäksi siitä tiedosta, että alkio on menehtynyt ja sain sieltä lähetteen tyhjennykseen. Tyhjennyskään ei mennyt putkeen, se jouduttiin tekemään kaksi kertaa + kaavinta, jonka yhteydessä löytyi kasvain.
Mutta nyt tässä uudessa raskaudessa ei ole vatsakivut olleet samanlaisia kun edellisessä. Jotenkin tuntuu, että tämä saattaisi onnistua. Edellisen kohdalla mulla oli koko ajan sellainen olo, ettei ne kivut olleet normaaleita…Vaistoon kannattaa luottaa!

Utrahan ei aina oo sata varma.
Kakkosella hoitaja mittasi niskaturvotusta, mutta päivä siitä, lääkäri sai normituloksen. Ja lapsi oli viikkoihin nähden liian pieni, l.a. olis siirtyny viikolla eteenpäin, mutta olisin silloin plussannut ennen kuin hedelmöitys olisi tapahtunut.

Loppuraskaudesta vauvan painoarvio oli 0,5kg pienempi, kuin syntymäpaino illalla :grin

Tuohon ylempään keskenmenokysymykseen…
Mulla raskausoireet jatkuivat ihan normaalisti muutaman viikon, vaikka alkio olikin jo menehtynyt. Keskenmeno aiheutti kovat vatsakivut (joita luulin ihan tavallisiksi raskauteen kuuluviksi kivuiksi) ja turhruvuotoa, joka myöhemmin muuttui vereksi. Tuhruvuotoa luulin valemenkoiksi ja lääkärikin sanoi, että on ihan normaalia. Sitten kun alkoi verta vuotamaan, soitin neuvolaan ja kerroin epäilyni keskenmenon suhteen. Pyysivät soittamaan viikon päästä uudestaan ja seuraamaan tilannetta :banghead: En tietenkään jäänyt odottelemaan, koska tiesin mikä tilanne on. Menin sitten yksityiselle ja maksoin itseni kipeäksi siitä tiedosta, että alkio on menehtynyt ja sain sieltä lähetteen tyhjennykseen. Tyhjennyskään ei mennyt putkeen, se jouduttiin tekemään kaksi kertaa + kaavinta, jonka yhteydessä löytyi kasvain.
Mutta nyt tässä uudessa raskaudessa ei ole vatsakivut olleet samanlaisia kun edellisessä. Jotenkin tuntuu, että tämä saattaisi onnistua. Edellisen kohdalla mulla oli koko ajan sellainen olo, ettei ne kivut olleet normaaleita…Vaistoon kannattaa luottaa!

Mulla oli joo kans kovaa vatsakipua ja seuraavana aamuna tuli pieni määrä verta. Soitin äippäpolille, jossa käskettiin myös vaan seurailla. Mä varasin kans sit ajan yksityiselle. Tuo oma fiilis siitä ettei kaikki ollut hyvin oli kyllä vahva. Tällä kertaa fiilis on ihan eri ja myös raskaus oireita on ollut enemmän.
Nää on kamalia asioita jos niitä kohtaa, mut sitten täytyy ajatella vaan ettei raskauden ollut tarkoitus jatkua.

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Pienen sydän hakkasi vimmatusti. La muuttui 8.1->12.1 ja koko vastasi ovulaatioajankohdasta laskettua eli 7+0 (luulin et ois 8+0 menkoista laskettuna). Mulla siis 32 päivän kerto ja nyt oli vielä ovulaatio myöhässä nii osasin vähän odottaa et viikot muuttuu. Limakalvo oli paksu, joka kertoo siitä, että hormonitoiminta on hyvä. Kaikki oli siis juuri niinkuin pitääkin <3

Miten ihmeessä pääsette neuvolan puolesta ultraan noin aikaisin??
Täällä pääsee vasta viikoilla 11-13.

Syitä voi olla aikaisempi keskenmeno, äidin sairaus tms. Hirveen helposti ei saa aikaisempaa ultraa muutakuin omakustanteisesti :-)

Joissain neuvoloissa ultrataan joka käynnillä, vaikkei mitään erityistä syytä olisikaan. Meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta, joten "turhia" ultria ei tehdä, np-ultra ja rakenneultra hoituu synnärin äitiyspolilla.

Meidän neuvolassa ultrataan nyt lääkäri käynneillä. Ihana lisä, sillä vielä 2013 ei ollut vielä tollasta mahdollisuutta.

Meillä neuvolassa ultrataan ensimmäisellä käynnillä (ainakin kahden edellisen kohdalla), mulla ensimmäinen aika osuu viikoille 9+0. Oon miettiny ar-ultraa, helpottais mieltä, mutta lompakko ei tykkäis. Muuten menisin hyvillä mielin neuvolaan saakka, mutta kun oli sitä tuhruvuotoa ja vatsakipuja jo ennen plussaa, mikä toki voi olla normaaliakin. Enkä tohelo tajunnut sitä aikaa varatessa terkkarille kertoa, kun oli hankala töissä sitä puhelua puhua muutenkin :shy:

Takaisin